Mag ik hier parkeren?

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Peter » wo 07 mei 2014, 17:13

Wij Nederlanders (en veel Noord-Europese landen) regelen veel met regeltjes, omdat je daarmee ruzies kan voorkomen en een derde een ruzie kan laten beslechten (de politie of rechter). Daar kan je natuurlijk in doorschieten, maar het is ook niet prettig als enkelen met een grote bek of veel kennissen jouw HUN moraal komen opleggen, al dan niet met geweld of intimidatie.

Daarom hebben sterk christelijke gemeentes soms het lawaai maken op zondag verboden (zoals gras maaien of bladblazen). Maar als de gemeente jou te kennen geeft dat kerkbezoek verplicht, dan mag je dat (van belangrijker regeltjes) weigeren. En als de gemeente geen regeltjes stelt, is het niet perse asociaal als je toch op zondag het gras maait als de buurman daar (om religieuze of andere reden) problemen mee heeft. Dat wil niet zeggen dat je geen rekening WILT houden, maar dat het niet MOET, zeker niet in extrema.

Die regeltjes worden soms ook een doorgeschoten recht, waardoor westerlingen die een huisje op het platteland kopen de buur-boer aanklagen omdat deze reeds om 5.30 uur 's ochtend (eind mei) op zijn trekker zit om het land te bewerken (terwijl zij nog willen slapen). De klager staat in zijn recht (volgens de wet is het nog nacht ook al schijnt de zon), maar wie is a-sociaal: de klager of de boer ?

PS Waarom hebben bewoners alleenrecht op een parkeerplaats bij hun flat/huis ? Regeltjes, zoals eigendomsregels.
In veel ontwikkelingslanden zijn er nauwelijks regeltjes en daar krijgt degene gelijk die de meeste invloed heeft (of die de rechter/politie het meeste betaalt).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Attietattie » wo 07 mei 2014, 17:34

Peter schreef:Zoals Feitelijk reeds zeg
De meesten noemen me Attietattie. ;)
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Palance » wo 07 mei 2014, 17:45

Peter schreef:Wie geen recht heeft hoeft het ook niet te krijgen alleen maar omdat deze meent het wel te hebben. Dat wil niet zeggen dat ik daarmee mijn plaats in de trein niet afsta als er een mindervalide en/of hoogbejaarde kennelijk moet staan. Maar daar heeft die mindervalide geen recht op.
Ik vind dat een gratis reizende bejaarde maar op moet staan voor betalende passagiers :duck:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Peter » wo 07 mei 2014, 18:12

Die heb je alleen nog maar in de bus van een PvdA stad (de vrijreisdagen in de trein als klein extraatje niet meegerekend, maar daar moet je dus wel een abonnement voor aanschaffen) ;)

Als het zeer druk is in de trein (en er in de 2e klas mensen staan), zijn er wel genoeg tieners die gaan zitten in de 1e klas. Bij een overvolle trein is er zelden controle en bij controle zelden/nooit een boete (mits men wel 2e klas betaald heeft). En dan mogen 1eklas betalende reizigers dus ook solidair staan.
Is dat a-sociaal of uitgekookt. Ik kom er niet uit.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Peter » wo 07 mei 2014, 18:15

Attietattie schreef:
Peter schreef:Zoals Feitelijk reeds zeg
De meesten noemen me Attietattie. ;)
Maar je post ook onder de naam Feitelijk ? Ik dacht er geel onder die hoed zat.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Palance » wo 07 mei 2014, 18:46

Peter schreef:Die heb je alleen nog maar in de bus van een PvdA stad
Het gehele RET-netwerk voor alle 65+ers van Rotterdam en Capelle a/d IJssel. En ook de grootste anti-PvdA-patrij, Leerbaar Rotterdam, wil dit behouden. Althans, dat wilden ze tijdens de gemeenteraadsverkiezingen nog wel ;)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Peter » wo 07 mei 2014, 19:00

Van origine een PvdA bolwerk ;) Valt de hele Erasmuslijn er ook onder ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Palance » wo 07 mei 2014, 19:09

Ja.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Jeroen » wo 07 mei 2014, 19:16

Rene schreef:^^
Moet die persoon maar niet gaan wonen in een gemeente met een zodanig asociaal parkeerbeleid dat hij zelf een poot wordt uitgetrokken en dat bezoekers nergens meer heenkunnen.

Als iets niet expliciet is verboden, dan is het toegestaan. En er is niets asociaals aan, om in een situatie waarin je geconfronteerd wordt met belachelijk parkeerbeleid, datgene te doen wat niet expliciet verboden is. Zolang diezelfde bewoner en VVE niets doen aan de openbare toegankelijkheid van het parkeerterreintje, moeten ze al helemaal niet over "asociaal" of zo gaan piepen.
Rene, dit is gewoon echt de omgekeerde wereld. Die bewoner heeft part noch deel aan het parkeerbeleid van de gemeente en zelfs de invloed binnen zijn/haar VvE is meestal ook maar gering. Zeker een kleinere VvE heeft de middelen lang niet altijd om de boel fysiek af kunnen te sluiten of een setje nieuwe borden te plaatsen, als er überhaupt al een meerderheid voor te vinden is om daar geld aan uit te geven. Die individuele bewoner valt m.i. dus in beginsel helemaal niets te verwijten. Wat legitimeert een ander dan nog om zijn/haar probleem, namelijk het zoeken naar een parkeerplaats in de directe omgeving, het probleem te maken van die bewoner? Als je niet zeker weet of iets een openbare parkeerplaats is (wat in het geval van de TS overduidelijk niet het geval is), ga je er gewoon niet staan, punt. Als je dit soort dingen negeert heb je een ernstig gebrek aan respect, maar eigenlijk ook wel een gebrek aan verstand, omdat je weet dat je vroeg of laat tegenreacties kunt verwachten....

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Peter » wo 07 mei 2014, 19:57

Jeroen schreef:Wat legitimeert een ander dan nog om zijn/haar probleem, namelijk het zoeken naar een parkeerplaats in de directe omgeving, het probleem te maken van die bewoner? Als je niet zeker weet of iets een openbare parkeerplaats is (wat in het geval van de TS overduidelijk niet het geval is), ga je er gewoon niet staan, punt. Als je dit soort dingen negeert heb je een ernstig gebrek aan respect, maar eigenlijk ook wel een gebrek aan verstand, omdat je weet dat je vroeg of laat tegenreacties kunt verwachten....
Als je zo vanuit jouw eigen normen en waarden redeneert (en denkt dat een grote meerderheid dat ook doet), dan heb jij een gebrek aan maatschappelijk inzicht.
Ik kan me wel wat bij jouw redenering voorstellen, maar er zijn echt veel mensen die aan andere redenering hanteren, die ook begrijpelijk is.

De bewoner die "tegenreacties" organiseert, kan vermoedelijk de volgende dag (als hij op zijn eigen plek parkeert) ook tegenreacties verwachten zoals een lege band of een kras. En omdat we dat niet willen hebben we formele regeltjes gemaakt (die in veel gevallen werken).

PS Er zijn ook bewoners die net buiten de betaald parkeren schil wonen die klagen over de asociale werknemers (of niet ingeschreven bewoners, zoals Polen) die in hun wijk parkeren om vervolgens met de bus of fiets naar het werk te gaan. Is dit ook a-sociaal ? Eigen wijk eerst ?
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Joopjr
woonerf
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 06 dec 2009, 15:50

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Joopjr » wo 07 mei 2014, 20:04

Wanneer is iets onbeschoft en wanneer is het slim gebruik maken van de situatie?

#Als je parkeert bij een supermarkt waar staat vermeld "enkel klanten", je koopt een zak brood en gaat vervolgens nog 3 uur de stad in. Onbeschoft of slim?
#Stel je rijdt een oprit voorbij waar er geen herhaling 120 staat (terwijl dit duidelijk wel zou moeten) en je gaat 130 rijden. Onbeschoft of slim?
#Stel er zijn werkzaamheden en voor het kruispunt staat de snelheidsbeperking, jij rijdt na het kruispunt de normale snelheid. Onbeschoft of slim?
#Je verlaat een pompstation langs de snelweg maar er staat nergens een bord dat de 30 zone opheft, toch ga je 130 rijden. Onbeschoft of slim?
#Stel je komt bij een wegversmalling als motorrijder en rijdt rechts langs de paaltjes ipv door het midden. Onbeschoft of slim?

Laat ik voorop stellen dat ik niet alle bovenstaande voorbeelden slim vindt, ik wil alleen aantonen dat iedere situatie door iemand op een andere manier ervaren kan worden. Ik vind zelf niet dat ik onbeschoft ben door hier te parkeren. Ik moet toegeven dat het niet heel netjes is.
Jeroen schreef:Rene, dit is gewoon echt de omgekeerde wereld. Die bewoner heeft part noch deel aan het parkeerbeleid van de gemeente en zelfs de invloed binnen zijn/haar VvE is meestal ook maar gering. Zeker een kleinere VvE heeft de middelen lang niet altijd om de boel fysiek af kunnen te sluiten of een setje nieuwe borden te plaatsen, als er überhaupt al een meerderheid voor te vinden is om daar geld aan uit te geven.
Ik moet toegeven dat ik liever op die parkeerplaats parkeer dan 5 minuten verder loop. Ze kunnen mij de toegang tot het terrein heel makkelijk ontzeggen door een bordje "eigen terrein, verboden voor onbevoegde" neer te zetten. Het simpelste bordje koop je bij bol.com al voor € 6,50.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Vinny » wo 07 mei 2014, 20:06

Aardig tegen elkaar doen, respectvol met elkaar omgaan, een ander ook eens iets gunnen.
De wereld zou er zo van kunnen opknappen :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door sirdanilot » wo 07 mei 2014, 20:07

Peter schreef:Wij Nederlanders (en veel Noord-Europese landen) regelen veel met regeltjes, omdat je daarmee ruzies kan voorkomen en een derde een ruzie kan laten beslechten (de politie of rechter). Daar kan je natuurlijk in doorschieten, maar het is ook niet prettig als enkelen met een grote bek of veel kennissen jouw HUN moraal komen opleggen, al dan niet met geweld of intimidatie.

Daarom hebben sterk christelijke gemeentes soms het lawaai maken op zondag verboden (zoals gras maaien of bladblazen). Maar als de gemeente jou te kennen geeft dat kerkbezoek verplicht, dan mag je dat (van belangrijker regeltjes) weigeren. En als de gemeente geen regeltjes stelt, is het niet perse asociaal als je toch op zondag het gras maait als de buurman daar (om religieuze of andere reden) problemen mee heeft. Dat wil niet zeggen dat je geen rekening WILT houden, maar dat het niet MOET, zeker niet in extrema.

Die regeltjes worden soms ook een doorgeschoten recht, waardoor westerlingen die een huisje op het platteland kopen de buur-boer aanklagen omdat deze reeds om 5.30 uur 's ochtend (eind mei) op zijn trekker zit om het land te bewerken (terwijl zij nog willen slapen). De klager staat in zijn recht (volgens de wet is het nog nacht ook al schijnt de zon), maar wie is a-sociaal: de klager of de boer ?

PS Waarom hebben bewoners alleenrecht op een parkeerplaats bij hun flat/huis ? Regeltjes, zoals eigendomsregels.
In veel ontwikkelingslanden zijn er nauwelijks regeltjes en daar krijgt degene gelijk die de meeste invloed heeft (of die de rechter/politie het meeste betaalt).
Dit is maar al te meer argumentatie om gewoon die regeltjes wat meer te laten varen en je eigen aan te passen aan de omstandigheden. Zo zou ik niet op zondag de was buiten hangen als ik in Harskamp zou wonen, maar wel hier in Leiden (en nee daar heb ik zelf geen bezwaar tegen). Gewoon om geen aanstoot te geven. Ook al is het in geen van beide gemeenten verboden.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Davy » wo 07 mei 2014, 20:08

Het zou ook al gewoon helpen dat men eens logisch nadenkt in dit soort situaties maar dat is blijkbaar erg moeilijk... Maarnee het moet allemaal met regeltjes dichtgetimmerd worden vooraleer men het (wil) snappen...

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Palance » wo 07 mei 2014, 20:11

Vinny schreef:Aardig tegen elkaar doen, respectvol met elkaar omgaan, een ander ook eens iets gunnen.
De wereld zou er zo van kunnen opknappen :)
Oh, maar ik gun die bejaarden in de Rotterdamse tram ook echt een staanplaats hoor :aai:
Laatst gewijzigd door Palance op wo 07 mei 2014, 20:37, 1 keer totaal gewijzigd.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Vinny » wo 07 mei 2014, 20:32

Zo zou ik niet op zondag de was buiten hangen
Wasdrogers. Altijd ergens goed voor :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door duikgek89 » wo 07 mei 2014, 20:43

Vinny schreef:Aardig tegen elkaar doen, respectvol met elkaar omgaan, een ander ook eens iets gunnen.
De wereld zou er zo van kunnen opknappen :)
Bij gebrek aan een like knope:

+1000

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door sirdanilot » wo 07 mei 2014, 20:49

Vinny schreef:
Zo zou ik niet op zondag de was buiten hangen
Wasdrogers. Altijd ergens goed voor :)
Die gebruik ik niet (op geen enkele dag van de week !). Kost veel te veel stroom (derhalve slecht voor het milieu) en je was wordt sowieso frisser als je het gewoon buiten hangt. Ik hang het echter vaak ook binnen want anders waait het soms weg Wij hadden vroeger thuis wel een droger maar die gebruikten we niet bepaald vaak (vooral bij regen).

Maar goed :offtopic:

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door feitelijk » wo 07 mei 2014, 21:36

Joopjr schreef: #Stel er zijn werkzaamheden en voor het kruispunt staat de snelheidsbeperking, jij rijdt na het kruispunt de normale snelheid. Onbeschoft of slim?
Als de werkzaamheden duidelijk doorlopen dan is het zelfs illegaal.
#Stel je komt bij een wegversmalling als motorrijder en rijdt rechts langs de paaltjes ipv door het midden. Onbeschoft of slim?
Dom dat je daarvoor op de motor gaat zitten.
[youtube]oqzXgvEBWPE[/youtube]
Ze kunnen mij de toegang tot het terrein heel makkelijk ontzeggen door een bordje "eigen terrein, verboden voor onbevoegde" neer te zetten.
Sterker nog, men heeft je al verteld dat je daar niet mag komen. Dat is zowel voor 461 Sr en 5:22BW al voldoende. Je bent al strafbaar.
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Joopjr
woonerf
Berichten: 74
Lid geworden op: zo 06 dec 2009, 15:50

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Joopjr » wo 07 mei 2014, 22:25

feitelijk schreef:Sterker nog, men heeft je al verteld dat je daar niet mag komen. Dat is zowel voor 461 Sr en 5:22BW al voldoende. Je bent al strafbaar.
Dan is de vraag van dit topic opgelost. Ja, ik mocht daar parkeren maar aangezien bewoners hebben gezegd dat ik daar niet mag komen kan ik daar nu niet meer parkeren.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Peter » do 08 mei 2014, 14:09

Nee, pas als de eigenaar of beheerder je vertelt dat je ergens niet (meer) mag komen en dat is op objectieve gronden, dat snijdt dat hout. Wat een bewoner/huurder van een flatgebouw meldt is niet zo relevant.
Bordjes van winkels die stellen "geen scholieren" of "max 2 scholieren" staan op zeer glad eis, dus het verbod moet wel "gerechtvaardigd" zijn.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Coen Tunnel » do 08 mei 2014, 14:11

Peter schreef:Bordjes van winkels die stellen "geen scholieren" of "max 2 scholieren" staan op zeer glad eis, dus het verbod moet wel "gerechtvaardigd" zijn.
Kun je in zo'n geval dan de eis stellen dat het verbod wordt opgeheven?

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Peter » do 08 mei 2014, 14:12

sirdanilot schreef:. Zo zou ik niet op zondag de was buiten hangen als ik in Harskamp zou wonen, maar wel hier in Leiden (en nee daar heb ik zelf geen bezwaar tegen).
En zeker niet de vuile was buiten hangen natuurlijk. Zeker niet als je een katholieke priester of bisschop bent ;)
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Peter » do 08 mei 2014, 14:19

Coen Tunnel schreef:
Peter schreef:Bordjes van winkels die stellen "geen scholieren" of "max 2 scholieren" staan op zeer glad eis, dus het verbod moet wel "gerechtvaardigd" zijn.
Kun je in zo'n geval dan de eis stellen dat het verbod wordt opgeheven?
Het is leeftijdsdiscrimatie en dus in principe illegaal, tenzij er heel zwaarwegende redenen zijn. Of er ooit rechterlijke uitspraken zijn geweest weet ik niet. Vermoedelijk niet omdat een scholier niet snel procedeert en die overwinning klein zal zijn. Bij een bordje "max 2 Marokkanen" zou de wereld te klein zijn.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door feitelijk » do 08 mei 2014, 14:22

Peter schreef: Het is leeftijdsdiscrimatie en dus in principe illegaal
Hoezo leeftijdsdiscriminatie? ik ben heel veel verschillende leeftijden geweest maar nog nooit "scholier".
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Attietattie » do 08 mei 2014, 14:35

Peter schreef:Nee, pas als de eigenaar of beheerder je vertelt dat je ergens niet (meer) mag komen en dat is op objectieve gronden, dat snijdt dat hout. Wat een bewoner/huurder van een flatgebouw meldt is niet zo relevant.
Als een bewoner lid is van de VVE is hij (mede-)eigenaar van de grond.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Peter » do 08 mei 2014, 15:15

Een bewoner is (automatisch) lid van de VVE als hij eigenaar is, desnoods alleen eigenaar van een garagebox. Als huurder is hij dat niet.

Maar een lid van de VVE is niet (als individu) beslissingsbevoegd. Hij mag niet namens de VVE spreken of handelen, tenzij hij toevallig ook beheerder is (en dat kan aantonen).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Peter » do 08 mei 2014, 15:24

feitelijk schreef:
Peter schreef: Het is leeftijdsdiscrimatie en dus in principe illegaal
Hoezo leeftijdsdiscriminatie? ik ben heel veel verschillende leeftijden geweest maar nog nooit "scholier".
Dat is indirecte leeftijdsdiscriminatie en valt formeel ook onder de discriminatiewetten, daar scholieren in de regel jonger dan 21 zijn. Als je geen zwangere mensen accepteert (vliegmaatschappijen mogen dat vanaf 7 maanden of zo) discrimineer je feitelijk vrouwen.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door Jeroen » za 10 mei 2014, 14:46

Peter schreef:De bewoner die "tegenreacties" organiseert, kan vermoedelijk de volgende dag (als hij op zijn eigen plek parkeert) ook tegenreacties verwachten zoals een lege band of een kras. En omdat we dat niet willen hebben we formele regeltjes gemaakt (die in veel gevallen werken).
En heb je dus grote kans dat dit soort discussies uitmonden in een ordinair potje moddergooien en een totaal verziekte sfeer, wat je dus gewoon niet moet willen. Ik zeg ook niet dat ik zelf zo zou reageren als iemand op mijn parkeerplaats zou staan, maar je wéét gewoon dat er genoeg mensen zijn die wel hun beheersing in dit soort situaties op een gegeven moment zullen gaan verliezen. Dan kun je nog zo mooi in je recht staan, ik vraag me af hoe blij je daar nog mee bent als het uit de hand loopt.
PS Er zijn ook bewoners die net buiten de betaald parkeren schil wonen die klagen over de asociale werknemers (of niet ingeschreven bewoners, zoals Polen) die in hun wijk parkeren om vervolgens met de bus of fiets naar het werk te gaan. Is dit ook a-sociaal ? Eigen wijk eerst ?
Dat is een heel andere situatie. Als je ergens komt wonen waar parkeerplaatsen schaars zijn en je hebt géén eigen parkeerplaats, weet je dat je hier mee te maken krijgt. Dan kun je niet verlangen dat er altijd recht voor de deur plaats is.
Joopjr schreef:Wanneer is iets onbeschoft en wanneer is het slim gebruik maken van de situatie?

#Als je parkeert bij een supermarkt waar staat vermeld "enkel klanten", je koopt een zak brood en gaat vervolgens nog 3 uur de stad in. Onbeschoft of slim?
#Stel je rijdt een oprit voorbij waar er geen herhaling 120 staat (terwijl dit duidelijk wel zou moeten) en je gaat 130 rijden. Onbeschoft of slim?
#Stel er zijn werkzaamheden en voor het kruispunt staat de snelheidsbeperking, jij rijdt na het kruispunt de normale snelheid. Onbeschoft of slim?
#Je verlaat een pompstation langs de snelweg maar er staat nergens een bord dat de 30 zone opheft, toch ga je 130 rijden. Onbeschoft of slim?
#Stel je komt bij een wegversmalling als motorrijder en rijdt rechts langs de paaltjes ipv door het midden. Onbeschoft of slim?

Laat ik voorop stellen dat ik niet alle bovenstaande voorbeelden slim vindt, ik wil alleen aantonen dat iedere situatie door iemand op een andere manier ervaren kan worden. Ik vind zelf niet dat ik onbeschoft ben door hier te parkeren. Ik moet toegeven dat het niet heel netjes is.
De eerste situatie vind ik nog een twijfelgeval, maar voor de rest: hoeveel overlast veroorzaak je met deze acties? Weinig tot niets, niet vergelijkbaar dus. Dit toont juist precies aan dat je je verstand moet gebruiken ipv de verkeersregels altijd letterlijk op te volgen. Er is geen mens die bij het verlaten van een benzinepomp 30km/h blijft rijden, omdat hij geen einde-zone bord is tegen gekomen.

MAFKEESJE
zandpaadje
Berichten: 1
Lid geworden op: wo 04 jan 2017, 19:16

Re: Mag ik hier parkeren?

Bericht door MAFKEESJE » wo 04 jan 2017, 19:26

ben als horeca uitbater gerechtigd om s' zomers terras naast mijn zaak te plaatsen (op eigen terrein). Momenteel is het terras verwijderd en wil ik op die plek mijn auto stallen. Ben hier op aangesproken door de boa's met de mededeling dat dit niet mocht. Welke stappen moet/kan ik nemen om toch op mijn eigen grond mijn auto te mogen parkeren ?
graag reactie. met vriendelijke groet

Plaats reactie