Opmerkingen over het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Mark » zo 01 feb 2015, 12:12

Albaufstieg schreef:- Op mijn iPhone zie ik bij het overzicht van nieuwe berichten volgens mij geen mogelijkheid om door te klikken naar het laatst geposte bericht per thread. Of doe ik nu iets verkeerd?
Ah, vanuit het "Nieuwe Berichten" menu. Ik zie inderdaad dat het de tijdsaanduiding daar inderdaad geen hyperlink is naar het laatste bericht. Als je navigeert naar topics gewoon vanaf de startpagina dan is dit namelijk wel zo (filmpje voor de liefhebbers).

Tommy
autoweg
Berichten: 1983
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Tommy » zo 01 feb 2015, 14:16

Is er een mogelijkheid om terug te keren naar het thema gelijk windows XP? Vond dat een veel handiger thema. ;)
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Mark » zo 01 feb 2015, 14:25

Bedoel je het thema "Aero" dat gebaseerd was op Windows Vista? Dat thema is uitgefaseerd voor deze versie van het forum.

Tommy
autoweg
Berichten: 1983
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Tommy » zo 01 feb 2015, 15:14

^^ Inderdaad. Zo heette het. Dju. Jammer.
Nu ja, voor iedereen goed doen is nooit mogelijk ;)
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

smh
woonerf
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 01 jun 2009, 20:47

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door smh » zo 01 feb 2015, 16:32

Het "Snelle links" menu is waardeloos. Niets snels aan. Ik zou graag "Ongelezen Berichten" als een directe link beschikbaar hebben. En "Markeer forums als gelezen" is nog steeds alleen maar op de hoofdpagina beschikbaar. En die pop-up die je krijgt als je daarop klikt is ook totaal overbodig.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20582
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door waldo79 » zo 01 feb 2015, 16:34

^^Zou je dat ook vriendelijker kunnen zeggen, straalt weinig dankbaarheid vanuit :hap:

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door keokiracer » zo 01 feb 2015, 16:36

smh schreef:Ik zou graag "Ongelezen Berichten" als een directe link beschikbaar hebben.
Ik graag 'nieuwe berichten'. Als het oude menuutje op een of andere manier teruggetoverd kan worden dan zou dat ge-wel-dig zijn, want dat is eigenlijk het enige nadeel deze update
smh schreef:En "Markeer forums als gelezen" is nog steeds alleen maar op de hoofdpagina beschikbaar.
Dat heeft ook altijd alleen maar daar gestaan. Op andere pagina's is het 'Markeer subforums als gelezen' en 'markeer onderwerpen als gelezen'. En die staan er nu ook.

edit: maar als dat snelle-links menu dan blijft, is het mogelijk om de linkjes voor 'ongelezen berichten' en 'nieuwe berichten' niet standaard rood te hebben (dat is nu wel het geval)? Elke keer als ik daar kijk lijkt het alsof er nieuwe posts zijn terwijl die er niet zijn B(
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door RSK » zo 01 feb 2015, 17:12

^^ Met name de knop 'ongelezen berichten' mis ik ook wel. Als daar nog iets aan kan gebeuren, dan zou ik dat ook wel op prijs stellen. Mij lukte het vooralsnog niet.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8713
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door captain007 » zo 01 feb 2015, 17:34

^^ Vereist wat gerommel in de templates. Het Quick Links menu zit in de navbar_header.html. Ik heb zelf ook al kort zitten rommelen, maar nog niet helemaal het gewenste resultaat bereikt. Moet nog even verder mee gerommeld worden voordat we een goed alternatief hebben.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Seat Ibiza » zo 01 feb 2015, 18:16

"Markeer forums als gelezen" .... En die pop-up die je krijgt als je daarop klikt is ook totaal overbodig.
Ik vind de nieuwe versie van het forum prima, maar ik sluit me aan bij bovenstaande: die pop-up is behoorlijk irritant... Zou fijn zijn als die op een of andere wijze zou kunnen verdwijnen.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Mark » zo 01 feb 2015, 18:40

De eerste aanpassingen zijn zojuist doorgevoerd. Er is een update doorgevoerd in de board announcement extensie. Deze extensie zorgt voor die bruinrode mededelingenbalk, sommige gebruikers kregen een foutmelding hierbij. Dit is hopelijk nu verholpen. Mocht dit nog niet goed gaan, laat het weten!

De andere aanpassing heeft plaatsgevonden in de opmaak. De behoefte om directe knoppen te hebben naar "Nieuwe berichten", "Ongelezen berichten" etc. bleek groot te zijn ;). Bij deze, de knoppen zijn weer direct te bereiken :). Deze aanpassing is overigens alleen in prosilver en prosilver breed. De Wegenforum thema's volgen spoedig.

(Mocht een van de veranderingen niet zichtbaar zijn, leeg even je cache van de browser.)

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door keokiracer » zo 01 feb 2015, 18:41

Mark schreef:De andere aanpassing heeft plaatsgevonden in de opmaak. De behoefte om directe knoppen te hebben naar "Nieuwe berichten", "Ongelezen berichten" etc. bleek groot te zijn ;). Bij deze, de knoppen zijn weer direct te bereiken :).
:worship: :worship: :top: :top:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

smh
woonerf
Berichten: 52
Lid geworden op: ma 01 jun 2009, 20:47

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door smh » zo 01 feb 2015, 18:59

waldo79 schreef:^^Zou je dat ook vriendelijker kunnen zeggen, straalt weinig dankbaarheid vanuit :hap:
:oops: Zo was het natuurlijk niet bedoeld. Maar het onderwerp van deze draad is "Opmerkingen over het forum" :oops:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20582
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door waldo79 » zo 01 feb 2015, 19:17

^^Akkoord :handshake:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Mark » zo 01 feb 2015, 19:44

Hier en daar hadden we het al vermeld, maar de oplossing om een "breed" forum aan te bieden was van tijdelijke aard. Er zaten technisch gezien wat haken en ogen aan die met name het onderhoud onnodig gecompliceerd zouden maken.
SPOILER: TOON

Achtergrondinformatie: in de tijdelijke situatie hadden wij de standaardstijl simpelweg gekopieerd en met kleine aanpassingen geupload. Beetje een quick-and-dirty oplossing waarvan wij bijvoorbaat al wisten dat dit niet zo kon blijven. Aanpassingen en onderhoud wordt immers lastiger zo omdat alles dubbel aangepast moet worden. Dit geeft verwarring en maakt de kans op fouten groter. In de aanloop naar de upgrade van 31 januari 2015 experimenteerde we al met oplossingen hiervoor. Een van deze oplossingen hebben we nu uitgewerkt en toegepast op het forum. Voor wie wilt weten, we maken nu prettig gebruik van template inheritance. Hiermee hoeven we de aanpassingen aan het ontwerp maar een keer door te voeren. Deze wijzigingen komen dan automatisch terecht bij de andere prosilver varianten.
Zojuist hebben wij de definitieve oplossing doorgevoerd op het forum. Voor de eindgebruiker is er niet veel anders, wel moet je mogelijk even de juiste stijl opnieuw kiezen. Als je een breed forum wilt hebben moet je dit aangeven in het gebruikerspaneel hier.

Je hebt de keuze uit prosilver, prosilver (breed) en prosilver (normaal). Ze zijn allemaal hetzelfde, alleen de breedte varieert.

Prosilver is het standaardthema met de breedte zoals die "uit de fabriek komt", 1152 pixels.
Prosilver (breed) is het thema maar dan met volledige gebruik van je scherm.
Prosilver (normaal) is een breedte die er een beetje tussen in zit, namelijk 1400 pixels. We zaten te twijfelen om deze aan te bieden, maar in de opzet die we nu hebben is het een kleine moeite, dus waarom niet :).

Als iemand trouwens een betere benaming weet voor prosilver (normaal), geef een gil.

Vragen of opmerkingen? Stel ze gerust. Hoe meer feedback, hoe meer we kunnen :).

Hensepens
autoweg
Berichten: 1072
Lid geworden op: wo 09 mar 2005, 21:17
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Hensepens » zo 01 feb 2015, 20:58

^^ Top die aanpassing met de links. Dank voor het implementeren van deze wijzigingen.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door harry » zo 01 feb 2015, 21:28

Mark schreef:Prosilver (normaal) is een breedte die er een beetje tussen in zit, namelijk 1400 pixels.
Als iemand trouwens een betere benaming weet voor prosilver (normaal), geef een gil.
Gil: Prosilver (1400)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Tommy
autoweg
Berichten: 1983
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Tommy » zo 01 feb 2015, 23:06

prosilver small
prosilver medium (ipv normaal)
prosilver maximum (ipv breed)
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18215
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door mavas » ma 02 feb 2015, 6:32

Mooi werk jongens! Ik heb het forum sinds zaterdag niet meer gebruikt, dus ik moet ook nog even wennen en kijken of ik nog opmerkingen/verbeteringen heb.

Wel direct al 1 opmerking: Misschien zouden de gebruikersnamen onderaan de post in de subforums weer normaalschrift kunnen worden in plaats van vetgedrukt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6137
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door mhkamp » ma 02 feb 2015, 12:03

Tommy schreef:prosilver small
prosilver medium (ipv normaal)
prosilver maximum (ipv breed)
Zit ik in een snackbar? :mrgreen:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Tommy
autoweg
Berichten: 1983
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Tommy » ma 02 feb 2015, 12:29

^^
Een frietkot :)
[Vl voor frietuur]
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22893
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door harry » ma 02 feb 2015, 12:41

Tommy schreef:Vl voor frietuur
Is dat wat wij een frituur noemen (of patatkraam)? :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Tommy
autoweg
Berichten: 1983
Lid geworden op: vr 18 dec 2009, 14:57
Locatie: Merchtem (B)
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Tommy » ma 02 feb 2015, 13:30

Jups.
Dé grootste collectie aan foto's van Belgische gepersonaliseerde nummerplaten!
www.vanityplates.be

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5542
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door nederland24 » ma 02 feb 2015, 22:51

Het is even wennen, maar het ziet er best goed uit. :top:

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21943
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Wouter N14 » ma 02 feb 2015, 23:45

Vinny schreef:
Mark schreef:
harry schreef:Ik zie liever 1 keer per maand een reminder in het reactie=topic dan een rode balk (die op dit moment al behoorlijk groot is).
De mededeling is weg te klikken op de X rechts van het scherm.
Het kruisje valt niet echt bijster op 8-)
Aha, daar verschijnt een kruisje als je je cursor stilhoudt :roll: Kan dat kruisje niet gewoon permanent zichtbaar worden gemaakt?
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10324
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Alfa » di 03 feb 2015, 0:04

Waarom is Wegenforum (breed) niet het standaardthema? Het is vreemd dat bezoekers met een lay-out gecontesteerd worden met witte balken aan de zijkanten. Wegenforum lijkt me toch de meest 'gecustomizede' en foumlay-out die dit forum ook het meest een eigen identiteit geeft. Of is het nog de bedoeling dat de wegenforum (breed) alsnog de standaard wordt die iedereen automatisch te zien krijgt?

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Mark » di 03 feb 2015, 0:50

Vooralsnog is het Wegenforum thema nog volop in ontwikkeling en nog niet "rijp" om direct als standaardthema te worden gebruikt. Zie ook hier ;).

Over de breedte van het forum: waarom is het vreemd dat bezoekers geconfronteerd worden met het smallere forum?

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8665
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door keokiracer » di 03 feb 2015, 15:03

Om ene of andere reden krijg ik deze pagina niet breed maar op de 1400px weergave. De rest (incl. dez epagina) is wel gewoon breed en in mijn profiel heb ik ook het Silverlight (breed) geselecteerd
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36666
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Rene » di 03 feb 2015, 15:10

^^
Het hele subforum Reisadviezen wordt bij mij in prosilver 1400px getoond, daar waar de rest van het forum gewoon in Wegenforum (breed) wordt getoond...

Heel vreemd ja :?

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10243
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)

Bericht door Mark » di 03 feb 2015, 15:15

Eh, echt alleen specifiek die pagina? Dat is heel maf want elke pagina wordt in principe door dezelfde bestanden gegenereerd. Alleen de context is anders.

Ik zal de forumcaching eens leeggooien, wellicht helpt het. Hebben jullie ook jullie eigen cache van de browser al eens verwijderd?

Plaats reactie