Lokaal wegennieuws

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Lokaal wegennieuws

Bericht door RSK » do 16 jul 2015, 18:36

Het leek me wel een aardig idee om een topic te openen voor klein lokaal nieuws. De categorie 'nieuws dat geen eigen topic waard is', maar wat om de een of andere manier wel grappig of vermeldenswaardig is.

Laat ik zelf aftrappen met een bericht van de gemeente Bodegraven-Reeuwijk dat al enkele keren in de lokale kranten voorbij is gekomen. Duitse toestanden in het anders zo vredige Groene Hart:
Verminderen aantal kleine vaste bruggen
Bruggenbestand
Om het beheer en het onderhoud in de toekomst betaalbaar te houden moet er gesneden worden in het aantal bruggen. Het is niet mogelijk om alle bruggen te vervangen door nieuwe en deze daarna te onderhouden. Het verwijderen van een aantal van de bruggen gebeurt in volgorde van technische staat. In 2014 zijn naast een brug in het Oost- en Westeinde in Waarder ook een brug vervangen door een duiker op de Oud Bodegraafseweg in Bodegraven en de Middelburgseweg in Reeuwijk-Dorp. Dit zal in de komende jaren meer gaan plaatsvinden.

Technische staat bruggen
Uit inspectie blijkt dat veel bruggen binnen de gemeente aan het einde van hun levensduur zijn. Door bodemdaling is de fundering aangetast, waardoor de weg voor en achter de brug zakt. Door het hoogteverschil ontstaan hinderlijke en gevaarlijke stootranden, die vaak gerepareerd moeten worden. Dit is bij veel bruggen duidelijk waarneembaar.

Plattelandse karakter
De gemeente is van mening dat het plattelandse karakter door het verwijderen van de bruggen gering wordt aangetast, maar dat dit een verantwoorde keuze is binnen de huidige financiële situatie van de gemeente. Een goed voorbeeld is het Laageind in Driebruggen, waar geen bruggen meer aanwezig zijn, maar het plattelandsgevoel nog duidelijk aanwezig
is.

Snelheidsremmende werking
Een veel voorkomende opmerking is dat een brug ook voor remming van het verkeer zorgt. Bij het aanbrengen van een duiker blijft er nog steeds een ‘bult’ in de weg. Hierdoor behoudt de constructie een snelheidsremmende werking.

Eerst klinkers, daarna asfalt
Bij het maken van duikers worden eerst tijdelijk klinkers aangebracht. Hierdoor worden dubbele kosten voorkomen. Nadat er in de constructie voldoende zetting is opgetreden, worden de klinkers weer vervangen door asfalt.

Informatie omwonenden
De gemeente gaat met de betrokken omwonenden in gesprek over de uitvoering. Zij ontvangen hiervoor een uitnodiging.
Binnen de gemeente Bodegraven-Reeuwijk is een groot aantal kleine vaste bruggen de komende jaren aan vervanging toe. De gemeente beoordeelt of deze bruggen kunnen verdwijnen of vervangen worden door duikers. Hierbij is sober en doelmatig het uitgangspunt van de gemeente.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Via » do 16 jul 2015, 18:46

^^
In zettingsgevoelig gebied vind ik dat helemaal geen vreemde keuze.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Vinny » do 16 jul 2015, 20:39

Ja, het vergroot alleen maar de kans op muggenoverlast, blauwalg en rottend slootwater. Maar daar komen ze over 10 jaar wel weer achter...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door RSK » do 13 aug 2015, 10:03

Nog maar een nieuwtje over ongenummerde wegen in Bodegraven: het dorp is flink uitgebreid. Niet dat er feitelijk ook maar iets veranderd is, maar er worden nieuwe komborden geplaatst. En van die gelegenheid heeft men gebruik gemaakt om de Dammekant ten oosten van de N458 voor de eerste 700 meter binnen de bebouwde kom te trekken. Daarmee gaat dus een wegvak wat tot mei 2004 nog N11 (80km/h) was en sinds 2005/2006 is heringericht als zone 60 terug naar 50km/h. Zijn de inwoners van Zwammerdam mooi nog eens 8,5 seconde verder verwijderd van de bewoonde wereld.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door harry » do 13 aug 2015, 14:35

RSK schreef:Zijn de inwoners van Zwammerdam mooi nog eens 8,5 seconde verder verwijderd van de bewoonde wereld.
Dat begrijp ik niet. De bewoonde wereld (= bebouwde kom) is toch juist dichterbij gekomen? :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door RSK » do 13 aug 2015, 19:14

^^ Scherp! :) Maar waar ik op doelde is dat het naar alle voorzieningen wel langer reizen is. Dan denk ik aan supermarkten en andere winkels, die in Zwammerdam geen bestaansrecht hebben.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door RSK » do 08 okt 2015, 8:39

Interessante ontwikkeling, al vraag ik me wel af of er nu echt zo'n grote klachtenstroom over zwaar verkeer is. Ik krijg bij sommige berichten vanuit de gemeente wel eens het gevoel dat vooral de gemeente zelf het een bijzonder belangrijke zaak vindt en meent voor een niet gehoorde groep burgers op te moeten komen.
Gemeente test weegmatten om zwaar verkeer te beperken
Vorige week testte de gemeente het gebruik van mobiele elektronische weegmatten. Deze worden mogelijk ingezet als handhavingmiddel voor te zwaar verkeer op smalle polderwegen. De Buitengewone Opsporingsambtenaren (BOA’s) zijn nu veel tijd kwijt om vrachtwagens en trekkers naar weegbruggen te sturen. Met de elektronische matten kunnen zij deze straks ter plekke wegen.

Vergroten leefbaarheid en verkeersveiligheid
De gemeente werkt aan nieuw beleid voor toegangsbeperking op buitenwegen. Wethouder Kees Oskam: “Het doel is om onze wegen optimaal te benutten voor onze lokale bedrijven, maar ook om de leefbaarheid en verkeersveiligheid te vergroten. Hiernaast wil de gemeente minder verschil realiseren in regels op de wegen. Het gaat hierbij specifiek om de geslotenverklaringen rond gewichts- en afmetingbeperkingen en de weekendafsluitingen. Met deze weeginstallatie zijn we in staat om daadwerkelijk te handhaven op het onderdeel gewicht.”

Vragen en klachten
Op de wegen in het buitengebied ontstaan steeds grotere risico’s door de toegenomen gewichtsbelasting en afmeting van voertuigen. Hierdoor wordt schade veroorzaakt aan de wegen en komt de verkeersveiligheid onder druk te staan. Ook kost het de gemeenschap veel geld. Inwoners stellen al lange tijd vragen over aan de gemeente over deze situatie en dienden klachten in.

Gezamenlijke aanpak
Maatregelen op de wegen in het buitengebied hebben effect op vele ondernemers, organisaties en inwoners. Sinds 2014 denken er velen van hen mee over de beste uitwerking van het nieuwe beleid.

Economisch delict
Door de inzet van een weegmat kan bij een overtreding een boete worden afgeven voor een te zwaar of te groot voertuig op basis van een economisch delict. Deze zijn veel hoger en effectiever dan de boetes die nu afgegeven worden op basis van overtreding van de Wegenverkeerswet. Met het oog hierop is het voor ondernemers en inwoners noodzakelijk om een ontheffing aan te vragen voor zwaar transport. De mogelijke aanschaf van een weegmat door de gemeente gebeurt bij voorkeur in regionaal verband.

[persbericht gemeente Bodegraven-Reeuwijk, dinsdag 6 oktober 2015]
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door JB81 » do 15 okt 2015, 19:57

Terwijl de gemeente Breda aan de zuidkant van het station nog hard werkt om de automobilist te verjagen, wordt aan de zuidoostkant van de stad juist ruim baan gemaakt voor de heilige koe. De kruising aan de oostzijde van afrit 15 van de A27 gaat de komende weken van drie naar vier takken en van zes voorsorteerstroken naar vijftien.

Even verderop gaat het ziekenhuis stevig uitbreiden. De omliggende infrastructuur groeit meteen mee, met onder andere een driedubbele rechtsaffer. Dat wordt de tweede locatie van de stad waar je gedrieën naast elkaar een bochtje kunt maken. Wanneer dit uitgevoerd wordt is nog niet bekend.

http://www.breda.nl/data/files/persberi ... ntwerp.pdf
http://www.breda.nl/data/files/fase_8_a ... tzijde.pdf

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door mavas » do 15 okt 2015, 23:23

^^ Ik moest even goed kijken waar die driedubbele rechtsaffer zat, maar ik heb hem uiteindelijk gevonden. Ik hoop wel dat met bewegwijzering wordt ondersteund waar elke rijstrook heen gaat. Je wilt namelijk voorkomen dat na de kruising verkeer op de rechter rechtsafstrook opeens een rijstrook op moet schuiven, dat lijkt me niet fijn voor de verkeersveiligheid.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Snelwegfreak » vr 16 okt 2015, 0:38

Simpel op te lossen met een apart bord voor de meest rechtse strook voor de bestemmingen op de Heerbaan. De andere twee rechtsafstroken een bord met de bestemmingen voor de Claudius Prinsenlaan. Zo zal het in de praktijk ook wel opgelost worden verwacht ik.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15216
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Via » vr 16 okt 2015, 18:14

^^
Ik zag ze gisterenavond bezig bij die afrit aan de A27 en vroeg me al af wat ze aan het doen waren. Duidelijk dit.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door RSK » wo 21 okt 2015, 17:56

Gedurende de herfstvakantie worden zo ongeveer alle weggetjes door het Reeuwijkse Plassengebied geasfalteerd. Echt recreatief weer is het niet, dus de enigen die er hinder van zullen hebben, zijn de spaarzame bewoners.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door harry » wo 21 okt 2015, 18:13

RSK schreef:de spaarzame bewoners.
Als je daar woont, moet je inderdaad flink gespaard hebben. :)
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76285
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Chris » wo 28 okt 2015, 10:29

De Raad van State heeft de bezwaren tegen de zuidelijke randweg van Borne ongegrond verklaard. De aanleg kan daarmee doorgaan. De zuidelijke randweg loopt parallel aan de A1 en geeft toegang naar de aansluiting Borne-West.

Er zijn overigens ook plannen geopperd om de rondweg helemaal te verlengen tot rond Zenderen.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Kaaiman » do 29 okt 2015, 9:36

Mooie sluiproute als de A1 vast staat t.h.v. KP Buren. :leep:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door GuteFahrt » zo 17 jan 2016, 21:25

Bij toeval kwam ik er laatst achter dat ze bij Akkrum een rondweg bouwen. In november zijn de werkzaamheden gestart:
http://www.omropfryslan.nl/nieuws/bouw- ... m-begonnen

Hier nog wat meer informatie over dit project:
http://www.akkrum.net/nw-25321-7-355765 ... orren.html
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door nederland24 » di 02 feb 2016, 21:47

Kaaiman schreef:Mooie sluiproute als de A1 vast staat t.h.v. KP Buren. :leep:
De huidige route tussen de aansluiting met de A35 en de noordkant van Borne is echt gigantisch krap en bochtig.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door RSK » wo 10 feb 2016, 11:13

Merkwaardig stukje in AD Groene Hart van vandaag:
Gemeente neemt Parallelweg over
De gemeente Bodegraven-Reeuwijk neemt de Parallelweg in eigendom over. De weg die schouder aan schouder optrekt met de A12 -vanaf het einde van de N11 tot het Laageind in Driebruggen- behoort nu nog toe aan Rijkswaterstaat. De uitbreiding van het gemeentelijk wegennet was al begin jaren '90 van de vorige eeuw voorzien. Toen verkeerde het plaveisel in een erbarmelijke staat van onderhoud. Bovendien was de weg nog niet openbaar. Een overdracht zou destijds een te grote wissel hebben getrokken op de financiën van de gemeente. Daarom bleef Rijkswaterstaat verantwoordelijk. Ook nu nog vergt het opknappen van de weg een forse investering: één miljoen euro. De provincie draagt ondanks de overdracht toch nog ongeveer de helt bij aan het op orde brengen van het wegdek.
De parallelweg langs de A12 is eind jaren '30 aangelegd toen ook de A12 werd aangelegd. Op voorspraak van een Bodegraafse notaris is destijds het concept ruilverkaveling ontstaan, deze parallelweg is daar het directe gevolg van. Langs de weg zijn een aantal boerderijen neergezet ter vervanging van de boerderijen nabij de Oude Rijn. Kennelijk is die weg na ruim 75 jaar nog altijd in beheer van Rijkswaterstaat. Voor zover ik me kan herinneren is de weg in redelijke staat geweest tot het moment dat de A12 richting Woerden verbreed is naar 4 rijstroken. Toen is het wegdek ernstig beschadigd door werkverkeer en dat is nooit meer hersteld.

Het is me echter niet duidelijk wat de provincie hier nu weer mee te maken heeft. De weg gaat van het rijk naar de gemeente, daar heeft de provincie niets mee van doen. Overigens heeft de weg maar een zeer beperkt belang. In feite dient het voor de ontsluiting van de boerderijen die er aan liggen, en deels ook voor verkeer wat vanuit Bodegraven komt en een bestemming heeft in Driebruggen, Hogebrug of Hekendorp. De maximumsnelheid is nu in principe 80km/h, al is deze vanwege de staat van het wegdek nu tijdelijk verlaagd naar 30km/h, gecombineerd met een geslotenverklaring voor al het verkeer niet zijnde 'bestemingsverkeer'.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door harry » wo 10 feb 2016, 18:09

RSK schreef:Het is me echter niet duidelijk wat de provincie hier nu weer mee te maken heeft.
Mij ook niet. Het lijkt me een "typfout" van het AD (en dan bedoel ik niet dat ze de "helt" bijdragen).
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Peter » do 11 feb 2016, 3:09

Meestal betaalt de provincie mee voor groot wegonderhoud aan gemeentelijke wegen buiten de bebouwde kom. Ik weet niet of dit een landelijke of proviciale regel is. Anderom betaalt een gemeente ook vaak een klein deel van groot onderhoud aan een provinciale weg (op zijn grondgebied uiteraard).

Dat een weg in bezit is van het rijk wil niet zeggen dat RWS ook het beheer doet. Dat zou best de provincie geweest kunnen zijn.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

ibodejoode
stadsweg
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 15 okt 2014, 23:27
Locatie: Franeker
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door ibodejoode » do 11 feb 2016, 12:01

In principe maakt het niet uit of de weg binnen of buiten de bebouwde kom ligt. Van wie de weg in eigendom is moet hem beheren. Het beheer kan dan wel eventueel uitbesteed worden. Wat ik in mijn tijd bij de gemeente Zoetermeer meemaakte was wel dat bij de uitbreidingen steeds vaker stukken prov.weg binnen de bebouwde kom kwamen te liggen. Op enig moment resulteerde dat vanwege "gekke" situaties dat in de overdracht van provincie naar gemeente met dan vaak een afkoopsom voor onderhoud. Met "gekke" situaties bedoel ik bijv. dat een hoofdontsluitingsweg verschillende snelheden kende: stuk 70 km (gemeente) stuk 80 km (provincie) daarna weer gemeente met 70 km. Ons afd.hfd. verkeer had achter zich een grote kaart met daarop alle max.snelheden + de eigendomsgrenzen. Elke keer, ook uit de politiek, kwamen er weer vragen waarom dit hier en dat daar.

kees
expressweg
Berichten: 3408
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 23:21
Locatie: Het Bosch van de Hertog

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door kees » do 11 feb 2016, 16:12

Wat mij dan weer verbaast, is dat de weg niet openbaar was, maar de weg geen 'Eigen weg' was maar van Rijkswaterstaat.
Dat vind ik een vreemde constructie.

Toen de Zuidwillemsvaart door 's-Hertogenbosch van belang was voor de beroepsvaart, was dit stuk kanaal inclusief de sluizen en bruggen eigendom van Rijkswaterstaat. Na aanleg van het Maximakanaal is het oude stuk afgestoten aan de gemeente 's-Hertogenbosch.
Moraal van het verhaal:
of iets binnen of buiten de bebouwde kom ligt, is niet relevant, het gaat om de functie.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Vinny » do 11 feb 2016, 23:49

Dat geldt ten dele. Er zijn wel wegen waar het wegbeheer overgaat in gemeentelijke wegbeheer als de weg in de bebouwde kom loopt. Ik vind het zelf niet altijd even efficiënt. De strooiroutes van provinciale wegen in de Haarlemmermeer: dat is gewoon gatenkaas.

Ik neem aan dat het om deze weg gaat:
https://goo.gl/maps/63Yeu9TgHGJ2

Die zag er in 2010 nog niet slecht uit...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door RSK » vr 12 feb 2016, 7:09

Het uiteinde valt inderdaad aan beide zijden mee, de grootste beschadigingen zitten halverwege.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door mavas » di 16 feb 2016, 21:49

Nu is het wachten op de foto's van Snelwegfreak ;)
Noordelijke ontsluiting bedrijventerrein Beverkoog is een realiteit: Nelson Mandelabrug geopend
12 FEBRUARI 2016, ALKMAAR

Vandaag zal de Nelson Mandelabrug op het bedrijventerrein de Beverkoog officieel in gebruik worden genomen. De openingshandeling zal worden verricht door Burgemeester Piet Bruinooge samen met de bedrijvenverenigingen van Alkmaar, Langedijk en Heerhugowaard. De brug kan vanaf vrijdagmiddag worden gebruikt door het gemotoriseerde verkeer.

De Nelson Mandelabrug is de noordelijke ontsluiting van bedrijventerrein Beverkoog in Alkmaar en sluit aan op de Westerweg (N242) in Heerhugowaard. De nieuwe brug zorgt voor een betere afwikkeling van het verkeer en heeft ook belangrijke voordelen vanuit economisch perspectief, in combinatie met de revitalisering van het bedrijventerrein Beverkoog dat in de afgelopen periode heeft plaatsgevonden. Voor het college was dit van belang, om het bedrijventerrein zo aantrekkelijk te houden voor bestaande en nieuwe bedrijven.

Het realiseren van de brug heeft in nauwe samenwerking met de bedrijvenvereniging Beverkoog plaatsgevonden en de ondernemers van het bedrijventerrein participeren ook voor een gedeelte van de brug middels baatbelasting.

Unieke tafelbrug
De nieuwe brug betreft een zogenoemde ‘Tafelbrug’ waarvan het beweegbare middengedeelte wordt opgetild. Dit beweegbare deel is vervaardigd van zogenoemd composiet (vezelversterkte kunststof) en is 22,5 meter lang. Daarmee is het de grootste beweegbare brug ter wereld van composiet die geschikt is voor alle soorten gemotoriseerd verkeer.
http://pers.alkmaar.nl/122009-noordelij ... el-geopend
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Snelwegfreak » di 16 feb 2016, 22:16

Hij is inderdaad open. Zal eens kijken wat ik van het weekend kan doen ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

JJK
verkeersader
Berichten: 563
Lid geworden op: vr 06 jun 2014, 9:47
Locatie: Regio Groot Alkmaar

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door JJK » wo 17 feb 2016, 7:22

Ik ben er zondag overheen gereden, prachtig bruggetje hoor.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Snelwegfreak » za 12 mar 2016, 14:07

Inderdaad, schitterend. Wel beetje steile hellinkjes.
Link
(zo te zien mijn dashcam toch iets meer naar rechts draaien...)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18190
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door mavas » za 12 mar 2016, 14:22

^^ Top!

Waarom ook hier nog Redesign?!?!? :pukey: Toch nog steeds struiptrekkingen.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Lokaal Wegennieuws

Bericht door Snelwegfreak » za 12 mar 2016, 14:27

Dat bord is al vrij vroeg geplaatst toen de hele brug er zelf nog niet was. Alweer redelijk oud dus ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Plaats reactie