Rijkswegen in Nederland Kaart

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door Coen Tunnel » do 29 mei 2014, 13:37

sirdanilot schreef:De A13 en volgens mij ook A29 zijn wel stad-in rijksweg en hebben ook een autosnelwegstatus. A7 weet ik niet en de S110 (A2) is volgens mij geen snelweg.
De S110 heeft deels wel snelwegstatus, tussen KP Amstel en de afrit naar het Amstel Business Park en v.v. De snelwegstatus begint vanaf Amsterdam gezien nog steeds hier.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door Mark » vr 30 mei 2014, 10:55

sirdanilot schreef:De A13 en volgens mij ook A29 zijn wel stad-in rijksweg en hebben ook een autosnelwegstatus. A7 weet ik niet en de S110 (A2) is volgens mij geen snelweg.
Inderdaad, status autosnelweg loopt een stukje door. Vroeger stond dit ook (stadinwaarts) ook als dusdanig A13 en A29 bewegwijzerd maar dit is inmiddels verleden tijd. De A13 heeft alleen Centrum (zou S113 moeten wezen, bewegwijzering is nog niet vervangen ter plekke) en bij de A29 is het S103 geworden.

Verder een schitterende kaart :top: . Wat is je beweegreden om geen prefix te gebruiken voor de Belgische snelwegen? Zie dat je het in een eerdere versie wel hebt gedaan.

nico
woonerf
Berichten: 84
Lid geworden op: di 07 apr 2009, 22:51

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door nico » vr 30 mei 2014, 20:50

vdVeen schreef:@nico: Klinkt interessant, helaas ben ik geen lid.
Hoeft niet, niet achter inlog.

vdVeen
zandpaadje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:09

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door vdVeen » ma 02 jun 2014, 22:55

Klik!

De huidige kaart met als het goed is alle aanpassingen:
- Leenderheide en Kerensheide goede bolletjes
- Lelystad toegevoegd
- Assen KP verbeterd
- Barneveld weggehaald (aka ik geef ze op hun Donders)
- Prefix Belgische bbw (domweg vergeten!)
- Middelburg verbeterd
- E19 doorgetrokken
- A27 laten eindigen tot Galder
- en vast nog wel iets wat ik vergeten ben

Uiteindelijk heb ik besloten om de 'inprikkers' niet extra weer te geven, deels door ruimtegebrek bij de grote steden en deels door de onduidelijkheid: zo begint van deze kant de A79 pas na de aankondiging van KP Kunderheide. Daarnaast zijn de inprikkers vaak erg klein / kort of niet bepalend.

Nico, zoals ik het op de site zie zijn nummer 1 en 2 wel beschikbaar maar moet ik voor nummer 3 nog een maand of wat wachten. Of ik zie de downloadlink niet. ;)

Trouwens, heeft er iemand hier een goed idee wat ik met de kaart kan doen? Ik vond het vooral leuk om te maken, en ik zit er aan te denken om 'm af te laten drukken (hij is gemaakt met A2 in het achterhoofd). Zouden er meer mensen hier geinteresseerd zijn in een afdruk? :)

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door keokiracer » ma 02 jun 2014, 23:07

De E30 takt trouwens niet vanaf knp Ypenburg af, maar 4 km ten zuiden daarvan. Ik weet niet of je dat expres hebt gedaan wegens de korte afstand?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Sophie
expressweg
Berichten: 3442
Lid geworden op: vr 03 mar 2006, 10:26
Locatie: Sankt Augustin (Duitsland)

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door Sophie » ma 02 jun 2014, 23:36

Waarom hebben Ekkersweijer, De Baars, Assen, Zurich, Gouwe, Zaandam, Emmeloord, Hellegatsplein kleine bolletjes?
Waarom heeft de N65 geen bolletjes, maar de overgangen in de wegen 18, 31 en 35 wel?
Bij de kruisingen tussen wegen schijn jij een bolletje te maken, als het een knooppunt is. Dan moet het bolletje bij Barneveld weg.
»Als je in de verkeerde trein stapt heeft het geen zin door het gangpad in de tegenovergestelde richting te lopen«
Dietrich Bonhoeffer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door mavas » ma 02 jun 2014, 23:46

vdVeen schreef:Zouden er meer mensen hier geinteresseerd zijn in een afdruk? :)
Meldt zich!
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door RSK » ma 02 jun 2014, 23:46

^^ Lijkt me ook niet onaardig!
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door kees » di 03 jun 2014, 0:32

Hele mooie kaart.
KP Zaandam moet volgens mij een groter bolletje krijgen, want dit is het eind van de A7 volgens mij.
En idd, de overgangen tussen N- en A-wegen wordt idd verschillend aangegeven. Ik zou persoonlijk de bolletjes weglaten, omdat de weg zelf doorloopt, maar een alleen een andere status heeft.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door keokiracer » di 03 jun 2014, 0:42

De A7 gaat nog door Zaandam in en ik heb in het Coentunnel-topic volgens mij gelezen dat er ook plannen waren om de A7 door te trekken tot het Coenplein.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door Mark » di 03 jun 2014, 0:46

vdVeen schreef:Zouden er meer mensen hier geinteresseerd zijn in een afdruk? :)
Klinkt leuk!

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door verfmeer95 » di 03 jun 2014, 9:05

keokiracer schreef:De A7 gaat nog door Zaandam in en ik heb in het Coentunnel-topic volgens mij gelezen dat er ook plannen waren om de A7 door te trekken tot het Coenplein.
Hier je antwoord:
vdVeen schreef: Uiteindelijk heb ik besloten om de 'inprikkers' niet extra weer te geven, deels door ruimtegebrek bij de grote steden en deels door de onduidelijkheid: zo begint van deze kant de A79 pas na de aankondiging van KP Kunderheide. Daarnaast zijn de inprikkers vaak erg klein / kort of niet bepalend.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door kees » di 03 jun 2014, 10:19

^^
Dat is maar een deel van het antwoord.
Keokiracer heeft het ook over plannen om de A7 door te laten lopen tot kp Coenplein en dan zou de gekozen constructie wel kunnen kloppen. Dat staat los van het aspect van de inprikkers, waar jij op inging.

Gebruikersavatar
Tachi
verkeersader
Berichten: 820
Lid geworden op: ma 05 apr 2010, 18:38

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door Tachi » di 03 jun 2014, 11:28

Van dit soort kaarten ben ik zeker een liefhebber van. Maar enkele opmerkingen wil ik toch maken.

- Ik zou net als bij de NS-spoorwegenkaart de grote watermassa's en de landsgrenzen ook weergeven. Dit vergroot naar mijn mening heel erg de herkenbaarheid en leesbaarheid.
- Toch E voor de E-nummers zetten. Het is immers onderdeel van de nummering. En gevoelsmatig staat het ook raar een E-nummer zonder E.
- Hierop aansluitend zou ik in België de wegen met E-nummers juist prominent laten en niet de A-nummers. Van snelwegen met E-nummer zijn de A-nummers op wegwijzers niet te vinden, behalve per kilometer op hectometerpaaltjes.
- Ik mis volgens mij een knikje naar Vlissingen, nu lijkt de A58 bij Middelburg te eindigen.
- De A13 had ik waarschijnlijk diagonaal laten lopen zonder knikje. Of het knikje later ingezet zodat er nog steeds ruimte tussen Kleinpolderplein en Terbregseplein blijft.
- Bovenstaande meenemend kan de A4 dan ook na Den Haag-Zuid parallel aan de A13 lopen en op de knik de E30 laten aansluiten en niet op Knooppunt Ypenburg.
- De N35 zou ik horizontaal het land laten verlaten zoals in de werkelijkheid

Dat zijn de dingen die mij opvielen. Voor de rest :top:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door Mark » di 03 jun 2014, 11:39

Wat mij overigens nog te binnen schoot, heb je overwogen om de N-wegen geel te maken? (Ik vraag mij af hoe dat eruit zou zien.)

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door Techum » di 03 jun 2014, 12:20

Leuk project! Als onze oosterburen nu maar niet in de war raken door het koppelteken in 'Badhoevedorp' (à la Bad Nieuweschans) :lol:

vdVeen
zandpaadje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:09

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door vdVeen » di 03 jun 2014, 22:56

@Tim: correct, een bolletje komt overeen met een knooppunt. Dan moeten Gouwe, Vught, De Baars, Ekkersweijer inderdaad grotere bolletjes zijn omdat snelwegen daar eindigen. Goed gezien!

Assen en Emmeloord zijn / worden knooppunten.

@keoki en kees: Zaandam - Coenplein zal in de nabije toekomst (of het is al zo, dat weet ik niet) dubbelgenummerd worden, dus heb ik het Coenplein als eindpunt genomen van de A7, omdat dat straks ook zo is. E30 bij Ypenburg heb ik vooral gedaan zodat je de E30 makkelijker kan volgen.

Overgangen van A naar N hebben hebben alleen een bolletje als het voor het grootste deel een snelweg is en die daar eindigt. Dus Hellegatsplein moet inderdaad, voor consistentie, een groot bolletje krijgen, net als de A8, A31, A18 etc (A65 is de uitzondering, daar doe ik nog grote bolletjes bij Vught en De Baars). Barneveld vind ik maar een rare situatie, aangezien de A30 wel doorloopt helemaal totaan de A1 (dus een bolletje voor de A30 omdat RW 30 daar eindigt), maar het is toch een afrit en geen knooppunt. Moet nog even nadenken wat ik daar mee ga doen.

@Tachi: de meeste van je opmerkingen heb ik over nagedacht! Zo heb ik een probeersel gemaakt met de landsgrenzen en de watergrenzen, maar ik kreeg het niet voor elkaar om het er goed bij te passen. Zowel qua kleuren als qua ontwerp; de geografische vervorming wordt erg duidelijk door de watergrens en de landsgrens (gelukkig niet zo erg als bij Treinreiziger, maar toch) en het maakt de kaart een stuk drukker en onoverzichtelijker, vond ik. Wat daarnaast juist interessant is, is dat de vorm van ons land zo goed zichtbaar is in de wegenstructuur. Daar bovenop: waardeer je witruimte! ;)

@Mark: Over de N-wegen geel: dezelfde redenen als hierboven om het niet te doen. Ik kon ook geen geel vinden die goed aansloot bij de rode en groene kleuren, dat vloekt nogal. Daarnaast, in de context van Rijkswegen dienen N-wegen slechts als iets-mindere-A-wegen, en niet zozeer als aparte wegen (behalve de N61 dan, die ligt er nu eenmaal een beetje sneu bij), dus is het ook logischer om ze een sub-kleur van de A-wegen te geven.

@Tachi: E-nummers: leesbaarheid heb ik erg hoog in het vaandel. De driecijferige E-nummers passen al bijna niet. Het E-route netwerk is dusdanig bekend door de groene kleur dat ik dat voldoende vond. Daarnaast wilde ik de E-nummers iets kleiner hebben dan de A-nummers, om te benadrukken dat het een onderliggend netwerk is: de A-wegen blijven voor Nederland het belangrijkste. De buitenlandse borden wil ik dan, voor consistentie, hetzelfde weergeven, dus ook met de tekens er onder.

Ypenburg zou, bij een volledig schuine A13, wel erg ver van het Prins Clausplein komen te liggen. En de E-30 ligt dan bijna tegen het Kethelplein aan, wat niet erg strookt met de werkelijkheid. Daarnaast is het symmetrischer als de A13 precies in het midden van de Rotterdamse ruit aankwam.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door Pino » di 03 jun 2014, 23:22

vdVeen schreef:Ypenburg zou, bij een volledig schuine A13, wel erg ver van het Prins Clausplein komen te liggen. En de E-30 ligt dan bijna tegen het Kethelplein aan, wat niet erg strookt met de werkelijkheid. Daarnaast is het symmetrischer als de A13 precies in het midden van de Rotterdamse ruit aankwam.
De oplossing zou kunnen liggen in het hier en daar werken met schuine lijnen onder een hoek van 30 of 60 graden, in plaats van alleen 45 graden. Dat kan je helpen wat dichterbij de werkelijkheid te komen zonder enorme compromissen te hoeven doen op het uniforme karakter.

Ter vergelijking, van het Londonse metronet circuleert een alternatieve kaart, die gebruik maakt van schuine lijnen onder hoeken van 30, 45 en 60 graden (terwijl het bestaande ontwerp uitsluitend hoeken van 45 graden kent). Dat levert een kaart op die dichterbij de werkelijkheid komt en nog steeds heel een mooi gestileerd geheel vormt. Zie http://www.london-tubemap.com/index.php

Overigens complimenten voor je kaart. Mooi werk!
Laatst gewijzigd door Pino op wo 04 jun 2014, 9:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
EtienneM
Moderator
Berichten: 1188
Lid geworden op: vr 12 okt 2012, 22:08
Locatie: Oostenrijk

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door EtienneM » di 03 jun 2014, 23:44

vdVeen schreef:Zouden er meer mensen hier geinteresseerd zijn in een afdruk? :)
Ik wil er ook wel eentje hebben!
Flickr • EtienneMuis
Lidnummer 0016

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door boe! » wo 04 jun 2014, 11:29

vdVeen schreef:Barneveld vind ik maar een rare situatie, aangezien de A30 wel doorloopt helemaal totaan de A1 (dus een bolletje voor de A30 omdat RW 30 daar eindigt), maar het is toch een afrit en geen knooppunt. Moet nog even nadenken wat ik daar mee ga doen.
De A30 loopt niet door tot de A1. De snelweg eindigt een paar honderd meter ten zuiden van de A1. Ter hoogte van de A1 is het een autoweg (en daarom ook een afrit en geen knooppunt).

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door Pino » wo 04 jun 2014, 14:54

^^ Hoe langer ik over 'Knooppunt Barneveld' nadenk, des te moeilijker vind ik het te rechtvaardigen dat het geen knooppuntstatus heeft en dat de A30 daar (nog deels) indirect staat aangegeven. De borden 'einde autosnelweg' kennen we evenzeer van knooppunten als Hooipolder en Joure. Dat de A30 niet doorloopt ten noorden van de aansluiting, zou je kunnen inzetten als argument, maar dan heb ik ook weer moeite om uit te leggen waarom het Julianaplein dan wel knooppuntstatus heeft. Gelukkig wordt op de NBA-borden het wegnummer A30 tenminste direct aangegeven. Dat neemt een zekere horde weg voor knooppuntstatus. Misschien is er al een ambtelijke molen in gang waarmee we hier niet bekend zijn; het zou zomaar ook jaren kunnen duren alvorens we hier een knooppuntnaam op de borden hebben.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door boe! » wo 04 jun 2014, 15:22

^^ Het zal wel historisch zo gegroeid zijn. De weg was ooit een provinciale enkelbaans weg, die geleidelijk steeds verder is uitgebouwd en opgewaardeerd. Misschien is het een kwestie van tijd voordat het een knooppuntstatus krijgt.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door Pino » wo 04 jun 2014, 15:40

^^ Het is inderdaad de afrit die per ongeluk ineens de aansluiting tussen twee snelwegen werd. Bij een dergelijke organische groei is het altijd wachten tot een keer iemand wakker wordt en de opgelopen achterstand besluit in te halen. Misschien duurt dat niet lang meer, misschien werkt men op de een of andere toe naar een grotere oplossing in de vorm van een geheel conflictvrij knooppunt dat bij de verbouwing een naam krijgt, misschien blijft de huidige situatie nog tot in lengte van jaren in stand.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door RSK » wo 04 jun 2014, 17:44

^^ Ach, Knooppunt Bodegraven bestaat in de huidige vorm ook alweer 10 jaar, heeft ook nog steeds niet de juiste titulatuur. Ik denk dat punten als 'zo gegroeid' en 'er moet net iemand naar kijken' hier een belangrijke factor zijn.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door Vinny » wo 04 jun 2014, 19:56

Dat is natuurlijk ook niet persé zaligmakend. Knooppunt Holsloot en Drachten zijn ongeveer tegelijkertijd omgebouwd tot klaverblad, maar alleen eerstgenoemde heeft een knooppuntstatus.

Ik ben zelf tegen de toepassing van knooppuntsymbolen als de aansluiting niet in alle richtingen conflictvrij verloopt. Maar Rijkswaterstaat hanteert overduidelijk een ander beleid.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door petervdveen » wo 04 jun 2014, 22:01

Vinny schreef:Ik ben zelf tegen de toepassing van knooppuntsymbolen als de aansluiting niet in alle richtingen conflictvrij verloopt.
Oh, echt?

:lol:
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

orionpax
verkeersader
Berichten: 572
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 11:04
Locatie: Eindhoven

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door orionpax » wo 04 jun 2014, 22:54

* A58 tussen Zoomland en Princeville mist de aanduiding A58. Doordat de A58 daar de hoek om gaat is het misschien handiger deze toe te voegen.
* Zonzeel & Noordhoek hebben mijn inziens onterecht de aanduiding einde snelweg. De A59 loopt door over A17 en A16
* Zou de A15 niet moeten eigen na Knooppunt Ressen?

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door RSK » wo 04 jun 2014, 23:58

Vinny schreef:Ik ben zelf tegen de toepassing van knooppuntsymbolen als de aansluiting niet in alle richtingen conflictvrij verloopt.
Hoe het gebeurt lijkt me minder relevant, als het maar consequent gebeurt. Zo hangt er wel een knooppuntstatus aan Gouwe, wat eigenlijk eenzelfde soort splitsing (tussen twee stroomwegen) is als Bodegraven. De hoofdvraag is dus: moeten we splitsingen als knooppunt aanduiden? Daar kunnen we hier denk ik een pagina of wat over vol discussiëren, maar ik mag toch hopen dat ik niet de enige ben die dit bord (op die specifieke plaats) volslagen zinloos vind.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door Mark » do 05 jun 2014, 0:12

Wat dat betreft kan het nog raarder: Ten Esschen.

De enige reden voor dat bord wat ik zo 123 kan bedenken is voor locatiebepaling in eventuele berichtgeving, meer niet. Verder merk je niet dat je een knooppunt benaderd.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Rijkswegen in Nederland Kaart

Bericht door harry » do 05 jun 2014, 0:32

RSK schreef:ik mag toch hopen dat ik niet de enige ben die dit bord (op die specifieke plaats) volslagen zinloos vind.
Er zijn ook mensen (zoals ik) die dat bord zinvol vinden. Met name als er voor knooppunt Gouwe een file staat en dat in de verkeersinformatie genoemd wordt.

De afrit van de N11 bij Bodegraven is geen knooppunt omdat de N11 geen autosnelweg is. Maar die discussie hebben we geloof ik al vaak gevoerd.

Ten Esschen is misschien een knooppunt omdat de N281 twee aansluitingen op de A76 heeft. Een file op de N281 "voor de aansluiting met de A76" is dan niet echt duidelijk.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Plaats reactie