[A007][A008] Corridor Amsterdam-Hoorn

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door Chris » di 29 jul 2014, 14:30

Rijkswaterstaat schreef:Ontwerptracébesluit en milieueffectrapport Spitsstroken A7/A8 ter inzage

Minister Schultz van Haegen van Infrastructuur en Milieu heeft het ontwerptracébesluit (OTB) en het milieueffectrapport (MER) Spitsstroken A7/A8 vastgesteld. Met de aanleg van de spitsstroken op de A7 en A8 verbetert Rijkswaterstaat de doorstroming van het verkeer tussen Purmerend-Zuid en Oostzaan.

Het OTB en het MER liggen van dinsdag 29 juli tot en met maandag 8 september 2014 ter inzage. Op dinsdag 19 augustus organiseert Rijkswaterstaat een inspraakavond om de plannen verder toe te lichten.

Rijkswaterstaat legt spitsstroken aan op de A7 en A8. De bestaande spitsstrook op de A7 tussen Zaandam en Purmerend-Zuid wordt verlengd vanaf de A8. In zuidelijke richting legt Rijkswaterstaat op de A7 en A8 ook een spitsstrook aan tussen Purmerend-Zuid en Oostzaan. Met de aanleg van de spitsstroken gebruiken de weggebruikers de vluchtstrook in de spits als extra rijstrook. Hierdoor verbetert de doorstroming van het verkeer en neemt de filevorming af. De aanleg van de spitsstroken op de A7/A8 valt onder het landelijke programma Beter Benutten.
http://www.platformparticipatie.nl/proj ... ocumenten/

Freak187
polderweggetje
Berichten: 33
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 15:36

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door Freak187 » wo 30 jul 2014, 9:05

Zou een stuk helpen.

Extra spitsstrook op de A7 en de Coentunnel op volle capaciteit. Voor het eerst file-vrij van P'end naar A'dam? Zou een keer tijd worden.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door Wouter N14 » wo 30 jul 2014, 23:57

^^ Dat kan nu ook prima, maar dan moeten jullie uiteraard niet allemaal tegelijk gaan :p
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Freak187
polderweggetje
Berichten: 33
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 15:36

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door Freak187 » do 31 jul 2014, 8:34

Wouter N14 schreef:^^ Dat kan nu ook prima, maar dan moeten jullie uiteraard niet allemaal tegelijk gaan :p
Het staat van 6 tot 9 vast...... :(

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door boe! » do 31 jul 2014, 12:12

^^ Deze opmerking is uiteraard ook vrij eenvoudig in te koppen: dan ga je daarvoor of daarna.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door captain007 » do 31 jul 2014, 13:00

Oponthoud heb je er volgens mij al vanaf 5:45 tot pakweg 10:00 afgaande op een collega die een tijd geleden dagelijks tussen Hoorn en Den Haag pendelde met de auto. De eerste files ontstaan al voor 6 uur 's ochtends op de A7 (steevast eerste file die je op verkeersinformatie in de ochtend hoort) en later dan ook bij de Coentunnel in de oude situatie. Omheen reizen is dan al niet meer serieus al optie te doen of je moet het normaal vinden om pas ergens in de avond weer thuis te komen. Beetje lastig als je een gezin hebt, etc.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door Jackbauer1350 » do 31 jul 2014, 13:05

De A7 is ook de enige fatsoenlijke weg in die hoek. De N247 verdubbelen zou al heel wat zijn. De N235 had ook een mooie optie kunnen zijn om uit te bouwen maar dat is vernacheld door die zuidelijke wijk van Purmerend.

Freak187
polderweggetje
Berichten: 33
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 15:36

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door Freak187 » do 31 jul 2014, 13:53

boe! schreef:^^ Deze opmerking is uiteraard ook vrij eenvoudig in te koppen: dan ga je daarvoor of daarna.
Ik weet niet waar jij werkt, maar na 9 uur de weg op dan ben je ook pas laat in de avond thuis. En sommige werkgevers bieden die flexibiliteit niet.

De piek op de A7 is gewoon enorm en, dat terwijl Hoorn en Purmerend ver-tienvoudigd zijn in de afgelopen 30 jaar, is de A7 2-baans gebleven.

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door Techum » do 31 jul 2014, 14:25

Jackbauer1350 schreef:De A7 is ook de enige fatsoenlijke weg in die hoek. De N247 verdubbelen zou al heel wat zijn. De N235 had ook een mooie optie kunnen zijn om uit te bouwen maar dat is vernacheld door die zuidelijke wijk van Purmerend.
Als ze nou die rare bocht bij Purmerend in de A7 rechttrekken is er om bij de N325 uit te komen nog wel wat om die nieuwbouwwijk heen te werken. Maar ik zie er dan eerder langs de A7(+A8) extra capaciteit bijkomen.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door waldo79 » do 31 jul 2014, 14:54

N325
Die ligt in de regio Arnhem - Nijmegen :mrgreen:
En om de spits heen reizen of gaan verhuizen is inderdaad het probleem miskennen 8-)

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door boe! » do 31 jul 2014, 14:58

Freak187 schreef:maar na 9 uur de weg op dan ben je ook pas laat in de avond thuis.
captain007 schreef:Omheen reizen is dan al niet meer serieus al optie te doen of je moet het normaal vinden om pas ergens in de avond weer thuis te komen.
Prachtige antwoorden daterend uit de vorige eeuw. Als je kan thuiswerken, kan je ook thuis beginnen en vervolgens naar je werk gaan zonder extreem laat thuis te komen. Of andersom: eerder thuiskomen en dan nog een paar uurtjes werken. Handig als je de kinderen moet ophalen of wegbrengen.

Zoals Freak187 aangeeft bieden echter niet alle werkgevers deze flexibiliteit. Die zijn ook al blijven hangen in de vorige eeuw (beroepen waarbij je niet kan thuiswerken bijv. de zorg uitgezonderd).

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door waldo79 » do 31 jul 2014, 15:05

An sich heb je daar ook wel een punt, maar blijkbaar wordt toch nog gehecht aan het verschijnen op kantoor. Ik zou bijvoorbeeld toch wel een goede kantoorruimte in huis willen hebben voordat het hier prettig werken is.

Over werken in industriële functies (in dagdienst) nog niet gesproken.

Freak187
polderweggetje
Berichten: 33
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 15:36

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door Freak187 » do 31 jul 2014, 16:22

boe! schreef:
Freak187 schreef:maar na 9 uur de weg op dan ben je ook pas laat in de avond thuis.
captain007 schreef:Omheen reizen is dan al niet meer serieus al optie te doen of je moet het normaal vinden om pas ergens in de avond weer thuis te komen.
Prachtige antwoorden daterend uit de vorige eeuw. Als je kan thuiswerken, kan je ook thuis beginnen en vervolgens naar je werk gaan zonder extreem laat thuis te komen. Of andersom: eerder thuiskomen en dan nog een paar uurtjes werken. Handig als je de kinderen moet ophalen of wegbrengen.

Zoals Freak187 aangeeft bieden echter niet alle werkgevers deze flexibiliteit. Die zijn ook al blijven hangen in de vorige eeuw (beroepen waarbij je niet kan thuiswerken bijv. de zorg uitgezonderd).
Ik heb nou eenmaal niet de luxe om (altijd) thuis te kunnen werken. Aan de ene kant heb ik een manager die de boel niet vertrouwd.... Aan de andere kant moet ik ook gewoon aanwezig zijn en kun je niet alles van afstand regelen.
Dat is misschien het 'oude werken', maar ik heb tenminste nog een baan. De 'nieuwe werkers' zitten thuis omdat ze gewoon niet meer nodig waren. :sorry:

Maar goed, terug on topic. De A7 is gewoon te smal voor het huidige verkeersaanbod. Ze komen tegenwoordig zelfs helemaal uit Friesland over de A7 om in Amsterdam te metselen. Er gaat idioot veel verkeer overheen.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door captain007 » do 31 jul 2014, 16:25

boe! schreef:Prachtige antwoorden daterend uit de vorige eeuw.
Thuiswerken is prima, maar hooguit voor een of twee dagen per week. Anders zie je mensen face-to-face te weinig en krijg je dingen minder snel geregeld is mijn ervaring. Om nog maar even het sociale aspect van het missen van het praatje met collega's bij de koffieautomaat, etc buiten beschouwing te laten. Door sommigen wordt thuiswerken gezien als de holy-grail voor het oplossen van de fileproblematiek, maar dat zal hooguit op enkele dagen wat invloed hebben. Je ziet bij sommige bedrijven dat bijvoorbeeld op een vrijdag het kantoor al praktisch uitgestorven is door de grote hoeveelheid thuiswerkers. Dinsdag en donderdag zijn dan weer dagen waarbij relatief veel mensen op kantoor zijn en dat zijn dan toevallig ook weer dagen met zware spitsen.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door verfmeer95 » do 31 jul 2014, 17:55

Er bijna 80.000 voertuigen tussen Zaandam en Purmerend-Zuid. Dat is een feit. Het is ook een feit dat 80.000 voertuigen over een 2x2 autosnelweg gegarandeerd files gaat geven. Dus moet het verbreedt worden. Ik ben blij dat de minister dat ook in ziet.
Volgens mij zijn hier al meerdere thuiswerken/buiten de spits reizen-topics geweest, misschien kan dit worden afgesplitst.

renevisscher
polderweggetje
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 23 okt 2013, 14:29

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door renevisscher » ma 04 aug 2014, 9:59

Ligt het aan mij, of begint de spitsstrook richting Purmerend (de verlenging van de bestaande dus) vrij laat. Hij staat pas ingetekend NA het tankstation, oftewel ruim na de laatste versmalling van de A8 vanuit de wisselbuis van de Coentunnel. Ik had persoonlijk meer verwacht dat ook deze spitsstrook in de nieuwe situatie meer zou gaan aansluiten op de nieuwe infrastructuur rond de Coentunnel. Bijvoorbeeld op de nog afgesloten rijstrook in de meest oostelijke buis. (Of is deze inmiddels al open).

Daarnaast is verbreding van de A7 inderdaad hard nodig. Niet alleen op het stuk waar nu de spitsstroken ingetekend staan, maar ook minstens tot afrit Hoorn (Noord) aan toe is verbreding hard nodig.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door Jackbauer1350 » ma 04 aug 2014, 11:14

Permanent 2x3 met vluchtstroken die A7, in ieder geval tot de aansluiting Avenhorn.

JJK
verkeersader
Berichten: 563
Lid geworden op: vr 06 jun 2014, 9:47
Locatie: Regio Groot Alkmaar

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door JJK » ma 04 aug 2014, 21:15

renevisscher schreef:Ligt het aan mij, of begint de spitsstrook richting Purmerend (de verlenging van de bestaande dus) vrij laat. Hij staat pas ingetekend NA het tankstation, oftewel ruim na de laatste versmalling van de A8 vanuit de wisselbuis van de Coentunnel.
De A8 heeft voldoende capaciteit nu, dus een spitsstrook is daar overbodig. De flessenhals van 2 rijstroken richting de A7 is onvoldoende, van daar dat de spitsstrook die nu in de flessenhals begint wordt door getrokken zodat deze voor de flessenhals begint

Freak187
polderweggetje
Berichten: 33
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 15:36

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door Freak187 » di 05 aug 2014, 8:38

Maar wanneer is ongeveer de planning dat die spitsstrook klaar voor gebruik zal zijn?

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door mavas » di 05 aug 2014, 9:49

In 2015. Ze zouden dit jaar al moeten beginnen met de werkzaamheden.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door Rene » di 05 aug 2014, 16:29

renevisscher schreef:Ligt het aan mij, of begint de spitsstrook richting Purmerend (de verlenging van de bestaande dus) vrij laat. Hij staat pas ingetekend NA het tankstation, oftewel ruim na de laatste versmalling van de A8 vanuit de wisselbuis van de Coentunnel. Ik had persoonlijk meer verwacht dat ook deze spitsstrook in de nieuwe situatie meer zou gaan aansluiten op de nieuwe infrastructuur rond de Coentunnel.
Zo had ik hem destijds ook ingediend bij project Beter benutten. Maar men heeft besloten om mij verder niet als adviseur in te zetten bij dit project (wat ik dus nota bene zelf heb aangedragen), dus er zijn wel meer dingen waar het project mee aan de haal is gegaan. Zoals het verbreden van de boog van de oostbuis 2e Coentunnel naar Zaandam-Zuid naar 3 stroken, met een pechhaven. Dan zou de 4e strook in de Oost-2 vaker open hebben gekund. Maar dat vond men te lastig, te duur, whatever. Het is simpelweg ersatzlos uit de oorspronkelijke scope geschrapt. Op wat bewegwijzeringszaken na bemoei ik me dan ook absoluut niet meer met dit project. :nothanks:

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door Rene » di 05 aug 2014, 16:36

Jackbauer1350 schreef:Permanent 2x3 met vluchtstroken die A7, in ieder geval tot de aansluiting Avenhorn.
Dat kun je gevoeglijk op je buik schrijven.

Na de spitsstrook is er het MIRT-project voor A7, A8 en A9. Daarvoor is sowieso minder geld beschikbaar dan wenselijk zou zijn om de problematiek fatsoenlijk op te lossen.
Dat er wat tussen Zaanstad en Purmerend gaat gebeuren lijkt logisch, maar voor de rest is het allemaal nog erg onduidelijk.

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door Techum » di 05 aug 2014, 21:55

Verbazingwekkend. En dit laten gemeenten zonder morren e.d. over hun kant gaan?

Oké, Purmerend (+achterland) is geen Almere (+achterland), maar dat een structurele aanpak van de A7 of het verbeteren van alternatieven niet aan de orde is, is echt te bizar in mijn ogen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door Chris » di 05 aug 2014, 21:58

De MIRT-verkenning A8-A7 is juist vrij ambitieus, 2x6 rijstroken op de A8 en 2x4 op de A7 tot Purmerend, inclusief het ombouwen van het knooppunt Zaandam.

Alleen noordelijk van Purmerend is (nog) niks gepland.

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door Techum » di 05 aug 2014, 22:54

Ambitieus zeker, maar als ik het goed lees gaat de schop pas na 2023 de grond in en wordt er nog gezocht naar versobering is mogelijkheden.

Bij versobering wordt als optie een gefaseerde aanpak voorgesteld die voorrang geeft aan het opschalen van de Coentunnel naar de maximale capaciteit en daarna het verbreden van de A8 tussen Zaandam en Coenplein. Pas daarna zou dan de A7 aan de beurt zijn. Dus is het wachten tot 2025 à 2030?

Ik lees dat men daar vooral eerst de grootste bottlenecks wil oplossen. Als ik zie wat er de laatste jaren is gebeurd op de A8 en rondom de Coentunnel/A5 en hoe statisch de situatie op de A7 is geweest hoop ik dat hier in de tussentijd nog winst te behalen valt.

renevisscher
polderweggetje
Berichten: 22
Lid geworden op: wo 23 okt 2013, 14:29

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door renevisscher » wo 06 aug 2014, 8:42

Jackbauer1350 schreef:Permanent 2x3 met vluchtstroken die A7, in ieder geval tot de aansluiting Avenhorn.
Avenhorn is niet ver genoeg, gezien er bij Avenhorn vrij veel verkeer uit Alkmaar en Heerhugowaard richting Hoorn ook nog voor 2-5 km gebruik maakt van de snelweg, verlenging tot afrit Hoorn en liefst Hoorn Noord lijkt me daarom een stuk wenselijker. Nu gebeurt het al geregeld dat het verkeer bij Avenhorn vast komt te staan/af moet remmen. Dit effect is ook duidelijk terug te zien in de cijfers op Wegenwiki, tot Avenhorn 60.400, terwijl na deze afrit er weer dik over de 70.000 auto's rijden. Pas na Hoorn Noord is echt een aanzienlijke afname te zien. Ik meen dat men met de plannen van de N23 ook al aan het aansturen was op ofwel een spitsstrook bij Hoorn, ofwel volwaardige verbreding tot 2x3 op het traject Hoorn Noord - Avenhorn.
JJK schreef:De A8 heeft voldoende capaciteit nu, dus een spitsstrook is daar overbodig. De flessenhals van 2 rijstroken richting de A7 is onvoldoende, van daar dat de spitsstrook die nu in de flessenhals begint wordt door getrokken zodat deze voor de flessenhals begint
Het lijkt mij dat je nu net voor het tankstation een extra flessenhals creëer door hier van 5 rijstroken terug te gaan naar 4, terwijl je dan 1 a 2 km verderop weer die extra rijstrook (aan de andere kant) toevoeg.
Rene schreef:Zo had ik hem destijds ook ingediend bij project Beter benutten. Maar men heeft besloten om mij verder niet als adviseur in te zetten bij dit project (wat ik dus nota bene zelf heb aangedragen), dus er zijn wel meer dingen waar het project mee aan de haal is gegaan. Zoals het verbreden van de boog van de oostbuis 2e Coentunnel naar Zaandam-Zuid naar 3 stroken, met een pechhaven. Dan zou de 4e strook in de Oost-2 vaker open hebben gekund. Maar dat vond men te lastig, te duur, whatever.
Wat jij hier schetst is inderdaad precies wat ik ook bedoelde, De boog vanuit Oost-2 naar Zaanstad lijkt ook al ruimtetechnisch voorbereid op een spitsstrook, net als een groot deel van de A8. Enkel het aanleggen van enkele pechhavens is nodig volgens mij.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door Jackbauer1350 » wo 06 aug 2014, 9:24

Avenhorn is niet ver genoeg, gezien er bij Avenhorn vrij veel verkeer uit Alkmaar en Heerhugowaard richting Hoorn ook nog voor 2-5 km gebruik maakt van de snelweg, verlenging tot afrit Hoorn en liefst Hoorn Noord lijkt me daarom een stuk wenselijker
Ik ging even uit van Avenhorn omdat de file Avenhorn - Wijdewormer altijd een vaste waarde is in de filemeldingen 's-ochtends op de radio. Sterker nog meestal de eerste file die opgelezen wordt rond zeven uur.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door boe! » wo 06 aug 2014, 9:28

^^ Maar de oorzaak van die file ligt bij Purmerend-Zuid. Ik hoor in de avondspits geen files met de kop bij Avenhorn.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76269
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door Chris » wo 06 aug 2014, 10:26

Tussen Avenhorn en Wijdewormer betekent dat deze file ergens tussen deze twee aansluitingen staat. En er is een vrij lang stuk zonder aansluitingen tussen Avenhorn en Purmerend-Noord. De kop van de file ligt inderdaad bij Purmerend-Zuid, waardoor het terugslaat op de A7 door Purmerend. Deze kan dan net voor Purmerend-Noord beginnen om op de radio de aanduiding 'Avenhorn' te horen.

De A7 heeft overigens een ruimtereservering in de middenberm voor 2x3 rijstroken, maar dan moeten wel alle kunstwerken aan de binnenzijde verbreed worden.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A007][A008] spitsstrook / verbreding Purmerend - Amster

Bericht door waldo79 » wo 06 aug 2014, 10:44

Eh...boe! spreekt van de richting Zaanstad ->Den Oever :idea:

Plaats reactie