[F][A008] Aix-en-Provence - Menton

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Km357 » zo 15 sep 2013, 19:46

Vinny schreef:Er is genoeg ruimte, maar mensen willen nu eenmaal vlak aan de kust wonen en niet in flatgebouwen.
https://maps.google.nl/maps?q=nice&hl=n ... 39,,0,2.92
Je mag van mij gerust investeren in de heuvels rondom Nice, heb je het eigenlijk zelf ooit al gezien? ;) Nice heeft namelijk tamelijk wat appartementen in het centrum ook.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Vinny » zo 15 sep 2013, 21:13

Ik kom net terug uit Marseille. Dat is ook een tamelijk drukke stad, maar dat wil niet zeggen dat er geen ruimte is. Zodra je buiten het centrum komt is de bebouwingsdichtheid veel lager en dus is er nog genoeg ruimte ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Willem » zo 15 sep 2013, 22:05

Alhoewel de flatwijken buiten het centrum toch een redelijk compacte (en ietwat vervallen) indruk maken.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Km357 » ma 16 sep 2013, 8:12

De Banlieue's van Marseille staan bekend om hun microcultuur van geweld en terreur, ook al zou men daar nieuwe wijken bouwen, er is geen kat die daar uit eigen keuze zou gaan wonen. Daarbij heeft Marseille sowieso een toch minder heuvelrijke omgeving dan Nice. Ja, het gaat er ook de hoogte in, maar de platte oppervlakte is toch een stuk uitgebreider, zeker als je richting Aubagne of Penne-Mirabeau gaat. Zoiets lukt in Nice niet.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Chris » zo 16 mar 2014, 10:28

Mooie video van de A8 van Nice naar Cannes:

[youtube]YbgC5ToNo4I[/youtube]

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Km357 » ma 17 mar 2014, 17:35

Die kerel heeft ook het gedeelte Monaco-Nice op zijn profiel staan...wel een klein detail waaraan je kan zien hoe oud de video is...de befaamde bocht bij Nice-Villefranche rond afrit 49 is onderhevig aan de werken daar, die staan op de video niet afgebeeld.

Ik hoop dat ze tegen de zomer wat opschieten daar want anders wordt dat een heel mooi flessenhalsje en dan heb je de péage van Antibes en Capitou al gehad :lol: Het was er in februari al druk.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Chris » za 06 sep 2014, 20:51

Ik heb de afgelopen week alle delen van de A8 gereden. Over het algemeen is het geen drukke snelweg, met uitzondering van het deel rond Cannes en Nice. De kwaliteit is overal smetteloos, vanaf Nice tot de Italiaanse grens wel veel tunnels overigens. Het overgrote deel telt 2x3 rijstroken, met 2x2 rijstroken (soms 2+3) vanaf Nice tot de grens, en 2x4 rijstroken westelijk van Nice.

Palmbomen staan er eigenlijk alleen in de directe omgeving van Cannes en Nice. De route is landschappelijk erg mooi, alhoewel het deel van Aix-en-Provence naar Fréjus voor het gevoel wat lang duurt. Ter hoogte van Monaco is (alleen richting Italië) een mooie aire met geweldig uitzicht over Monaco en de Middellandse Zee.

Er zijn korte wegwerkzaamheden bij die scherpe bocht aan de westkant van Nice. Ik denk dat dit op drukke dagen wel vertraging kan geven. In 3.000 kilometer toeren door Frankrijk waren dit pas de 2e wegwerkzaamheden die ik tegenkwam op de autoroute... Ik heb alle snelwegen in zuidoost-Frankrijk nu gereden, met uitzondering van de heel korte A557 in Marseille en de A510 (ofzo) in Aix-en-Provence. Die laatste is meer een lange afrit.

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Albaufstieg » za 06 sep 2014, 21:22

Chris schreef: Er zijn korte wegwerkzaamheden bij die scherpe bocht aan de westkant van Nice. Ik denk dat dit op drukke dagen wel vertraging kan geven.
Klopt! Ik was daar in de buurt op vakantie en op zwarte zaterdag zijn we richting Monaco gereden. Vanaf het punt in de bocht was het file rijden tot het tolstation verderop. Verder geen problemen gehad op de A8. Mooie snelweg!

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Chris » za 06 sep 2014, 21:29

Als ik me goed herinner zijn daar richting Italië 4 rijstroken, waarvan de rechterrijstrook de afrit wordt naar de 'des Anglais' (drukste afrit van Nice volgens mij) en de linkerrijstrook tegelijkertijd ook afvalt. Niet erg handig. Ik neem aan dat ze die werkzaamheden uitvoeren zodat er 3 rijstroken doorgaand tot het tolstation zijn.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door captain007 » zo 05 okt 2014, 20:06

Ik heb afgelopen donderdag een fotoserie gemaakt van de A8 tussen Cannes en Monaco. In de spoiler wat opvallendheden en sfeerplaatjes.
SPOILER: TOON

Mooi uitzicht vanaf de A8 op zee:
Afbeelding
DSC_0664.jpg by jeroenvanlieshout, on Flickr

Heb het idee dat er tegenwoordig meer DRIPS worden gebruikt voor het vermelden van reistijden. Zag dit ook op andere plekken in Frankrijk waar niet echt sprake is van stedelijk gebied:
Afbeelding
DSC_0672.jpg by jeroenvanlieshout, on Flickr

Spoorlijn en snelweg naast elkaar:
Afbeelding
DSC_0685.jpg by jeroenvanlieshout, on Flickr

Vliegtuig en TGV toevallig in een shot vanaf de snelweg:
Afbeelding
DSC_0713.jpg by jeroenvanlieshout, on Flickr

In een scherpe bocht bij Nice is men aan het werk. Mij is onduidelijk wat men hier precies aan het doen is. Misschien die bocht wat minder scherp aanleggen?
Afbeelding
DSC_0717.jpg by jeroenvanlieshout, on Flickr

Weer mooi zicht op bergen:
Afbeelding
DSC_0724.jpg by jeroenvanlieshout, on Flickr

Apart sfeertje zo met die palmbomen in de middenberm:
Afbeelding
DSC_0731.jpg by jeroenvanlieshout, on Flickr

Een van de paar tolstations in die regio:
Afbeelding
DSC_0736.jpg by jeroenvanlieshout, on Flickr

Een van de vele tunnels op dit tracé. In Frankrijk voorzien van kruispijl signaalgevers. Dat is net over de grens in Italië al gelijk een stuk minder geregeld:
Afbeelding
DSC_0751.jpg by jeroenvanlieshout, on Flickr

Afwijkende bewegwijzering:
Afbeelding
DSC_0774.jpg by jeroenvanlieshout, on Flickr

Aparte portaalbewegwijzering met een dynamische regel eronder. Daarachter ook weer mooi uitzicht natuurlijk:
Afbeelding
DSC_0784.jpg by jeroenvanlieshout, on Flickr

Men is bezig met het bouwen van een nieuwe tunnel nabij de afrit richting Monaco. Door deze tunnel zal de rijbaan richting Italië verlegd worden:
Afbeelding
DSC_0811.jpg by jeroenvanlieshout, on Flickr

Een van de vele afgesloten stukken rijstrook waar helaas weer eens niets gebeurde. Zo heb ik er helaas al zeker 15 gezien afgelopen week:
Afbeelding
DSC_0834.jpg by jeroenvanlieshout, on Flickr

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Albaufstieg » zo 05 okt 2014, 20:34

Mooie foto's van een mooie weg. Vond het erg leuk om hem te berijden deze zomer. Vanaf mijn vakantieadres in Cagnes-sur-Mer over de A8 richting Monaco gereden en via de Tunnel de Monaco de stad binnengereden. Op de terugweg via de D-wegen teruggereden langs de kust. 8-)

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Ds79m » zo 05 okt 2014, 20:38

^^ De A8 is zeker in deze regio een prachtige weg. En de kleinere weggetjes zijn zelfs nog beter 8-)
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door RSK » ma 06 okt 2014, 9:20

captain007 schreef:Heb het idee dat er tegenwoordig meer DRIPS worden gebruikt voor het vermelden van reistijden. Zag dit ook op andere plekken in Frankrijk waar niet echt sprake is van stedelijk gebied:
Afbeelding
Klopt, men doet dit ook op de A31 en diverse andere hoofdroutes. Ik vind het altijd wel prettig, je kunt daaraan goed zien of je nog vertraging kunt verwachten.
captain007 schreef:Aparte portaalbewegwijzering met een dynamische regel eronder. Daarachter ook weer mooi uitzicht natuurlijk:
Afbeelding
Interessant dat men nog geen haast heeft om de ongemakken van het bord te halen. Dan zijn we hier toch wat voortvarender op het gebied van endoniemen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door vynkce » ma 06 okt 2014, 9:37

In een scherpe bocht bij Nice is men aan het werk. Mij is onduidelijk wat men hier precies aan het doen is. Misschien die bocht wat minder scherp aanleggen?
Zie voor meer info: http://www.escota-entreedenice.com/

Afbeelding

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Pino » ma 06 okt 2014, 10:04

RSK schreef: Ik vind het altijd wel prettig, je kunt daaraan goed zien of je nog vertraging kunt verwachten.
Dan moet je wel ter plaatse bekend zijn natuurlijk, want anders weet je niet hoe lang je er normal over doet. Maar ik ken het systeem uit Italië; daar zet men ook met gemak doelen neer die bij regulier verkeer een minuut of 60 à 90 verderop liggen. Ik vind het prettiger DRIP-vulling dan de klassieke invulling tijdstip en temperatuur. Het geeft op de een of andere manier wel een aardige toevoeging op de afstandenborden, van wat je op je reis te wachten staat.
RSK schreef:Dan zijn we hier toch wat voortvarender op het gebied van endoniemen.
Puur een kwestie van beleid natuurlijk. In Frankrijk zal men alleen een endoniem op de borden toevoegen aan het Franse exoniem als men meent dat daar genoeg ruimte voor is. In dat beleid (waarover ik mijn mond verder maar houd om discussies te voorkomen) gaat men keurig voortvarend te werken hoor ...
Laatst gewijzigd door captain007 op ma 06 okt 2014, 10:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote gefixt

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door RSK » ma 06 okt 2014, 10:09

^^ Beleid kan altijd, maar ik vind het eerder opmerkelijk omdat de laatste jaren toch wel wat 'plaatsnamen' van de borden zijn verdwenen ten gunste van hun lokale uitvoering. Dan denk ik aan Luik, Arnheim en Nimwegen. Volgens mij was dat iets met een Europese richtlijn? Zeker bij Gênes zou het van toegevoegde waarde zijn, aangezien het lokale Genova wel tamelijk afwijkt. Ik ken in Frankrijk eigenlijk maar één plaats waarvan men het endoniem (summier) vermeldt, en dat is Trier.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Pino » ma 06 okt 2014, 10:39

^^ Dubbele vermeldingen komen vaker voor. Bale/Basel staat vaak bewegwijzerd, en veel Vlaamse plaatsen staan dubbel vermeld in de omgeving Lille en Dunkerque. Ook Genova blijkt op borden vlak voor de Italiaanse grens ineens te kunnen. Wat ik een interessantere ontwikkeling vind is het gebruik van Saarbrücken in plaats van Sarrebruck op nieuwere borden bij Metz. Maar wellicht raakt dat aan weinig meer dan een klassiek probleem bij bewegwijzering van exoniemen: hoeveel wordt het exoniem nu werkelijk (nog) gebruikt? Je ziet toch vaak dat het gebruik van een bepaald exoniem vooral in de grensstreek voorkomt en meer in het algemeen zakken exoniemen vaak weg (wie spreekt nog over Poortsmuiden voor Portsmouth?). Goed mogelijk dat men bij Saarbrucken de conclusie getrokken heeft dat het Franse exoniem niet meer bruikbaar is.

Bij exoniemen en endoniemen hoor je vaak dat er een Europese richtlijn zou zijn, maar niemand heeft die ooit boven water kunnen krijgen. Het Verdrag van Wenen bepaalt dat gebruik van tenminste het endoniem de voorkeur geniet, maar verklaart dat op niet-bindende wijze. Dat is zo ongeveer de enige internationale richtlijn die ik ooit heb kunnen vinden. In Duitsland is men inderdaad omgegaan naar een expliciete regel dat het endoniem gebruikt moet worden. Dat is in de RWBA 2000 gebeurd. In Nederland is men al in de jaren '80 omgegaan, maar hing om vage redenen altijd Liège/Luik nog in limbo. Dat suggereert een bredere dynamiek binnen Europa, maar onder de streep zie ik buiten Duitsland en zo hier een daar een gevalletje in Frankrijk eigenlijk maar weinig veranderen.

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door exroosje » ma 06 okt 2014, 11:58

Nu ben ik al diverse malen over de A8 gekomen, maar nog geen moment is het in mij opgekomen dat met met Genes wel eens Genova zou bedoelt kunnen zijn.....

Wat mij betreft dusdanig verwarrend dat het alleen icm de echte naam gebruikt zou mogen worden (overigens kunnen de italianen er zelf ook wat van met Monaco di Baviera voor Munchen)

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Ds79m » ma 06 okt 2014, 19:07

Pino schreef:^^ Dubbele vermeldingen komen vaker voor. Bale/Basel staat vaak bewegwijzerd, en veel Vlaamse plaatsen staan dubbel vermeld in de omgeving Lille en Dunkerque. Ook Genova blijkt op borden vlak voor de Italiaanse grens ineens te kunnen. Wat ik een interessantere ontwikkeling vind is het gebruik van Saarbrücken in plaats van Sarrebruck op nieuwere borden bij Metz. Maar wellicht raakt dat aan weinig meer dan een klassiek probleem bij bewegwijzering van exoniemen: hoeveel wordt het exoniem nu werkelijk (nog) gebruikt? Je ziet toch vaak dat het gebruik van een bepaald exoniem vooral in de grensstreek voorkomt en meer in het algemeen zakken exoniemen vaak weg (wie spreekt nog over Poortsmuiden voor Portsmouth?). Goed mogelijk dat men bij Saarbrucken de conclusie getrokken heeft dat het Franse exoniem niet meer bruikbaar is.
Als je het maar genoeg op de bewegwijzering zet, verdwijnen dat soort achterlijke namen als Gênes, Saragosse, Saint-Sebastien, Pampelune, Barcelone, Vintimille, enz. natuurlijk nooit. Al lijkt het erop dat in elk geval de Franse vertalingen van Duitse steden als Sarrebruck, Carlsruhe, Offenbourg en Fribourg-en-Brisgau wel redelijk aan het verdwijnen zijn.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door verfmeer95 » ma 06 okt 2014, 20:20

^^ Het werkt natuurlijk 2 kanten op. Als een plaats alleen als exoniem bewegwijzerd wordt, dan zal er bij slecht herkenbare exoniemen (Gênes, Rijsel, Aix-la-Chapelle) sneller tweetalig bewegwijzerd wordt. Tegelijkertijd maakt dat grote taalverschil het lastig om het exoniem van het bord af te halen. Breslau is bij de verkeersinformatie toch wat makkelijker uit te spreken dan Wroclaw (Als West-Duitser dan), en als het dan niet op de borden staat kunnen mensen de weg kwijtraken. Dat zal ook de reden zijn geweest dat Luik het langer heeft uitgehouden dan Aken.

Bij spellingsverschillen (Maastricht/Maestricht, Karlsruhe/Carlsruhe) zal iedere Europeaan begrijpen dat het dezelfde plaatsen zijn. Dus zie je hier vaker een directe vervanging: Óf alleen het exoniem, óf alleen het endoniem. Het is daarbij minder belangrijk welke taal er op het bord staat en dus zul je zien dat die borden het langer overleven en misschien bij vervanging worden aangepast.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Vinny » ma 06 okt 2014, 20:58

In Nederland is men al in de jaren '80 omgegaan, maar hing om vage redenen altijd Liège/Luik nog in limbo
Feitelijke correctie. Men is in de jaren '80 begonnen in de regio Nijmegen. Tot ver in de jaren '90 werden borden met "Kleef" en "Aken" nog nieuw geplaatst, incidenteel heeft het zelfs redesign gehaald. Luik is met de invoering van NBA uitgefaseerd.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Pino » ma 06 okt 2014, 21:23

Uiteraard sprak ik over niet meer dan de in de jaren '80 ingevoerde richtlijn. Dat nog lang daarna regelmatig borden werden geplaatst die niet aan de richtlijn voldeden (zijn de borden met Herungen dankzij NBA nu verdwenen?), dat is een treurig feit. Net zoals ook in Duitsland wat verschil bestaat tussen richtlijn en de sinds invoering van de RWBA/RWBN-A 2000 geplaatste borden.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Coen Tunnel » di 07 okt 2014, 12:44

Pino schreef:^^ Dubbele vermeldingen komen vaker voor. Bale/Basel staat vaak bewegwijzerd, en veel Vlaamse plaatsen staan dubbel vermeld in de omgeving Lille en Dunkerque. Ook Genova blijkt op borden vlak voor de Italiaanse grens ineens te kunnen. Wat ik een interessantere ontwikkeling vind is het gebruik van Saarbrücken in plaats van Sarrebruck op nieuwere borden bij Metz. Maar wellicht raakt dat aan weinig meer dan een klassiek probleem bij bewegwijzering van exoniemen: hoeveel wordt het exoniem nu werkelijk (nog) gebruikt? Je ziet toch vaak dat het gebruik van een bepaald exoniem vooral in de grensstreek voorkomt en meer in het algemeen zakken exoniemen vaak weg (wie spreekt nog over Poortsmuiden voor Portsmouth?). Goed mogelijk dat men bij Saarbrucken de conclusie getrokken heeft dat het Franse exoniem niet meer bruikbaar is.
Rond Mulhouse kun je naast Basel ook wel Freiburg op de nieuwere Franse borden tegenkomen, maar ook Fribourg-en-Brisgau komt nog voor. In het zuidwesten staat echter op nieuwe borden ook 'St. Sébastien' in plaats van San Sebastián.
Dat suggereert een bredere dynamiek binnen Europa, maar onder de streep zie ik buiten Duitsland en zo hier een daar een gevalletje in Frankrijk eigenlijk maar weinig veranderen.
In Spanje zie je de laatste jaren ook vaker Bordeaux dan Burdeos, al komen ze in Baskenland beiden nog wel voor. Bayonne wordt echter dan weer bijna uitsluitend als Baiona aangegeven. En je ziet zo nu en dan ook nog wel Francia of Frantzia.

In Slovenië is ook het nodige veranderd. Tien tot vijftien jaar geleden stonden Trst, Pulj, Reka, Trbiž en Beljak nog op de borden, waarbij alleen Pulj en Reka ook voorzien waren van de Kroatische namen Pula en Rijeka. Trst is historisch verklaarbaar, maar verdwijnt volgens mij wel langzaamaan van de borden, terwijl het bord naar Beljak wat ik destijds heb gezien nog een oud Joegoslavisch exemplaar was. Dat zal nu waarschijnlijk niet meer voorkomen; als het al voorkomt is het vergezeld van Villach. Trbiž zal ook wel vervangen zijn door Tarvisio, of beide namen zullen op het bord staan.

Denemarken heeft niet veel grensoverschrijdende bestemmingen op de borden, maar op de E45 wordt op nieuwere borden tegenwoordig Flensburg (en Hamburg) gebruikt en geen Flensborg. Dat valt misschien niet op omdat het maar één letter verschilt, maar eerder gebruikte men consequent Flensborg (zelfs bij de afrit naar Flensborg N).

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Vinny » wo 08 okt 2014, 19:15

Pino schreef:Uiteraard sprak ik over niet meer dan de in de jaren '80 ingevoerde richtlijn. Dat nog lang daarna regelmatig borden werden geplaatst die niet aan de richtlijn voldeden (zijn de borden met Herungen dankzij NBA nu verdwenen?), dat is een treurig feit. Net zoals ook in Duitsland wat verschil bestaat tussen richtlijn en de sinds invoering van de RWBA/RWBN-A 2000 geplaatste borden.
Er is volgens mij helemaal geen richtlijn geweest, alleen een interne beleidsregel bij de ANWB ;) We hebben daar in een andere draad eens lang en breed over gediscussieerd en niemand wist het betreffende artikel te citeren alsmede niet de uitzondering van Luik. De inhoudelijke antwoorden van de ANWB en Rijkswaterstaat spraken elkaar op dat punt zelfs tegen.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Chris » do 25 dec 2014, 13:28

Ik heb de hele A8 op de foto gezet vanaf de A7 tot de Italiaanse grens.

Het eerste deel in de regio Aix-en-Provence:

1. Het knooppunt tussen de A7 en A8 is mooi gelegen.
Afbeelding
A8-1 by Chriszwolle, on Flickr

2. Nice is nog 190 kilometer vanaf hier.
Afbeelding
A8-4 by Chriszwolle, on Flickr

3. Het bekende HSL-viaduct over de A8 net ten westen van Aix-en-Provence.
Afbeelding
A8-5 by Chriszwolle, on Flickr

4. Het knooppunt A8/A51 is onvolledig. Verkeer dat de A51 richting Gap op wil, moet eerst een stuk door Aix-en-Provence. Overigens kan je ook niet de A51 richting Marseille op, maar dat staat niet aangegeven.
Afbeelding
A8-6 by Chriszwolle, on Flickr

5. Aix-en-Provence heeft eigenlijk maar 2 aansluitingen op dit stuk, afrit 30a en 30b komen op dezelfde rotonde uit.
Afbeelding
A8-8 by Chriszwolle, on Flickr

6.
Afbeelding
A8-9 by Chriszwolle, on Flickr

7. Nederlanders zijn overal.
Afbeelding
A8-11 by Chriszwolle, on Flickr

8. Laatste afslag voor de péage. Op de achtergrond de beroemde Montagne Sainte-Victoire, dat er vanaf verschillende richtingen steeds anders uit ziet.
Afbeelding
A8-13 by Chriszwolle, on Flickr

9. Trets.
Afbeelding
A8-17 by Chriszwolle, on Flickr

10. Het tolstation is vlak voor het knooppunt met de A52. Deze foto's zijn op een andere dag (ochtend) genomen.
Afbeelding
A8-20 by Chriszwolle, on Flickr

11. Knooppunt met de A52.
Afbeelding
A8-23 by Chriszwolle, on Flickr

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Km357 » do 25 dec 2014, 20:48

Zijn bijna allemaal gelijkaardige viewpoints als de ondertussen al oudere foto's van http://franceautoroutes.free.fr/accueil.php. Toeval of hommage ;)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Chris » di 30 dec 2014, 22:12

Een video van de A8 door het Massif de l'Esterel tussen Fréjus en Cannes. Hier kreeg ik de bekeuring voor 1 km te snel (€ 45).
Link

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door keokiracer » di 30 dec 2014, 22:48

4:15 in de berm staat de flitser. Lekker nutteloze boete ook, 111@110 :facepalm: :facepalm:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Snelwegfreak » di 30 dec 2014, 22:52

Geven de Fransen geen marge dan, of is de flitsapparatuur fabriqué en France en daarmee supérieux? ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [F][A008] [C] Aix-en-Provence - Menton

Bericht door Coen Tunnel » di 30 dec 2014, 22:55

^^ De marge is 5%. Dus in werkelijkheid zal Chris 117 km/u hebben gereden. Ik heb zelf dit jaar 2 boetes uit Frankrijk gehad; 91 waar ik 90 mocht op de A8 in de Tunnel de la Baume bij Nice (op een rijbaan met 3 rijstroken bergafwaarts...), snelheid voor correctie was 96 km/u. En ik kreeg een boete voor 112 waar ik 110 mocht op de N10 bij Angoulême, snelheid voor correctie was 118 km/u.

Plaats reactie