[IRQ] Irak / Iraq

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door duikgek89 » di 12 aug 2014, 12:27

De manier van werken is ook absoluut niet Duits. Het ziet er allemaal toch wel een beetje onveilig en klungelig uit.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Palance » di 12 aug 2014, 14:01

Maar wel een Baustelle, dus toch typisch Duits :mrgreen:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7679
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door duikgek89 » di 12 aug 2014, 17:00

Maar geen file dus wel Duits maar niet typisch? :mrgreen:

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Vinny » di 12 aug 2014, 18:46

Dat heb ik altijd redelijk belachelijk gevonden aangezien de westerse interpretatie van de Arabische cijfers nauwelijks verschilt van de Arabische, maar bon :D
Afbeelding
U zegt?

In grote delen van de Arabische wereld is het Oost-Arabische nummersysteem in zwang. Dat wordt dus ook gebruikt in Iraakse wegnummers. Verschil is best groot, zie plaatje.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6976
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Wimpie25 » di 12 aug 2014, 19:50

Ik slik mijn woorden prompt weer in!

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41383
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Vinny » di 12 aug 2014, 19:53

Op wikipedia wordt onderscheid gemaakt tussen Arabische cijfers, Oost-Arabische cijfers en Arabisch-Indische cijfers. Ik kan me de verwarring dus wel voorstellen ;)
off topic:
De eerste keer dat ik in Egypte was werd ik dus geconfronteerd dat ik de zogenaamd "Arabische" cijfers niet kon lezen. ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6976
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Wimpie25 » di 12 aug 2014, 20:00

^^
Blijkbaar worden "onze" Arabische cijfers bijna niet meer gebruikt in de Arabische wereld en bezigen zij heden ten dage een systeem dat een andere interpretatie aanneemt van de "Indische" Cijfers.

Afbeelding

1ste lijn : Indische cijfers uit de 2de eeuw
2de lijn : Arabische cijfers uit de 10de eeuw gebasseerd op de Indische
3de lijn : De oudste Europese cijfers uit de 10de eeuw
4de lijn : Hedendaagse Arabisch-islamitische cijfers
5de lijn : Onze Arabische cijfers

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Chris » do 26 nov 2015, 21:14

Bij Basra zijn ze bezig met een flinke tuibrug die volgend jaar klaar zou moeten zijn. dit moet de locatie zijn, maar veel satellietbeelden van Google Earth in Irak zijn oud (deze is van 2010).

Afbeelding

Dit moet het schijnbaar worden:
Link

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Chris » ma 06 feb 2017, 19:19

Rond Erbil (Iraaks Koerdistan) is zondag de 5e ringweg geopend.

http://www.kurdistan24.net/en/news/1496 ... s-in-Erbil

Afbeelding

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6976
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Wimpie25 » ma 06 feb 2017, 23:05

Als in dat goed bekijk lijken dat wel Turkse wegmarkeringen.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Willem » di 07 feb 2017, 7:58

Zijn 5 ringwegen niet een beetje overdreven voor een relatief kleine stad als Erbil?

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door captain007 » di 07 feb 2017, 8:02

^^ Als je op Maps kijkt zie je dat de stad een beetje rond is aangelegd en die andere ringwegen gewoon stadswegen zijn. Dit lijkt dan weer een hoogwaardigere ring te zijn aan de rand van de stad.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Chris » vr 08 nov 2019, 12:47

Erbil:

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76519
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Chris » ma 29 nov 2021, 22:04

De '150 meter road' is de 6e of 7e ringweg (ligt eraan hoe je rekent) van de stad Erbil.

Op 28 februari 2021 is de eerste 8 kilometer aan de noordkant van Erbil geopend: 2x4 rijstroken plus frontage roads.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

CasablancaMarocco
verkeersader
Berichten: 657
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 11:40

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door CasablancaMarocco » di 30 nov 2021, 2:01

Iraaks Koerdistan gaat als een speer.
Ik ben benieuwd waarom de rest van Irak achterblijft. Wellicht meer corruptie in de normale regering?

Verder ziet het er heel netjes uit, hopelijk dat ze door blijven gaan op deze weg. :)

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Willem » di 30 nov 2021, 14:52

^^ Eigenlijk zijn de Koerden gewoon in staat om op een "normale" manier hun land vorm te geven.

Deze opmerking klinkt op het eerste gezicht in sommige ogen verkeerd. Daarom wat uitleg bij mijn opmerking.

De Koerden zijn het grootste volk op aarde zonder zelf een eigen land te hebben. In het noorden van Irak hebben ze een eigen regio met enige mate van autonomie. Misschien dat in delen van Syrië hetzelfde gaat gebeuren: dat weet ik niet.

Hoe dan ook: zoals hiervoor gezegd is het noorden van Irak, de Koerdische regio, vrij autonoom ten opzichte van de centrale regering in Baghdad.
En in die regio heerst, zeker gezien de omgeving, orde en rust. Zeer positief. De eerste regel van mijn bericht moet je koppelen aan de voorgaande zin.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6976
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Wimpie25 » di 30 nov 2021, 15:26

Koerdistan is op religieus vlak ook zeer divers, wat het allemaal al wat toleranter maakt dan een homogeen Islamitisch land. Plus Arbil is een zeer bijzondere stad die minstens evenveel geschiedenis kent als bijvoorbeeld Jerulazem (en waarbij de oude stad net zoals die laatste binnen een veste gelegen is). Er zit veel potentieel in de regio, ik hoop dat ze ooit de kans krijgen daar nog meer mee te doen.

Al is het maar om al die monumenten van het Zoroastrisme te kunnen bezoeken als toerist. Die religie gaat terug tot de tijd van het oude Egypte, een reis door de tijd!

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10948
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Willem » di 30 nov 2021, 16:52

^^ Ondanks de afstand (we zijn hier op het wegenforum 😉) lijkt het me best interessant om eens een maand vakantie op te nemen en dan met de auto naar Erbil, Suleymaniya of andere plaatsen in die regio te rijden.
Onlangs stond op een straat afstand van mijn woning een auto uit Erbil geparkeerd: het kan dus echt.

In de winter heb ik geen zin, maar voor komend voorjaar/zomer vind ik het als aardrijkskundige ( dat is Wimpie25 dacht ik ook) wel een leuke onderneming.
En een exercitie die op dit forum genoeg stof gaat opleveren over alle wegen onderweg. ;)

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6976
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Wimpie25 » di 30 nov 2021, 17:05

^^
Het is inderdaad Aardrijkskunde die me in de eerste plaats in wegen heeft doen interesseren. De rest is vanzelf gevolgd.

Mijn eerste opleiding die ik doorlopen heb (ondertussen ook al meer dan 10 jaar geleden) was inderdaad lerarenopleiding Aardrijkskunde/Informatica. Een mens moest iets doen he ;)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Coen Tunnel » di 30 nov 2021, 17:19

Willem schreef: di 30 nov 2021, 16:52 ^^ Ondanks de afstand (we zijn hier op het wegenforum 😉) lijkt het me best interessant om eens een maand vakantie op te nemen en dan met de auto naar Erbil, Suleymaniya of andere plaatsen in die regio te rijden.
Onlangs stond op een straat afstand van mijn woning een auto uit Erbil geparkeerd: het kan dus echt.

In de winter heb ik geen zin, maar voor komend voorjaar/zomer vind ik het als aardrijkskundige ( dat is Wimpie25 dacht ik ook) wel een leuke onderneming.
En een exercitie die op dit forum genoeg stof gaat opleveren over alle wegen onderweg. ;)
Het lijkt me een leuke roadtrip, over de Balkan en dwars door Turkije, naar de enige grensovergang bij Silopi/Zakho. Zo'n 4300 km vanaf Nederland tot aan de grens met Irak, reken zo'n 4500 km tot aan Erbil. En eigenlijk kun je tot aan Şanlıurfa vrijwel geheel over snelwegen rijden (behalve een kort stukje nog in Bulgarije). Vanaf het einde van de snelweg is het nog 350 km over de tamelijk goede Turkse 2x2-wegen tot aan de grens. Je hebt geen visum nodig voor het Koerdische deel van Irak, het kan op zich relatief ongecompliceerd. Alleen moet je vanaf Zakho niet de kortste route via Mosul nemen, omdat je dan buiten Koerdisch gebied komt.

In de zomer zou ik niet gaan, dan wordt het te heet. Het lijkt me een prima trip voor april/mei of september/oktober.

Wie niet zo'n eind wil rijden kan ook gewoon vliegen. Vanaf Düsseldorf kan dat vaak ook nog best goedkoop met Eurowings, ik heb er wel eens naar gekeken. Het enige wat mij tegenhoudt is het gedoe als ik daarna weer een keer naar de VS wil gaan, want dan moet je een visum aanvragen omdat je na een bezoek in Irak niet meer in aanmerking komt voor een ESTA. Het Koerdische deel van Irak gebruikt overigens totaal andere paspoortstempels dan de rest van Irak, dus je kunt wel aantonen dat je enkel in Koerdisch gebied bent geweest.

Behalve Eurowings vliegen ook een aantal andere grote airlines op Erbil, o.a. Lufthansa (vanaf Frankfurt), Austrian (vanaf Wenen) en Turkish (vanaf Istanbul). Allemaal prima te gebruiken vanaf Schiphol, met één overstap vlieg je dan naar Erbil.

Hertz, Europcar en AVIS zitten ook gewoon bij het vliegveld van Erbil, dus een auto huren bij een betrouwbaar bedrijf is geen probleem. En aan hotels is er ook geen gebrek, er zitten ook wat hotels van grotere internationale ketens; in ieder geval Ramada by Wyndham en Rotana.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31587
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Palance » di 30 nov 2021, 18:02

Coen Tunnel schreef: di 30 nov 2021, 17:19 Het enige wat mij tegenhoudt is het gedoe als ik daarna weer een keer naar de VS wil gaan, want dan moet je een visum aanvragen omdat je na een bezoek in Irak niet meer in aanmerking komt voor een ESTA.
Een ander paspoort nemen :yes:

De ringwegen van Erbil zijn goed te zien op Streetview.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Coen Tunnel » di 30 nov 2021, 18:08

Palance schreef: di 30 nov 2021, 18:02
Coen Tunnel schreef: di 30 nov 2021, 17:19 Het enige wat mij tegenhoudt is het gedoe als ik daarna weer een keer naar de VS wil gaan, want dan moet je een visum aanvragen omdat je na een bezoek in Irak niet meer in aanmerking komt voor een ESTA.
Een ander paspoort nemen :yes:
En liegen bij de aanvraag van een ESTA? Dat risico ga ik niet nemen, want dan mag ik misschien nooit meer naar de VS toe. Grote kans dat er ergens wel wat gegevensuitwisseling is en een bezoek aan Irak voor de Amerikanen sowieso geen geheim blijft.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6976
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Wimpie25 » di 30 nov 2021, 19:44

Wat Coen Tunnel aanhaalt is eigenlijk een erg goed punt. Ik bezoek eens in de zoveel jaar Israël eens en men pluist daar heel je geschiedenis uit, als je een stempel in je paspoort hebt staan van een land dat hen niet aanstaat, mag je naar het aparte bureautje gaan.

Ik heb het zelf voorgehad met een eerder bezoek aan Maleisië dat ze erg verdacht vonden. Ze hebben toen mijn bagage grondig doorzocht ( boeken geopend etc) en dan kwam de ondervraging over wat ik in het land gedaan heb, wie met me mee was gereisd, wat die mensen deden in het leven...

Ik wil niet weten wat het geeft mocht ik ooit Irak bezoeken...

mvalkenburg
autoweg
Berichten: 1336
Lid geworden op: ma 15 sep 2008, 13:26

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door mvalkenburg » di 30 nov 2021, 20:04

Heb een klant in Suleymaniya die me al een aantal keren heeft uitgenodigd. Lijkt me ontzettend gaaf om een keer naar toe te gaan, maar inreisproblematiek in de VS weerhoudt me er toch van.

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8661
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Hajo » wo 01 dec 2021, 13:19

@ Wimpie25:
Israël wordt buiten de grenzen van 1967, dus in de huidige vorm (inclusief de Westbank, de Golan hoogvlakte en Oost-Jeruzalem) niet door Maleisië erkend. Het is een Maleisisch staatsburger niet toegestaan om naar Israël te reizen. Kan ook niet, want een Maleisisch paspoort is geldig voor alle landen ter wereld... behalve Israël. Andersom zijn Israëliërs overigens ook niet welkom in Maleisië.

Vandaar dus dat je even apart werd genomen. Omdat je geen Israëliër of Maleisiër bent, mag je na de nodige vragen en doorzoekingen van je bagage toch Israël in.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6976
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Wimpie25 » wo 01 dec 2021, 13:26

^^
Vandaar, het was best een unieke ervaring. Ik zie er deze dagen ook niet super west-europees uit dus in de wantrouwige landen (zoals de VS en Israël) word ik al eens wantrouwig bekeken. :mrgreen:

Bij het vertrek uit Israël wou men mij trouwens terug in het aparte kamertje aan een grondige ondervraging onderwerpen, maar toen is er een steward van Brussels Airlines ons komen zoeken omdat we de laatste waren die zich nog niet hadden aangemeld aan de gate. Dan heeft men ons maar doorgelaten, kudo's aan Brussels Airlines!

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Coen Tunnel » wo 01 dec 2021, 14:22

Wimpie25 schreef: di 30 nov 2021, 19:44 Wat Coen Tunnel aanhaalt is eigenlijk een erg goed punt. Ik bezoek eens in de zoveel jaar Israël eens en men pluist daar heel je geschiedenis uit, als je een stempel in je paspoort hebt staan van een land dat hen niet aanstaat, mag je naar het aparte bureautje gaan.

Ik heb het zelf voorgehad met een eerder bezoek aan Maleisië dat ze erg verdacht vonden. Ze hebben toen mijn bagage grondig doorzocht ( boeken geopend etc) en dan kwam de ondervraging over wat ik in het land gedaan heb, wie met me mee was gereisd, wat die mensen deden in het leven...

Ik wil niet weten wat het geeft mocht ik ooit Irak bezoeken...
Ik heb stempels van Libanon in mijn paspoort, dat is voor Israël vermoedelijk nog erger dan vrijwel elk ander land. Ik ga dus voorlopig ook nog niet naar Israël.

Ik heb in Armenië wat gedoe gehad omdat ik Azerbeidzjaanse stempels in mijn paspoort had staan, sterker nog, ik was die ochtend vanuit Azerbeidzjan vertrokken en via een korte passage door Georgië naar Armenië gereden. Daar wilden ze ook weten waarom ik in Azerbeidzjan was geweest, waar ik had overnacht, etcetera. Maar met de uitleg dat ik er als toerist was geweest en dat ik alle drie landen in de Kaukasus wilde bezoeken, gingen ze morrend akkoord.
Wimpie25 schreef: wo 01 dec 2021, 13:26 ^^
Vandaar, het was best een unieke ervaring. Ik zie er deze dagen ook niet super west-europees uit dus in de wantrouwige landen (zoals de VS en Israël) word ik al eens wantrouwig bekeken. :mrgreen:
Mijn vriendin is deels van Indische afkomst, maar gewoon in Nederland geboren. In de VS heeft ze bij de inreis al een keer de opmerking gehad dat ze er niet uitzag alsof ze uit Nederland kwam.

Dat was overigens maar één keer, bij andere inreizen van de VS hebben we er geen gedoe mee gehad, en in andere landen ook niet - ook niet in landen van de voormalige Sovjet-Unie die daar slecht om bekend staan.

Muiderpoort
polderweggetje
Berichten: 27
Lid geworden op: vr 05 aug 2016, 18:23

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Muiderpoort » wo 01 dec 2021, 14:23

Wimpie25 schreef: di 30 nov 2021, 15:26 Koerdistan is op religieus vlak ook zeer divers, wat het allemaal al wat toleranter maakt dan een homogeen Islamitisch land. Plus Arbil is een zeer bijzondere stad die minstens evenveel geschiedenis kent als bijvoorbeeld Jerulazem (en waarbij de oude stad net zoals die laatste binnen een veste gelegen is). Er zit veel potentieel in de regio, ik hoop dat ze ooit de kans krijgen daar nog meer mee te doen.

Al is het maar om al die monumenten van het Zoroastrisme te kunnen bezoeken als toerist. Die religie gaat terug tot de tijd van het oude Egypte, een reis door de tijd!
Het verschil met de oude stad van Jeruzalem, Al Quds is wel dat je in Jeruzalem dat ook echt ziet en er dus ook echt gates/poorten hebt om daar naar binnen te gaan. Daar is de beleving van een oude stad veel groter. Verwacht dat niet in Erbil.

Erbil heeft een citadel en daar binnen proberen ze wel steeds meer leven te creëren, maar binnen/boven op de citadel is geen functionerende stad, die ligt er buiten. Met een mooi plein, gezellige steegjes die aandoen als een bazar en hier en daar oude stukken stadsmuur. Buiten het oude centrum wordt het al gauw lelijk.

Maar het is een ontzettend fijne stad, met een leuke sfeer en heel fijne mensen - écht aardige, vriendelijke mensen.
Wimpie25 schreef: di 30 nov 2021, 19:44 Wat Coen Tunnel aanhaalt is eigenlijk een erg goed punt. Ik bezoek eens in de zoveel jaar Israël eens en men pluist daar heel je geschiedenis uit, als je een stempel in je paspoort hebt staan van een land dat hen niet aanstaat, mag je naar het aparte bureautje gaan.

Ik heb het zelf voorgehad met een eerder bezoek aan Maleisië dat ze erg verdacht vonden. Ze hebben toen mijn bagage grondig doorzocht ( boeken geopend etc) en dan kwam de ondervraging over wat ik in het land gedaan heb, wie met me mee was gereisd, wat die mensen deden in het leven...

Ik wil niet weten wat het geeft mocht ik ooit Irak bezoeken...
Bij Israel bladeren ze inderdaad door je paspoort, dus als je in Islamitische landen bent geweest kan het handig zijn om een nieuw paspoort aan te vragen. Vooral om vervelende vraag te voorkomen en tijd te besparen.
Israel zet geen stempel in je paspoort, maar als andere landen vragen of ik in Israel (Palestina) ben geweest, dan lieg ik daar niet om. In Libanon vroegen ze het me ooit.

Qua bezoek van Irak: als je niet liegt en aan die Amerikanen uitlegt waarom je daar was, zou je in principe geen problemen moeten hebben om een visum te krijgen. Het geldt zelfs al voor Iran, wat meer en meer een mainstream vakantieland wordt.
Ik heb voor mezelf besloten om gewoon naar landen te gaan en me niet te laten beperken door de grillen van Washington. Daarna weer naar de VS gaan is dan vers 2. Maar zij gaan mij niet tegenhouden van reisjes naar het Midden-Oosten.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6976
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Wimpie25 » wo 01 dec 2021, 14:28

^^
Dank voor de tips en de grondige beschrijving! Ik kan niet zeggen dat ik er de komende 5 jaar ook effectief ga geraken ( de wereld is groot ), maar het staat nu wel zonder twijfel op de lijst. Als de regio daar nog wat verder openbloeit, zou het zelfs een springplank/hub kunnen worden naar de rest van het middenoosten.
Coen Tunnel schreef: wo 01 dec 2021, 14:22
Ik heb stempels van Libanon in mijn paspoort, dat is voor Israël vermoedelijk nog erger dan vrijwel elk ander land. Ik ga dus voorlopig ook nog niet naar Israël.

Ik heb in Armenië wat gedoe gehad omdat ik Azerbeidzjaanse stempels in mijn paspoort had staan, sterker nog, ik was die ochtend vanuit Azerbeidzjan vertrokken en via een korte passage door Georgië naar Armenië gereden. Daar wilden ze ook weten waarom ik in Azerbeidzjan was geweest, waar ik had overnacht, etcetera. Maar met de uitleg dat ik er als toerist was geweest en dat ik alle drie landen in de Kaukasus wilde bezoeken, gingen ze morrend akkoord.

Mijn vriendin is deels van Indische afkomst, maar gewoon in Nederland geboren. In de VS heeft ze bij de inreis al een keer de opmerking gehad dat ze er niet uitzag alsof ze uit Nederland kwam.

Dat was overigens maar één keer, bij andere inreizen van de VS hebben we er geen gedoe mee gehad, en in andere landen ook niet - ook niet in landen van de voormalige Sovjet-Unie die daar slecht om bekend staan.

In Europa heb ik er nog nooit vragen over gehad, maar in de VS, Israël (en vreemd genoeg Singapore) wel. Dan ging het vooral over mijn reisgeschiedenis, de VS bijkomstig ook door de looks. In Singapore zag ik er gewoon in het algemeen verdacht uit, maar waren ze voor de rest wel supervriendelijk. Dat was in de VS en Israël wel wat anders.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32169
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [IRQ] Irak / Iraq

Bericht door Coen Tunnel » wo 01 dec 2021, 14:57

Muiderpoort schreef: wo 01 dec 2021, 14:23Israel zet geen stempel in je paspoort,
Ik heb begrepen dat ze dat op de vliegvelden inderdaad niet doen, maar wel bij de landgrenzen met Egypte en Jordanië. Maar goed, daar verraadt de naam van de grensovergang van Egypte of Jordanië ook wel dat je van/naar Israël bent gereisd; zelfs als de Israëliërs niet zouden stempelen heb je daarmee wel een bewijs dat je in Israël bent geweest.

Dank voor je omschrijving van Erbil, het staat zeker op mijn verlanglijstje. 8-)

Plaats reactie