Tapatalk

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door Kaaiman » zo 05 apr 2015, 20:01

Bij mij werkt het Wegenforum op Tapatalk niet meer sinds vandaag. En vanmiddag kreeg ik op elke plek waar een foto zou moeten staan een smiley (geen standaard forumsmiley en ook geen standaardemoji)...
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Tapatalk

Bericht door Chris » zo 05 apr 2015, 20:13

Wat zijn die 'emoji' dingen? Ik zie ze wel eens staan, schijnbaar van Tapatalk, maar op de PC zie ik alleen die tekst 'emoji' en geen smiley ofzo.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Tapatalk

Bericht door Mark » zo 05 apr 2015, 20:24

Kaaiman schreef:Bij mij werkt het Wegenforum op Tapatalk niet meer sinds vandaag. En vanmiddag kreeg ik op elke plek waar een foto zou moeten staan een smiley (geen standaard forumsmiley en ook geen standaardemoji)...
Krijg je een foutmelding? Gebruik je de laatste versie van de app? Versie 3.7 op mijn iPhone geeft geen problemen namelijk. Ook afbeeldingen werken hier prima. Alleen smilies niet, maar dat is nooit een goed huwelijk geweest tussen phpBB en Tapatalk.
TOEVOEGING
Lees inmiddels op het Tapatalk forum dat er meer mensen zijn met dit probleem. Zo te zien concentreert het zich onder Android gebruikers.
Chris schreef:Wat zijn die 'emoji' dingen? Ik zie ze wel eens staan, schijnbaar van Tapatalk, maar op de PC zie ik alleen die tekst 'emoji' en geen smiley ofzo.
http://en.wikipedia.org/wiki/Emoji

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Bètatesten nieuw thema "Wegenforum"

Bericht door Palance » ma 06 apr 2015, 8:41

Mark schreef:Als het goed is moet tie nu niet meer opduiken :)
Correct :top:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Tapatalk

Bericht door Mark » ma 06 apr 2015, 15:25

De problemen zijn gelukkig snel opgepakt door het ontwikkelteam van Tapatalk. Ik heb de plugin zojuist bijgewerkt naar 1.1.2 beta die diverse problemen met 1.1.0 zou moeten oplossen. Hoor graag jullie ervaringen :).

(En als die spammere smart banner bovenaan nog opduikt bij iemand op de mobiele versie, hoor ik dat ook graag.)

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door mavas » ma 06 apr 2015, 19:04

Ik heb net voor t eerst weer taptalk gebruikt.
Volgens mij zit er (althans) bij mij, het probleem dat als ik n onderwerp aanklik deze niet naar t nieuwste bericht gaat.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Tapatalk

Bericht door Mark » ma 06 apr 2015, 19:07

Ik weet niet of dat voor de Android versie anders is, maar ikzelf heb die functie nooit gehad (of nooit kunnen vinden, dat kan ook natuurlijk).

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door Palance » ma 06 apr 2015, 19:59

Mark schreef: (En als die spammere smart banner bovenaan nog opduikt bij iemand op de mobiele versie, hoor ik dat ook graag.)
*Meldt zich*
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door mavas » ma 06 apr 2015, 20:58

Mark schreef:Ik weet niet of dat voor de Android versie anders is, maar ikzelf heb die functie nooit gehad (of nooit kunnen vinden, dat kan ook natuurlijk).
Je kunt in de instellingen onder "laden van gedrag" instellen dat deze naar het eerste ongelezen bericht gaat als je op een forumonderwerp klikt, dat staat bij mij standaard al zo ingesteld. Maar als ik dus klik op een forumonderwerp kom ik bij het allereerste bericht dat ooit is gemaakt, maw bij het begin van het onderwerp.

Ik kijk het nog wel even aan, wellicht dat het morgen wel werkt.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Tapatalk

Bericht door Mark » ma 06 apr 2015, 23:45

Ah nu je het zegt. Wist niet eens dat die instelling bestond. Zo leer je nog eens wat.

Ik vermoed zelf dat het nog een bug is. De plugin voor deze forumversie is namelijk nog altijd in "beta".
Palance schreef:*Meldt zich*
Danku en fixed.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door Palance » di 07 apr 2015, 6:31

Ook Danku :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Tapatalk

Bericht door Mark » wo 08 apr 2015, 13:18

Ze klussen hard door bij Tapatalk. De plugin is bijgewerkt naar 1.1.3 beta met weer diverse bugfixes.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Tapatalk

Bericht door Mark » wo 15 apr 2015, 13:31

Tapatalk plugin is zojuist bijgewerkt naar versie 1.1.8 beta. Wederom diverse bugfixes (met name richting de Android gebruikers).

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door captain007 » vr 17 apr 2015, 11:24

En de plugin is nu bijgewerkt naar 1.2.0, de eerste stable versie voor phpBB 3.1.x. Als het goed is zouden nu wat datum issues met pb's verholpen moeten zijn.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Tapatalk

Bericht door Mark » zo 19 apr 2015, 19:59

En 1.2.1 stable staat er inmiddels ook alweer op. Pushnotificaties *zouden* weer moeten werken.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door Kaaiman » zo 19 apr 2015, 20:15

Ik heb ingesteld dat ik bij het aantikken van een topic in Tapatalk direct naar het eerste ongelezen bericht ga, maar hij gaat steeds naar het eerste bericht.

Tapatalk (Android) is actueel en ik heb de cache al meerdere keren geleegd, maar het helpt niet. Het speelt nu al enkele weken en ik had gehoopt dat het met de nieuwe versies van de plugins verholpen zou worden, maar helaas...

Zijn er meer Androidgebruikers die hier last van hebben?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Tapatalk

Bericht door Mark » zo 19 apr 2015, 20:29

Op iOS werkt het ook niet helemaal lekker, als er een ongelezen bericht is gaat tie naar begin van het topic. Open ik datzelfde topic nogmaals (welke dan gelezen is gemarkeerd) springt tie naar het laatste bericht.

Moet overigens zeggen dat op een ander forum wat ik erin heb staan in de Tapatalk app (dat nog op 3.0.x draait, de oude phpBB) die functie ook niet helemaal lekker werkt.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door captain007 » wo 22 apr 2015, 16:14

En Tapatalk is bijgewerkt naar versie 1.2.2. Ze beweren dat ze nu het openen van het eerste ongelezen bericht gefixt hebben.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door captain007 » di 30 jun 2015, 20:26

Tapatalk is bijgewerkt naar versie 1.2.4 met de volgende changelog:
- Fix error that prevent signin in some cases
- Fix error that prevent forum work on mssql/postgresql
- Code revised to remove all strict/warning/notices
- Push notification optimized
- Added support for login into password protected subforums

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Tapatalk

Bericht door SnarfFlevoland » vr 10 jul 2015, 9:58

Het forum werkt actueel op Tapatalk niet helemaal correct. De App kan van het Wegenforum geen topics vinden in o.a. de beroemde 'egosearch'. Ook het bladeren door de subforums en topics lukt niet. De App geeft aan dat het forum geen items heeft. Alleen via feeds/pushberichten lukt het om in een topic te komen. Navigeer ik naar een ander forum, dan werkt de App geheel naar behoren en is er niks aan de hand. Heeft iemand eigenschappen in het beheerderspaneel veranderd of komt dit door de laatste phpBB en/of Tapatalk-plugin update?

Ik gebruik de nieuwste versie van Tapatalk op iOS 8.3. Alleen het wegenforum is van deze fout betroffen. Andere fora werken zoals gezegd volledig naar behoren.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Tapatalk

Bericht door captain007 » vr 10 jul 2015, 10:08

Er is vorige week een nieuwe versie van de extensie geïnstalleerd dus het zou kunnen dat dit het probleem veroorzaakt. Zijn er meer mensen met problemen sinds vorige week?

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Tapatalk

Bericht door Mark » vr 10 jul 2015, 11:34

Ik zag dat versie 5 van de app gisteren voor iOS is uitgekomen, gebruik je die? Kan zijn dat er een bug in zit.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Tapatalk

Bericht door SnarfFlevoland » vr 10 jul 2015, 13:33

Ik heb inderdaad de nieuwste versie 5.0 van de app, maar het probleem heeft zich ook daarvoor al opgedaan. Ik had hoop dat het na de update eventueel opgelost zou worden, maar dat is helaas niet gebeurd. Zoals gezegd functioneren andere phpBB fora waarop ik aangemeld ben met Tapatalk geheel normaal, dus ik neem aan dat de fout in principe ergens in dit forum zit en niet in de app.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Tapatalk

Bericht door Mark » vr 10 jul 2015, 13:59

Heb je het sinds 30 juni? Toen is de Tapatalk plugin (nodig voor de koppeling van het forum aan de app) bijgewerkt naar de laatste versie. Mogelijk zit daar een bug in, wij hebben zelf als beheerders voor de rest behoorlijk weinig invloed in de Tapatalk omgeving.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Tapatalk

Bericht door SnarfFlevoland » vr 10 jul 2015, 14:08

Ja, dat zou goed kunnen. Heb in ieder geval al een week last van dat probleem.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Tapatalk

Bericht door Mark » vr 10 jul 2015, 15:11

Voor de zekerheid heb ik de plugin zojuist opnieuw geïnstalleerd.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Tapatalk

Bericht door SnarfFlevoland » vr 10 jul 2015, 16:51

Perfect, het functioneert weer! Merci! :bloemetje:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Tapatalk

Bericht door SnarfFlevoland » za 11 jul 2015, 8:43

Update: Het was helaas slechts een kort intermezzo. Heb weer hetzelfde probleem als voorheen. Hebben jullie de plugin nog geconfigureerd, waardoor hij het het nu niet meer doet?
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Tapatalk

Bericht door Mark » za 11 jul 2015, 19:55

Er is in de tussentijd (tussen installatie en nu) niks veranderd.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Tapatalk

Bericht door Mark » do 06 aug 2015, 14:17

Tapatalk is bijgewerkt naar v1.2.5 stable. Het logo is ook wat opgefrist (duurt even voordat dit is bijgewerkt) en als experiment is er een coverfoto toegevoegd (zichtbaar in de app).

@SnarfFlevoland, nog problemen ervaren?

Plaats reactie