Gouda - Praag en vice versa

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Gouda - Praag en vice versa

Bericht door Albaufstieg » wo 05 aug 2015, 0:01

Ik ga in de nacht van aankomende vrijdag op zaterdag rond 03:00 rijden richting Praag. Kan ik nog bijzondere dingen onderweg verwachten?
Deze route leek me voor de hand liggend: A12 - A3 - A2 - A1 - A44 - A7 - A38 - A14 - A4 - A17 - D8.

Misschien weet iemand nog waar ik het beste het vignet kan aanschaffen voor de tolwegen in Tsjechië?

Op dinsdagochtend 12 augustus rij ik weer terug. Alle tips zijn welkom.

Alvast bedankt ! :top:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Gouda - Praag en vice versa

Bericht door Pino » wo 05 aug 2015, 0:25

Verschil tussen de route die je noemt en de route over de A2 en de A14 is miniem. Waar de A2 normaal gesproken berucht is om zijn drukte zal dat in de nacht minder zijn, en het is wellicht wat comfortabeler omdat je lekker rechtdoor kunt rijden. Zal een kwestie van smaak zijn. Of afwisseling (misschien de route over Dortmund terug?).

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Gouda - Praag en vice versa

Bericht door duikgek89 » wo 05 aug 2015, 5:23

...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 01 dec 2015, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Gouda - Praag en vice versa

Bericht door Chris » wo 05 aug 2015, 9:56

Het vignet kan je kopen bij de Raststätte Dresdner Tor, vlak voor het knooppunt met de A17.

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: Gouda - Praag en vice versa

Bericht door Albaufstieg » wo 05 aug 2015, 18:58

Bedankt voor de tips. :)

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: Gouda - Praag en vice versa

Bericht door Albaufstieg » vr 14 aug 2015, 23:33

Eindelijk tijd om hier nog even kort verslag te doen van de bereden routes. Op de heenweg gekozen via de route via Dortmund en Kassel. Op de A2 door het Ruhrgebied nog een Baustelle van 10 km tegengekomen en op de A44 waren ze ook nog op een aantal plekken bezig. De A38 had ik al langere tijd op mijn lijstje staan en mijn voorgevoel werd bevestigd tijdens de rit: het is een prachtige Autobahn van goede kwaliteit. Ik was natuurlijk 's nachts om 03:00 gaan rijden en op zaterdagmorgen kon ik op de (volgens mij sowieso al rustige A38) heerlijk doorrijden. Die trend zette zich gewoon voort op de A14 en de A4. Bij de Dresdner Tor het vignet aangeschaft en via de A17 verder koers gezet richting Praag. Het zuidelijke deel van de A17 is ook wel mooi te noemen.
Dat de D8 nog één onderbreking kent was jullie vast en zeker bekend. Het stuk binnendoor tussen Bílinka en Řehlovice is best leuk voor de afwisseling tijdens de rit. Bij de aansluitingen zelf leek het alsof men al redelijk gevorderd was met de doortrekking. De wegmarkering liep in ieder geval nog een stuk door aan beide zijden zoals ik kon zien, het wegvak was als vanzelfsprekend alleen afgezet.

In Praag veel met het OV gedaan, maar ook nog een paar ritjes met de auto door het centrum. Dinsdagavond 21:00 zijn we weer iets later dan gepland gaan rijden. Ik heb getwijfeld over de route over de A14 en de A2, maar vond de heenweg eigenlijk wel erg plezierig, dus gewoon dezelfde route gekozen. Kon 's nachts behoorlijk lekker doorrijden, blijf daar toch wel een fan van, mits ik goed uitgerust ben.

Leuke trip, en nogmaals hartelijk dank voor jullie adviezen! Volgende stad uit het voormalige Oostblok op de bucketlist is Boedapest.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Gouda - Praag en vice versa

Bericht door SnarfFlevoland » di 25 aug 2015, 11:55

De A38 kan 's nachts soms wel redelijk druk zijn met vrachtverkeer. Gelukkig heb je daar geen last van gehad. :)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Plaats reactie