[FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Egbert » ma 22 sep 2014, 7:08

petervdveen schreef:Feit is natuurlijk gewoon dat jongeren niet volledig het gevolg kunnen inzien van hun daden.
Als mensen (kinderen) zich niet verantwoordelijk in het verkeer kunnen gedragen moet je ze niet zonder begeleiding de weg op laten gaan.

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door petervdveen » ma 22 sep 2014, 7:34

^^ En ze het volledige leerproces ontnemen?
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Palance » ma 22 sep 2014, 18:02

Een trein die door een stoere leeftijdsgenoot heenrijdt lijkt mij pas echt een volledig leerproces.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7873
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Jackbauer1350 » ma 22 sep 2014, 18:40

Egbert schreef:
petervdveen schreef:Feit is natuurlijk gewoon dat jongeren niet volledig het gevolg kunnen inzien van hun daden.
Als mensen (kinderen) zich niet verantwoordelijk in het verkeer kunnen gedragen moet je ze niet zonder begeleiding de weg op laten gaan.
De aanwezige begeleiding, lees ouders, laat regelmatig ook te wensen over. Als voorbeeld moeders die met hun kroost door rood fietsen. Lekker voorbeeld voor het kind.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Vinny » ma 22 sep 2014, 19:07

RSK schreef:
Palance schreef:En als er wat gebeurt dan is het weer tranen met tuiten huilen om die aardige en keurige jongens of meisjes (plus geklaag over die zogenaamde onveilige overwegen)
Heb me laten vertellen dat één specifiek ongeval nabij Zevenhuizen aanzet vormde voor het verwijderen van 7 overwegen in de gemeente Zuidplas. De meesten zijn inmiddels omgebouwd tot tunnel. Hangt een leuk kostenplaatje aan, voor 95% te betalen door mensen die wel altijd netjes voor het rood wachten.
Correctie: Eén specifiek geval met dodelijke afloop. Het aantal meldingen van machinisten van gevaarlijk gedrag op/nabij overwegen is de laatste jaren de spuigaten aan het uitlopen. Op een willekeurige ochtendspits bij één overweg zijn 60 boetes in een uur uitgedeeld... :roll:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door RSK » ma 22 sep 2014, 19:20

^^ Jouw verhaal gaat ongetwijfeld op voor drukke locaties en stedelijk gebied, waar rode stoplichten ook niet meer heilig zijn. Waar meer mensen zijn, gaan er meer de fout in. Ik zie het verband dus ook totaal niet met verlaten landweggetjes waar men nu miljoenen tegenaan gooit om die te ondertunnelen. Als de weg al niet wordt afgesloten met soms kilometers omrijden voor lokaal verkeer als gevolg.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Vinny » ma 22 sep 2014, 21:14

Bijna elk dorp heeft onhandelbare schooljeugd tegenwoordig. Zelfs de spoorlijn IJlst-Stavoren was vroeger berucht vanwege spoorfietsers. Daar is nu voor veel geld een fietspad aangelegd en er zijn tevens een paar ongelijkvloerse kruisingen gekomen. Zal nog wel eens een foto posten, want het ziet er allemaal knooppunterig uit voor een fietspad in de middle of nowhere ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door boe! » ma 22 sep 2014, 21:27

RSK schreef:^^ Jouw verhaal gaat ongetwijfeld op voor drukke locaties en stedelijk gebied, waar rode stoplichten ook niet meer heilig zijn. Waar meer mensen zijn, gaan er meer de fout in. Ik zie het verband dus ook totaal niet met verlaten landweggetjes waar men nu miljoenen tegenaan gooit om die te ondertunnelen. Als de weg al niet wordt afgesloten met soms kilometers omrijden voor lokaal verkeer als gevolg.
Drie brugklassers doen een wedstrijdje wie er als eerste aan de overkant is, na passage van de trein. De winnaar leeft niet meer, want die kwam onder de trein die vanuit de andere richting kwam.

Een jongen van 15 had zich verslapen en wilde met haastige spoed naar school. Om tijd te winnen besloot hij onder de gesloten spoorbomen door te rijden en zag een trein over het hoofd. I.p.v. de aula van de school eindigde hij in de aula van het uitvaartcentrum.

Deze ongelukken vonden niet in stedelijk gebied plaats. Logisch, want idioten zoals deze vind je overal.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Vinny » ma 22 sep 2014, 22:25

Het wordt ze ook niet aangeleerd. Ik zie dat steeds meer mensen met hun pet naar de verkeersregels gooien. Een rood verkeerslicht? Neuh, dat kost alleen maar tijd. Als moeders met jonge kinderen gewoon stoïcijns door fietsen, dan wordt de jeugd ook niet aangeleerd hoe het wel moet. :facepalm:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Egbert » di 23 sep 2014, 7:00

petervdveen schreef:^^ En ze het volledige leerproces ontnemen?
Lekker dan, als dit soort acties onderdeel zijn van het leerproces. Als automobilist krijg je toch ook niet eerst je rijbewijs en wordt er dan gezegd "zoek zelf maar even uit hoe het allemaal werkt"? Of je eigen kind van 4 als het naar het peuterklasje moet, die laat je toch ook niet buiten met een welgemeend "en goed opletten he!"?
Vroeger was er nog zoiets als verkeersles op school. En ja, als kinderen dit soort acties op de openbare weg uithalen vind ik dat ze niet zonder begeleiding de weg op mogen.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door duikgek89 » di 23 sep 2014, 12:46

Vinny schreef:Het wordt ze ook niet aangeleerd. Ik zie dat steeds meer mensen met hun pet naar de verkeersregels gooien. Een rood verkeerslicht? Neuh, dat kost alleen maar tijd. Als moeders met jonge kinderen gewoon stoïcijns door fietsen, dan wordt de jeugd ook niet aangeleerd hoe het wel moet. :facepalm:
In Utrecht ben ik een keer zo kwaad geworden dat ik moeders van de fiets af wilde trekken en een uitbrander wilde geven. Het kindje fietste wat vooruit en stopte netjes voor verkeer van rechts (en of dat was omdat ze die verkeersregel kende of omdat dat was omdat ze voorzichtig was weet ik niet, maar is ook niet belangrijk). En moeders begon met dat kind op de kop te geven dat het vooral gewoon moest doorfietsen....

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Alfa » di 23 sep 2014, 15:39

Vinny schreef:Bijna elk dorp heeft onhandelbare schooljeugd tegenwoordig.
Volgens mij wordt je oud Vinny. ;) Vroeger gebeurde dat net zo vaak als nu. Het is gewoon eigen aan pubers dat die gevaren willen opzoeken en vaak stoer willen doen. Sommigen gaan daar al verder in dan anderen. Onwenselijk, maar alles is nu eenmaal niet altijd zoals we het willen. Het is maar een tijdelijk fenomeen, de 'wilde jaren'. Keihard straffen wordt hier op het forum altijd als 'toveroplossing' voorgesteld maar dat zal wen niet zoveel effect hebben. Geldboetes zijn sowieso voor de ouders.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Palance » di 23 sep 2014, 15:53

Alfa schreef:Keihard straffen wordt hier op het forum altijd als 'toveroplossing' voorgesteld
Alfa schreef:Ongelooflijk, het wordt alsmaar erger met koper- en staaldieven. Hier zouden zware straffen op moeten staan. Uiteindelijk stelen ze staatseigendom en dus van iedereen. Ook diegene die dit verhandelen zijn trouwens net zo goed medeplichtig door dit aan te nemen.
hier
Geldboetes zijn sowieso voor de ouders.
Nee, die zijn voor de kinderen. Als de ouders die betalen dan zijn het domme ouders.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Alfa » di 23 sep 2014, 15:59

Palance schreef:
Alfa schreef:Keihard straffen wordt hier op het forum altijd als 'toveroplossing' voorgesteld
Alfa schreef:Ongelooflijk, het wordt alsmaar erger met koper- en staaldieven. Hier zouden zware straffen op moeten staan. Uiteindelijk stelen ze staatseigendom en dus van iedereen. Ook diegene die dit verhandelen zijn trouwens net zo goed medeplichtig door dit aan te nemen.
hier
Die zijn niet te vergelijken. Koperdiefstal doet men niet voor de kick maar omdat het winst geeft om het te verkopen. Dat kan je alleen maar bestrijden door het te beteugelen. Er voor zorgen dat de risico's en boetes groter zijn dan de winsten die ze er op kunnen halen.

Bij gevaarlijk gedrag van mensen of overtredingen echter geloof ik niet zo in het alsmaar strenger straffen. Vooral omdat men vooraf geen risicoanalyse maakt hoeveel straf erop zit om iets gevaarlijks te doen. Zeker bij pubers werkt sensibilisering beter dan keiharde straffen. Goed aangepakte sensibilisering tenminste, niet zomaar een belerend verkeerslesje dat jongeren toch niet serieus nemen.

Het valt mij sowieso op dat ik een pak vergevensgezinder ben voor fouten van anderen dan velen hier. Iedereen maakt fouten. Dat maakt ons menselijk.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Vinny » di 23 sep 2014, 21:04

Natuurlijk werkt een betere handhaving wel. In Amsterdam zijn ze een aantal jaar geleden begonnen met het daadwerkelijk bekeuren van fietsers die na zonsondergang geen verlichting voeren. Nu heeft vrijwel elke fietser adequate verlichting, en ik moet zeggen: het is gewoon een verademing. Je kunt andere fietsers tenminste weer zien - ook als je zelf op de fiets zit is dit voordelig. :)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Davy » wo 12 nov 2014, 19:03

Vandaag deze overweg eens gefilmd:
Afbeelding

Dit is de N61/N62 vlakbij de Sluiskilbrug, het goederenlijntje naar de DOW.
Mijn vraag is ook: waarom hebben Nederlandse goederenlijntjes vaak van dit soort afwijkende overwegen ( ALI-B i.p.v. AHOB)?

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Snelwegfreak » do 13 nov 2014, 3:26

Omdat die parallelweg zelf ook niet veel voorstelt?
Enne gojje mins blieft altied leave.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Davy » do 13 nov 2014, 9:06

Filmpje van deze overweg:
[youtube]H5v7zO0Ihlg[/youtube]

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Alfa » do 13 nov 2014, 18:31

Heb je eigenlijk lang moeten wachten vooraleer daar een trein voorbij reed? Of wist je dat er een ging komen?

Want ik zie daar altijd weinig treinen rijden.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Davy » do 13 nov 2014, 18:36

Ik heb van de goederenlijntjes bij Terneuzen een "dienstregeling" gekregen van iemand. Dus ik wist wel min of meer wanneer er een trein komt. Als je zoals bij deze opname rond 14u15 daar passeert op een weekdag heb je een redelijke kans daar een trein te treffen.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7873
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Jackbauer1350 » do 13 nov 2014, 23:01

Zo, 22 wagons, maar ik heb ze wel eens veeel langer gezien.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door boe! » vr 28 nov 2014, 13:23

Afgelopen week lag de spoorwegovergang in de Leusderweg in Amersfoort in storing.
Link
Locatie in GMaps

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Davy » wo 31 dec 2014, 1:17

Een overweg in een besneeuwd decor geeft best mooie beelden vind ik:
Link

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

[FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Davy » ma 09 feb 2015, 19:03

Zo mijn nieuwste aanwinst:
Afbeelding

Leuke deurbel ofzo. [emoji14]

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door PeterSchoeber » ma 09 feb 2015, 22:55

Dan moet je er wel voor zorgen dat er de juiste spanning op komt te staan.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

[FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Davy » di 10 feb 2015, 7:24

Dat zal wel lukken:
Afbeelding
Afbeelding

En om eens een beeld te geven hoe groot die dingen zijn, 14 kilo het stuk:
Afbeelding

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Davy » vr 13 feb 2015, 22:43

Het ding werkt ook naar behoren:
Link

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

[FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Davy » do 05 mar 2015, 12:37

De laatste tijd worden er in Nederland steeds meer overwegen aangepast naar volgende configuratie, vooral als ze vlakbij stations liggen en/of druk zijn qua fietsers, voetgangers. Echte stationsoverwegen hebben dit al langer:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Snelwegfreak » do 05 mar 2015, 15:04

Ja, Heerhugowaard. Daar wilden mensen nogal eens eronderdoor glippen. Niet zo gek als de treinen naar Nijmegen en Den Helder/Schagen ongeveer op dezelfde tijd vertrekken. Eerst komt Den Helder/Schagen waardoor de bomen dichtgaan als je vanaf het ''centrum'' komt. Echter, rond dat moment komt ook Nijmegen aanrijden en tegen de tijd dat Den Helder/Schagen weg is, rijdt ook Nijmegen net weg...
Enne gojje mins blieft altied leave.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [FOTO][VIDEO] Nederlandse spoorwegovergangen

Bericht door Davy » wo 11 mar 2015, 22:39

Een overweg die recent is aangepast is deze bij het station Vlissingen-Souburg. Ik heb van zowel de oude als de nieuwe configuratie een video dus kan je mooi vergelijken:
Oud
Link
Nieuw
Link
Wat trouwens zeer opmerkelijk is, is dat ze de oude bellen hebben laten zitten. Meestal worden bij dit soort aanpassing/vernieuwingsoperaties ook gelijk de oude bellen weggehaald en vervangen door nieuwe elektronische.


Eergisteren 2 video's gemaakt van 2 overwegen in het Sloegebied. deze zijn altijd anders vormgegeven dan de klassieke ahobs.
Link
Link

Plaats reactie