Infrastructuur in Rotterdam

Discussies over lokale weginfrastructuur, verkeerscirculatieplannen, parkeerbeleid en de relatie met de stedebouwkunde.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Mark » do 03 sep 2015, 13:41

Rotterdam gaat de Coolsingel een metamorfose geven. De trambaan gaat weg uit het midden maar komt naast de weg te liggen. De Coolsingel krijgt richting het Hofplein maar 1 rijstrook, de 2 rijstroken naar de Erasmusbrug toe blijven behouden. Ik vraag mij af wat hiervan de gevolgen zijn, al was de Schiedamsedijk (stuk tussen de Westblaak en de Erasmusbrug) sowieso een halfzachte 1+1.

Nieuwsartikel AD

De volgende beelden zijn van de gemeente Rotterdam waar ze in high-res te bekijken zijn.
SPOILER: TOON

Afbeelding
Het project loopt tot vanaf het Hofplein tot iets na de Schilderstraat/Witte de Withstraat.

Afbeelding
Boven oud, onder nieuw.

Afbeelding
Dwarsdoorsnede.

Afbeelding
Ter hoogte van het oude postkantoor.

Afbeelding
Bij de ABN-AMRO.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18232
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door boe! » do 03 sep 2015, 13:51

Ziet er uit als een oplossing voor een probleem dat niet bestaat. Ik vraag me af of je zomaar van twee naar één rijstrook kan, De Coolsingel lijkt mij vrij druk.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door captain007 » do 03 sep 2015, 14:00

Het voordeel van de huidige opzet is dat het verkeer wat rechtdoor gaat niet hoeft te wachten voor afslaand verkeer, omdat dat over de linkerrijstrook er voorbij kan. Wanneer je dat gaat versmallen staat die weg een groot deel van de dag vol met autoverkeer wat vaststaat, omdat het verkeer wat afslaat constant naar zijstraten moet wachten op fietsers en voetgangers die voorrang hebben. Enkele jaren geleden heb ik een half jaar aan de Coolsingel gewerkt en daar ging ik met de auto dagelijks naartoe. In de vroege ochtend was de Coolsingel uitgestorven en kon je er wel goed doorrijden. In de middag was het altijd al een drama vanwege de vele overstekende voetgangers en het vele afslaande verkeer wat al met twee rijstroken stokte qua doorstroming. Vaak was het zelfs sneller via de S100/S113 die al standaard vast staan te rijden dan op de Coolsingel te gaan wachten voor de zebrapaden. Dat zal nu dan alleen maar erger worden en nog meer drukte opleveren op alternatieve routes.

rene154
stadsweg
Berichten: 402
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 13:47

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door rene154 » do 03 sep 2015, 14:24

^^ Volgens mij is het ook de bedoeling om verkeer steeds meer via de S100 te sturen, in plaats van over de Coolsingel.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door captain007 » do 03 sep 2015, 14:33

^^ Alleen is het probleem dat die enorm overbelast is. Die kan dat extra verkeer er niet bij hebben. En daar is ook al een hoop gedoe over...

Gebruikersavatar
Via
2x5 autosnelweg
Berichten: 15215
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 17:09

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Via » do 03 sep 2015, 17:14

Twee eenrichtingenfietspaden omvormen naar een tweerichtingsfietspad lokt volgens mij ook meer fietsen over de stoep uit. De versmalling voor autoverkeer zet ik ook mijn vraagtekens bij.

Sowieso is Rotterdam er eigenlijk helemaal de stad niet naar om de ruimte voor auto's in te perken. Het hele stedenbouwkundig plan van het centrum is ooit op de auto bedacht. Het enige dat je met versmallen creëert is loze pleinruimte.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Palance » do 03 sep 2015, 17:47

De Coolsingel heeft helaas geen allure. Anders zou je van de vrijgekomen ruimte nog wat terrasjes kunnen maken ofzo, maar helaas is het de straat niet naar.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Ds79m » do 03 sep 2015, 18:17

Via schreef:Twee eenrichtingenfietspaden omvormen naar een tweerichtingsfietspad lokt volgens mij ook meer fietsen over de stoep uit. De versmalling voor autoverkeer zet ik ook mijn vraagtekens bij.

Sowieso is Rotterdam er eigenlijk helemaal de stad niet naar om de ruimte voor auto's in te perken. Het hele stedenbouwkundig plan van het centrum is ooit op de auto bedacht. Het enige dat je met versmallen creëert is loze pleinruimte.
Het ontgaat mij ook volledig welk nut er precies gediend wordt met een kostbare verbouwing, die effectief alleen maar leidt tot een iets bredere stoep.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door RSK » do 03 sep 2015, 18:43

Palance schreef:De Coolsingel heeft helaas geen allure. Anders zou je van de vrijgekomen ruimte nog wat terrasjes kunnen maken ofzo, maar helaas is het de straat niet naar.
Als ik kijk naar de plaatjes van voor de oorlog, dan had de Coolsingel vroeger wel allure. Toen was er eigenlijk één gigantische shared space voor alles op wielen en ook nog een tamelijk brede stoep.

Waar het wat mij betreft mis gaat, is dat diverse bedrijven er kantoren hebben. Kantoren zijn ongetwijfeld leuk, maar passen in Rotterdam beter op het Brainpark ofzo. Midden in de stad kantoor houden staat leuk, maar is erg onpraktisch qua bereikbaarheid en het haalt de sfeer uit een straat.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10195
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Rein » do 03 sep 2015, 19:31

^^ Ik heb ook net als Captain007 wat maanden in Rotterdam bij de Coolsingel gewerkt en ben er ook steeds met de auto gegaan. Zeker 's middags is het hier en daar wat druk, maar het rijdt al met al stukken beter door dan Amsterdam of Utrecht. Geen enkele reden om naar Rotterdam met het OV te gaan.

De Coolsingel lijkt ook mij veel te druk om er in noordelijke richting 1 rijstrook af te halen. Gevolg is dat het daar een groot deel van de dag muurvast zal staan. Is dat wat de gemeente wil bereiken? :nuts:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Palance » do 03 sep 2015, 19:37

RSK schreef: Waar het wat mij betreft mis gaat, is dat diverse bedrijven er kantoren hebben. Kantoren zijn ongetwijfeld leuk, maar passen in Rotterdam beter op het Brainpark ofzo. Midden in de stad kantoor houden staat leuk, maar is erg onpraktisch qua bereikbaarheid en het haalt de sfeer uit een straat.
Er zijn kantoren zat, met een leegstand van tegen de 100%. Volstrekt sfeerloos dus. Daar kan men beter (studenten)woningen van maken ofzo.

Overigens heb ik verder geen moeite met het autoluw maken. Doorgaand verkeer hoort m.i. niet in het stadscentrum thuis.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Rene » vr 04 sep 2015, 10:06

Mark schreef:Rotterdam gaat de Coolsingel een metamorfose geven. De trambaan gaat weg uit het midden maar komt naast de weg te liggen. De Coolsingel krijgt richting het Hofplein maar 1 rijstrook, de 2 rijstroken naar de Erasmusbrug toe blijven behouden.
Rotterdam. Van een echte stad met brede stedelijke boulevards naar een derderangs dorp. Want daar heb je ook dit soort armetierige dorpsstraatjes waar de auto veel te weinig ruimte toebedeeld krijgt. Elke stad heeft nu eenmaal arterials nodig waar autoverkeer fatsoenlijk kan worden afgewikkeld. Doorgaand verkeer van Den Haag naar Dordrecht is er immers al sinds jaar en dag niet meer op de Coolsingel te vinden. Wat er rijdt is puur stedelijk verkeer, dus al dat gezeur over autoluw maken is pure humbug. Als je bepaalde lieden hun gang laat gaan dan komen ze uit op één breed sharespace-achtige vlakte voor fietsers en auto's met daarop in de breedte 6 tramsporen, met daarnaast heel veel groen. Maar of een stad daar nou echt beter van wordt... :roll:

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door captain007 » vr 04 sep 2015, 10:30

Palance schreef:Overigens heb ik verder geen moeite met het autoluw maken. Doorgaand verkeer hoort m.i. niet in het stadscentrum thuis.
Het gros van het verkeer op de Coolsingel heeft toch echt een bestemming in de stad (mede door de hoeveelheid kantoren in de stad) en is geen doorgaand verkeer. Prima dat je een weg autoluw maakt, maar biedt dan reële alternatieven aan voor die verkeersstromen en laat niet de rest van de stad nog meer vast staan. Dat is toch mijn grootste bezwaar bij dit soort ingrepen. Het kost een hoop geld en het levert alleen maar meer ellende op in andere delen van de stad.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Palance » vr 04 sep 2015, 18:51

Er zijn anders prima alternatieven om de Coolsingel te ontwijken. Ik wil er zelf al niet rijden, alleen al door de vele zebrapaden met winkelend publiek. En om die parkeergarages te bereiken, dat kan inderdaad via de Coolsingel in veel gevallen, maar dat van die kantoren zie ik niet zo. Die zijn er wel aan het Weena, maar zoals gezegd kun je daarvoor prima de Coolsingel ontwijken.
Dat je dan in de file terecht komt (dat gebeurt nu ook al) is een reden te meer om de auto te laten voor wat hij is als je daar moet zijn.

Dat er geen doorgaand verkeer is waag ik te betwijfelen, het ligt immers prima tussen de Schiekade/Hofplein enerzijds en de Erasmusbrug anderzijds in.

Alleen is, zoals gezegd, de straat al zo sfeerloos dat een brede boulevard op dat vlak weinig gaat helpen om de stad mooier te maken, daar geloof ik niet in.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door keokiracer » za 05 sep 2015, 15:00

AD schreef:Gevolgen plan Coolsingel niet doorberekend
:arrow: klikkerdeklik voor artikel

:neenee: :facepalm:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10195
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Rein » za 05 sep 2015, 15:06

Ongelooflijk dit. Lekker competent die lui daar........ :neenee:

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door RSK » za 05 sep 2015, 16:16

Oh, dus je hoeft volgens de gemeente Rotterdam helemaal geen berekeningen te doen als je aan het wegennet gaat sleutelen? Nou, wat doen we dan nog moeilijk over de A13-A16? Niks geen ontwerpen, plannen en varianten. Gewoon een weg op maaiveld, want rekenmodelletjes zijn stom.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Ds79m » za 05 sep 2015, 18:19

In dat artikel staat overigens ook nog dat de afsluiting van de Coolsingel tegelijkertijd gepland is met de langdurige afsluiting van de Maastunnel. :facepalm:
Wethouder Adriaan Visser (D66, binnenstad) zegt dat de gevolgen voor de doorstroming in de stad wel mee zullen vallen. Hij houdt daarbij vast aan cijfers die aantonen dat het autoverkeer in Rotterdam afneemt. Bovendien is de gemeente bezig met plannen om het verkeer ook via andere routes door de stad te leiden.

In principe zijn de gevolgen van zo'n verkeersmaatregel voor de doorstroming in de rest van de stad goed te berekenen. ,,Daar kun je vooraf redelijke uitspraken over doen.'' Alleen is het nog maar de vraag of dat in dit geval is gebeurd, aldus verkeerskundige Hans van Meurs. Hij maakt namelijk vaak mee dat bij grote projecten vooraf dit soort berekeningen gewoon niet worden gemaakt.

Ook in het geval van de Coolsingel is dit (nog) niet gebeurd, moet een woordvoerder van Visser erkennen. ,,Dit is slechts een eerste plan. Hoe de definitieve verkeersstromen er uit komen te zien, komt in het verkeerscirculatieplan,'' legt ze uit. In dat plan, dat in november wordt gepresenteerd, zal niet alleen worden gekeken naar de verkeersgevolgen voor de Coolsingel, maar naar de hele stad. Nu zijn die cijfers er dus nog niet. ,,Maar als je naar trends en eerste berekeningen kijkt, denken we dat dit plan uitvoerbaar is.''
Stevig gefundeerd beleid wel :emo:
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Mark » vr 13 nov 2015, 20:06

De Meent is een dwarsverbinding door het centrum van Rotterdam tussen de Coolsingel en de Goudsesingel (ring S100). Omwonenden klagen dat er vrij hard word gereden. De gemeente speelt met het idee om een pilot te starten om één dag auto's te weren. Winkeliers aan/nabij de Meent zijn hier minder blij mee omdat ze bang zijn klandizie te verliezen.

Wordt ongetwijfeld vervolgd.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Palance » vr 13 nov 2015, 20:18

Klandizie verliezen? Er is amper parkeerplek aan de Meent, dus daar zal het niet aan liggen. Leg wat drempels aan, en het hard rijden is voorbij. Overigens is het, op momenten dat ok op de Meent ben, vaak zo druk dat er niet eens hard gereden kán worden.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Bart217
verkeersader
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 22:26
Locatie: Roosendaal

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Bart217 » vr 13 nov 2015, 21:02

Ach, winkeliers misbruiken zogenaamd klandizieverlies om e.e.a. voor elkaar te krijgen. Zo stond er eens wat file op de Coolsingel, wat uiteraard leidde tot klandizieverlies, volgens de winkeliersvereniging. Toen verklaard werd dat die file deels veroorzaakt werd doordat autoverkeer vaak en lang moest wachten voor overstekend winkelend publiek over de zebrapaden, die deels gerealiseerd zijn op verzoek van diezelfde winkeliersvereniging, was het ineens geen probleem meer.
Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Mark » zo 21 feb 2016, 20:34

De gemeente Rotterdam is bezig met een nieuw stedelijk verkeersplan wat zich richt op de periode 2016-2030 (website gemeente), (PDF).
Link
Wat al inmiddels bekend in de oren klinkt is het plan voor een derde stadsbrug (discussie hier) al spreken ze hier in meervoud. Ook het autoluw maken van de binnenstad, zoals de Coolsingel eerder besproken in dit topic, passeert de revue.

Verder zet men, niet onverwachts, vooral in op het openbaar vervoer. Een voorstel is bijvoorbeeld het versmallen van de Maastunnel van 2x2 naar 1+1. De andere buis zou dan ingericht moeten worden als trambuis voor een nieuwe tramlijn tussen Noord en Zuid, vanaf CS naar het Zuidplein. In hoeverre dit daadwerkelijk haalbaar wordt geacht weet ik niet, maar het mag duidelijk zijn dat dit een forse gridlock zal veroorzaken, de tunnel verwerkt zo'n 61.000 motorvoertuigen per etmaal. De Maastunnel zou dan samen met een nieuwe stadsbrug bij Delfshaven én bij Kralingen een nieuwe OV-as moeten vormen tussen Noord en Zuid, met het Zuidplein als nieuwe hub. Ook de bestaande metroverbindingen zouden versterkt moeten worden.

Afbeelding

Al met al ligt de focus vooral op het openbaar vervoer, fiets en vervoer over water. Men verwacht dat door de aanleg van de A4 Delft-Schiedam, A15 MaVa, de doorgetrokken A16 (waar men zo tegen ageerde... :roll:) en de A24 Blankenburgtunnel, het verkeer in de binnenstad zal afnemen. De route door de binnenstad zoals over de Erasmusbrug - via de S112, Coolsingel, de S106 en S122 - zou dan autoluwer kunnen. Door de verschuiving zal er ook minder verkeer rijden over de 's Gravendijkwal, de Maastunnelroute / S100.

Wat van dit alles uiteindelijk terecht zal komen zal de tijd leren. Gezien de kritieken die het versmallen van de Coolsingel al meebracht (de plannen waren niet goed doorgerekend bijvoorbeeld) zal het mij weinig verbazen als het een en ander zal sneuvelen.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Palance » zo 21 feb 2016, 20:48

Een tram door de Maastunnel tussen Zuidplein en Centraal Station? Maar tussen die 2 stations ligt nou juist een snelle metroverbinding.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Wally
verkeersader
Berichten: 943
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 21:56

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Wally » ma 22 feb 2016, 20:21

Die tram zal dus vooral ter ontsluiting van het tussenliggende gebied zijn en niet om snel van CS naar Zuidplein te gaan.

Wat ik zelf opmerkelijk vind is de term 'metrokwaliteit' die vervolgens wel t.p.v. de voorgestelde bruggen is getekend. Krijgen we straks burgopeningen in het metronetwerk? Dat zou echt een gemiste kans zijn.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Palance » ma 22 feb 2016, 20:24

Het tussenliggende gebied wordt nu al door bus 44 aangedaan. Ik weet niet hoe het in de spits is, maar ik reis er wel eens op zaterdag en dan is die lijn niet echt druk te noemen.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Willem » ma 22 feb 2016, 21:56

Het profiel van de Maastunnel is zodanig dat het nog een opgave gaat worden om een tram door een van de buizen te krijgen.

Bart217
verkeersader
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 22:26
Locatie: Roosendaal

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Bart217 » ma 22 feb 2016, 22:37

^^ Hoezo? Was vroegah ook zo!
Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk

lebre7
stadsweg
Berichten: 276
Lid geworden op: vr 19 aug 2011, 23:59
Locatie: A20

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door lebre7 » di 23 feb 2016, 0:41

Tram door de Maastunnel?

In een ver verleden heeft men ooit een trolleynetwerk aangelegd door oa de Maastunnel, maar er heeft nooit een trolleybuslijn door de Maastunnel gereden.

Voorheen was de oude Willemsbrug de verbinding RMO en LMO voor trams.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Willem » di 23 feb 2016, 18:24

De bevestigingspunten van de trolley-bovenleiding kun je nog steeds aan het plafond zien.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Infrastructuur in Rotterdam

Bericht door Mark » zo 22 jul 2018, 19:58

Het aloude plan om de Koningshaven te overbruggen direct in het verlengde van de Willemsbrug wordt weer eens onderzocht.

https://dagblad010.nl/video-verlengen-v ... in-studie/

Plaats reactie