[N233] Veenendaal - Ochten

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N233] wisselstrook tussen Kesteren en Rhenen?

Bericht door Kaaiman » ma 24 dec 2012, 10:47

^^ Mwah, ingewikkeld, maar niet onmogelijk. De onderdoorgang van het Stationsplein is breed genoeg en mogelijk te verdiepen, zodat er 2x2 onder past. Wel moet het station en de parkeergelegenheid dan worden verbouwd c.q. verplaatst.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

[N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » ma 08 sep 2014, 16:46

De N233 is een provinciale weg van regionaal belang tussen de Food Valley regio (rond Veenendaal/Ede) en de Betuwe, die een verbinding vormt tussen de A12 en de A15.
Er is in verschillende draden (o.a. hier en hier) gesproken over de N233. Met deze draad probeer ik het een beetje overzichtelijk te houden ;)

Door het toegenomen verkeer dat van de weg gebruikmaakt is er een aantal knelpunten. Eigenlijk is er op elk weggedeelte kans op overbelasting tijdens piekmomenten.
De Rondweg-Oost bij Veenendaal en de Rijnbrug bij Rhenen komen sterk naar voren als knelpunten.

Adviesbureau Royal Haskoning-DHV heeft in 2012 een studie gedaan naar mogelijke scenario's om de N233 te ontlasten of van meer capaciteit te voorzien -
:arrow: PDF 4,8 MB - dit is slechts een verkennende studie. Eén scenario omvat een verlenging van de A30 richting de A15 bij Opheusden.

Afbeelding

Concrete besluiten zijn er volgens mij nog niet genomen.
Laatst gewijzigd door Wesso op ma 08 sep 2014, 18:28, 5 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door sven_engelen » ma 08 sep 2014, 16:49

De N233 is toch ook de hoofdroute voor Dierenpark Rhenen?
Svenlo

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Kaaiman » ma 08 sep 2014, 17:07

Het meest haalbare lijkt me een opwaardering van de huidige N233. Ik heb daar in het verleden al eens over nagedacht en een schets gemaakt hoe ik dat voor me zie. Het komt grotendeels overeen met de 'Variant Rhenen' i.c.m. verdubbeling/verlegging van de bestaande N233, alles ongelijkvloers en een stukje gebundeld met de spoorlijn.
TOEVOEGING
Hier is 'ie:
Afbeelding

Het principe: de N233 zo veel mogelijk ombouwen naar 2x2 stroomweg.

1. Huidige tracé helemaal naar 2x2. Rotondes kunnen evt. blijven zitten om geld te besparen, maar dienen wel goed beter gestroomlijnd te worden (turborotondes). Ongelijkvloerse kruisingen verdienen wel de voorkeur. Fasering is ook een optie: naar behoefte rotondes ombouwen naar ongelijkvloers.

2. Nieuw tracé 2x2 gebundeld met de spoorlijn, aan de noordkant. Dit om de rare bochten en erfaansluitingen van de huidige weg te omzeilen. Bovendien zo minder barrièrevorming. Aansluiting van de oude Rondweg-Oost en De Smalle Zijde op één punt: ongelijkvloers.

3. Slinger 2x2 over de spoorlijn heen, waar tevens ook plattelandsweggetjes onder de N233 door gaan.

4. Verbreding en stroomlijning huidige Cuneraweg als 1x2. N225 via deze route, waardoor klim Grebbeberg (geen fietspad aldaar!) en de bebouwde kom van Rhenen ontlast worden. I.v.m. cultuurhistorische objecten geen afsnijding ten noorden van de huidige bocht.

5. Nieuwe N225 over nieuw tracé, aansluitend op de Bergweg, maar met een slinger om een ongelijkvloerse aansluiting ten noorden van de Bergweg te kunnen realiseren.

6. Verbreding bestaand tracé naar 2x2, inclusief de brug. De zuidelijke aansluiting Rhenen nog slechts eenrichtingsverkeer van en naar het zuiden, maar VRI-loos. Zo wordt er iets meer ruimte en overzicht op dit onoverzichtelijke punt gecreëerd. Bovendien haalt dit verkeer uit het centrum. Verkeer naar de dierentuin dient de N225 te nemen. Dit is bevorderend voor de luchtkwaliteit en oversteekbaarheid in Rhenen.
De noordelijke aansluiting Kesteren blijft gehandhaafd. De aansluiting op de N320 wordt volledig uitgevoerd als halfklaverblad. De zuidelijke aansluiting Kesteren wordt omgebouwd tot ongelijkvloers.

Verder nog weefstroken tussen KP Maanderbroek en de N233, zodat deze route meer gestroomlijnd wordt.
De VRI-kruisingen bij de A12 en A15 blijven vanwege de toeleidende wegen.
Laatst gewijzigd door Kaaiman op ma 08 sep 2014, 17:36, 2 keer totaal gewijzigd.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » ma 08 sep 2014, 17:11

Rondweg-Oost, Veenendaal

Voorheen ging het doorgaande verkeer van de N233 over de Rondweg-West door Veenendaal. Een spoorwegovergang en een groot aantal VRI's zorgden voor slechte doorstroming.
Sinds november 2008 loopt de route over de Rondweg-Oost langs Veenendaal. Hierin bevinden zich één turborotonde, 3 meerstrooksrotondes en twee geregelde kruisingen. De weg is grotendeels 1x2 uitgevoerd.

Afbeelding
In de spits staat er bijna altijd file voor rotonde Prins Clauslaan en de aansluiting met de A12. De Rondweg-Oost is 1x2 uitgevoerd met 2x2 bij de rotondes wat gewoon te weinig is om al het (regionale) verkeer te verwerken. De laatste jaren is Veenendaal gegroeid. Waarschijnlijk is daar bij de aanleg van de Rondweg te weinig rekening mee gehouden.
De provincie heeft RDI's neergezet als tijdelijke oplossing, maar dit zet geen zoden aan de dijk. Op termijn worden enkele rotondes vervangen door VRI-kruisingen.
RSK schreef:Wat betreft die rondweg denk ik dat het ook wel een redelijke optie is om er 2+1 ongelijkvloers van te maken. Gelet op de onderlinge afstand tussen de rotondes heeft het verkeer dan vanaf de aansluitingen een redelijke afstand om een plekje te zoeken alvorens te ritsen. Maar dan spreek ik alleen voor de perifere tijden dat ik er kom. Het zou me niet verbazen als het voor de spitsen een betere optie is om gewoon gelijk voor 2x2 ongelijkvloers te gaan.
Of verbreding überhaupt mogelijk is, zoals op dit gedeelte wat nu juist een bottleneck is, is de vraag. Zoals je ziet staan die woningen erg dicht aan de Rondweg, waarbij ik me ook afvraag of zo'n situatie geluidstechnisch acceptabel is. Aan de linkerkant moet nog een geluidswal worden doorgetrokken en daarachter zijn woningen gepland. Royal Haskoning ziet hier dan ook een inpassingsvraagstuk als het gaat om 2x2. Er lijkt wel ruimte te zijn voor extra rijstroken.

Afbeelding
Afbeelding
(grote foto, kijkrichting zuid)

Afbeelding
Ook inpassingsprobleem door sportveld en tankstations? Kijkrichting noord, A12
RSK schreef:Het doortrekken van de A30 charmeert me wel als oplossing. Daarmee haal je het doorgaande verkeer weg van de N233. Ik zie het er echter niet zo snel van komen. Voor de punten waar 2x2 niet past, heb ik dan nog wel een ander idee. Op maaiveld 1x2 met daaronder nog eens 1x2 in een tunnel voor doorgaand verkeer. Dat hoeft slechts voor de stukken waar 2x2 niet past. Je creëert echter wel een bypass voor een flinke verkeersstroom over de rotondes.
Laatst gewijzigd door Wesso op ma 08 sep 2014, 21:53, 3 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Via » ma 08 sep 2014, 17:50

Zo, er staan best wat grote aanpassingen op de rol daar, welke variant het ook wordt.

Ik spreek even geen voorkeur uit voor een variant, want ik weet niet waar nu de doorstroming het grootste probleem is. Dat er bij Rhenen een rondweg moet komen lijkt me trouwens wel vrij duidelijk.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door boe! » ma 08 sep 2014, 20:59

RSK schreef:De vraag of een nieuw tracé überhaupt een oplossing biedt, is interessanter. Zou Veenendaal nu echt dermate groot zijn dat een 2x1-rondweg het verkeer niet aankan?
Goede vraag. T.h.v. Veenendaal en tussen Rhenen en de A15 rijden 25.000 tot 28.000 voertuigen per dag. Dat vraagt om twee rijstroken. Opvallend detail: juist op het 2x2 deel rijden nu de minste voertuigen.

Volgens mij kom je al heel ver met:
  • Verbreden deel Veenendaal - A12 naar 2x2
  • Weghalen VRI bij N225
  • Verbreden deel Rhenen - A15 naar 2x2
Plannen voor tunnels en andere tracé's lijken mij wat overdreven.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door captain007 » di 09 sep 2014, 8:29

Alle berichten over de doortrekking van de A30 heb ik afgesplitst naar dit topic.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door boe! » vr 24 okt 2014, 10:40

Ik las vanmorgen in het AD/Amersfoortse Courant dat de Provincie Utrecht 25 miljoen euro heeft vrijgemaakt voor de aanleg van een derde rijstrook (wisselstrook) op de Rijnbrug.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door boe! » do 18 dec 2014, 19:22

De volgende stap naar een wisselstrook is gezet. Het hele artikel via de link.
Provincie Utrecht schreef:De Tidal Flow bij de Rijnbrug bij Rhenen gaat door. De stuurgroep heeft gezamenlijk positief besloten tot de vergunningverlening voor de bouwwerkzaamheden door de gemeente Buren als bevoegd gezag. Hiermee is in 2019 de weg vrij voor een extra rijstrook op de brug waarover het verkeer in de ochtendspits richting het noorden kan rijden en in de avondspits naar het zuiden.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Palance » do 18 dec 2014, 20:30

Het AD heeft het over de weg van Utrecht naar... 's-Hertogenbosch.

http://www.ad.nl/ad/nl/1039/Utrecht/art ... iles.dhtml
De Rijnbrug bij Rhenen krijgt in 2019 een wisselstrook. Tijdens de ochtendspits heeft het verkeer richting Utrecht een extra rijstrook en in de avondspits zijn er in de richting Den Bosch drie rijstroken. De provincies Utrecht en Gelderland he
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door boe! » do 18 dec 2014, 21:22

Omroep Gelderland heeft het ook al over Utrecht en 's-Hertogenbosch. Maar die plaatsnamen staan niet in het officiële bericht van de Provincie Utrecht, dus waar ze wel vandaan komen ... :dontknow:

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door mavas » vr 19 dec 2014, 6:25

2019?!??!?! Dat duurt dus nog 4 jaar! Komt dat omdat een nieuwe (fiets)brug bouwen zoveel tijd kost?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door boe! » wo 04 mar 2015, 21:31

Vandaag hebben de Utrechtse gedeputeerde Van Lunteren en zijn Gelderse collega Bieze het officiële startsein gegeven voor het opwaarderen van de N233. De wisselstrook op de Rijnbrug was al bekend. Andere maatregelen zijn:
- Nog dit jaar wordt gestart met de aanleg van een nieuwe toerit van de N320 naar de N233 richting Veenendaal, zodat het verkeer vanuit Culemborg niet meer door Kesteren hoeft te rijden.
- De rotonde bij de Geertesteeg (afslag Rhenen-West) wordt in 2016 omgebouwd tot turborotonde met twee rijstroken voor het doorgaande verkeer op de N233.
- Het kruispunt met de Achterbergsestraat/Bergweg in Rhenen krijgt in 2017/2018 extra rijstroken voor het doorgaande verkeer op de N233.
- De rotonde Smalle Zijde bij Veenendaal wordt omgebouwd tot turborotonde. De andere rotondes op de Rondweg-Oost worden omgebouwd tot kruispunten.
- De wisselstrook wordt eind 2018 opengesteld.

- Er wordt nog onderzoek gedaan naar een mogelijke verbreding van de Rondweg bij Veenendaal (nu nog 1 rijbaan).
- Voor de lange termijn wordt onderzoek gedaan naar een nieuwe oeververbinding over de Rijn (verbeterde Rijnbrug en doortrekking A30).

In onderstaande video een animatie van de toekomstige situatie.
Link

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » wo 04 mar 2015, 22:16

Grote plannen van beide provincies. Er was vandaag een item over de Rijnbrug in U Vandaag (RTV Utrecht). Als ik me niet vergis zag ik forummer Peter Schoeber even voor de camera verschijnen :)

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door mavas » wo 04 mar 2015, 23:16

boe! schreef:- De andere rotondes op de Rondweg-Oost worden omgebouwd tot kruispunten.
Tja, zonde eigenlijk. Dan hebben ze voor veel geld een randweg aangelegd, terwijl men bij de aanleg eigenlijk al had moeten zien dat rotondes onvoldoende capaciteit bieden. Nu moeten er dus alsnog vele onderzoeken uitgevoerd worden.
- Voor de lange termijn wordt onderzoek gedaan naar een nieuwe oeververbinding over de Rijn (verbeterde Rijnbrug en doortrekking A30).
ZEER interessant! Zou Kaaimans plannen dan werkelijkheid worden? :p
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Kaaiman » do 05 mar 2015, 6:35

Ik hoop het van harte, maar vind het veel te laat. Beter had men een N391-strategie gevolgd: de makkelijk te bereiken opwaarderingen vast doen en de lastige dossiers later aanpakken, zonder geld te investeren aan zaken die bij verdere opwaardering alsnog afgebroken moeten worden.

Men had beter vast intern een 2x2-autowegtracé kunnen vaststellen en kijken welke maatregelen daar nu al in zouden kunnen passen. Die rotondes bij Veenendaal worden gesloopt en vervangen door VRI-geregelde kruispunten. Beter had men nu al bepaald welke er alvast ongelijkvloers hadden kunnen worden.

Maar helaas, de provincies Utrecht en Gelderland zijn niet bepaald doortastend wat weginfra betreft.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door waldo79 » do 05 mar 2015, 9:47

In elk geval een verbetering bij Rhenen, maar robuust is het niet bij de huidige intensiteit. Die aanpassing van de rotonde bij de Geertesteeg had niet gehoeven. Daar ligt nu al een meerstrooksrotonde :o

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door boe! » do 05 mar 2015, 9:51

^^ De rotonde zelf wel, maar niet de toeleidende wegen. Je kan nu dus niet even een vrachtwagen of langzaam rijdend voertuig inhalen, dat kan dan wel.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » wo 11 mar 2015, 18:01

Volgens het lokale sufferdje gaat de provincie onderzoeken of een vierbaans Rondweg-Oost mogelijk is in Veenendaal. Dat zou de files wel kunnen oplossen, denk ik. :p

Afbeelding
(Het is spreektaal, maar blijft gewoon ontzettend fout.)

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door boe! » wo 11 mar 2015, 18:29


RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door RSK » wo 11 mar 2015, 18:39

^^
Wesso schreef:Dat zou de files wel kunnen oplossen, denk ik. :p
Als het vier banen worden met elk maar één strook, betwijfel ik de meerwaarde. :hap:

Hoewel ik geen cijfers heb over de percentages lokaal en regionaal verkeer, denk ik dat kruispunten geen handige stap zijn in het verbeteren van de doorstroming. Beter zou men inzetten op een ongelijkvloerse oplossing. Afhankelijk van de verdere plannen (A30?) zou men kunnen opteren voor 1x2 doorgaand onder de kruisingen/rotondes door, gecombineerd met twee weefvakken voor op- en afrijdend verkeer van de kruisende wegen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Kaaiman » wo 11 mar 2015, 19:52

A30 doortrekken vanaf KP Maanderbroek is kapitaalvernietiging, een behoorlijke inbreuk op het landschap en onzinnig als even goed de N233 opgewaardeerd kan worden tot stroomweg (werknaam N30?). En volgens mij kan dat met wat politieke wil prima. Het verdubbelen en ongelijkvloers maken van de Rondweg-Oost zou al een mooie aanzet zijn. :)
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door Wesso » wo 11 mar 2015, 20:08

De gemeente denkt nog aan mogelijke woningbouw naast de Rondweg in Veenendaal-Oost, waardoor geluid en luchtkwaliteit na uitbouw problematisch kunnen worden. Maar aangezien de woningbouw naar schatting 5 jaar achterloopt (uit dezelfde krant) en nog maar de helft van de betreffende buurt is bewoond, denk ik dat dat weinig hout snijdt. Nu maar hopen dat de provincie tot positieve conclusies komt, voortvarende plannen maakt en de portemonnee wil trekken... :roll:

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door RSK » wo 11 mar 2015, 23:58

^^ Dat zou men op kunnen lossen door 'van buiten naar binnen' te werken. Ofwel: eerst de woningen bouwen die het verst van de randweg af liggen. Echter een A30 vanaf Maanderbroek gelijk tot kapitaalvernietiging verklaren... Als Veenendaal verder doorgroeit tot aan de provinciegrens, dan loopt die weg oostelijk al bijna langs de rand van de bebouwing. Doorsnijding van het landschap kun je dan niet echt als houdbaar argument aanvoeren. Als je de weg ten noordwesten van Achterberg aan laat takken op het huidige tracé doet een dergelijke toevoeging weinig kwaad.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Bericht door Kaaiman » do 12 mar 2015, 6:59

Vrijwel alle kunstwerken in KP Maanderbroek zullen gesloopt moeten worden voor een rechtstreekse doortrekking. Ik zie dus meer in een TOTSO met weefstroken. ;)

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door RSK » do 12 mar 2015, 10:01

^^ Als een merkwaardig knooppunt geen bezwaar vormt, kunnen de huidige kunstwerken blijven staan, anders zul je er inderdaad een of twee plat moeten gooien. Maar dan bespaar je je het volledig op de schop gooien van afrit 23a aan de A12, het wegwerken van 4 rotondes en het worstelen met ruimte op bepaalde plekken.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door duikgek89 » do 12 mar 2015, 10:52

En parallelbanen/weefvakken. Want als je die niet maakt kun je op een paar vingers uittellen dat het op de A12 een zooitje wordt.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door PeterSchoeber » ma 13 jul 2015, 21:28

Wesso schreef:Grote plannen van beide provincies. Er was vandaag een item over de Rijnbrug in U Vandaag (RTV Utrecht). Als ik me niet vergis zag ik forummer Peter Schoeber even voor de camera verschijnen :)
Een beetje een late reactie maar dat heb je goed gezien Wesso. Eind augustus is er, in het provinciehuis, weer een overleg tussen de provincie Utrecht en de klankbordgroep Rijnbrug waar ik namens de Bedrijvenkring Rhenen in zit. De plannen zoals in het filmpje te zien zijn gaan door maar duren mijns inziens eigenlijk te lang. Met een beetje drukte loopt het verkeer rondom Rhenen compleet vast voor de Rijnbrug. Gelukkig ken ik het onderliggende wegennet voor een snelle sluiproute. :mrgreen:
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [N233] Veenendaal - Ochten

Bericht door boe! » vr 28 aug 2015, 11:49

Gisteren is er in Veenendaal een bijeenkomst geweest voor belangstellenden en buurtbewoners over de verbreding van de N233. Uitkomst is dat het verkeer opnieuw geteld gaat worden. Geen idee wat het nut hiervan is. Er zijn op de Rondweg vijf telpunten en de meest recente gegevens die gepubliceerd zijn dateren uit 2014, dus volgens mij is alles beschikbaar wat je nodig hebt voor besluitvorming.

Bewoners zijn bang voor meer verkeer en overlast. In het artikel hieronder overigens weer ronkende bewoordingen dat de weg dwars door de wijken Dragonder-Oost en Veenendaal-Oost loopt. De N233 loopt langs deze wijken en de weg lag er eerder dan de nieuwbouwwijken zelf.

:arrow: Artikel op RTV Utrecht

Plaats reactie