[FOTO] Hoge Veluwe

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

[FOTO] Hoge Veluwe

Bericht door Palance » za 18 apr 2015, 16:40

Afgelopen woensdag heb ik het Nationale Park Hoge Veluwe per fiets bezocht. Er is meer dan genoeg bewegwijzering te vinden, voor auto's is zelfs een geheel eigen bewegwijzering ontwikkeld.

Blik vanuit Hoenderloo naar de ingang van het park
Afbeelding

Afbeelding

Bewegwijzering voor wandelaars
Afbeelding

Zone-60, inclusief openingstijden van het park (al ben je op dit moment al óp het park, dus heb je die openingstijden vast al eerder gezien).
Afbeelding
Afbeelding

Met name op fietspaden heb ik dit op het wegdek gezien: Locatiebepaling en een telefoonnummer. Zeker als je een lekke band hebt of ruzie met een wild zwijn :)
Afbeelding

Wat paddestoelen voor fietsers. Over het park lopen 2 bewegwijzerde fietsroutes, nummer 1 en nummer 2. Die staan ook op de paddestoelen aangegeven. Ik heb geen foto van de dubbelnummering, maar die is er ook :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zoals gezegd, is er een eigen bewegwijzering ontwikkeld voor het autoverkeer.
Afbeelding

Afbeelding

Even inzoomen: Heel veel symbooltjes :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Verkeersborden zijn overigens laag bij de grond geplaatst. De eerste had overigens vast wel anders gekunt (en nee, beste bordenboer, niet alle Duitse woorden hebben een Hoofdletter)
Afbeelding
Afbeelding

En weer bij de uitgang van het park bij Hoenderloo
Afbeelding

Nog buiten het park: De knooppuntenroutes gaan duidelijk niet meer via de Hoge Veluwe:
Afbeelding
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18030
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [FOTO] Hoge Veluwe

Bericht door Snelwegfreak » za 18 apr 2015, 18:14

De bewegwijzering voor autoverkeer is niet bepaald geslaagd. Beginnersfouten als te veel en te kleine informatie :)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [FOTO] Hoge Veluwe

Bericht door harry » za 18 apr 2015, 20:11

^^ op de Hoge Veluwe proberen ze alles te houden zoals het honderd jaar geleden was. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

PeterSchoeber
autoweg
Berichten: 1311
Lid geworden op: vr 25 dec 2009, 20:11

Re: [FOTO] Hoge Veluwe

Bericht door PeterSchoeber » ma 20 apr 2015, 21:29

Mooie foto's. De nummers op de fietspaden zijn denkelijk voor als er een fietser valt en een ambu nodig heeft. Bij ons in de bossen in Rhenen zijn sinds kort mountainbike paden en ook daarbij staan op gezette afstanden genummerde paaltjes met daarbij de boodschap als je 112 belt het paalnummer door te geven.

En uit ervaring, heb ooit iemand hulp verleend die van haar paard was gevallen, kan ik je vertellen dat het voor de ambu erg moeilijk is om de locatie in het bos/park te vinden. Zelf ken ik het bos waar ik altijd met de hond loop op mijn duimpje maar de amazone in kwestie lag al 3 kwartier op een ambu te wachten omdat de andere dames in haar gezelschap de locatie verkeerd hadden doorgegeven. En ik had de ambu binnen 5 minuten ter plekke puur omdat ik de weg op mijn duimpje kende.
Met vriendelijke groet,

Peter Schoeber uit Remmerden

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [FOTO] Hoge Veluwe

Bericht door Willem » di 21 apr 2015, 10:28

Die nummers van de fietsroutes hadden beter in een kadertje gekund. Nu staat het wat raar, een pijl met een getal erachter.

tetris
polderweggetje
Berichten: 40
Lid geworden op: za 18 apr 2015, 18:49

Re: [FOTO] Hoge Veluwe

Bericht door tetris » ma 18 mei 2015, 22:04

Het is altijd heerlijk fietsen op de veluwe, bij het Rozendaalse veld. Met de auto er over heen doe ik niet.

Is er hier trouwens iemand bij de brandtoren op het Rozendaalse veld, Signaal Imbosch (hoogste punt veluwe) geweest? Daar kan je slechts alleen de 1e verdieping op. Waarom je de andere verdiepingen niet op mag is mij een raadsel.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [FOTO] Hoge Veluwe

Bericht door boe! » ma 18 mei 2015, 22:27

^^ Ik vermoed een geldkwestie. Oorspronkelijk zou de brandtoren worden neergehaald. Een stichting voorkwam dit en beheert sindsdien de brandtoren. Erg ruim in de financiële middelen zitten ze niet. Genoeg om de eerste omloop begaanbaar te houden, te weinig voor de rest.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [FOTO] Hoge Veluwe

Bericht door harry » di 19 mei 2015, 1:16

tetris schreef:Is er hier trouwens iemand bij de brandtoren op het Rozendaalse veld, Signaal Imbosch (hoogste punt veluwe) geweest?
Dat niet, maar misschien weet jij waar deze foto genomen is, die ene Jan mij ooit toestuurde?
Afbeelding
Ik zou graag weten hoe ik daar moet komen als ik met de auto in de buurt ben. (Als dat mogelijk is tenminste.)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [FOTO] Hoge Veluwe

Bericht door keokiracer » di 19 mei 2015, 1:22

^^ Ik ben er 95% zeker van dat het hier is: https://maps.google.nl/maps?q=52.065875 ... 1&t=h&z=15
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

jan
autoweg
Berichten: 1843
Lid geworden op: ma 16 mei 2005, 16:11
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [FOTO] Hoge Veluwe

Bericht door jan » di 19 mei 2015, 22:15

^^ Klopt! :top:

Je kunt het beste vanuit Eerbeek hiernaartoe rijden, de zandweg is met een normale personenwagen wel te doen.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [FOTO] Hoge Veluwe

Bericht door boe! » di 19 mei 2015, 22:35

^^ Moet je nog wel een :C1: negeren. Begin april heb ik aan het begin van dat zandpad gestaan. Vroeger was daar een parkeerplaats, maar die is opgeheven. Een deel van het bos dat op Streetview is te zien, is gekapt.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [FOTO] Hoge Veluwe

Bericht door harry » di 19 mei 2015, 23:16

Ah, dezelfde Jan is nog steeds op het forum. Moeilijk te vinden met zo'n naam. :)
Dank voor de info, ik wil daar ooit nog eens een wandeling gaan maken voor een nieuwe foto (ook van de achterkant van het bord).
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [FOTO] Hoge Veluwe

Bericht door boe! » wo 20 mei 2015, 9:25

^^ Parkeerplaats Lange Juffer ligt relatief dichtbij (zo'n 1,6 kilometer). Deze parkeerplaats ligt op de hoek van de Schaapsallee en Lange Juffer.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [FOTO] Hoge Veluwe

Bericht door waldo79 » wo 20 mei 2015, 19:11

Ach, zondag kwam ik een senior tegen, die in zijn Agila vrolijk over een zandweg reed tussen Dongen en Rijen.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [FOTO] Hoge Veluwe

Bericht door harry » wo 20 mei 2015, 21:52

^^ Zandwegen zijn niet per definitie verboden voor auto's.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [FOTO] Hoge Veluwe

Bericht door waldo79 » wo 20 mei 2015, 22:04

Begrijp ik, maar het was meer ter illustratie dat ik niet gauw ergens van opkijk :)<>:

Plaats reactie