[VIDEO] Filmpjes Attietattie

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Naturist » ma 18 mei 2015, 19:51

^^ Nee, daar worden die drempels mee geduid die alleen personenauto's laten stuiteren.
Over dergelijke drempels rijdt ondergetekende zonder in te houden. :lol:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14377
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » ma 18 mei 2015, 19:59

Als Jackbauer mag zeuren over drempels, dan mag ik het ook!
Waarom nou weer zo'n type drempel? Volgens de richtlijnen en regeltjes mogen ze in deze uitvoering niet eens worden toegepast. Immers, de V85 was vóór deze situatie hoger dan de huidige +25. Dus! En dan heb ik het niet eens over de markering (zichtbaarheid) van het ding. Oja, en de zebra is te kort.
Link
Laatst gewijzigd door Attietattie op ma 18 mei 2015, 20:08, 2 keer totaal gewijzigd.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Albaufstieg » ma 18 mei 2015, 20:03

Ik geef altijd richting aan naar links als ik een rotonde driekwart ga nemen. Volgens mij plukken overige weggebruikers daar alleen maar de vruchten van.
Laatst gewijzigd door Albaufstieg op ma 18 mei 2015, 20:03, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8664
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door keokiracer » ma 18 mei 2015, 20:03

Link klopt niet volgens Youtube. Bestaat niet (wat volgens mij niet hetzelfde is als 'wordt verwerkt') :bloemetje:

En gefixt
Laatst gewijzigd door keokiracer op ma 18 mei 2015, 20:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14377
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » ma 18 mei 2015, 20:08

Dank u.
Laatst gewijzigd door Attietattie op ma 18 mei 2015, 20:09, 1 keer totaal gewijzigd.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7883
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Jackbauer1350 » ma 18 mei 2015, 20:08

Albaufstieg schreef:Ik geef altijd richting aan naar links als ik een rotonde driekwart ga nemen. Volgens mij plukken overige weggebruikers daar alleen maar de vruchten van.

Ik geef nooit richting aan naar links bij het driekwart of verder rijden van een rotonde. Want het is een rondlopende weg met alleen afslagen naar rechts



@filmpje

Waarom ligt die zebra precies voor een uitrit.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Rein » ma 18 mei 2015, 20:21

Attietattie schreef:Als Jackbauer mag zeuren over drempels, dan mag ik het ook!
Bij de onderdoorgang op de Beethovenstraat onder de A10 liggen die schokbrekerbrekers ook. De eerste keer zag ik hem niet ....... :oops:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7942
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Wesso » ma 18 mei 2015, 20:32

attietattie schreef:Ik dacht dat ze punaises werden genoemd
Exact.
wegenwiki schreef:Soms is de punaise kleiner dan het kruisingsvlak, waardoor sommige bestuurders het als minirotonde beschouwen. Door deze mogelijke verwarring is de punaise geen voorgeschreven maatregel.
De ontwerper van deze punaise is dus wat mij betreft een pannenkoek.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18265
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door boe! » ma 18 mei 2015, 22:30

Een punaise ligt hoger dan het wegdek (een soort ronde drempel).

:arrow: Voorbeeld van een punaise in Amersfoort

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door duikgek89 » di 19 mei 2015, 9:47

Albaufstieg schreef:Ik geef altijd richting aan naar links als ik een rotonde driekwart ga nemen. Volgens mij plukken overige weggebruikers daar alleen maar de vruchten van.
Deed ik eerst ook, maar ik heb het afgeleerd omdat het zo ongelooflijk irritant was om dat op de automatische piloot in Duitsland fout te doen (daar mag je voor de rotonde geen knipperlicht gebruiken). Dus nu geef ik, wat in beide landen toegestaan is, richting aan bij het verlaten van de rotonde.

Bart217
verkeersader
Berichten: 546
Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 22:26
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Bart217 » di 19 mei 2015, 10:23

Ik geef altijd richting aan naar links, omdat ik regelmatig meemaak dat automobilisten die de rotonde oprijden (en mij dus tegen gaan komen) er onterecht vanuit lijken te gaan dat ik de rotonde verlaat en zij dus door kunnen rijden. Als ik dan ineens richting naar links aangeef, remmen ze ineens wel af.

Zou dit nu veroorzaakt worden door het groot aantal bestuurders dat te lui is om richting aan te geven bij het verlaten van de rotonde of is het gewoon een kwestie van 'ik probeer gewoon zolang mogelijk door te rijden en als hij af remt, kan ik daar misbruik van maken'? Ik merk soms ook dat ik er van sta te kijken dat iemand die geen richting aangeeft op de rotonde blijft rijden, terwijl dit gewoon klopt.
Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14377
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » di 19 mei 2015, 17:55

Centimeters...
Link
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door duikgek89 » di 19 mei 2015, 17:59

Wat een pannenkoek is dat zeg... Hield allemaal ook niks over, goed gereageerd en gefeliciteerd dat je nog heel bent.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14377
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » di 19 mei 2015, 18:18

^^ Daar ben ik serieus wel blij mee, dank je. Het was écht onwijs dichtbij dus ik zag hem er bij wijze van spreken al tegenaan zitten.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21942
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Wouter N14 » di 19 mei 2015, 18:30

Dan schrik je toch goed neem ik aan. Gelukkig let jij wel op en had je ruimte...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Rein » di 19 mei 2015, 21:17

Altijd gevaarlijk, in 1 keer twee rijstroken op willen schuiven. Probleem is dat je de auto die daar schuin achter je rijdt waarschijnlijk niet in je spiegel ziet. Je moet dan dus echt heel goed/extreem over je linkerschouder kijken wil je de daar rijdende Attietatties kunnen spotten. En dat heeft deze goochemerd blijkbaar onvoldoende gedaan.

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Albaufstieg » di 19 mei 2015, 23:05

Dode hoek is dan veel te groot. Een maat van mij zakte door een vergelijkbare actie op zijn rijexamen. Op de A12-Re bij het knp. Gouwe schoof hij in één keer twee baantjes op in het Gouwe-aquaduct, rond 14:30. Meer dan terecht gezakt, want met de verkeersdrukte die bijvoegt vanaf de A20 moet je zoiets helemaal niet willen. En toen achteraf ook nog vertellen dat hij onterecht gezakt was, het allemaal mierenneukerij was en het vooral niet aan hem lag! :sadley:

Goede reflex, Attie. Stak de bestuurder nog een hand op na dit voorval? Ik heb zoiets gelukkig nog nooit meegemaakt, maar met dit soort acties zie je maar dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
Laatst gewijzigd door Albaufstieg op wo 20 mei 2015, 8:42, 2 keer totaal gewijzigd.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14377
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » di 19 mei 2015, 23:12

Albaufstieg schreef:Stak de bestuurder nog een hand op na dit voorval?
Nee. Dat stoort me het meest. Dat je een fout maakt, soit. Kan iedereen gebeuren. Maar bied even je excuses aan dan. Ik denk dat deze gast zich er te stoer voor voelde, want hij was de hele tijd al vrij offensief aan het rijden met (in totaal) 4 mannen in de auto. Hij negeerde mijn furieuze reactie volkomen...
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Albaufstieg » di 19 mei 2015, 23:18

Ongelofelijk. Wat mij betreft sta je met zo'n actie pas goed voor lul voor de rest van de inzittenden indien je je excuses niet even kenbaar maakt en onderkent dat je hier volledig in het duister tastte. Geloof niet dat je dan heel veel van sociaal en veilig autorijden hebt begrepen. Ik zou als bijrijder in ieder geval even wat van me laten horen. :yes:

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14377
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » di 19 mei 2015, 23:33

Dit was zo'n type dat dan DIRECT met de borst naar voren zegt: "Maar goed dat ik zo alert reageerde!" En hop, gas er weer op.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10215
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Rein » wo 20 mei 2015, 8:36

Dat soort gasten komt zichzelf ooit wel eens tegen. De volgende keer gaat zo'n actie geheid fout. Ik heb zo'n actie ook wel eens uitgehaald en ik schrok me kapot toen ik bijna op een auto klapte. Ik heb hier erg veel van geleerd en zoiets gaat me zeker niet nog eens overkomen.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door duikgek89 » wo 20 mei 2015, 12:21

Rein schreef:Altijd gevaarlijk, in 1 keer twee rijstroken op willen schuiven. Probleem is dat je de auto die daar schuin achter je rijdt waarschijnlijk niet in je spiegel ziet. Je moet dan dus echt heel goed/extreem over je linkerschouder kijken wil je de daar rijdende Attietatties kunnen spotten. En dat heeft deze goochemerd blijkbaar onvoldoende gedaan.
Plus dat busje daar zal hem ook niet geholpen hebben omdat die op momenten toch in zijn zichtlijn zit.
Albaufstieg schreef:Dode hoek is dan veel te groot. Een maat van mij zakte door een vergelijkbare actie op zijn rijexamen. Op de A12-Re bij het knp. Gouwe schoof hij in één keer twee baantjes op in het Gouwe-aquaduct, rond 14:30. Meer dan terecht gezakt, want met de verkeersdrukte die bijvoegt vanaf de A20 moet je zoiets helemaal niet willen. En toen achteraf ook nog vertellen dat hij onterecht gezakt was, het allemaal mierenneukerij was en het vooral niet aan hem lag! :sadley:

Goede reflex, Attie. Stak de bestuurder nog een hand op na dit voorval? Ik heb zoiets gelukkig nog nooit meegemaakt, maar met dit soort acties zie je maar dat een ongeluk in een klein hoekje zit.
Dat gejank dat het aan de examinator ligt heb je zo vaak... En vaak slaat het nergens op. Zo kwam er een kerel bij mij op school binnen jaren terug: "ik had die examinator en ik ben gezakt want hij vond dat ik onzeker overkwam en hij schijnt iedereen bij de eerste keer te laten zakken maar ik reed zo fantastisch en dat vond mijn instructeur ook en het lag dus zeker niet aan mij blablabla" en toen ik 18 werd had ik dezelfde examinator en heb doodgewoon gereden, niks bijzonders, en het enige wat hij zei is "goed gereden, proficiat." Wel een half uur voor het examen bij de laatste les van de zenuwen bijna de lesauto een meter korter gemaakt maar dat is een ander detail. :shutup:

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door RSK » wo 20 mei 2015, 12:58

^^ Mijn eerste keer afrijden ben ik ook gezakt. Hoewel de examinator geen vriendelijke indruk maakte, niet zo spraakzaam was en er vermoedelijk ook niet al te enthousiast over was dat hij bij koud weer de rest van de dag bromfietsexamens had, kan ik de schuld niet echt bij hem leggen. Het was een zeer matte, saaie rit waar weinig in gebeurde. Die begon vrijwel direct met een situatie waarvan ik niet wist hoe ik moest handelen: ik kreeg groen om linksaf te slaan, maar de kruisende verkeersstroom vormde een doorlopende file. Ik trok op en kwam dus stil te staan, fout natuurlijk. Verder gebeurde er helemaal niets; het was koud, grijs weer en de wegen waren verder uitgestorven. Uiteindelijk vroeg hij me aan het eind van een straat om even te stoppen en wat te vertellen over hoe ik door die straat reed. Ik gaf aan dat ik rustig reed vanwege de vele onoverzichtelijke zijstraten, en dat er bij de laatste straat wel een fietser van rechts kwam, maar dat die nog dermate ver weg was dat het mij 'overdreven netjes' leek om daarvoor te stoppen. Uiteindelijk zou hij terug bij het CBR aangeven dat het wat hem betreft het (behoudens de eerdere fout) het enige punt in de rit was waar ik 'iets had kunnen laten zien'. Tja, dan ben je gewoon klaar dus, ook al vond hij dat ik technisch wel goed reed.

De tweede keer ging het prima, een zonnige vrijdagmorgen en een gezellige vrouw naast me. Los van de opmerking na zo'n 400 meter 'misschien moet je wat vaker in je binnenspiegel kijken' vielen uitsluitend vertogen woorden en ze vond me glansrijk geslaagd. Toen ik drie maanden later voor mijn E achter B ging, had ik een ontzettend humoristisch ingestelde man. Dat was dus onderweg constant over en weer grapjes maken. Alle manoeuvres met de aanhanger gingen ook goed, dus dat was snel bekeken. Op het motorexamen speelt de instructeur minder een rol, omdat je alle instructies in je oortje krijgt. Ik weet nog wel dat ik voor het examen voertuigbeheersing onderuit ging bij de slalom, samen met de eerste les de enige twee valpartijen. Maar de slechte generale stond daar garant voor een glansrijk optreden.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7676
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door duikgek89 » wo 20 mei 2015, 20:29

RSK schreef:^^ Mijn eerste keer afrijden ben ik ook gezakt. Hoewel de examinator geen vriendelijke indruk maakte, niet zo spraakzaam was en er vermoedelijk ook niet al te enthousiast over was dat hij bij koud weer de rest van de dag bromfietsexamens had, kan ik de schuld niet echt bij hem leggen.
Natuurlijk kan het gebeuren dat je een examinator treft die je echt helemaal niet ligt. Maar dan nog, als je netjes rijdt zou het in principe geen probleem mogen zijn.
Ik ben met E achter C de eerste keer gezakt, ik had een examinator die me op de een of andere manier in 5 minuten van zelfverzekerd (voor de kennismaking) naar verschrikkelijk zenuwachtig kreeg. Die vent zat ook steeds in zo'n stressballetje te knijpen en ik had hem graag geholpen om dat ding op een plek te stoppen waar het licht niet schijnt. Maar dat ik zakte was toch echt door mijn eigen fout en voorbereiding. Als ik gewoon gereden had zoals ik voor het examen reed en me niet had laten afleiden met me ergeren aan die examinator was het hoogstwaarschijnlijk gewoon goed gegaan. En het vreemde was, na het examen zei mijn instructeur dat de terugles ook een les was en daar reed ik weer gewoon zoals het hoorde...

In het verkeer moet je ook met irritante passagiers en vervelende medeweggebruikers om kunnen gaan.

Andersom kan ook, tijdens mijn herexamen E achter C heb ik lekker met die kerel zitten kletsen en ondertussen heb ik gewoon heel ontspannen een beetje rondgereden. Wel twee kleine foutjes maar niks gevaarlijks of bijzonders.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14377
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » do 21 mei 2015, 17:41

Het gaat niet lekker, daar op de A4. Deze is minder spannend, maar ook hier hebben we het slechts over decimeters.
Link
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8664
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door keokiracer » do 21 mei 2015, 17:44

Rijdt het lekker daar op de middelste strook Attie... ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14377
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » do 21 mei 2015, 17:49

^^ Ik snap je niet?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14377
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » do 21 mei 2015, 17:50

Blind gaan. Als je voorganger kan, dan kan jij vast ook nog wel. Rare manier van denken. Lekkere reactie ook.
Link
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8664
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door keokiracer » do 21 mei 2015, 17:52

Attietattie schreef:^^ Ik snap je niet?
*kijkt filmpje nog een keer*
*ziet nu wel de eerste seconde rechts in beeld de Ka rijden*
Euh... :oops: :oops:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14377
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Filmpjes Attietattie

Bericht door Attietattie » do 21 mei 2015, 18:01

^^ Eerst de Ka, toen zag ik de invoeger komen dus dan ga ik niet naar rechts. En daarna wilde ik inhalen dus ging ik (deze keer) niet naar rechts. Ik moest natuurlijk sowieso nog even verhaal halen. :top:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Plaats reactie