[J] Japan

Plaats om over de snelwegen buiten Europa te discussiëren. About freeways all over the globe (except Europe)

Moderator: Moderatoren

sirdanilot
2x2 autosnelweg
Berichten: 5457
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 21:42
Locatie: Leiden

Re: [J] Japan

Bericht door sirdanilot » za 28 jun 2014, 21:34

Maar de meeste Japanners zullen toch binnen de grote steden met het OV reizen en niet met de auto? De auto lijkt me daar meer iets voor de suburbs.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [J] Japan

Bericht door Chris » za 28 jun 2014, 21:47

Een ruime meerderheid van de afgelegde kilometers in Japan is per auto (66%). Dit is wel het laagste van de ontwikkelde wereld. Japan is niet zo dichtbebouwd als veel mensen denken, de steden bestaan grotendeels uit laagbouw, 60% van de Japanners woont in een vrijstaand huis*, en het autobezit in Japan is vergelijkbaar met Nederland. Wel zullen veel mensen die in de stadscentra werken de auto niet voor woon-werkverkeer gebruiken. OV in Japan is qua reistijd niet zo concurrerend als vaak gedacht wordt, het gebrek aan parkeerplaatsen is een veel belangrijkere incentive om met het OV te reizen dan reistijd.

* een vrijstaand huis in Japan betekent vaak krap op elkaar gebouwde eengezinswoningen die kleiner zijn dan in west-Europa. Maar je hebt ook meer Amerikaans aandoende suburbs.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [J] Japan

Bericht door Chris » za 28 feb 2015, 20:38

In Japan opent morgen (1 maart) het laatste deel van de Joban Expressway tussen Tokyo en Sendai. Het opengestelde deel is 14 kilometer lang en verloopt op 6 kilometer afstand van de kerncentrale Fukushima. Langs de snelweg zijn borden geplaatst met daarop de straling. 5.5 µSv/h is ongeveer twee keer zoveel als natuurlijke achtergrondstraling bij een vliegreis.

Afbeelding

Bluemoon23
stadsweg
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 21:40

Re: [J] Japan

Bericht door Bluemoon23 » wo 04 mar 2015, 21:03

Ha dit topic was mij nog niet eerder opgevallen.
Ik ben in 2013 op vakantie geweest in Japan, daar had ik ook een week een auto gehuurd.
Met die huurauto vertrok ik van Tokio naar het Noorden, onderweg kwam ik ook langs het het getroffen aardbeving/tsunami gebied.
Vele opritten van de tol snelwegen waren afgesloten, dat stond dan wel km`s van te voren aangegeven op borden, maar die borden waren alleen in het Japans..... :lol:
Dus dan stond je voor zo`n tolpoortje en kon je weer omdraaien.

Die betonnen muur die ingestort is, dat is een stormkering.....
Afbeelding
Brug die ingestort is, ik weet niet of die hogere brug een vervanger is, of dat die er al was.
Afbeelding
Afbeelding
De afzettingen bij wegwerkzaamheden zijn ook wel een beetje kinderlijk, dolfijnen....
Afbeelding
Bord die het getroffen gebied aangaf, was aan route 44, hier ongeveer.https://www.google.nl/maps/dir//%E9%BB% ... d40.010336
Afbeelding

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20522
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [J] Japan

Bericht door waldo79 » do 05 mar 2015, 11:06

Interessante fotoreportage :)<>:

Bluemoon23
stadsweg
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 21:40

Re: [J] Japan

Bericht door Bluemoon23 » do 05 mar 2015, 16:32

OK nog een paar foto`s dan.

Zoals eerder gemeld in dit topic zijn de meeste Japanse snelwegen tolwegen, deze zijn absurd duur, en de keren dat ik er wel op reed waren ze vrijwel leeg.
De overige wegen tussen de dorpen en steden zijn wel van goede kwaliteit, alleen de max snelheid van 60 km/h is absurd laag op de meeste plekken.
Over het algemeen rijden de meeste dan ook wel wat harder als dat.

Nieuwbouw werk hier, dit was ook in het tsunami/aardbeving gebied, zoals je ziet is Japan zit het landschap vol met heuvels en bergen.
Afbeelding
Dat pick-up truckje wat je op de foto ziet noemen ze een Kei Truck, en die zie je overal op het platteland en in de steden. http://en.wikipedia.org/wiki/Kei_truck
Deze op de foto (van internet afgeplukt) werd gebruikt om
te driften http://noriyaro.com/2009/06/fresh-veget ... odaiba-d1/ Afbeelding
Tractoren heb ik amper gezien op het platteland bij de boeren.
Deze foto komt van Skyscraper forum. (soms vergeet je om zelf een foto van zoiets te nemen)
Afbeelding
Die rijstvelden vind je overal, elke m2 wordt benut, wat wel opvalt is dat de Japanse boeren meestal ouder zijn (50+) enig zoekwerk op het internet leerde mij dat de Japanse landbouw flink gesubsidieerd word en hopeloos inefficient is.
Afbeelding
Japanse taxi`s zijn ouderwets qua design, veel gebruikt zijn de Toyota Comfort http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Comfort de gele en de zwarte auto`s op de foto zijn taxi. Afbeelding
Straatbeeld in Hiroshima, ze hebben ook trams hier, die voetgangers bruggen waar ik op sta en die in de verte vind je overal in Japanse steden.
Afbeelding
De meeste Japanse hotels hebben parkeergarages, deze had een volautomatische waar ik mijn auto in een lift moest parkeren, ervoor zit een draaischijf (die blauwe schijf) zodat je weer recht de weg op kunt rijden.
De hotelreceptioniste had het mij wel uitgelegd in een gebrekkig engels, maar ik heb de bediening maar daar hem laten doen....
Afbeelding
De Japanse kusten zijn veelal erg ruig, hier ik met mijn huurauto (Mazda Demio)
Afbeelding
Er zat wel een navigatiesysteem in de auto daar had ik omgevraagd, maar deze werkte alleen met Japanse karakters.... gelukkig kon je ook telefoonnummers invoeren :mrgreen:
Ik had een netbook computertje bij me, dus ik ging de avond van te voren kijken op Google Maps waar ik heen wilde en als je dan maar flink inzoomt kom je vanzelf bij de gegevens van een nabijgelegen bedrijf met een telefoonnummer.... :woop:
Hotels boekte ik pas de avond van te voren per internet, telefoonnummer van het hotel invoeren in de Navi en klaar.
Ik had ook bij de boeking van de auto gevraagd om een automatische bak, links rijden in een vreemd land is erg genoeg, dan wil je niet schakelen.
Afbeelding
En nog een plaatje van de Japanse kust.
Afbeelding
Hier ergens zag ik ook een beer met een jong lopen, het was ergens bij een uitzichtpunt langs de kust, op een gegeven moment liep ik weg omdat ik het wel had gezien.
Maar toen werden de aanwezige Japanners ineens enthousiast en begonnen ze wat te roepen en te wijzen, in de verte zag ik toen de beren.
Blijkbaar was het woord wat ze riepen het Japanse woord voor beer :rofl2:
Afbeelding
Dat zwarte puntje op de laatste foto is de beer.
Afbeelding
Edit: ik heb de spoiler er maar afgehaald...mooie plaatjes moeten kunnen.
Laatst gewijzigd door Bluemoon23 op do 05 mar 2015, 18:56, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [J] Japan

Bericht door Chris » do 05 mar 2015, 16:38

Mooi :top:

Je hoort toch weinig van Nederlanders die naar Japan op vakantie gaan. Zuid-Korea is misschien nog zeldzamer.

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [J] Japan

Bericht door Albaufstieg » do 05 mar 2015, 16:46

Leuke foto's. Het land Japan interesseert mij al jaren, zou het enorm graag eens bezoeken. Nog een Aziatisch land dat hoog op mijn lijstje staat: Vietnam.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [J] Japan

Bericht door Groningen » do 05 mar 2015, 17:50

Als alles goed gaat ga ik eind augustus voor 10-14 dagen naar Japan (Osaka). De foto's maken mij in ieder geval nieuwsgierig :top:

Bluemoon23
stadsweg
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 21:40

Re: [J] Japan

Bericht door Bluemoon23 » do 05 mar 2015, 18:05

Ga je alleen naar Osaka ?
Of vlieg je naar Osaka en vandaar verder ?

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [J] Japan

Bericht door Pino » do 05 mar 2015, 18:06

^^ Als je nog op een snelweg komt: Japan is een land dat ik heeeeel graag nog zou toevoegen aan mijn website ...

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [J] Japan

Bericht door Groningen » do 05 mar 2015, 18:41

Nee een vriendin van mij gaat daar een half jaar heen voor studie. Of ik even langskwam.

Ik weet nog niet precies wat ik verder daar ga bekijken.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [J] Japan

Bericht door Chris » do 05 mar 2015, 18:45

Kyoto ligt om de hoek. En vlakbij is de grootste hangbrug ter wereld gelegen, de Akashi Kaikyō Bridge

Bluemoon23
stadsweg
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 21:40

Re: [J] Japan

Bericht door Bluemoon23 » do 05 mar 2015, 18:52

Kyoto is natuurlijk dichtbij vanuit Osaka, klein half uurtje met de trein, en kost je €4 enkele reis.
Fietsje huren in Kyoto is ook maar €6/7 per dag (OV in Kyoto zelf is niet zo geweldig, veel toeristen huren daar een fiets)

En als je een weekje wilt rondtrekken in Japan is de trein natuurlijk een goede en snelle optie, voor toeristen is de JRpass een optie.
€211 voor een week lang onbeperkt treinen (ook de hoge snelheid Shinkansen treinen). http://www.japan-rail-pass.nl/
Maar de echte wegenforummer kan natuurlijk ook een paar dagen een auto huren :G3:

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [J] Japan

Bericht door Groningen » do 05 mar 2015, 19:07

^^ Dat is zo. Maar het hangt in de eerste plaats van haar visum af - als ze die niet krijgt moet ze met 90 dagen weer wegwezen en gaat het (voor mij) niet door.

Ik ben nog niet heel erg ermee bezig over wat ik allemaal ga doen. Osaka zelf schijnt ook mooi te zijn - maar de inmiddels gedane suggesties zijn :top:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [J] Japan

Bericht door Chris » za 07 mar 2015, 10:20

Vandaag is in Tokyo de laatste 9 kilometer van de C2 / Central Circular Route opengesteld. Dit is de tweede ringweg van Tokyo. Het opengestelde deel is ten zuiden van het centrum, tussen Ohashi JCT and Oi JCT.

Hiermee is ook de Yamate Tunnel 8,4 kilometer verlengd. De lengte van de tunnel is nu 18,2 kilometer van portaal tot portaal voor doorgaand verkeer, en 19,3 kilometer inclusief Ohashi JCT dat naast de hoofdtunnel ligt. Het is daarmee de langste verkeerstunnel van Japan, de op één na langste ter wereld en de langste tweebuizige tunnel ter wereld.

Afbeelding
山手トンネルウォーク_18 by TAKA@P.P.R.S, on Flickr

Afbeelding
山手トンネルウォーク_62 by TAKA@P.P.R.S, on
Flickr

Afbeelding
山手トンネルウォーク_88 by TAKA@P.P.R.S, on Flickr

Afbeelding
山手トンネルウォーク_120 by TAKA@P.P.R.S, on Flickr

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6908
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [J] Japan

Bericht door Wimpie25 » za 07 mar 2015, 14:13

Een officiële inwandeling door het vrije publiek. Dat mis ik hier nog wel eens bij de openstelling van een groot wegenproject. De openstelling van de R4 was daar een beetje de uitzondering op :D

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [J] Japan

Bericht door Lambo19 » za 07 mar 2015, 14:36

^^
Bij de opening van de Kempense Noord-Zuid verbinding (N19g) vorig jaar was er ook een officiële inwandeling. Echt grote wegenprojecten heeft België ook niet gekend de laatste jaren, vaak betreft het dan gewoon een ombouw van een weg of een ontbrekende stukje weg. Al zijn de laatste jaren wegenprojecten veel interessanter en populairder geworden bij de bevolking heb ik de indruk. De aaanleg van de A11 is dan ook eigenlijk het enige echte nieuwe "grote" wegenproject in België sinds lange tijd, de opening daarvan in 2017 zal sowieso ook eentje zijn die gepaard zal gaan met een officiële inwandeling, voorzien van alle toeters en bellen. Een Vlaamse kermis, zoals bij de opening van de Kennedytunnel in 1969 zullen we dus nog maar zelden meemaken in België. ;)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [J] Japan

Bericht door Chris » wo 11 mar 2015, 19:39

Bijogi JCT is een knooppunt net buiten Tokyo. Hier komen drie snelwegen (twee verbindingen) en twee national highways samen.

Het is een knooppunt met 5 niveau's, maar opvallend genoeg is er geen enkele directe verbindingsweg voor uitwisselend verkeer, dat gaat gelijkvloers.

De national highway 17 ligt op het laagste niveau, en gaat onder de national highway 298 door. De 298 ligt op maaiveld en kent verkeerslichten. Bovenop 298 is de Tokyo-Gaikan Expressway gebouwd met viaducten. Daar bovenop ligt dan de uitwisseling tussen de Tokyo-Gaikan en de Ikebukuro Route/Omiya Route van de Shuto Expressway, waarbij men rechtsafslaat via verkeerslichten. Helemaal bovenop ligt dan de Ikebukuro Route/Omiyo Route die met viaducten bovenop de 17 loopt. Dus de 17 en Ikebukuro Route/Omiya Route lopen boven elkaar, maar juist het verst van elkaar af, op niveau -1 en +3.

* niveau -1: national highway 17 (free-flow)
* niveau 0: national highway 298 (verkeerslichten)
* niveau +1: Tokyo-Gaikan Expressway (free-flow)
* niveau +2: uitwisseling tussen Tokyo-Gaikan en Ikebukuro/Omiya Routes (verkeerslichten)
* niveau +3: Ikebukuro Route / Omiya Route (free-flow)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [J] Japan

Bericht door Chris » wo 25 mar 2015, 16:17

In Japan staan ook reflectorpaaltjes langs de weg. En ze hebben iets uitgevonden zodat die niet handmatig schoongehouden hoeven worden. Een propellertje met daarop een wisser die de reflector schoon houdt van troep.

Afbeelding

En ja, het werkt echt: https://www.youtube.com/watch?v=k38Xs1x ... edded#t=40

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21916
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [J] Japan

Bericht door Wouter N14 » wo 25 mar 2015, 18:48

^^ Wat briljant :rofl2:
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
nielske1990
autoweg
Berichten: 1999
Lid geworden op: di 05 jul 2005, 19:54
Locatie: Helmond

Re: [J] Japan

Bericht door nielske1990 » wo 25 mar 2015, 20:28

^^ Maar hoe worden de 'wissers' dan weer schoongemaakt? :ongeduldig:
La meccanica delle emozioni op A67/A270/N270/N279

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [J] Japan

Bericht door RSK » wo 25 mar 2015, 22:10

^^ Dat blijft ongewis.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Groningen
expressweg
Berichten: 3808
Lid geworden op: vr 03 sep 2010, 13:22
Locatie: Zwolle

Re: [J] Japan

Bericht door Groningen » wo 01 apr 2015, 18:49

Groningen schreef:^^ Dat is zo. Maar het hangt in de eerste plaats van haar visum af - als ze die niet krijgt moet ze met 90 dagen weer wegwezen en gaat het (voor mij) niet door.
Ticket is geboekt. 22 augustus heen, 7 september terug. :top:

Bluemoon23
stadsweg
Berichten: 272
Lid geworden op: zo 03 feb 2008, 21:40

Re: [J] Japan

Bericht door Bluemoon23 » wo 01 apr 2015, 19:46

Groningen schreef:
Groningen schreef:^^ Dat is zo. Maar het hangt in de eerste plaats van haar visum af - als ze die niet krijgt moet ze met 90 dagen weer wegwezen en gaat het (voor mij) niet door.
Ticket is geboekt. 22 augustus heen, 7 september terug. :top:
Nice :woop:
Al een beetje een planning gemaakt ?
Dit is ook een goede site voor tips http://www.japan-guide.com/

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [J] Japan

Bericht door Mark » vr 01 mei 2015, 0:24

Bij de Japanse stad Sakaiminato ligt het Nakaumimeer. In dit meer liggen weer 2 eilanden die met elkaar en het vasteland zijn verbonden door middel van bruggen. Een van deze bruggen, de Eshima Ohashi bridge, is vrij spectaculair vanwege de vrij steile hellingen (6.1% resp. 5.1% volgens de Japanse wiki). De brug geniet wat populariteit deze dagen vanwege een filmpje over dit bouwwerk.
Link

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [J] Japan

Bericht door Kaaiman » vr 01 mei 2015, 14:47

Is dat 40 km/u, of 40 M/h (zo'n 65 km/u)?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [J] Japan

Bericht door Chris » vr 01 mei 2015, 14:49

6.1% is echt niet steil. Op sommige Autobahnen kom je 7% tegen en ik ben ook een keer 8% tegengekomen. Het is door de extreme zoom waardoor het zo steil lijkt.
Kaaiman schreef:Is dat 40 km/u, of 40 M/h (zo'n 65 km/u)?
40 km/h. Dat is geen ongebruikelijke maximumsnelheid in Japan in stedelijk gebied. De algemene maximumsnelheid in Japan is 60 km/h binnen en buiten de bebouwde kom, tenzij anders aangegeven.

CasablancaMarocco
verkeersader
Berichten: 655
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 11:40

Re: [J] Japan

Bericht door CasablancaMarocco » ma 24 aug 2015, 23:12

Ik erger mijzelf soms wel eens aan het Nederlandse beleid, maar als ik dan deze video zie.. :mrgreen:

https://www.youtube.com/watch?v=Oz9jYM4LtfE

Het lijkt wel of de gehele video in slow motion is afgespeeld.


Bij 7.35 zie je een VMax aangeven staan van 40 per uur, 10 kilometer harder als bij mij in de straat..
Op deze weg kan je makkelijk 70 / 80
De snelheden worden wel gerespecteerd, persoonlijk lijkt het alles behalve fijn rijden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [J] Japan

Bericht door Chris » zo 11 okt 2015, 19:58

Langs Japanse snelwegen zijn soms ook winkelcentra gevestigd. Momenteel wordt de omzet hiervan geschat op € 3,5 miljard per jaar. De drukste in Japan is Ebina Service Area langs de Tomei Expressway ten westen van Tokyo. Deze heeft 1.000 parkeerplaatsen en trekt 60.000 bezoekers per dag. Je moet dus tol betalen om hier te komen.

Afbeelding

Plaats reactie