[R004] Ombouw R4-oost

Actuele grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Alfa » wo 10 dec 2014, 19:58

Lambo19 schreef:Goed nieuws dat men begin volgend jaar start met de aanleg van een knooppunt. Nu stel ik mezelf al een hele tijd de vraag of er plannen zijn voor het ongelijkvloers maken van het kruispunt Dwight Eiserhowerlaan en de R4-Oost. Een tijd geleden vond ik een plan waarop de R4 snelweg op de R4-oost aangesloten zou worden in combinatie met de geplande sifferverbidning. Weet er iemand daar iets meer over ?
http://www.gentsekanaalzone.be/pdf/publ ... art_30.pdf

Iets zegt me dat ze ook zullen gaan voor een gelijkvloerse oplossing om te verhinderen dat de R4-oost te vloeiend zou aangesloten worden. Want stel je voor dat er doorgaand verkeer gebruik zou maken van een primaire weg categorie II. :roll: Dit terwijl de R4-oost nu net de sleutel is voor de verbindingsproblematiek tussen de R2 en E17. Maar zolang ze vasthouden aan de lagere categorisering van de R4-oost zal je zien dat ze met dat soort suboptimale oplossingen afkomen, net zoals de rotonde aan Sidmar en ook de verdere ombouwplannen van Zelzate-Oost.

Ik zie wel al dat het voorstel dat jij linkt ook weer helemaal in die geest ontworpen is (verkeer moet verplicht de rotonde over om de R4-oost te volgen). Het zijn wel al oude plannen (eind jaren '90) en projecten die nu opgeleverd worden zijn duidelijk herzien als je het vergelijkt met die plannen. Dus laat ons hopen dat ze inzien dat er geen enkele zinnige reden is om doorgaand verkeer weg te houden van de R4-oost. Laat staan om daar expres ongelijkvloerse oplossingen voor te bedenken.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Coen Tunnel » do 11 dec 2014, 12:46

Alfa schreef:Iets zegt me dat ze ook zullen gaan voor een gelijkvloerse oplossing om te verhinderen dat de R4-oost te vloeiend zou aangesloten worden. Want stel je voor dat er doorgaand verkeer gebruik zou maken van een primaire weg categorie II. :roll: Dit terwijl de R4-oost nu net de sleutel is voor de verbindingsproblematiek tussen de R2 en E17.
Inderdaad, als de R4 tussen de E34 bij Zelzate en het huidige begin van de autosnelweg bij Oostakker een autosnelweg (of in ieder geval volledig ongelijkvloers) zou worden zou ik het wel weten als ik vanaf Kortrijk naar de Liefkenshoektunnel wil rijden, of omgekeerd. Dan kun je de drukte bij Antwerpen goed over autosnelwegen omzeilen.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Jump » vr 23 jan 2015, 13:53

Infovergadering voor bedrijven en buurtbewoners op 27 januari 2015 over nieuw knooppunt Langerbruggestraat/R4-Oost
De heraanleg van het knooppunt van de R4-Oost (Kennedylaan) met de Langerbruggestraat in Oostakker gaat in het voorjaar van 2015 van start. De bouw van het nieuwe knooppunt zal ongeveer 2 jaar duren. Op dinsdag 27 januari 2015 organiseert het Agentschap Wegen en Verkeer twee infomomenten voor bedrijven en buurtbewoners. Tijdens deze infovergadering wordt het nieuw knooppunt aan de Langerbruggestraat/R4-Oost toegelicht. Ook de verschillende fases van de werken komen aan bod.
Bron: Havengent.be (Klik voor volledig artikel)

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Km357 » vr 23 jan 2015, 16:03

Dat zal zeker voor wat extra vertraging brengen op de R4 van de E17 tot aan de Silo's, vast vanaf afrit 2 of 3.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Jump » zo 22 feb 2015, 19:00

In de zomer van 2016 is de Zelzatebrug twee maand onderbroken voor werken. Er komt wel terug, zoals bij de vorige werken, een tijdelijk veer voor voetganers en fietsers.
Bron: regionaal artikel in de papieren versie van HLN. Eens opzoeken.

Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1058
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door tompie » zo 22 feb 2015, 19:14

belgie is zo slecht nog niet

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door vynkce » ma 23 feb 2015, 11:22

Afgelopen weekend werd de eerste van de twee nieuwe bruggen ter hoogte van het complex Schansakker op zijn plaats geschoven. Het gaat hier om ongeveer eenzelfde type brug (kokerbrug?) waarmee de toenmalige E3 (E17, E34 en R4) over zijn gehele lengte bij aanleg werd uitgerust. Ik herinner mij onlangs nog een discussie over deze types bruggen, maar vond dit niet meteen terug.

Foto AWV:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Lambo19 » ma 23 feb 2015, 18:19

Ik veronderstel dat het nog steeds de bedoeling is dat het nieuwe complex in de zomer opent voor het verkeer?
vynkce schreef:Ik herinner mij onlangs nog een discussie over deze types bruggen, maar vond dit niet meteen terug.
:arrow: http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php? ... 20#p817519

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Km357 » di 24 feb 2015, 7:55

De planning was openstelling tegen mei. Dus tegen de zomer toch zeker en vast ja.

vynkce
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 01 jan 2006, 16:06
Locatie: Vlaanderen

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door vynkce » di 24 feb 2015, 9:22

vynkce schreef:Het gaat hier om ongeveer eenzelfde type brug (kokerbrug?) waarmee de toenmalige E3 (E17, E34 en R4) over zijn gehele lengte bij aanleg werd uitgerust.
En ik moet mijzelf ineens maar eens verbeteren ook. Maar op de E34 tussen Ranst en de grens wijken de bruggen af van het gangbare type ter hoogte van de op- en afritten 22, 25 en 26.

Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Jump » do 26 feb 2015, 11:02


Gebruikersavatar
Jump
autoweg
Berichten: 1181
Lid geworden op: zo 13 sep 2009, 17:36
Locatie: Evergem
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Jump » di 26 mei 2015, 14:03

Timing heraanleg R4-Oost bekend: werken starten in 2018: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-ever ... -a2337145/
De werken zullen in totaal vier jaar duren. Er wordt gestart met het kruispunt aan de Leegstraat. Daar komt volgens de plannen een viaduct. Daarna volgen de Rijkswachtlaan waar een tunneltje komt. Aansluitend worden de oprit van de E34 richting Antwerpen en het knooppunt Arcelor Mittal aangepakt.
Knooppunt Arcelor Mittal, dat is niet het rondpunt dat onlangs aangelegd is, maar het volgende kruispunt richting Gent zeker?

timmyboyyy
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: do 18 jun 2009, 14:43
Locatie: Zelzate
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door timmyboyyy » do 28 mei 2015, 13:51

Jump schreef:Timing heraanleg R4-Oost bekend: werken starten in 2018: http://www.hln.be/regio/nieuws-uit-ever ... -a2337145/
De werken zullen in totaal vier jaar duren. Er wordt gestart met het kruispunt aan de Leegstraat. Daar komt volgens de plannen een viaduct. Daarna volgen de Rijkswachtlaan waar een tunneltje komt. Aansluitend worden de oprit van de E34 richting Antwerpen en het knooppunt Arcelor Mittal aangepakt.
Knooppunt Arcelor Mittal, dat is niet het rondpunt dat onlangs aangelegd is, maar het volgende kruispunt richting Gent zeker?
Klopt, alhoewel men bij de aanleg van de rotonde ook dit kruispunt van nieuw asfalt voorzien heeft.

Het is nog maar de vraag of al deze werken wel degelijk voor een betere doorstroming zullen zorgen. Momenteel zijn er in de ochtend- en avondspits meer files aan de nieuwe rotonde, dan voorheen met het kruispunt. Uiteraard is het knooppunt wel een stuk veiliger geworden. Alhoewel het voor bestuurders nog niet vanzelfsprekend is om een dubbele rotonde correct te gebruiken.
Kijk ook eens op mijn site: FotoTim.be

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Alfa » do 28 mei 2015, 15:00

^^Inderdaad, ik blijf ook bij mijn eerdere opmerking dat Zelzate-Oost een suboptimale oplossing is, een die hoogstwaarschijnlijk geen lang leven beschoren is . Al is het gezien de complexiteit daar niet eenvoudig om het deftig aan te pakken.
Alfa schreef:De rotonde zelf is nu bijna een maand geheel open voor verkeer. De afrit nog niet en er zijn nog werken bezig even na de rotonde. Toch kan al een kleine evaluatie gemaakt worden. Je ziet aan alles dat dit een oplossing is die in de jaren '90 bedacht is, het toppunt van de rotondemania. Het is een tweestrooksrotonde, het type waarvan de Administratie Wegen en Verkeer onlangs gezegd heeft dat het eigenlijk moet en zal verdwijnen. Ook deze rotonde is gevoelig aan de typische problematiek van tweestrooksrotondes: verkeer durft de binnenstrook vaak niet te gebruiken. Er rijdt ook erg veel vrachtverkeer dat een grotere draaicirkel heeft en dat probleem dus nog erger maakt. In de spits is er nu al standaard wat oponthoud om de rotonde op te rijden (en de afrit is nog niet eens geopend).

Kortom: ik denk niet dat hier nu de definitieve oplossing ligt. Ik vermoed sterk dat over een jaar of 10 (als de omvormingswerken van de R4-oost voltooid zijn) hier toch nog iets ongelijkvloers zal komen. Uiteraard zal men eerst de rest van de R4 zoals gepland afwerken alvorens hier budget voor te reserveren.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Alfa » wo 10 jun 2015, 14:06

Stand van zaken in het dossier, uit de projectfiche:
Projectfiche: R4 Oost
juni 2015

1. Omschrijving
Het project bestaat uit de omvorming van de R4-oost tot primaire weg I en II (primair I tussen Nederlandse grens en aansluiting met E34/N49, primair II tussen aansluiting E34/N49 en aansluiting N424). Hierbij worden de bestaande gelijkvloerse kruispunten omgebouwd tot ongelijkvloerse complexen (tunnel of brug). Uitzondering hierop vormt het knooppunt 4 dat – conform het opgemaakte streefbeeld – als gelijkvloerse rotonde werd uitgevoerd.
Zijstraten, verkeerskundig van ondergeschikt belang, worden afgesloten. De keuze omtrent welke straten aangesloten blijven en onder welke vorm werd reeds vastgelegd in het GRUP “Afbakening Zeehavengebied Gent”.

Afbeelding

Afbeelding

(3.Projectmanagment sla ik nu even over wegens niet interessant)

4. Timing
4.1. start en einde der werken

- knooppunt 4 : gestart in april 2013, opengesteld op 30 april 2014 (aanbesteding 13 november 2012)

- knooppunt 9 tijdelijke herinrichting: bouwvergunning verleend op 14 juli 2011, aanbesteding op 10 april 2012, start 22 oktober 2012, einde november 2013 (150 werkdagen)

- knooppunt 8 : bouwaanvraag ingediend, aanbesteed op 29 september 2014,
start der werken najaar 2015, termijn 1,5 jaar

- overige knooppunten : Op basis van de beslissing om deze kruispunten via PPS te financieren zal een aangepaste timing worden opgemaakt. Momenteel wordt deze PPS-procedure voorbereid. De werken zullen daarbij ten vroegste in 2018 aanvatten

4.2. processtappen

Voor de knooppunten 1 tem 8 is er een definitief vastgesteld GRUP. Voor enkele knooppunten werden reeds stedenbouwkundige vergunningen gevraagd en/of bekomen en/of werd de onteigeningsprocedure opgestart.
Voor de werken vervat in het PPS-project (incl werken R4-West) wordt een projectMer opgemaakt.

De stedenbouwkundige vergunning voor de werken vervat in het PPS-project zal aangevraagd worden op basis van de plannen van het consortium (voor contractsluiting). Teneinde voorafgaandelijk goed de randvoorwaarden te kennen, zal gewerkt worden met projectvergaderingen op basis van het referentie-ontwerp dat zal opgemaakt worden voor het project.

In het studiebestek wordt ook al een vooronderzoek archeologie uitgevoerd alsook een historisch bommenonderzoek. Dit teneinde in een zo vroeg mogelijk stadium bijkomende onderzoeken te kunnen definiëren.

timmyboyyy
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: do 18 jun 2009, 14:43
Locatie: Zelzate
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door timmyboyyy » ma 29 jun 2015, 19:15

Verkeerslichten R4 – Rijkswachtlaan in werking.

De lang verwachte verkeerslichten op het kruispunt van de R4 (Kennedylaan) en de Rijkswachtlaan te Zelzate zijn sinds deze middag in gebruik genomen. Op het kruispunt gebeurden reeds verschillende zware en dodelijke ongevallen. De werken zijn al enkele maanden geleden begonnen, maar vandaag werden de lichten in werking gesteld. Het kruispunt is nu een stuk veiliger. Ten vroegste in 2018 wordt het kruispunt grondig heraangelegd. Er zal dan gebruik gemaakt worden van een tunnel voor het doorgaand verkeer en een bovengrondse rotonde.

FotoTim.be

Afbeelding

Meer foto's
SPOILER: TOON

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Grtz,
Tim
Kijk ook eens op mijn site: FotoTim.be

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Alfa » ma 29 jun 2015, 20:31

Ik betwijfel eigenlijk of die verkeerslichten veel gaan uithalen. De meeste ongevallen gebeurden dacht ik van mensen die linksafslaan en niet goed kijken of er nog mensen van de andere kant van de R4 komen. Dit soort ongevallen kunnen nog steeds voorkomen aangezien linksafverkeer geen eigen doelgroep heeft.

timmyboyyy
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: do 18 jun 2009, 14:43
Locatie: Zelzate
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door timmyboyyy » ma 29 jun 2015, 21:28

^^ De meeste ongevallen gebeurden door het kruisende verkeer van de R4. (link, link). Uit eigen ervaring weet ik dat je daar soms lang kon staan aanschuiven voordat er links en rechts genoeg ruimte was om te kruisen. Dus in dat opzicht is dit al een stap vooruit.
Verder werd het nog meer bemoeilijkt door de vele vrachtwagens die zich op de pechstrook parkeerden, vlak voor of na het kruispunt, waardoor je eigenlijk niets zag.

Maar inderdaad de situatie die u beschrijft is inderdaad nog steeds mogelijk.
Bovendien is er een bijkomend probleem gecreëerd. Wanneer je vanuit richting Nederland komt en wil afslaan de rijkswachtlaan in, heb je geen afslagstrook. Je moet op het rechter rijvak blijven rijden, om dan een bocht van 90° te maken. Je ziet dat op de eerste foto. Ik durf er op te wedden dat het geen maand duurt voordat er op die manier een aanrijding gebeurd...
Laatst gewijzigd door timmyboyyy op ma 29 jun 2015, 22:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Kijk ook eens op mijn site: FotoTim.be

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Wimpie25 » ma 29 jun 2015, 21:52

Dat heeft daar enkele maanden geduurd om enkele verkeerslichten plus leidingen te plaatsen? :D

timmyboyyy
polderweggetje
Berichten: 43
Lid geworden op: do 18 jun 2009, 14:43
Locatie: Zelzate
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door timmyboyyy » ma 29 jun 2015, 22:01

^^ Zonder te overdrijven, zeker 3 maanden sinds de start van de werken aan de verkeerslichten zelf. :rofl2:

De belijning was echter al eind vorig jaar aangepast, maar ook dat ging niet gelijk goed: (link, link) :arrow: :vlag-be:
Kijk ook eens op mijn site: FotoTim.be

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Wimpie25 » wo 01 jul 2015, 10:42

^^
Wat een geklungel :D

Archeopendra1234
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: di 30 sep 2014, 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Archeopendra1234 » do 02 jul 2015, 23:46

timmyboyyy schreef:Verkeerslichten R4 – Rijkswachtlaan in werking.

De lang verwachte verkeerslichten op het kruispunt van de R4 (Kennedylaan) en de Rijkswachtlaan te Zelzate zijn sinds deze middag in gebruik genomen. Op het kruispunt gebeurden reeds verschillende zware en dodelijke ongevallen. De werken zijn al enkele maanden geleden begonnen, maar vandaag werden de lichten in werking gesteld. Het kruispunt is nu een stuk veiliger. Ten vroegste in 2018 wordt het kruispunt grondig heraangelegd. Er zal dan gebruik gemaakt worden van een tunnel voor het doorgaand verkeer en een bovengrondse rotonde.

FotoTim.be

Afbeelding

Meer foto's
SPOILER: TOON

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding
Grtz,
Tim
Verkeerslichten, laat me niet lachen...weer eentje extra om weg te werken wilt men ooit een snelweg (zoals het hoort) te maken van de R4.
Wat is er mis met een simpele halve windmolenaansluiting?

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Alfa » vr 03 jul 2015, 0:34

Vanaf 2018 zal dit aangepakt worden. Op die plek komt een rotonde waar ook de afritten op de E34 op uit komen. Wat bedoel je trouwens met een 'halve windmolenaansluiting'?

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Lekkere Kwal » vr 03 jul 2015, 12:25

^^ een halve turbine maar met de oprit direct na de fly-over. Ik zou eerder een parallelweg bouwen langs R4 en de aansluiting R4-N423 (naar N62) ombouwen naar een knoppunt + aanluiting voor het OWN van Zelzate.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Alfa » vr 03 jul 2015, 17:37

Fly-overs zijn pas echt zotte kosten voor een kruispunt dat binnen dit en 3 jaar helemaal heringericht zal worden.

Dit wordt het dus (al kan het zijn dat het ontwerp inmiddels lichtjes veranderd is):
SPOILER: TOON

Afbeelding
Weliswaar blijf ik het een onbegrijpelijke ontwerpkeuze vinden om verkeer langs de R4-oost te ontmoedigen. Wie kan binnen de beschikbare ruimte en realistisch budget (geen tientallen fly-overs en dergelijke) iets beter verzinnen op deze plek?

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door RSK » vr 03 jul 2015, 17:47

^^ Ik snap nog niet helemaal hoe het moet gaan worden, maar is een simpele Haarlemmermeeraansluiting geen optie?
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Archeopendra1234
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: di 30 sep 2014, 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Archeopendra1234 » za 04 jul 2015, 0:58

Zie ik op die foto nu een soort van half sterknooppunt gevangen tussen 2 belemmerende rotondes?
Ik tel in totaal 5 "knooppunten" waar dit er evengoed maar 1 hoeft te zijn ;)

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Alfa » za 04 jul 2015, 13:24

Het is inderdaad een beetje een vreemde creatie. Maar zo gedaan om minder huizen te moeten onteigenen. De bochten zijn dus een beetje naar binnen verschoven en het tracé is nogal bochtig omdat de boogstralen natuurlijk wel gerespecteerd moeten worden. Tegelijkertijd lijkt de doorgaande richting naar buiten verplaatst te zijn waardoor er telkens een extra kunstwerk moet komen.

Dit ontwerp is daardoor duur en omvangrijk en krap tegelijkertijd. Verkeer dat van de noordelijke richting richting Zelzatetunnel gaat is de enige richting die volledig ongelijkvloers wordt afgehandeld. Voor de rest is minstens 1 rotonde nodig. Om van de E34 richting Antwerpen naar de R4-oost in zuidelijke richting te gaan zullen zelfs 2 rotondes nodig zijn inclusief een omweg langs de Rijkswachtlaan om 'verkeer te ontmoedigen de R4-oost te nemen'. Nog steeds geen enkel zinnig argument gehoord waarom dat goed zou zijn.
Laatst gewijzigd door Alfa op za 04 jul 2015, 13:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Victor » za 04 jul 2015, 13:33

Alfa schreef: Dit wordt het dus
SPOILER: TOON

Afbeelding
Een verwarrend plaatje omdat de bestaande lus aan de oostkant er ook nog op staat.
Die gaat dan verdwijnen, toch?
Dus, als ik het goed begrijp - om straks van de R4 Oost - zuid naar de E34 - west te rijden krijg je in plaats van de bestaande lange lus een minstens zo lange lus via de rotonde aan de noordkant terug?

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [R004] Ombouw R4-oost

Bericht door Alfa » za 04 jul 2015, 13:40

^^Klopt. De bestaande opritten worden vervangen door een lokale weg om het aanliggende bedrijf te bedienen en zal toegankelijk zijn vanaf de rotonde.

Een ouder ontwerp is hier te vinden: http://www.gentsekanaalzone.be/pdf/publ ... art_20.pdf. Het enige verschil van dat nieuwe ontwerp is dat de boogstraal voor de verbinding naar de Zelzatetunnel dus vergroot is en er geschoven is om dit mogelijk te maken.

Plaats reactie