[E] [A007] [AP007] A-7 / AP-7 Algeciras - Málaga - Valencia - Barcelona - La Jonquera

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Chris » do 09 jul 2015, 20:27

Nog wat foto's van de A-7 rond Alcoi, onderdeel van de route Valencia - Alicante door het binnenland. Een leuke route om te rijden, mooie vergezichten en weinig verkeer.

Het hoogste punt, de Puerto de Albaida op 600 meter.
Afbeelding
A7-81 by European Roads, on Flickr

Daarna begint ook een aardige afdaling naar Alcoi.
Afbeelding
A7-82 by European Roads, on Flickr

Alcoi of Alcoy? Spaans en Valenciaans (Catalaans) worden soms door elkaar gebruikt.
Afbeelding
A7-84 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-86 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-89 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-93 by European Roads, on Flickr

Alcoi-Norte
Afbeelding
A7-97 by European Roads, on Flickr

Een erg mooi wegdek hier. Dit stuk snelweg is nog maar een jaar of 4 oud.
Afbeelding
A7-98 by European Roads, on Flickr

Zelfs 3 rijstroken op hellingen.
Afbeelding
A7-101 by European Roads, on Flickr

Een tunnel met aanduidingen hoe ver alles van elkaar zit. Bij 100 km/h kun je dat niet allemaal interpreteren.
Afbeelding
A7-102 by European Roads, on Flickr

Xixona. Dat klinkt haast Baskisch.
Afbeelding
A7-104 by European Roads, on Flickr

Ibi-Est. De aanduiding A-77 is hier overigens totaal irrelevant. De A-77 is het verlengstuk van de A-7 Alicante in en begint pas 25 kilometer verderop.
Afbeelding
A7-108 by European Roads, on Flickr

Ook opvallend is dat de snelweg van Ibi naar Sax vanaf de A-7 consistent als A-31 wordt bewegwijzerd. Dat is eigenlijk een indirecte verwijzing, want deze verbindingssnelweg heet de CV-80, dat nummer zie je echter op de A-7 nergens terug. Volgens Street View wordt het op de CV-80 zelf wel bewegwijzerd.
Afbeelding
A7-109 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-110 by European Roads, on Flickr

Dit is dus het knooppunt met de CV-80.
Afbeelding
A7-114 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-115 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Chris » vr 10 jul 2015, 12:17

Een nieuwe video van de A-7 in het oosten van Andalusië, een 50 kilometer lang traject tussen Vera en Carboneras. Dit ziet er volgens mij qua landschap niet heel anders uit dan Arizona of New Mexico.
Link

Gebruikersavatar
jdb2
verkeersader
Berichten: 997
Lid geworden op: za 12 jan 2013, 0:25
Locatie: BE

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door jdb2 » vr 10 jul 2015, 13:08

Ik hoop dat je auto een goede airco heeft. 8-)
Midzomer rijden in Spanje is niet altijd aangenaam.
Je merkt dat het aanzienlijk heter word eens je van de zee wegrijdt. Op de parkings is het tevergeefs zoeken naar schaduw of wat groen, zelfs op de tolwegen. De Spanjaarden kunnen op dat gebied nog wat leren van de Fransen hoe ze een aire de service moeten inrichten.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Chris » vr 10 jul 2015, 13:43

mohammedkoes schreef:Ook de áreas de servicio spreken me daar niet aan. Ze zijn er nauwelijks, en als je er een hebt moet je direct 2km van de snelweg af, in tegenstelling tot de AP-7 waar ze pal langs de snelweg staan.
jdb2 schreef:Op de parkings is het tevergeefs zoeken naar schaduw of wat groen, zelfs op de tolwegen. De Spanjaarden kunnen op dat gebied nog wat leren van de Fransen hoe ze een aire de service moeten inrichten.
De verzorgingsplaatsen zijn inderdaad wel erg sober in Spanje. Op zich zijn er veel tankstations langs de autovías, maar er is bijna nooit ruimte om even te zitten / picknicken op een bankje of een grasveldje om even te lopen. Zeker voor gezinnen met kinderen is dat toch wel ondermaats. Alleen langs de tolwegen zijn fatsoenlijke verzorgingsplaatsen te vinden.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door SnarfFlevoland » vr 10 jul 2015, 13:43

Hoe houd jij je ruit altijd zo mooi schoon Chris? Ik kan voor een rit wel eens poetsen, maar er zitten prompt altijd weer gedode vliegjes op. Of stop je regelmatig onderweg om de ruit voor het maken van foto's en video's weer schoon te poetsen?
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Chris » vr 10 jul 2015, 13:46

^^ Ik moet inderdaad vrij vaak stoppen om de voorruit even schoon te maken, meestal om de 1 a 2 uur. Al vallen dode vliegen met mijn nieuwe dashcam bijna niet op (tenzij ze echt recht voor de lens zitten). Als ik weet dat er een mooi stuk aan kom stop ik vaak van te voren even om de voorruit schoon te maken.

Je ruitenwissers helpen echt helemaal niks in Spanje. Het is zo heet dat insecten bij het eerste contact direct op de ruit branden. Die krijg je niet meer weg met je ruitenwissers.

Het scheelt wel dat er wat minder insecten zijn in de droge gebieden. Maar ik stak op de AP-7 de Río Ebro over, en het was net alsof je door regen reed, alleen waren dit insecten.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door SnarfFlevoland » vr 10 jul 2015, 17:15

^^
Zulke momenten heb ik ook wel eens gehad. Zeker als je je auto net hebt gewassen soms wel even om ontmoedig van te worden. Desalniettemin lonen je regelmatige stops zeker wat betreft de hoge kwaliteit van je beelden! :blauweduim: Alhoewel het steeds op een knopje te moeten drukken om een foto te maken tijdens het rijden, lijkt me, zelfs met roadgeek cameraopstelling, wel vermoeiend.
Laatst gewijzigd door SnarfFlevoland op za 11 jul 2015, 9:36, 1 keer totaal gewijzigd.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Chris » vr 10 jul 2015, 22:23

Hier zie je de overdekte parkeerplaatsen tegen de zon. Dit is de Carrefour in Cáceres waar ik wat inkopen heb gedaan. Linksboven zie je ook een tankstation van Carrefour, het viel me op dat deze in Spanje bemand zijn met een betaalhok. Qua prijzen zaten ze ook niet echt anders dan de reguliere tankstations langs de autovía.

Afbeelding

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door waldo79 » za 11 jul 2015, 8:22

Bij de vestigingen in Frankrijk werkt men toch ook met betaalhuisjes? Wat is hier anders in Spanje?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Coen Tunnel » za 11 jul 2015, 8:28

^^ Inderdaad, dat komt in Frankrijk ook frequent voor, al zijn er daar ook tankstations bij hypermarkten die volledig onbemand zijn.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Chris » za 11 jul 2015, 13:31

A-7 Ibi - Alicante

De laatste foto's van het traject Valencia - Alicante, tussen Ibi en de AP-7 bij Alicante.

Vanaf Ibi wordt het terrein met de kilometer droger.
Afbeelding
A7-116 by European Roads, on Flickr

Hier zijn de bergen nog begroeid, 20 kilometer verderop niet meer.
Afbeelding
A7-118 by European Roads, on Flickr

Tibi
Afbeelding
A7-122 by European Roads, on Flickr

Dit zie je nog wel eens in Spanje, afritten die naar een 'urbanización' leiden. Dat zijn geen echte plaatsen met een historische kern of nieuwbouwstad, maar wijkjes gebouwd in de woestijn die wel het karakter hebben van een plaats.
Afbeelding
A7-124 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-125 by European Roads, on Flickr

We naderen de kustvlakte van Alicante.
Afbeelding
A7-126 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-128 by European Roads, on Flickr

Knooppunt met de AP-7, hier gaat de A-77 verder Alicante in. De A-7 is hier dus feitelijk een klein stuk onderbroken.
Afbeelding
A7-129 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Chris » za 11 jul 2015, 13:38

AP-7 Alicante

En wat foto's van de AP-7 rond Alicante. Hier reed praktisch geen verkeer. Sowieso zal er niet veel doorgaand verkeer zijn rond Alicante dat vanaf de AP-7 uit Valencia komt, dat is immers sowieso al een omweg ten opzichte van de route via de A-7 of A-35/A-31. De AP-7 heeft alleen nut voor regionaal verkeer rond Alicante.

Het tolstation in het knooppunt A-7/AP-7/A-77.
Afbeelding
AP7-132 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
AP7-133 by European Roads, on Flickr

Er wordt nog even duidelijk gemaakt hoe interessant de AP-7 is voor lange-afstandsverkeer. Je kan ook naar Madrid en Albacete.
Afbeelding
AP7-134 by European Roads, on Flickr

Woestijnlandschappen. Heel anders dan 20 kilometer hiervoor in de bergen rond Alcoy.
Afbeelding
AP7-135 by European Roads, on Flickr

Ik beeld me in dat dit niet heel anders is dan rijden in Marokko of Algerije.
Afbeelding
AP7-136 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
AP7-137 by European Roads, on Flickr

Het tolstation. Dit stukje kostte me 1 of 2 euro ofzo.
Afbeelding
AP7-139 by European Roads, on Flickr

Arabische wegwijzers.
Afbeelding
AP7-140 by European Roads, on Flickr

Knooppunt met de A-31.
Afbeelding
AP7-141 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
AP7-142 by European Roads, on Flickr

Het einde van de Circunvalación de Alicante. Vanaf hier kom je weer op het oude tracé van de A-7 richting Murcia. Niet bewegwijzerd is de EL-20, de ringweg van de stad Elche.
Afbeelding
AP7-143 by European Roads, on Flickr

Elche / Elx is nog een vrij grote stad trouwens. Niet zomaar één of andere suburb. De stad is bekend vanwege het bos van 200.000 palmbomen, de Palmeral de Elche
Afbeelding
AP7-145 by European Roads, on Flickr

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door waldo79 » za 11 jul 2015, 13:56

Leuke fotoserie. Had niet verwacht dat de woestijn al tot rond Alicante is opgerukt :schrikreactie:

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door SnarfFlevoland » za 11 jul 2015, 15:58

Chris schreef:Knooppunt met de AP-7, hier gaat de A-77 verder Alicante in. De A-7 is hier dus feitelijk een klein stuk onderbroken.
Op de kaart lijkt het erop dat de A-77 nog voor het begin van de stad op de A-70 eindigt. Het stuk tot Elx lijkt me via die tolvrije route nauwelijks om en ook niet zo druk, of vergis ik me daarin?
Chris schreef:Dit zie je nog wel eens in Spanje, afritten die naar een 'urbanización' leiden.
Dat idee heb ik al wel veel in de USA gezien. Grappig dat Spanje dat ook heeft.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Chris » za 11 jul 2015, 16:07

SnarfFlevoland schreef:Op de kaart lijkt het erop dat de A-77 nog voor het begin van de stad op de A-70 eindigt. Het stuk tot Elx lijkt me via die tolvrije route nauwelijks om en ook niet zo druk, of vergis ik me daarin?
De A-70 is wel vrij druk met 75.000 voertuigen per dag op 2x2 rijstroken. Echt een mega knelpunt zou ik het ook weer niet noemen. Het knooppunt A-70 en A-77 is overigens een rotonde (alleen de A-70 ongelijkvloers).

Over de AP-7 rijden slechts 4.700 voertuigen per dag.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door SnarfFlevoland » za 11 jul 2015, 16:33

^^
Dat begrijp ik wel als forenzen niet persé staan te dringen om de tolweg te nemen, terwijl er ook een prima tolvrij alternatief voorhanden is. Sowieso vind ik het erop lijken dat Spanje veel goede tolvrije alternatieven heeft. Zelfs nog meer als Frankrijk. Hoe zien de Spanjegangers dat?
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Chris » za 11 jul 2015, 16:39

Voor tolwegen als de AP-1 en AP-2 zijn goede alternatieven. Maar rond de kust in de regio Barcelona is het zeer tijdrovend om een tolvrije route te nemen. Net zoals bijvoorbeeld tussen Bilbao en de Franse grens. Ik reed de N-634 van Zarautz naar de buitenwijken van San Sebastian, dat is met de tolweg maar iets van 3 minuten, maar via de N-634 duurde dat een kwartier. Laat staan als je zo 100 kilometer gaat rijden.

Het is wel zo dat het vanuit ons perspectief lijkt alsof Spanje veel tolwegen heeft, omdat Nederlanders vaak niet verder dan Catalonië en misschien een vliegvakantie aan de Costa del Sol doen, precies regio's met tolwegen. Maar viervijfde van het Spaanse snelwegennet is tolvrij. Van de 16.000 kilometer snelweg moet je op 3.000 kilometer tol betalen.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10306
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Alfa » zo 12 jul 2015, 17:49

waldo79 schreef:Leuke fotoserie. Had niet verwacht dat de woestijn al tot rond Alicante is opgerukt :schrikreactie:
Ik denk niet dat ze echt 'opgerukt' is. Die woestijn ligt daar al enkele eeuwen. Het is dan ook een erg droog gebied:
Afbeelding

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Chris » zo 12 jul 2015, 18:20

Echt heel droog is Alicante niet. Er valt nog 300 mm regen per jaar. In de zomer valt er echter bijna niks, in de 3 zomermaanden regent het gemiddeld maar op 4 dagen.

De Tabernaswoestijn ten noorden van Almería is nog wat droger, met 200 mm regen per jaar. Ik ben daar ook nog doorheen gereden, wat foto's daarvan komen uiteraard nog ;) Ik heb genoeg foto's om nog een hele tijd reportages te maken.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door SnarfFlevoland » zo 12 jul 2015, 19:21

^^
En als alle reportages op zijn gaat Chris gewoon nog een keer op reis. ;)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Willem » zo 12 jul 2015, 21:19

Chris schreef:Echt heel droog is Alicante niet. Er valt nog 300 mm regen per jaar. In de zomer valt er echter bijna niks, in de 3 zomermaanden regent het gemiddeld maar op 4 dagen.

De Tabernaswoestijn ten noorden van Almería is nog wat droger, met 200 mm regen per jaar. Ik ben daar ook nog doorheen gereden, wat foto's daarvan komen uiteraard nog ;) Ik heb genoeg foto's om nog een hele tijd reportages te maken.
De officiële neerslaggrens van een woestijn ligt bij 200 mm neerslag per jaar. Bij meer neerslag wordt niet meer van een woestijn gesproken.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Chris » zo 12 jul 2015, 21:27

Woestijn is een landschapstype, neerslag is een onderdeel van het klimaat. Meestal zijn die gelinkt, maar niet altijd. De delta van de Nijl in Egypte is qua klimaat een woestijn (arid), maar qua landschap niet (agrarisch gecultiveerd). In Spanje heb je de delta van de Río Guadalquivir ten zuiden van Sevilla. Dat is vaak extreem heet, maar is toch het hele jaar door vrij groen vanwege de rivier.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Chris » wo 15 jul 2015, 11:27

Wat foto's van de A-7 tussen Alicante en Murcia. Dit deel verloopt meer in westelijke dan zuidelijke richting. Murcia is ook pas de eerste stad die echt in Spaanstalig Spanje ligt vanuit Frankrijk gezien.

Elche is een redelijk grote stad die een op zichzelf staand centrum is.
Afbeelding
A7-2 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-4 by European Roads, on Flickr

Murcia nog 51 kilometer.
Afbeelding
A7-6 by European Roads, on Flickr

Crevillente.
Afbeelding
A7-9 by European Roads, on Flickr

Hier slaat de AP-7 (vroeger: AP-37) af naar Cartagena. Deze tolweg bedient de badplaatsen aan de kust. Doorgaand verkeer neemt bijna altijd de A-7 via Murcia.
Afbeelding
A7-10 by European Roads, on Flickr

Crevillente is ook nog een redelijke plaats.
Afbeelding
A7-15 by European Roads, on Flickr

Landschap ten westen van Crevillente. De regio kent kale bergen met vlaktes die agrarisch en dichtbevolkt zijn.
Afbeelding
A7-16 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-18 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-22 by European Roads, on Flickr

De N-340 loopt bijna overal dicht parallel aan de A-7. De A-7 is deels over de N-340 aangelegd tussen de plaatsen.
Afbeelding
A7-25 by European Roads, on Flickr

Orihuela.
Afbeelding
A7-27 by European Roads, on Flickr

Dit is het laatste stuk in de Comunitat Valenciana, een langgerekte autonome regio.
Afbeelding
A7-29 by European Roads, on Flickr

In Región de Murcia komen ook bestemmingen voorbij de stad Murcia op de bewegwijzering.
Afbeelding
A7-30 by European Roads, on Flickr

Een ander teken dat we in een andere autonome regio zijn; andere prefixes.
Afbeelding
A7-32 by European Roads, on Flickr

Ook ander lettertype.
Afbeelding
A7-34 by European Roads, on Flickr

Klaverblad met de RM-423.
Afbeelding
A7-36 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-41 by European Roads, on Flickr

We naderen het eerste knooppunt met de A-30 bij Murcia. Wel opvallend is dat al het verkeer naar Murcia hier via de inprikker van de A-30 wordt geleid. Als je de A-7 volgt en daarna de A-30 richting Cartagena neemt, kom je ook nog langs een flink deel van Murcia.
Afbeelding
A7-42 by European Roads, on Flickr

Een klaverblad zonder vrijliggende rangeerbanen.
Afbeelding
A7-45 by European Roads, on Flickr

Het korte stuk waar de A-7 en A-30 samenlopen is erg druk, met 100.000 voertuigen per dag op 2x2 rijstroken. Hier is de Arco Norte gepland.
Afbeelding
A7-48 by European Roads, on Flickr

De A-7 verloopt via een TOTSO. De A-30 gaat naar Cartagena aan de kust. De A-7 gaat hier nog een lang stuk door het binnenland en komt pas bij Almería weer bij de kust.
Afbeelding
A7-49 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Chris » wo 22 jul 2015, 12:55

We gaan verder op de A-7 ten westen van Murcia.

Rond Murcia zie je nog wat vreemde lettertypes.
Afbeelding
A7-50 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-51 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-53 by European Roads, on Flickr

Brug over de Río Segura.
Afbeelding
A7-55 by European Roads, on Flickr

Knooppunt met de RM-15 en de MU-30.
Afbeelding
A7-57 by European Roads, on Flickr

De RM-15 is één van de langere regionale snelwegen in Spanje. Deze loopt over 61 kilometer naar Caravaca de la Cruz.
Afbeelding
A7-59 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-60 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-64 by European Roads, on Flickr

vía de servicio. Daar zijn er nogal wat van in dit gebied.
Afbeelding
A7-67 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-69 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-72 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-75 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-76 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-79 by European Roads, on Flickr

Afbeelding
A7-81 by European Roads, on Flickr

Alhama de Murcia.
Afbeelding
A7-85 by European Roads, on Flickr

De RM-2 is een regionale snelweg naar Cartagena. Vlak daarna splitst ook de RM-23 naar Mazarrón af. De Región de Murcia heeft nogal wat regionale snelwegen.
Afbeelding
A7-89 by European Roads, on Flickr

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door waldo79 » wo 22 jul 2015, 13:17

Fraaie serie weer. Al maken die verschillende hoogtes in de lettertypen het vermoeiend de borden te lezen :geeuw:

Frits
2x2 autosnelweg
Berichten: 6048
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:32

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Frits » wo 22 jul 2015, 19:12

Als ik al die foto's zo zie zijn de wegen in Spanje van uitstekende kwaliteit.
De autogordel: een band voor het leven.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Coen Tunnel » wo 22 jul 2015, 22:37

^^ Er zijn weinig slechte snelwegen in Spanje, dat is een feit. Het enige wat ik zo kan bedenken is de oostelijke rijbaan van de A-4 (Sevilla -> Madrid), die op sommige delen nog het oude betonwegdek heeft, dat is wat minder. En de AP-4 ten zuiden van Jerez richting Cádiz is ook niet al te best meer, daar liggen nog de originele betonplaten uit 1973. De A-2 had even buiten Madrid in 2012 ook nog een stuk oud hobbelig betonwegdek, maar volgens mij ligt daar nu mooi asfalt.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Snelwegfreak » wo 22 jul 2015, 22:38

Heeft er denk ik ook mee te maken dat de meeste snelwegen de laatste jaren allemaal nieuwe deklagen hebben gekregen of simpelweg nieuw zijn aangelegd. Ik wil dat over een jaar of 20 nog wel eens bekijken.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Jeroen » wo 22 jul 2015, 22:51

Frits schreef:Als ik al die foto's zo zie zijn de wegen in Spanje van uitstekende kwaliteit.
De toltarieven liegen er niet om, dus dan mag je dat ook wel enigszins verlangen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [E] Spanje - Spain - España

Bericht door Coen Tunnel » do 23 jul 2015, 0:29

^^ Op de meeste snelwegen wordt geen tol geheven en ook die wegen liggen er doorgaans prima bij.

Plaats reactie