[A032] Meppel - Leeuwarden

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden algemene draad

Bericht door Vinny » di 17 feb 2015, 21:08

Is de A 32 niet eerst tijdelijk als 2x2 geopend en dat daarna pas de brug is vervangen?
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden algemene draad

Bericht door Chris » wo 15 apr 2015, 17:12

Wat foto's vanaf de uitzichtstoren op de Woldberg bij Steenwijk (staat naast de aansluiting Steenwijk-Noord). Deze is 25 meter hoog.

1. Zicht richting zuiden, rechts de kerktoren van Steenwijk.
Afbeelding
A32 Woldberg Steenwijk-1 by Chriszwolle, on Flickr

2. Zoom richting de aansluiting Steenwijk.
Afbeelding
A32 Woldberg Steenwijk-2 by Chriszwolle, on Flickr

3. Nog meer zoom. Ze waren bezig rond de aansluiting Steenwijk-Zuid.
Afbeelding
A32 Woldberg Steenwijk-3 by Chriszwolle, on Flickr

4.
Afbeelding
A32 Woldberg Steenwijk-4 by Chriszwolle, on Flickr

5. pano
Afbeelding
A32 Woldberg Steenwijk-5 by Chriszwolle, on Flickr

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden algemene draad

Bericht door waldo79 » wo 15 apr 2015, 17:18

Top dat je daar vanuit Zwolle naartoe gefietst bent :top: Lijkt me nog een aardig tochtje.

Maar het uitzicht is fabuleus te noemen :D

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden algemene draad

Bericht door Chris » wo 15 apr 2015, 17:21

Nah, met de auto hoor ;)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden algemene draad

Bericht door Coen Tunnel » wo 15 apr 2015, 17:23

Je ziet op de foto's duidelijk de hoogteverschillen, die je ook bemerkt als je daar rijdt. Mooi! 8-)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden algemene draad

Bericht door Chris » wo 15 apr 2015, 17:33

Het is inderdaad een mooi gebied. Dit is richting het noordoosten.
Afbeelding
Woldberg Steenwijk by Chriszwolle, on Flickr

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden algemene draad

Bericht door Kaaiman » za 18 apr 2015, 18:54

Het viel me vandaag op dat het wegdek tussen pakweg Grou en Heerenveen nog steeds erg hobbelig is. Hier zou toch wat aan gedaan worden?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Tobias98
dorpsstraat
Berichten: 225
Lid geworden op: ma 13 mei 2013, 15:19
Locatie: Friesland

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden algemene draad

Bericht door Tobias98 » di 21 apr 2015, 8:18

Leeuwarder Courant schreef:Op- en afritten A32 bij Heerenveen op de schop

HEERENVEEN - De op- en afritten langs de A32 bij Heerenveen gaan de komende jaren op de schop. Hoe precies, daarover mogen bedrijven en omwonenden meepraten.

Er is 30 miljoen Zuiderzeegeld beschikbaar voor de klus, die moet worden uitgevoerd in 2018 en 2019.

De grootste problemen zijn de afrit van de snelweg naar de K.R. Poststraat en de afslag Oranjewoud. Vooral naar het centrum is het soms zo druk, dat afslaand verkeer stil komt te staan op de snelweg, met gevaarlijke situaties tot gevolg.

Rijkswaterstaat, provincie en gemeente hebben verschillende scenario's klaar om dit probleem aan te pakken.
Nu nog hopen dat ze ooit nog eens parallelrijbanen aanleggen bij Knooppunt Heerenveen, dat is ook een drama soms.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden algemene draad

Bericht door boe! » di 21 apr 2015, 17:14

Vooral naar het centrum is het soms zo druk, dat afslaand verkeer stil komt te staan op de snelweg
Het verkeerslichtenkruispunt met de Stadionweg dat je 50 meter voorbij de afslag krijgt, helpt natuurlijk niet echt bij de doorstroming.

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden algemene draad

Bericht door Techum » wo 22 apr 2015, 11:17

Het probleem met Heerenveen-Centrum is de omvang van het gebied (en daarmee hoeveelheid verkeer) die deze afslag bedient. In combinatie met veel infrastructuur op een klein stukje grond. De aanleg van de A32 en het klaverblad is een prachtig project geweest, maar nu blijkt dat alle wegen teveel zijn opgesloten tussen de bebouwing om het verkeer goed af te wikkelen en hiervoor de capaciteit op te schalen. De wegen parallel aan de A32, de McDonalds, de kantoren aan de KR Poststraat, de originele huisjes aan Het Meer, de fietstunnels aan beide kanten van de aansluiting en de weefstroken richting het klaverblad maken het eigenlijk onmogelijk om hier iets neer te leggen dat wel goed past. Je blijft zitten met veel conflicten in een beperkte ruimte.

Misschien dat iets als dit soelaas kan bieden?
Afbeelding
Dit kost twee extra kunstwerken, maar het scheelt een VRI-kruising onderaan de afrit. Je kunt het verkeer van het klaverblad naar de KR Poststraat afwikkelen met vrije rechtsaffers, zodat verkeer vanuit het noorden conflictvrij onder de A32 door kan. Het begin van de afrit uit het noorden zou je al bij het klaverblad kunnen laten beginnen in de vorm van een rangeerbaan die vlak voor of vlak na het knooppunt zou kunnen beginnen.

Een andere optie is een halfklaverblad ten zuiden van de KR Poststraat, maar de vraag blijft dan hoe je de zuidelijke parallelwegen aan beide zijden van de A32 aansluit op de KR Poststraat.

Om er echt wat van te maken heb je meer ruimte nodig door woningen en bedrijven te saneren, iets dat ik hier niet snel zou gebeuren. Als je toch zoveel geld uit gaat geven kun je dat beter steken in rangeerbanen en een flyover in het klaverblad.

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden algemene draad

Bericht door Techum » wo 22 apr 2015, 11:29

Is het aanleggen van een nieuwe aansluiting aan de A32 ten noorden van het klaverblad wellicht ook een optie? Ter hoogte van Banterschans. Als je goede verbindingswegen maakt richting Mercurius en de Leeuwarder Straatweg kan dit een aantrekkelijk alternatief zijn voor verkeer uit het noordoosten en noorden richting het IBF-bedrijventerrein en het bewoonde deel van Heerenveen rondom het ziekenhuis. Hiermee worden de aansluiting Centrum en ook het klaverblad aardig ontlast. Ook biedt een dergelijke aansluiting de mogelijkheid om het gebied ten westen van de A32 te ontwikkelen.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden algemene draad

Bericht door GuteFahrt » zo 20 sep 2015, 20:13

Vanuit de trein zag ik gister dat op de provinciegrens Friesland->Overijssel een nieuw welkomstbord is neergezet. De Overijsselse vlag is daar ook op te zien. Geen idee hoe lang deze er al staat, ik zag 'm hoe dan ook voor het eerst.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden algemene draad

Bericht door Chris » zo 20 sep 2015, 20:21

Ik heb die ook op de N50 gespot. Ze lijken nieuwe welkomstborden op meerdere plekken te plaatsen.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22842
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door harry » zo 20 sep 2015, 21:39

^^ Yep. Ik zag hem vanavond ook, op de N375.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Techum » do 24 sep 2015, 14:53

Omrop Fryslân schreef:Klaverblad Heerenveen dit jaar nog aangepast
Rijkswaterstaat zal deze herfst nog beginnen met het aanpassen van delen van de weg op het klaverblad in Heerenveen. [..] Uit het onderzoek bleek dat er niets mis is met de wegen op het klaverblad, toch zal er op veel plekken ander asfalt komen. Deze laag moet ruiger zijn dan het asfalt dat er nu ligt.
Bron en volledig bericht
In een audiofragment bij dit artikel wijst een automobilist (?) op de te korte weefvakken tussen de lussen van het klaverblad. De man heeft hier wel een punt. Niet alleen de lengte van de weefstroken is trouwens een probleem, ook de te geringe snelheid van invoegend verkeer afkomstig van de klaverlussen. Er is door de jaren heen wel eens gesproken over fly-overs of rangeerbanen. Allemaal vrij dure oplossingen en er is eigenlijk geen ruimte voor.

Welke andere oplossingen zijn er mogelijk om de problemen die de weefvakken geven op te lossen?
Is het een optie (een deel van) de klaverlussen anders vorm te geven, zoals bijvoorbeeld bij de klaverlus in het zuidwestkwadrant van knooppunt Zuidbroek is gedaan?
SPOILER: TOON

Afbeelding
Zoiets dus. Waarbij de boogstralen in dit snelle ontwerpje misschien wel heel erg krap zijn. Maar een betere balans tussen weefstrooklengte en invoegsnelheid is vast mogelijk. Een grotere lengte betekent ook meer ruimte (rechte lijn) om snelheid te maken. Gevoelsmatig zou het aanpassen van de lussen het overzicht en de tijd die bestuurders hebben om in- en uit te voegen kunnen verbeteren.
Zo'n optimalisatie bestaat alleen uit grondwerk en nieuw asfalt, er hoeven geen kunstwerken aangepast te worden. Ik heb liever een fly-over of rangeerbanen, maar zie die er de komende 10 jaar niet komen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Kaaiman » do 24 sep 2015, 14:59

KP Hoogeveen heeft sinds enkele jaren ook een rangeerbaan. Deze is met maatwerk onder het bestaande viaduct gepropt, maar het functioneert prima. Zoiets zou op de A7 ook kunnen.

Structurele oplossing zou zijn 2x3 tussen KP Joure en KP Heerenveen, met een semi-directe verbindingsboog van Joure naar Leeuwarden. Dan ben je in ieder geval al twee van de vier weefvakken kwijt. Met een rangeerbaan op de A7 hou je enkel op de A32 nog een weefvak op de hoofdrijbaan over. Dat lijkt me acceptabel, gezien de toch al lagere Vmax op de A32.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Chris » do 24 sep 2015, 15:00

In hoeverre zouden rangeerbanen langs de A7 onder de viaducten door te proppen zijn? Als je geen vluchtstroken toepast, de rijstroken opschuift en alleen een barrier toepast, zou het misschien wel passen. Op het Kreuz Lotte/Osnabrück (A1/A30) in Duitsland hebben ze dat gedaan op een breedte van 18 meter per rijbaan, inclusief barriers en vangrails. Op Google Earth lijkt knooppunt Heerenveen voor wat betreft de A7 ongeveer 20 meter per rijbaan te hebben.

Maar goed, als je rangeerbanen langs de A32 wilt aanleggen zijn toch nieuwe viaducten nodig en dan kan je wellicht beter meteen alles vervangen zodat het fatsoenlijk past. Maar de A7 is drukker dan de A32.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » do 24 sep 2015, 16:14

Kaaiman schreef: gezien de toch al lagere Vmax op de A32.
Vmax, wat is dat? Bij KP Heerenveen zien velen twee borden :A1-100: en denken dan dat ze 200 mogen. Op de A7 naar Groningen ook. :p
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22842
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door harry » do 24 sep 2015, 21:00

Misschien is het dan een idee om bochten te leggen in de hoofdrijbanen, zodat de snelheid eruit gaat?
Zoiets dus:
SPOILER: TOON

Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door RSK » vr 25 sep 2015, 8:42

Een dergelijke oplossing heeft meer weg van het beeldmerk van het Simplisties Verbond dan van een fatsoenlijke uitwisseling tussen twee wegen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » vr 25 sep 2015, 9:42

Ik zit eerder te denken aan zo'n flitsinstallatie als op de A3 in Duitsland.

Er gebeuren veel ongelukken bij dit klaverblad, veel meer dan bij Drachten, terwijl het vergelijkbare situaties zijn. Eerst maar eens kijken hoe dit uitpakt als RWS het onderhoud heeft gedaan zou ik zeggen.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door mavas » vr 25 sep 2015, 12:04

Het probleem op het knooppunt is het grote snelheidsverschil tussen invoegend verkeer en verkeer op de doorgaande rijstroken. Daar kun je volgens mij redelijk makkelijk iets aan doen.
Je kunt of de uitvoegruimte verlengen of de invoeglengte verruimen. Gezien het conflict tussen invoegend en uitvoegend verkeer lijkt mij verlengen van de uitvoegruimte het veiligst. Hoe? Gewoon, door de rijstrook die uit de klaverlus komt een langere rijstrook te geven, en ze verbieden om in het weefstrookgedeelte uit te voegen. Dan na de uitvoegende klaverlus een rijstrook rechtdoor laten lopen, zodat snelheid gemaakt kan worden om in te voegen op de doorgaande rijbaan.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Kaaiman » vr 25 sep 2015, 12:42

^^ Ik heb werkelijk geen idee wat je bedoelt. Kun je het uittekenen? :dontknow:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5069
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Rogier » vr 25 sep 2015, 13:51

mavas schreef:Het probleem op het knooppunt is het grote snelheidsverschil tussen invoegend verkeer en verkeer op de doorgaande rijstroken. Daar kun je volgens mij redelijk makkelijk iets aan doen.
Je kunt of de uitvoegruimte verlengen of de invoeglengte verruimen. Gezien het conflict tussen invoegend en uitvoegend verkeer lijkt mij verlengen van de uitvoegruimte het veiligst. Hoe? Gewoon, door de rijstrook die uit de klaverlus komt een langere rijstrook te geven, en ze verbieden om in het weefstrookgedeelte uit te voegen. Dan na de uitvoegende klaverlus een rijstrook rechtdoor laten lopen, zodat snelheid gemaakt kan worden om in te voegen op de doorgaande rijbaan.
Hoe wil je dit realiseren. Je zit namelijk met de beperkte lengte van de weefstroken.
Je kunt eventueel de lussen (ingrijpend) aanpassen, maar dan kun je net zo goed voor de grotere maatregelen gaan.
Naar mijn mening moet men 2 directe fly-overs voor de drukste verbindingswegen gaan aanleggen.
De kosten zullen hoog zijn, maar dat geldt voor de aanleg van parallelbanen.
In dat geval moet de centrale viaducten volledig vervangen worden en moet je de parallelbanen zelf nog aanleggen.
Misschien is het zelfs noodzakelijk om de bestaande verbindingswegen aan te passen.

Techum
verkeersader
Berichten: 584
Lid geworden op: vr 11 okt 2013, 10:02

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Techum » vr 25 sep 2015, 15:25

mavas schreef:Het probleem op het knooppunt is het grote snelheidsverschil tussen invoegend verkeer en verkeer op de doorgaande rijstroken. Daar kun je volgens mij redelijk makkelijk iets aan doen.
Je kunt of de uitvoegruimte verlengen of de invoeglengte verruimen. Gezien het conflict tussen invoegend en uitvoegend verkeer lijkt mij verlengen van de uitvoegruimte het veiligst. Hoe? Gewoon, door de rijstrook die uit de klaverlus komt een langere rijstrook te geven, en ze verbieden om in het weefstrookgedeelte uit te voegen. Dan na de uitvoegende klaverlus een rijstrook rechtdoor laten lopen, zodat snelheid gemaakt kan worden om in te voegen op de doorgaande rijbaan.
Ik denk te begrijpen wat je bedoelt.
Waar dit eigenlijk op neer komt, is dat je uitvoegend verkeer niet één, maar twee rijstroken naar rechts laat opschuiven.
SPOILER: TOON

Ik hoop tenminste dat je niet bedoelt om invoegend verkeer over het huidige puntstuk en de huidige vluchtstruk nog even rechtdoor te laten rijden terwijl het uitvoegend verkeer de huidige weg blijft afleggen. Uitvoegend verkeer moet hier namelijk al ver voor het puntstuk op de rem om voldoende snelheid te minderen voor de klaverlus. Je zult dit verkeer dus voortijdig van elkaar moeten scheiden om geen kop-staart botsingen te krijgen. Een uitvoegstrook naast het weefvak vlak voorbij het kunstwerk lijkt mij hiervoor de enige optie.
Hierdoor kun je de invoegstrook verlengen tot voorbij het punt waar de klaverlus er af gaat.
Invoegend verkeer kan later en met hogere snelheid invoegen (wat je afdwingt door het eerste deel van het weefvak te voorzien van een dubbele doorgetrokken streep, zonder te worden gehinderd door vertragend uitvoegend verkeer of het einde van het weefvak.
Ik vind dit misschien nog wel creatiever en simpeler dan mijn suggestie.

Enkele mogelijke bezwaren:
- Is hier wel genoeg ruimte voor? (ik betwijfel of je genoeg lengte hebt voor een uitvoeger tussen kunstwerk en klaverlus)
- Kan uitvoegend verkeer veilig voor invoegend verkeer langs naar rechts kruisen?
- Wat doet de verlegging van uitvoegend verkeer met de naderingssnelheid en boogstraal van de klaverlussen?
Laatst gewijzigd door Techum op vr 25 sep 2015, 15:38, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22842
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door harry » vr 25 sep 2015, 15:51

RSK schreef:Een dergelijke oplossing heeft meer weg van het beeldmerk van het Simplisties Verbond dan van een fatsoenlijke uitwisseling tussen twee wegen.
Dank voor deze lovende woorden. :geenlach:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door RSK » vr 25 sep 2015, 16:50

^^ Het is geen persoonlijke aanval, maar ik zie er gewoon niets in. Het aanbrengen van dergelijke slingers in de hoofdrijbaan van eender welke stroomweg kon misschien nog wel eens meer ongevallen veroorzaken dan het moet voorkomen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76286
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Chris » vr 25 sep 2015, 18:50

De oude rijksweg 32 in Meppel in 1988. Volgens mij is dit de zuidelijke spoorkruising.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Vinny » vr 25 sep 2015, 21:10

Naast dat het knooppunt bij aanleg te krap is aangelegd, heeft men ook toegestaan dat de stad te dicht op het knooppunt is gaan bouwen. Dat wreekt zich.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A032] Meppel - Leeuwarden

Bericht door Rene » vr 25 sep 2015, 21:13

Chris schreef:Volgens mij is dit de zuidelijke spoorkruising.
Klopt.
Daar is toen de helft van de nieuwe ongelijkvloerse kruising naast gebouwd, waarna het oude viaduct werd afgebroken en ook daar een nieuwbouw kwam.
Weet ik heel goed, want die ombouw was in de jaren dat ik studeerde in Leeuwarden ('88-'92), en ik kwam er toen dus wel een aantal keer per jaar langs.

Plaats reactie