[A059] Zonzeel - Waalwijk - Den Bosch

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door mavas » di 23 dec 2014, 16:47

^^ Daar heb je een punt. En als we nog even doorgaan: Ze hebben in hun eigen nieuw aangelegde westrandweg ongelijkvloerse kruisingen verwijderd en er zijn gelijkvloerse kruisingen voor in de plaats gekomen... Als dat niet de doorstroming belemmert dan weet ik niet meer.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Palance » di 23 dec 2014, 16:53

kees schreef:'s-Hertogenbosch wil omwille van de doorstroming op zijn Randweg geen stoplichten, Vlijmen wil die vanwege de aansluiting van zijn rondweg wel. Er is dus een flink conflict.
Een deelconflict dus :D
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door kees » di 23 dec 2014, 17:21

mavas schreef:^^ Daar heb je een punt. En als we nog even doorgaan: Ze hebben in hun eigen nieuw aangelegde westrandweg ongelijkvloerse kruisingen verwijderd en er zijn gelijkvloerse kruisingen voor in de plaats gekomen... Als dat niet de doorstroming belemmert dan weet ik niet meer.
Je bedoelt het zogenaamde knooppunt Isabella?
Tja, je kunt niet meer rechtdoor de stad inrijden vanuit het zuiden. Maar de doorstroming is wel verbeterd. En daar gaat het om. Normaal kostte het heel veel tijd om het Heetmanplein over te komen en dat valt nu heel erg mee. Maar de Randweg is wel vaak erg druk.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Mark » wo 07 jan 2015, 13:16

De minister heeft het tracébesluit ondertekend voor de nieuwe brug over het Drongelens Kanaal. Eind 2016 moet dit project opgeleverd zijn. Bron, OTB is hier (PDF).

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door captain007 » wo 07 jan 2015, 13:22

Ben benieuwd wanneer ze gaan beginnen. Zoveel tijd is er niet en ze moeten nog een tijdelijke noodbrug gaan aanleggen.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door RSK » vr 06 feb 2015, 17:24

Paulw schreef:En voor de volledigheid afrit 42 is volledig geworden, met een aansluiting voor Drunen. De dagelijkse opstopping op de A59 en in Drunen zelf is hiermee verleden tijd geworden.

Het is een mooi stukje weg geworden. Alleen tot mijn verbazing is er een turbo rotonde aangelegd tussen de spoorlaan en de afrit. Waar (voorlopig) nog niks op aangesloten is. Een kaart kun je hier vinden http://www.heusden.nl/dsresource?objectid=9492&type=org
Een tijdje terug was ik in Drunen, daarbij maakte ik gebruik van afrit 42. Ook ik had dezelfde verbazing over de nutteloze rotonde. Is er al bekend wat daar mee moet gebeuren? Want voorlopig doet het ding niet veel meer dan in de weg liggen, wat me toch niet echt een efficiënte besteding lijkt van de flinke kosten van zo'n onding.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Martiny
zandpaadje
Berichten: 12
Lid geworden op: di 06 feb 2007, 12:17
Locatie: Langstraat

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Martiny » ma 16 feb 2015, 14:43

de gemeente heeft wat moeite met de grondaankoop van dat stukje grond waar die coniferen opstaan (naar het westen) :wall:
maar staat bovenaan hun verlanglijstje om uit te voeren.. die aftakking richting het zuiden staat later gepland veel later :dontknow:
Beter een nacht geslapen over..... "Wat je van plan bent te gaan doen "
Dan een nacht wakker liggen over.... "Wat je gedaan hebt "

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Jackbauer1350 » ma 16 feb 2015, 17:10

Van het Land van Ooit naar de Weg van Ooit (komt tie er)

Martiny
zandpaadje
Berichten: 12
Lid geworden op: di 06 feb 2007, 12:17
Locatie: Langstraat

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Martiny » ma 16 feb 2015, 18:17

Dat is de vraag of die weg er komt maar ik bedoel komende vanaf de A59 en dan bij de eerste rotonde rechtdoor richting Praxis want nu stropt het verkeer op de paralelweg (spoorlaan) om daar nu linksaf te slaan
Het is echt maar 1perceeltje grond en daar logt de aansluiting ook al nu als doodlopende straat
Beter een nacht geslapen over..... "Wat je van plan bent te gaan doen "
Dan een nacht wakker liggen over.... "Wat je gedaan hebt "

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Victor » ma 16 feb 2015, 20:10

^^ Je bedoelt dat de Christiaan Huygensweg verlengd wordt tot aan de nieuwe rotonde:
https://maps.google.nl/maps?ll=51.69648 ... 6&t=h&z=18
Een klein stukje inderdaad. Maar ik kan me ook wel voorstellen dat die paar bewoners daar zich niet graag aan alle zijden omsloten willen zien door drukke wegen...

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door kees » do 12 mar 2015, 15:32

De provincie en Rijkswaterstaat hebben een akkoord gesloten over de aanpak van de A59.

http://www.bd.nl/regio/den-bosch-en-omg ... -1.4804747

rwetzels
woonerf
Berichten: 67
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 18:52

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door rwetzels » ma 23 mar 2015, 18:07

werkzaamheden bij de brug lijken binnenkort te beginnen, er staan borden (helaas alleen met een einddatum) en men is begonnen het werkterrein in te richten.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door mavas » ma 23 mar 2015, 18:50

Niet alleen forumgebruikers worden ongeduldig door het zo lang "tijdelijk" zijn van de 100 km/h, ook de VVD bemoeit zich er nu mee:
http://www.bd.nl/regio/den-bosch-en-omg ... -1.4789827
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door mavas » ma 23 mar 2015, 19:07

kees schreef:Ik ben helemaal vergeten te melden dat kort geleden het Brabants Dagblad weer een artikel heeft gewijd aan de mogelijke ombouw van de afrit 's-Hertogenbosch Ring west.
's-Hertogenbosch wil omwille van de doorstroming op zijn Randweg geen stoplichten, Vlijmen wil die vanwege de aansluiting van zijn rondweg wel. Er is dus een flink conflict.
De beslissing is aan de provincie.
Ik heb gevonden dat op 12 februari 2015 een definitief ontwerp is neergelegd. http://www.bd.nl/regio/den-bosch-en-omg ... -1.4759137

Alleen kan ik nergens vinden hoe dat er nu exact uit komt te zien. Iemand die dit wel weet?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door mavas » ma 23 mar 2015, 19:18

^^ Het blijkt dat er vorige week een provinciaal inpassingsplan is verschenen van alle plannen op en rond de A59 tussen Waalwijk en de A2:
http://bit.ly/nrdgol

Daarin is onder andere te vinden dat er geen vrije doorstroomboog blijft bestaan bij de aansluiting 45, Den Bosch-West. :sadley:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20522
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door waldo79 » ma 23 mar 2015, 19:51

:wall: Steekt men bij Waalwijk zoveel moeite in een fraai knooppunt, breekt men bij Den Bosch iets moois af :rooie:

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door captain007 » ma 23 mar 2015, 20:14

^^ Bij Waalwijk is de aansluitende weg natuurlijk wel ongelijkvloers. Bij 's-Hertogenbosch is de teleurstelling enorm als je vrijwel direct op verkeerslichten uitkomt. Ik ben al blij zat dat men al die halve aansluitingen gaat opruimen.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door mavas » ma 23 mar 2015, 21:21

Uit de Notitie Rijkwijdte en detailniveau. Zwart gestippeld: Te verwijderen. Rood: Nieuw aan te leggen.

Afbeelding
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door jan » ma 23 mar 2015, 21:24

Zonde.. :neenee: Ik mag toch hopen dat er op zijn minst wel een vrije rechtsaffer vanaf Waalwijk de Randweg op gecreëerd wordt?

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Jackbauer1350 » za 28 mar 2015, 16:01

En een paar jaar nadat het af is: "Er staan wel lange rijen auto's voor die VRI te stinken, misschien moet de aansluiting toch maar weer vloeiender."

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Via » za 28 mar 2015, 16:11

captain007 schreef:^^ Bij Waalwijk is de aansluitende weg natuurlijk wel ongelijkvloers. Bij 's-Hertogenbosch is de teleurstelling enorm als je vrijwel direct op verkeerslichten uitkomt. Ik ben al blij zat dat men al die halve aansluitingen gaat opruimen.
Dit is inderdaad gewoon waar. Leuk zo'n vloeiend knooppunt, maar als je er met betrekkelijk weinig ingrepen de randweg Vlijmen op aan kunt takken zou ik dat ook zo doen. Zo'n knooppunt heeft toch geen enkel nut als je 200 m verderop meteen een VRI tegenkomt en de rest van de randweg 's-Hertogenbosch ook niet ongelijkvloers is.

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Albaufstieg » za 28 mar 2015, 17:24

^^
Misschien heeft het knooppunt dan niet zoveel waarde, maar wat is de waarde ervan om te vervangen voor een reguliere aansluiting? Echt kwaad kan deze configuratie toch niet neem ik aan?

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Via » za 28 mar 2015, 17:35

De 'waarde' van de aanpassing is dat aan de noordzijde een nieuwe weg moet worden aangesloten op het complex en daardoor verderop een verouderde halve aansluiting kan komen te vervallen. En met mijn eerder genoemde punten kan ik de motivatie om er een gewone aansluiting van te maken heel goed volgen en verdedigen.

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Albaufstieg » za 28 mar 2015, 17:47

Via schreef:De 'waarde' van de aanpassing is dat aan de noordzijde een nieuwe weg moet worden aangesloten op het complex en daardoor verderop een verouderde halve aansluiting kan komen te vervallen.
Duidelijk.

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Naturist » za 28 mar 2015, 19:50

De hoop dat de zuidelijke randweg binnen afzienbare tijd een upgrade met ongelijkvloerse kruisingen zou krijgen is met dit voornemen echter nu volledig vervlogen. :feestjenee:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Naturist » ma 30 mar 2015, 21:23

Video-update
3 video's vandaag geschoten.
Als eerste de boog van de randweg west richting de A59 voor diegene die daar ook in de toekomst nog naar willen kijken.
Let ook nog even op de omgebouwde voormalige lijnverlichting waar hiervan nog een klein stukje aanwezig.
Link
Dan een stukje verder op de A59 ter hoogte van de overkluizing van het afwateringskanaal oostelijk van Waalwijk.
Deze kunstwerken staan op het punt om vervangen te worden door exemplaren die wel aan de huidige eisen voldoen.
Zichtbaar zijn de bouwkeet en enkele voorbereidende maatregelen.
Link
Dan als laatste een stukje A59 langs de aansluiting met de N261 waar die ombouw moet leiden tot een betere doorstroming van vooral het verkeer van en naar de Efteling.
Link
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door Rene » ma 30 mar 2015, 21:38

Via schreef:De 'waarde' van de aanpassing is dat aan de noordzijde een nieuwe weg moet worden aangesloten op het complex
Wat is er mis mee om dat verkeer via een te upgraden Bellaard en Haverlij naar de aansluiting Engelen te brengen ???
Sluit geen onbelangrijke lokale meuk aan op hoekpunten van ringstelsels, als er een bestaande aansluiting om de hoek ligt...

En waarom moet de bestaande aansluiting Vlijmen weg ?
Alleen maar om dat ecoduct te kunnen realiseren, want door dat ecoduct kun je het korte weefvak niet in stand houden.
Een ecoduct tussen een recreatieplas en een weiland met bosjes dat zo'n 700 meter verderop aansluit op een moeras.
Maar ja, Natura2000 en zo.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door harry » ma 30 mar 2015, 22:01

Rene schreef:Maar ja, Natura2000 en zo.
Inderdaad: ze beginnen bijna een beetje op schema te raken. Ondanks de mensen die er niks van begrijpen. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door kees » ma 30 mar 2015, 22:13

Sowieso ligt de huidige op- en afrit Vlijmen heel dicht bij de aansluiting 's-Hertogenbosch-West.
Zoals allang bekend wil Rijkswaterstaat het aantal aansluitingen sterk verminderen.
Als dat gebeurd is, kan de snelheid op dit stuk A59 omhoog naar 130. Althans, dat zijn de lange termijnplannen.

rwetzels
woonerf
Berichten: 67
Lid geworden op: di 05 okt 2010, 18:52

Re: [A059] Aanpak Waalwijk - knooppunt Empel

Bericht door rwetzels » wo 08 apr 2015, 22:24

filmpje van de eerste werkzaamheden bij de brug
Link

Plaats reactie