[A200] Haarlem - Halfweg

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A200] Haarlem - Halfweg

Bericht door Rein » zo 26 okt 2014, 22:16

Ik reed vanavond over de rotonde en vond de rijstroken zo smal ogen. Was dit gezichtsbedrog of is de belijning aan de zij- en binnenkant iets naar binnen gelegd? :dontknow:

Voor de rest is het natuurlijk wel prettig dat je automatisch op de goede rijstrook blijft rijden en je dus niet halverwege de rotonde een of twee rijstroken maar rechts moet gaan. :top:

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A200] Haarlem - Halfweg

Bericht door Attietattie » zo 26 okt 2014, 22:28

Rene schreef:Ik heb mezelf slechts zijdelings met het project bemoeid
Had je er niet voor kunnen zorgen dat er een taperuitvoeger kwam voor het verkeer uit Haarlem? Het ontbreken daarvan was het eerste wat me opviel toen ik het project onder ogen kreeg.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A200] Haarlem - Halfweg

Bericht door Rene » zo 26 okt 2014, 23:33

^^
Dat is wel aan de orde geweest, maar voor zover ik heb vernomen om veiligheidsredenen niet zijn uitgevoerd. De kans zou zodanig groot zijn geweest dat verkeer via de rechterstrook van de rechtdoorrichting langs het stilstaande verkeer op de afrit blijft doorrijden, en dan bij de taper plots met stilstaand verkeer geconfronteerd wordt. Met alle gevolgen vandien.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14378
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [A200] Haarlem - Halfweg

Bericht door Attietattie » zo 26 okt 2014, 23:43

^^ Heldere achtergrondinformatie waarvan het jammer is dat de burger die vrijwel nooit te horen krijgt. Thanks. :top:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A200] Haarlem - Halfweg

Bericht door mavas » ma 27 okt 2014, 9:18

^^ Inderdaad, nu is het duidelijk dat vanwege veiligheidsredenen deze niet is doorgegaan.

Maar wat ik nog steeds jammer vind is dat men van de A9 uit Amstelveen naar A200 Haarlem geen dubbele invoegstrook heeft gemaakt met taper. Die richting is in de avondspits ook gigantisch druk, en door de samenvoeging vlak na de rotonde ook nog redelijk gevaarlijk.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Plaats reactie