[B] Wikiproject België

Forum voor de medewerkers aan het Wegenwiki-project

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

[B] Wikiproject België

Bericht door Chris » zo 18 jan 2015, 12:42

Bij deze een centraal topic over het wikiproject België. Voor België is de laatste tijd al veel vooruitgang geboekt, maar er is nog veel werk te doen.

Wat willen we voor België?

* meer achtergrond qua verkeersregels
* meer achtergrond qua wetgeving e.d.
* verkeersborden
* artikelen voor alle N-wegen
* artikelen over alle belangrijke kunstwerken (bruggen en tunnels)
* artikelen over alle aansluitingen

Doel is om de Belgische artikelen net zo uitgebreid te krijgen als de Nederlandse.

Nu zitten we nog met de A/E-wegen. Momenteel zijn er artikelen van alle E-wegen (aangezien deze nummers primair gebruikt worden), maar zijn van A-wegen alleen een artikel als er geen E-nummer is. Moeten we dit uitbreiden naar alle A-wegen? Op die manier krijg je wel doublures en een grote kans dat informatie van bijvoorbeeld de A4 en E411 van elkaar afwijkt (met name qua actualiteit).

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door waldo79 » zo 18 jan 2015, 13:02

Waar een dubbeling is tussen E- en A-wegen zou ik de A achterwege laten en met een redirect werken.
Jack_Bauer1350 heeft al een flink aantal aansluitingen van de snelwegen van informatie voorzien, zou daar mee doorgaan.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door captain007 » zo 18 jan 2015, 13:27

^^ We hebben alleen een paar gevallen waarbij de A nummers nog aftakken van het E-nummer, zoals bij de A10 en A25. In die gevallen ben ik er voor om voor die losse delen een artikel met het A nummer te maken en dan door te verwijzen naar het E nummer voor de rest van het wegvak. In de infobox moeten we dit dan ook doen om het onderhoud aan die pagina's zo beperkt mogelijk te houden. Er zijn ook van die aparte gevallen zoals A28 waar wel een E nummer over loopt, maar niet is bewegwijzerd. Ik denk dat we daar niet helemaal ontkomen aan doublures.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door Kaaiman » zo 18 jan 2015, 13:56

Ik zou in de basis het A-nummer aanhouden, aangezien de planvorming e.d. vaak per A-weg is gegaan, en niet per E-weg.

Uiteraard moeten alle E-wegen goed vindbaar blijven. Ik stel dus voor van E-wegen enkel beknopte trajectbeschrijvingen te maken, met per A-nummer een verwijzing naar die betreffende A-weg, waar dan de geschiedenis en intensiteiten verder worden uitgewerkt.

Bijvoorbeeld artikel E25:

Korte omschrijving

Traject:
A25 tussen de Nederlandse grens en Échangeur de Cheratte
A3 (tevens E40 en E42) tussen Échangeur de Cheratte en Échangeur de Loncin langs de noordkant van Liège
A602 tussen Échangeur de Loncin en Grosses Battes langs de westkant van Liège
A26 tussen Grosses Battes en Échangeur de Neufchâteau
A4 (tot Arlon tevens E411) tussen Échangeur de Neufchâteau en de Luxemburgse grens

Klik op het A-nummer voor meer informatie.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door Palance » zo 18 jan 2015, 15:00

Je kan ook een verwijspagina aanmaken met het E-nummer en daarin naar A-nummers verwijzen.

Ik denk aan zoiets:

E19 (België)

Het nummer E19 kan verwijzen naar de volgende wegen:
* A1 (België) Nederland-Antwerpen en Antwerpen-Brussel
* R1 (België) Ring Antwerpen)
* R0 (België) Ring Brussel
* A7 (België) Brussel-Frankrijk
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door Chris » zo 18 jan 2015, 15:38

Het nadeel is dat de informatie dan staat in een artikel dat de naam heeft 'A10 (België)', en dat dus zo in zoekresultaten terecht komt, terwijl die weg veel beter bekend staat als de E40. Ik denk dat het overgrote deel van de bezoekers van de Wegenwiki via Google binnenkomt, en niet via een query vanaf de hoofdpagina in de Wegenwiki.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door Davy » zo 18 jan 2015, 16:06

Gewoon primair de E-nummering aanhouden zoals het in de praktijk bekend is. Als iemand wil zoeken naar info over de E40 bij Aalst, zal men primair zoeken naar "E40 Aalst" en niet "A10 Aalst".

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door Palance » zo 18 jan 2015, 17:35

Dan dus omdraaien: een verwijzing van A1 (België) naar E19 (België).
Dan wordt het dus, zoals gezegd, wel lastiger met bv de A10 en A25. Dan moet je bij de E-nummerloze A-wegen dus altijd dat deel beschrijven en voor de rest naar de E-wegen verwijzen.

Dubbel beschrijven lijkt me zeker niet de oplossing.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door Rene » zo 18 jan 2015, 19:10

Het lijkt me dat als voor alle landen in principe de nationale nummering leidend is voor de opname in de wegenwiki, dat ook voor België het geval zou moeten zijn.
Zeker ook omdat E-nummers voor heel Europa bedoeld zijn, en niet specifiek voor België.
Bij de artikelen over de E-wegen zou je voor elk land ook hetzelfde niveau van diepgang mogen verwachten, niet bij België plotseling een veel grotere diepgang omdat dat land toevallig de E-nummering in de bewegwijzering gebruikt.
Om een beetje eenheid te houden in de manier waarop de artikelenstructuur van de Wegenwiki internationaal vormgegeven is, ben ik er voorstander van op diegenen die de entry via het E-nummer nemen, door te verwijzen naar het A-nummer, en niet andersom.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door Vinny » zo 18 jan 2015, 20:38

Er zijn meer landen waar de nationale nummering ondergeschikt is aan de E nummering. Het bijzondere aan België is dat het in dit land slechts om autosnelwegen gaat waarbij dat zo is, en bij niet-autosnelwegen juist de E-nummering ondergeschikt is. Ik zou zelf voor een automatische doorverwijzing kiezen. Het gaat er om dat mensen die zoeken op E 411 de juiste informatie krijgen en niet dat je een systeemautistisch correct stelsel ontwerpt ;)
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7873
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door Jackbauer1350 » zo 18 jan 2015, 21:05

Wordt een behoorlijke herschrijfklus als je de wegen op basis van de A-nummering wilt omzetten. De artikelen van de E-routes moeten uit elkaar geplukt worden en de betreffende delen overgezet naar de A-nummers die deel uit maken van de betreffende E-route.
De Exx (België) artikelen krijgen dan dus een opmaak zoals deze: http://www.wegenwiki.nl/E25_%28Nederland%29

In ieder geval hoe langer ermee gewacht wordt om dit te gaan doen hoe meer werk het wordt aangezien de sjablonen van de aansluitingen, verzorgingsplaatsen en categorie-artikelen dan ook hernoemd moeten worden. Met gevolg dat alle links naar de categorieën en sjablonen in de artikelen die samenhangen met de betreffende E-routes zoals aansluitingen, knooppunten etc ook aangepast moeten worden.

De afritnummering komt dan misschien wel beter uit. Een artikel zoals de E42 ziet er wel apart uit met een afritnummers die twee keer voorkomen omdat deze gebasseerd zijn op de A15 en A27.
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op zo 18 jan 2015, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door Rene » zo 18 jan 2015, 21:06

Vinny schreef:Er zijn meer landen waar de nationale nummering ondergeschikt is aan de E nummering. Het bijzondere aan België is dat het in dit land slechts om autosnelwegen gaat waarbij dat zo is, en bij niet-autosnelwegen juist de E-nummering ondergeschikt is. Ik zou zelf voor een automatische doorverwijzing kiezen. Het gaat er om dat mensen die zoeken op E 411 de juiste informatie krijgen en niet dat je een systeemautistisch correct stelsel ontwerpt ;)
Bij een encyclopedie zou je het ook niet fijn vinden als het deel met de letter M een totaal andere lemma-indeling heeft als de delen met de letters A-L en N-Z ;)
Een (automatische) doorverwijzing lijkt me prima, voor degene die op het E-nummer zoekt.

Tommy
autoweg
Berichten: 1972
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door Tommy » zo 18 jan 2015, 21:28

Davy schreef:Gewoon primair de E-nummering aanhouden zoals het in de praktijk bekend is. Als iemand wil zoeken naar info over de E40 bij Aalst, zal men primair zoeken naar "E40 Aalst" en niet "A10 Aalst".
Inderdaad!
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Tobias98
dorpsstraat
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 15:19
Locatie: Friesland

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door Tobias98 » zo 18 jan 2015, 21:42

Ik zal af en toe ook wel wat artikelen schrijven voor hoofdzakelijk de bruggen en tunnels van België. :write:

Terugkomende op bovenstaande discussie: Het aanhouden van de E-nummering lijkt me ook het handigst. Zo weten de meeste mensen toch de pagina's te vinden. Wellicht dat we met pagina's als de A10 ook in de infobox het dubbele deel verwijderen om doublures te voorkomen, en in dit geval de uiteinden wel te beschrijven onder dat wegnummer. Net als bij de A10 al is gedaan met de routebeschrijving tussen Jabbeke en Brussel.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door Rene » zo 18 jan 2015, 21:58

De zoekmachine kan prima met zoekargumenten omgaan, als in de tekst van een pagina over een Belgische A-weg ook relevante E-nummers staan vermeld.
Dan levert een zoekopgave "E40 Aalst" vanzelf de juiste resultaten op.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door Davy » zo 18 jan 2015, 22:00

Rene schreef:Het lijkt me dat als voor alle landen in principe de nationale nummering leidend is voor de opname in de wegenwiki, dat ook voor België het geval zou moeten zijn.
Zeker ook omdat E-nummers voor heel Europa bedoeld zijn, en niet specifiek voor België.
Bij de artikelen over de E-wegen zou je voor elk land ook hetzelfde niveau van diepgang mogen verwachten, niet bij België plotseling een veel grotere diepgang omdat dat land toevallig de E-nummering in de bewegwijzering gebruikt.
Om een beetje eenheid te houden in de manier waarop de artikelenstructuur van de Wegenwiki internationaal vormgegeven is, ben ik er voorstander van op diegenen die de entry via het E-nummer nemen, door te verwijzen naar het A-nummer, en niet andersom.
Tsjah dat is natuurlijk weer zo'n typische E-nummerallergiepost vanuit de Nederlandse bril bekeken...

In Nederland gebruikt men A-nummers, in Engeland M-nummers... en in België en ook sommige andere landen E-nummers. Daar heb je je gewoon naar te schikken en niet lopen zeuren dat er primair geen A-nummers worden gebruikt, ook al zijn ze administratief aanwezig.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door Chris » zo 18 jan 2015, 22:11

captain007 schreef:^^ We hebben alleen een paar gevallen waarbij de A nummers nog aftakken van het E-nummer, zoals bij de A10 en A25. In die gevallen ben ik er voor om voor die losse delen een artikel met het A nummer te maken en dan door te verwijzen naar het E nummer voor de rest van het wegvak.
Ik vind dit wel een mooie oplossing, en is toch wel een beetje de situatie zoals we nu al hebben.

Sprake van redirecten van E-nummers naar A-nummers is er sowieso niet, omdat er in alle landen artikelen zijn van zowel de A- als E-nummering. Zo is er ook een artikel over de E232, ondanks dat deze volledig samenvalt met de A28. In landen waar de E-nummering prominent is, zijn alleen artikelen over E-nummers, België is hier niet het enige land waar dat het geval is, bijvoorbeeld ook in Denemarken.

A-nummers worden overigens wel in het sjabloon gebruikt, dus ook mensen die informatie zoeken vanuit A-nummers kunnen het gewoon vinden. Het enige wat dan nog moet is de A-nummers te redirecten naar het betreffende E-artikel (vanuit het sjabloon kom je zonder redirect direct op het E-nummer uit).

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door Davy » zo 18 jan 2015, 22:18

^^ En hier sluit ik me bij aan, mooie oplossing ;) ..

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door Kaaiman » zo 18 jan 2015, 22:25

Ik zou de E-artikelen dan wel zo inrichten, dat elk A-nummer een eigen kopje heeft. Dan kun je met een doorverwijzing van een A-nummer meteen naar het relevante stukje verwijzen.


Zijn er trouwens ook A-wegen die samenvallen met meerdere E-nummers, dubbelnummeringen uitgezonderd?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7873
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door Jackbauer1350 » zo 18 jan 2015, 22:35

^^Ja, bijvoorbeeld de A13, die heeft het eerste deel de E34 (met E313 weliswaar) en na Ranst de E313..
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op zo 18 jan 2015, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door RSK » zo 18 jan 2015, 22:36

^^ En de A4, die draagt zowel E411 als E25.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door Rene » zo 18 jan 2015, 22:57

Chris schreef:Zo is er ook een artikel over de E232, ondanks dat deze volledig samenvalt met de A28.
Het valt niet helemaal samen; een gedeelte van de A28 is E30. Echter de info over die E232 is ook veel summierder.

In landen waar amper bewegwijzering is, wordt in de Wegenwiki de administratieve nummering aangehouden.
In de meeste situaties is de nationale administratieve nummering gelijk aan de bewegwijzerde situatie.
Dan heb je nog landen die een gehele E-route als één nationale route beheren, zoals Zweden. Daar kun je dus de E-weg beschouwen als een nationaal administratief nummer.
Dat laatste is in België niet het geval, omdat de administratieve nummering afwijkt van de E-wegen.
Daarom is voor iets wat pretendeert een encyclopedische waarde te hebben, de Wegenwiki dus, een indeling op E-wegen voor België m.i. niet logisch.
Juist ook omdat België niet consequent is in het aanduiden van E-nummers, zeker daar waar het geen snelwegen betreft (E46, E420, E421)

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door captain007 » ma 19 jan 2015, 8:26

Voor beiden is wel wat te zeggen. De structuur die Rene beschrijft is zoals deze op Wikipedia al het geval is, dus daar kan je wel een idee krijgen hoe zoiets er dan uitziet. Voordeel eraan is dat het beter past in de historische beschrijving en ook de afritnummeringen zijn vaak overeenkomstig de A nummering (dat is per E weg die meelift over verschillende A wegen wat rommeliger). Nadeel is dat het minder goed gevonden wordt. Ter vergelijking, wie zoekt op E17 België komt op Google eerder de Wegenwiki tegen dan Wikipedia en dat is meestal andersom. Een ander nadeel is dat het veel werk zal zijn, want het betekent dat we alle artikelen van autosnelwegen en kruisende N wegen moeten herschrijven/aanpassen. Als we er voor kiezen dan vraag ik mij ook af hoe we hier in de infoboxen mee om moeten gaan. Ik opteer om dan daarin zowel de A als E nummers te vermelden voor kruisende wegen om te voorkomen dat het niet gebruiksvriendelijk is voor mensen die de A nummers niet kennen (vermoedelijk het grootste deel van de bezoekers).

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door Coen Tunnel » ma 19 jan 2015, 9:20

Rene schreef:
Chris schreef:Zo is er ook een artikel over de E232, ondanks dat deze volledig samenvalt met de A28.
Het valt niet helemaal samen; een gedeelte van de A28 is E30. Echter de info over die E232 is ook veel summierder.
Wat Chris zegt klopt toch? De E232 valt volledig met de A28 samen. Maar de A28 valt inderdaad niet volledig met de E232 samen, omdat er inderdaad een deel met de E30 samenvalt en het deel ten westen van KP Rijnsweerd helemaal geen E-nummer heeft.
In landen waar amper bewegwijzering is, wordt in de Wegenwiki de administratieve nummering aangehouden.
In de meeste situaties is de nationale administratieve nummering gelijk aan de bewegwijzerde situatie.
Dat is ook in Nederland niet het geval. Wat betreft Nederland is de Wegenwiki gelukkig niet op basis van de rijkswegnummering (denk aan hoe artikelen voor rijksweg 4 en rijksweg 15 zouden worden), maar wordt er uitgegaan van de bewegwijzerde situatie. Ik zie niet in waarom je dat voor België anders zou doen.
Dan heb je nog landen die een gehele E-route als één nationale route beheren, zoals Zweden. Daar kun je dus de E-weg beschouwen als een nationaal administratief nummer.
Dat laatste is in België niet het geval, omdat de administratieve nummering afwijkt van de E-wegen.
Daarom is voor iets wat pretendeert een encyclopedische waarde te hebben, de Wegenwiki dus, een indeling op E-wegen voor België m.i. niet logisch.
En Denemarken dan? Die hebben voor snelwegen een compleet afwijkende administratieve nummering, en er zijn daar ook snelwegen zonder E-nummer.
Juist ook omdat België niet consequent is in het aanduiden van E-nummers, zeker daar waar het geen snelwegen betreft (E46, E420, E421)
Wat betreft snelwegen zijn ze er aardig consequent in, behoudens misschien de E420 (A54) die slechts op een paar plekken staat aangegeven.

De E-nummering is de primaire nummering voor de Belgische snelwegen en staat ook op de borden. Ik zou de artikelen dus ook op basis van de feitelijke situatie doen, dus op E-nummer. Daarnaast artikelen per A-nummer waarin wordt doorverwezen naar de relevante artikelen van de E-nummering, met alleen beschrijvingen van de delen van de weg die geen E-nummer hebben (dus bv. de A10 Jabbeke-Oostende en de A25 Cheratte-Luik).

Tommy
autoweg
Berichten: 1972
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door Tommy » ma 19 jan 2015, 10:31

Een wiki (~encyclopedie) die de werkelijkheid volgt... Primeur!
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door vynkce » vr 11 mar 2016, 16:19

Als iemand zich geroepen voelt om aan de slag te gaan met de verkeersintensiteiten die ik de laatste tijd gepost heb, doe gerust! ;)

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [B] Wikiproject België

Bericht door vynkce » di 21 apr 2020, 15:28

Ik heb ondertussen de verkeersintensiteiten van verschillende Vlaamse snelwegen geactualiseerd (2019 toegevoegd) en uitgebreid (ook 2013 en 2015 toegevoegd). Ik zal dit de komende dagen/weken verder proberen rond te krijgen. De artikels kunnen globaal ook wel een update gebruiken, maar daar zie ik de tijd echt niet voor.

E17: https://www.wegenwiki.nl/E17_(Belgi%C3% ... ensiteiten
E313: https://www.wegenwiki.nl/E313_(Europa)# ... ensiteiten
E314: https://www.wegenwiki.nl/E314_(Belgi%C3 ... ensiteiten
A19: https://www.wegenwiki.nl/A19_(Belgi%C3% ... ensiteiten
E19: https://www.wegenwiki.nl/E19_(Belgi%C3% ... ensiteiten

Plaats reactie