[A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Ric097
woonerf
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 03 dec 2014, 16:52
Locatie: Winschoten

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar

Bericht door Ric097 » vr 16 jan 2015, 17:26

-
Laatst gewijzigd door Ric097 op vr 04 mar 2016, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar

Bericht door waldo79 » vr 16 jan 2015, 17:35

De gegevens uit INWEVA zijn bij benadering, ze geven niet 100% de werkelijkheid aan. Dat geven Chris en ik meermaals aan :idea:

Ric097
woonerf
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 03 dec 2014, 16:52
Locatie: Winschoten

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar

Bericht door Ric097 » vr 16 jan 2015, 17:46

-
Laatst gewijzigd door Ric097 op vr 04 mar 2016, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar

Bericht door waldo79 » vr 16 jan 2015, 17:48

Geeft niet, we zijn er om dingen uit te leggen. Maar het is een kwestie van begrijpend lezen :mrgreen:

Ric097
woonerf
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 03 dec 2014, 16:52
Locatie: Winschoten

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar

Bericht door Ric097 » vr 16 jan 2015, 17:56

-
Laatst gewijzigd door Ric097 op vr 04 mar 2016, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar

Bericht door mhkamp » vr 16 jan 2015, 18:48

force323 schreef:^^ dus als ik het goed begrijp zijn intensiteiten iets lager als ze daadwerkelijk zijn?
Om direct te zijn : Ja.

Sommigen houden nu van ambtelijke taal :lol:
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

Ric097
woonerf
Berichten: 70
Lid geworden op: wo 03 dec 2014, 16:52
Locatie: Winschoten

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar

Bericht door Ric097 » vr 16 jan 2015, 20:00

-
Laatst gewijzigd door Ric097 op vr 04 mar 2016, 14:29, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door Chris » zo 23 aug 2015, 9:40

Ik heb de laatste tijd regelmatig over de A28 gereden in de spits, dus als de plusstroken door Zwolle open zijn.

Het valt wel op dat die 80 km/h echt totaal genegeerd wordt, vooral op de plusstroken waar de snelheid doorgaans het hoogste ligt. Er wordt zelden langzamer dan 100 km/h gereden en 120 km/h is ook geen uitzondering.

Je ziet wel een soort selectie, je ziet vooral duurdere auto's op de plusstrook. Mensen die de strook schijnbaar te smal vinden lijken er ook vanaf te blijven. Buitenlanders zie ik er eigenlijk ook nooit op.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door keokiracer » zo 23 aug 2015, 9:46

Chris schreef:Je ziet wel een soort selectie, je ziet vooral duurdere auto's op de plusstrook.
Heeft de plusstrook door Zwolle eigenlijk een breedtebeperking zoals bijvoorbeeld de plusstrook op de A20 bij Terbregseplein? Want zo ja dan mogen de meeste van die duurdere auto's er niet eens rijden :mrgreen:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door Rein » zo 23 aug 2015, 10:43

Op de A9 bij Badhoevedorp houdt ook echt niemand zich aan de Vmax van 80 km/h als de spitsstrook open is. Het normale verkeer rijdt kruissnelheid 100 km/h, op de linkerrijstrook nog iets harder (wanneer er ruimte voor is).

De breedtebeperking daar voor de linkerrijstrook (wanneer de spitsstrook open is) wordt denk ik ook niet actief opgemerkt of nageleefd. Ik denk dat de gemiddelde weggebruiker, mijzelf incluis, niet eens weet hoe breed zijn auto precies/ongeveer is. Bovendien zal de gemiddelde weggebruiker de (on)logica niet snappen dat de linkerrijstrook bij geopende spitsstrook een gelimiteerde breedte heeft, terwijl dezelfde strook wanneer de spitsstrook gesloten is niet in breedte gelimiteerd is.

Pindaklaas
dorpsstraat
Berichten: 144
Lid geworden op: do 09 jan 2014, 19:59

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door Pindaklaas » zo 23 aug 2015, 10:48

De plusstrook in Zwolle is beperkt op 2.0m.

Volgens mij rijden veel mensen altijd met maximaal 100 km/h over dit traject. Of de plusstrook nu open is of niet. Bij gesloten strook is een groot deel van het traject 130 km/h, omdat de borden met 100 niet worden herhaald na de opritten. Ook dan gaat het vaak met maximaal 100 km/h.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door RSK » zo 23 aug 2015, 11:00

Chris schreef:Het valt wel op dat die 80 km/h echt totaal genegeerd wordt, vooral op de plusstroken waar de snelheid doorgaans het hoogste ligt. Er wordt zelden langzamer dan 100 km/h gereden en 120 km/h is ook geen uitzondering.
Ik vind dat op veel trajecten een lagere maximumsnelheid überhaupt geen zin heeft. Een tijdje terug heb ik voor de aardigheid eens een stuk 130-140 gereden op de plusstrook tussen Utrecht en Ede. Dat ging vrijwel vlekkeloos. Ik vind het eerlijk gezegd nogal betuttelend om de snelheid te koppelen aan de rijstrookbreedte. Mensen bij wie het een risico zou kunnen vormen, mochten ze met hogere snelheid op de plusstrook rijden, durven vaak al niet eens op de strook te rijden en halen die hogere snelheid onder normale omstandigheden al niet.

Als ik overigens rondkijk op internet, komen er diverse breedtes voor. De smalste plusstroken meten zo'n 2,75 meter breedte. De meeste zijn 3,0 meter en sommigen zelfs 3,1 meter. Ik vraag me dan af of het niet beter zou zijn om alle rijstroken behalve de meest rechter wat smaller uit te voeren (3,1 of 3,2 meter i.p.v. de standaard 3,5 meter) Behalve op plaatsen waar je echt nijpend ruimtegebrek hebt, lijkt me dat een prima oplossing. Ook kunnen dan alle detectiesystemen er uit. Want eigenlijk kun je natuurlijk op je vingers natellen dat een plusstrook duurder is dan een volwaardige verbreding. Je bespaart een paar dubbeltjes op je asfalt, maar bent tegelijk euro's kwijt aan bewakingssystemen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door Palance » zo 23 aug 2015, 16:35

Chris schreef:Ik heb de laatste tijd regelmatig over de A28 gereden in de spits, dus als de plusstroken door Zwolle open zijn.

Het valt wel op dat die 80 km/h echt totaal genegeerd wordt, vooral op de plusstroken waar de snelheid doorgaans het hoogste ligt. Er wordt zelden langzamer dan 100 km/h gereden en 120 km/h is ook geen uitzondering.
Ik had gisteren en vanmorgen een andere ervaring, namelijk dat er, op een enkele uitzondering na, juist wel aan die 80 wordt gehouden.
Laatst gewijzigd door Palance op zo 23 aug 2015, 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 733
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door doorn » zo 23 aug 2015, 19:32

^^ Ik rij dagelijks over dat stuk en mijn ervaring is juist hetzelfde als die van Chris. Bijna niemand rijdt er 80.
Laatst toen het rustig was i.v.m. de vakanties mocht je na Zwolle-Centrum 130 richting het noorden. Dan blijven de meesten nog steeds 100 rijden.
Chris schreef:Je ziet wel een soort selectie, je ziet vooral duurdere auto's op de plusstrook. Mensen die de strook schijnbaar te smal vinden lijken er ook vanaf te blijven. Buitenlanders zie ik er eigenlijk ook nooit op.
Ik heb ooit een keer iemand tot 3x toe bijna zijn Tesla Model S in de vangrail zien drukken op dat smalle strookje (scheelde telkens een paar cm). Meneer was druk bezig, met jawel, zijn smartphone. Die auto is bijna net zo breed als die strook en dan hoef je maar een paar centimeter teveel naar links om de laklaag van je dure auto af te schuren.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door Kaaiman » zo 23 aug 2015, 21:04

Mijn -eveneens dagelijkse- ervaring op het stuk tussen de N340 en N35 is dat de snelheid bij geopende plusstrook gewoonlijk tussen de 90 (vrachtverkeer, sommige personenauto's) en 110 km/u (veel personenauto's) ligt. Ik rij meestal 90 op de teller, maar zolang de politie nog geen CAO heeft, trap ik 'm soms ook wel wat dieper in. :dyn_hyp:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door Chris » zo 23 aug 2015, 21:13

Volgens mij wordt er praktisch nooit gecontroleerd op dat stuk. Een radar kan je moeilijk opstellen en de kans dat je gepakt wordt door een video-surveillance lijkt me nihil.

Ik heb ook niet de indruk dat de plusstroken ongevalsgevoelig zijn. De meeste ongevallen op de A28 bij Zwolle lijken zich voor te doen tussen Hattemerbroek en Zwolle-Zuid.

Gebruikersavatar
mhkamp
2x2 autosnelweg
Berichten: 6129
Lid geworden op: vr 15 jun 2007, 21:32
Locatie: Nieuw Buinen
Contacteer:

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door mhkamp » zo 23 aug 2015, 21:24

Chris schreef:De meeste ongevallen op de A28 bij Zwolle lijken zich voor te doen tussen Hattemerbroek en Zwolle-Zuid.
Lijkt me niet zo verwonderlijk met al dat wevend verkeer.

De passage door Zwolle is voor mij 120km/h, ook op de plusstrook. 100km/h buiten de spits en 80km/h wanneer de plusstrook open is, is buitengewoon langzaam.
Als je wilt worden wie je nog nooit bent geweest, zal je moeten doen wat je nog nooit hebt gedaan!
WeFo Lidnummer 0010.

DjIdee
autoweg
Berichten: 2396
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 22:19
Locatie: Marum

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door DjIdee » zo 23 aug 2015, 21:53

Met moeite 120 km/u aanhouden bij een open strook (je zal maar een niet stakende diender hebben, dan zit je direct in het strafrecht)... Soms is ie dicht en is het best druk (weekend vaak). En soms is ie los, maar dan vraag je je echt af waarom. Die logica zie ik nog niet.... En als je er nog eens een keer fatsoenlijk 2x3 van kunnen maken, mijn zegen hebben ze. Maar zal wel krap/duur zijn

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door keokiracer » ma 24 aug 2015, 11:57

Chris schreef:Volgens mij wordt er praktisch nooit gecontroleerd op dat stuk. Een radar kan je moeilijk opstellen en de kans dat je gepakt wordt door een video-surveillance lijkt me nihil.
Ze hebben regelmatig geflitst op de A28 rondom Zwolle, ook in plusstrookgebied, totdat ze erachter kwamen dat de bebording niet deugde, toen stonden ze er ineens een stuk minder.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door Chris » zo 30 aug 2015, 17:05

Een foto van de Vechtbrug aan de oostkant van Zwolle.

Ik heb wat geschiedenis kunnen achterhalen via Delpher. De bebording ter plaatse spreekt van 1965, maar van wat ik van historische krantenberichten heb kunnen achterhalen is de brug pas in de tweede helft van 1967 in aanleg gegaan. De op de Wegenwiki genoemde openstelling van 1 november 1968 kon ik zo snel niet achterhalen, maar klinkt wel plausibel. Midden jaren '60 ging men nog uit van een openstelling in 1975, maar de regio wist het rijk er van te overtuigen dat de aanleg eerder moest. Schijnbaar was de oude Berkumerbrug destijds al een fors knelpunt.

De brug is in 2002-2003 aan de buitenzijden verbreed, eigenlijk was dit het eerste project van de verbreding tussen Zwolle en Meppel. In het kader van 'groot onderhoud' zijn toen de weefstroken aangelegd tussen Zwolle-Noord en Ommen. Tevens is de brug toen gereed gemaakt voor de aanleg van plusstroken in het jaar erna. Deze plusstroken zijn op 11 december 2004 officieel in gebruik genomen.

Afbeelding
A28 Vechtbrug Zwolle by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door Chris » di 12 apr 2016, 18:25

Rijkswaterstaat schreef:Onderhoudswerkzaamheden A28 bij Zwolle

Rijkswaterstaat voert in de periode tussen 18 april en 12 juli 2016 onderhoudswerkzaamheden uit aan de A28 bij Zwolle. In de avond en nacht vinden werkzaamheden plaats in beide rijrichtingen van de A28 tussen afrit 18 Zwolle-Zuid en afrit 21 Ommen.

Om deze werkzaamheden te kunnen uitvoeren, worden in sommige nachten toe- en afritten afgesloten, het verkeer wordt dan omgeleid.

Ook kan het verkeer voor een paar minuten worden stilgelegd. Daarnaast geldt er gedurende de hele periode een snelheidsbeperking omdat de spitsstrook permanent door het verkeer wordt gebruikt. Weggebruikers moeten rekening houden met een langere reistijd van ongeveer 8 minuten.
Het viel me ook op dat het wegdek rond en op de IJsselbrug vrij slecht is (gaten / wegdek weggesleten), maar dat schijnt niet onder dit onderhoud te vallen. Het valt me toch wat tegen dat dit asfalt het maar een jaar of 5 heeft uitgehouden.

Waar me ik me trouwens dood aan erger zijn auto's / vrachtwagens die ter hoogte van de toerit Zwolle-Zuid vanaf de hoofdrijbaan al naar rechts gaan nog voordat men de taper helemaal voorbij is, terwijl je daar kilometers de tijd hebt om naar rechts te gaan. Dit moeten toch mensen zijn die er bekend zijn, aangezien je vanaf daar nog niet de bewegwijzering van het knooppunt Hattemerbroek kan zien. Hoe moeilijk kan het zijn om 300 meter verderop naar rechts te gaan zodat je niet invoegend verkeer afsnijdt?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door Coen Tunnel » di 12 apr 2016, 18:29

^^ Zeker van Zwolle-Zuid richting Hattemerbroek gaat verkeer daar al extreem vroeg voorsorteren. Ofwel naar rechts, ofwel al drie kilometer voor het knooppunt op de twee linker stroken rijden, soms met een lage snelheid: van die figuren die 80 km/u wel best vinden en dat ook doodleuk op rijstrook 2 doen terwijl er vier rijstroken zijn.

Alhoewel ik bij Zwolle-Centrum de A28 oprijd, voeg ik bij Hattemerbroek meestal pas wat later uit. Vaak genoeg pas op 500 meter of soms nog later, beetje afhankelijk van de situatie op dat moment.

dinozzo
zandpaadje
Berichten: 14
Lid geworden op: ma 25 jan 2016, 20:15

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door dinozzo » wo 13 apr 2016, 13:43

Dat is inderdaad een behoorlijk irritant probleem. Ik kar daar ook zeer regelmatig op de rechter rijstrook alles voorbij. In de overgang naar de A50 ri Apeldoorn bij knp Hattemerbroek blijven ook heel veel automobilisten op de linker rijstrook hangen tot ze op de A50 komen, terwijl rechts helemaal vrij is. Zeer irritant. :ongeduldig:

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door Jackbauer1350 » wo 13 apr 2016, 17:11

Dat erg vroeg voorsorteren zie je op meerdere plekken. Op de A1 tussen knp Diemen en Watergraafsmeer is dat nu ook een fenomeen geworden. (Vracht)auto's die al bij aansluiting S114 op rijstrook 2 gaan rijden voor de A10-Noord. Of bij die aansluiting de snelweg op komen en gelijk schuin doorschieten naar de meest linkerstroken.

Opschuiven naar rechts over een taperinvoeger heen doe ik zelf ook wel eens als ik niemand in de weg rij.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door Chris » zo 02 okt 2016, 20:41

Ik heb een nieuwe telefoon, de Samsung Galaxy S6. Rond de Brug Katerveer II (IJsselbrug A28) heb ik wat fotostanden uitgetest. Als je niet wilt zoomen kan dit eigenlijk een pocket camera makkelijk vervangen. De pano's zijn nog beter dan als je 3 of 4 foto's achteraf aan elkaar stitcht.

1. Megapanorama vanaf de Katerveerbrug (1930). Links de Hanzeboog (2012) en rechts de Brug Katerveer II (1970).
Afbeelding
Brug Katerveer-2 by European Roads, on Flickr

2. De Brug Katerveer II, beter bekend als de IJsselbrug. 46 jaar oud. Uiterlijk is de brug nog in goede conditie, er is slechts heel beperkt wat beton vanaf gebladderd. Lijkt oplosbaar met wat spuitbeton.
Afbeelding
Brug Katerveer-3 by European Roads, on Flickr

3. onder de brug.
Afbeelding
Brug Katerveer-4 by European Roads, on Flickr

4. De portalen zijn aan de zijkant bevestigd.
Afbeelding
Brug Katerveer-5 by European Roads, on Flickr

5. Pano. De auto is van een Duitse visser, blijkbaar populair hier, ik zag diverse auto's met een Duits kenteken aan de dijk geparkeerd.
Afbeelding
Brug Katerveer-6 by European Roads, on Flickr

6.
Afbeelding
Brug Katerveer-7 by European Roads, on Flickr

7.
Afbeelding
Brug Katerveer-8 by European Roads, on Flickr

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door Rene » zo 02 okt 2016, 22:04

Leuke foto's.

Maar ik koop zelf nooit geen Samsung meer.
Teveel niet verwijderbare zware bloatware, en geen grote updates van het besturingssysteem naar een nieuwe Android-versie.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door Jackbauer1350 » di 04 okt 2016, 11:52

Ik heb pas geleden de S7 gekocht. De foto's van de A1 bij Muiden heb ik daarmee gemaakt.

Gebruikersavatar
sven_engelen
expressweg
Berichten: 3353
Lid geworden op: ma 09 dec 2013, 10:42
Locatie: Venlo/Arnhem
Contacteer:

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door sven_engelen » do 17 nov 2016, 9:46

Rene schreef:Leuke foto's.

Maar ik koop zelf nooit geen Samsung meer.
Teveel niet verwijderbare zware bloatware, en geen grote updates van het besturingssysteem naar een nieuwe Android-versie.
Ik heb zelf de oneplus x, staat niet al te veel bloatware op, ik krijg constant updates en is tamelijk goedkoop (239 eurootjes)
Svenlo

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door waldo79 » zo 20 nov 2016, 10:00

Terug naar de A28.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5803
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A028] KP Hattemerbroek - KP Lankhorst - verbreding naar 2x3

Bericht door Schelpenpaadje » ma 26 mar 2018, 12:20

Het viel me op dat langs de A28 door Zwolle alle hectometerbordjes zijn voorzien van een afgeplakt vmax-schild. Volgens Streetview is dit in beide richtingen het geval.

De snelheid wordt ter plaatse aangegeven met kantelwalsborden in verband met de hier aanwezige plusstrook.

Heeft iemand enig idee welke snelheid er onder de zwarte stickers zit?

Waarom deze bordjes hier überhaupt geplaatst?
Waarom in deze hoeveelheid? Waren de gewone hectometerbordjes op? Het lijkt wel een opslagplaats voor hm-bordjes met snelheidsaanduiding.
Loopt dit vooruit op een verwachte verandering van de snelheid en/of inrichting op dit deel van de A28?

Plaats reactie