Grenscontroles in Europa

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Robbert297 » zo 13 sep 2015, 22:46

Coen Tunnel schreef:Dat je zegt dat de vluchtelingen wat jou betreft in Hongarije kunnen blijven getuigt ook niet van veel realiteitszin. Waar moet Hongarije in vredesnaam de ruimte vandaan halen om al die mensen op te vangen? Waarom moet Hongarije daarvoor verantwoordelijk worden gehouden? Omdat die vluchtelingen daar toevallig de EU binnenreizen?
Daar had ik inderdaad niet zo gauw bij nagedacht. Het punt is wel dat een groot deel van die vluchtelingen naar Duitsland wil. Waarom per se naar Duitsland? Waarom per se dat land? Dat snap ik dus niet...
Слава Україні

mariusjr
zandpaadje
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 16:09

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door mariusjr » zo 13 sep 2015, 22:46

Robbert297 schreef:Als ik vluchteling zou zijn, dan zou ik blij zijn met elk restje eten wat ik krijg. Het is tenminste iets, en als je daar als vluchteling niet blij mee bent en het zo weer weggooid, ben je wat mij betreft geen echte vluchteling.
Je refereert waarschijnlijk aan die trein in Hongarije?
Weet je uberhaupt wel waarom ze dat deden?
Ik lees jouw reactie wel vaker... net alsof de mensen willen zeggen dat het allemaal volgevreten lui zijn die het eten maar minderwaardig vinden ofzo, en dus geen vluchteling zijn.
Maar ten eerste zijn het geen economische vluchtelingen, en zijn ze niet arm, want anders kunnen ze die reis niet betalen.
En ten tweede... ze gooiden die eten weg omdat het aannemen ervan zou betekenen dat de overheid die trein heel erg lang stil konden laten staan. Immers, ze hebben toch te eten en te drinken?
DAT was de reden.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Robbert297 » zo 13 sep 2015, 22:49

^^ En hoe weet jij dat? Heb je betrouwbare bronnen?
Слава Україні

CasablancaMarocco
verkeersader
Berichten: 655
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 11:40

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door CasablancaMarocco » zo 13 sep 2015, 23:00

Chris schreef:
SnarfFlevoland schreef:Dat de grenscontroles weer worden ingevoerd snap ik wel. Hoewel dit de vluchtelingenstroom niet minder laat worden, gaat een groot signaal uit naar de EU-landen waar al deze vluchtelingen eerst doorheen zijn gereisd. Duitsland kan niet alleen z'n zaakjes oplossen. Zelfs een land als Oostenrijk staat ook een beetje lekker de vluchtelingen door te wuiven, zonder zelf ook een hoop op te nemen. Een grote (begrijpelijke) ergernis van vooral Bayern. In Oostenrijk hebben de vluchtelingen het in principe net zo goed of slecht als in Duitsland. Men houdt dat echter lekker stilletjes, zodat de stroom lekker doortrekt.
Tja, dat is toch echt een beetje de schuld van vooral Merkel. Die heeft gesuggereerd dat alle vluchtelingen welkom zijn, no questions asked. Zo komt die enorme stroom wel op gang ja. Ik denk dat het ook niet meer te stoppen is, mensensmokkelaars hebben nu een nog sterker argument om mensen te verschepen naar Europa. Het blijft echt niet bij die 800.000 dit jaar.

Grenscontroles zijn geen effectieve oplossing. Ze treffen vooral de gewone reiziger en transporteur. Illegale immigratie stop je er niet mee, die zoeken wel andere wegen. Zelfs met een IJzeren Gordijn komen ze nog over zee. Alhoewel er tegenwoordig eigenlijk geen migranten meer vanuit Marokko naar Spanje overvaren.

Het is een heel lastig probleem waarbij Europa eigenlijk voor het blok wordt gezet. Weigeren werkt niet, terugsturen is niet mogelijk of praktisch en in Europa is er voor velen geen goede toekomst.
Bijna 1 miljoen vluchtelingen per jaar is schikbarend veel, en economisch nauwelijks vol te houden met het inwonersaantal wat Duitsland heeft, tel er nog een paar jaar bij op, en ze zitten op de miljoenen.

Het is ook zeker niet zo dat iedereen straks gegarandeerd werk heeft, in sommige Franse achterstandswijken (bv. Parijs, Lyon)zijn er werkloosheidcijfers bekend van +60 procent. Ook hierdoor kunnen er onrusten uitbreken in de toekomst bij de huidige en nieuwe generaties in deze wijken.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Coen Tunnel » zo 13 sep 2015, 23:22

Robbert297 schreef:
Coen Tunnel schreef:Dat je zegt dat de vluchtelingen wat jou betreft in Hongarije kunnen blijven getuigt ook niet van veel realiteitszin. Waar moet Hongarije in vredesnaam de ruimte vandaan halen om al die mensen op te vangen? Waarom moet Hongarije daarvoor verantwoordelijk worden gehouden? Omdat die vluchtelingen daar toevallig de EU binnenreizen?
Daar had ik inderdaad niet zo gauw bij nagedacht. Het punt is wel dat een groot deel van die vluchtelingen naar Duitsland wil. Waarom per se naar Duitsland? Waarom per se dat land? Dat snap ik dus niet...
Omdat ze daar wel het gevoel hebben dat ze welkom zijn. In Turkije, de landen op de Balkan en in Hongarije is dat niet echt het geval.

Zou jij als vluchteling naar een land willen waarvan je weet dat ze niet op vluchtelingen zitten te wachten? Nee, dan ga je dus naar Duitsland, Nederland, Zweden, of andere landen die daar makkelijker mee omspringen en bijvoorbeeld ook gezinshereniging mogelijk maken. Landen waar je als vluchteling bovendien ook beter behandeld wordt.
CasablancaMarocco schreef:Bijna 1 miljoen vluchtelingen per jaar is schikbarend veel, en economisch nauwelijks vol te houden met het inwonersaantal wat Duitsland heeft, tel er nog een paar jaar bij op, en ze zitten op de miljoenen.
Daarom zullen vluchtelingen ook enigszins moeten worden verdeeld over de EU-landen en Schengen-landen.
Het is ook zeker niet zo dat iedereen straks gegarandeerd werk heeft, in sommige Franse achterstandswijken (bv. Parijs, Lyon)zijn er werkloosheidcijfers bekend van +60 procent. Ook hierdoor kunnen er onrusten uitbreken in de toekomst bij de huidige en nieuwe generaties in deze wijken.
Een groot deel van de Syriërs die hier naar toe komt heeft een opleiding genoten. Het zijn niet de kansarmen die hier komen, het zijn de rijkere en beter opgeleide Syriërs. Die zul je ook makkelijker aan het werk kunnen krijgen dan bijvoorbeeld de Somalische vluchtelingen, die vaak geen opleiding hebben gehad.

Er zijn meer landen waar er in sommige gebieden hoge werkloosheid heerst. Vergelijk Zuid-Tirol maar eens met Calabrië, in Calabrië ligt de werkloosheid vijfmaal zo hoog als in Zuid-Tirol, en toch liggen beide gebieden in Italië. De sociale problemen in de Franse banlieues (waar de werkloosheid slechts één van de problemen is) staan volkomen los van de vluchtelingenproblematiek.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Chris » ma 14 sep 2015, 8:51

Momenteel worden wachttijden van meer dan 1 uur gemeld op de Oostenrijkse A8 en A1 voor de Duitse grens. Bij Kufstein en Bregenz wordt niet gecontroleerd zo te zien.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Palance » ma 14 sep 2015, 19:26

En dan zijn er nog steeds mensen die vinden dat Schengen voorgoed afgeschaft moet worden...
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Coen Tunnel » ma 14 sep 2015, 19:42

^^ Die zijn compleet gestoord. Het is praktisch niet te doen om de binnengrenzen weer dicht te gooien en alles te controleren. Het heeft ook nauwelijks zin.

Duitsland kan dit ook nooit lang volhouden. Volgens het Schengenverdrag mogen ze namelijk maximaal 30 dagen controleren.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Palance » ma 14 sep 2015, 19:45

Ook al zou Duitsland het langer volhouden, voor de economie is het overduidelijk schadelijk.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Chris » ma 14 sep 2015, 19:51

Ze zullen het vermoedelijk wel snel afzwakken naar wat lichte controles op vrachtwagens en busjes. De economische belangen zijn te groot om dagelijks 1 of 2 uur in de wachtrij te moeten staan. Er moeten gigantische grenscomplexen worden aangelegd om volledige grenscontroles weer in te voeren, het verkeersaanbod is nu veel groter dan pre-Schengen. Bovendien is er geen personele capaciteit om langdurig op grote schaal grenscontroles uit te voeren. Op een enkele snelweggrensovergang controleren is symboolpolitiek.

Emolenaar
dorpsstraat
Berichten: 176
Lid geworden op: di 07 feb 2012, 18:35
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Emolenaar » ma 14 sep 2015, 19:57

Als ik zo eens kijk op verkeer in Google Maps, zie ik inderdaad dat in Oostenrijk op de A8 en A1 flinke file's voor de Duitse grens staan. En ook nog steeds in Hongarije op de M1 vanaf Mosonmagyaróvár tot de Oostenrijkse grens.
Dit zijn precies de grensovergangen die we passeren als ik naar Roemenië ga... :facepalm:

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door jelger » ma 14 sep 2015, 20:34

Coen Tunnel schreef:^^ Die zijn compleet gestoord. Het is praktisch niet te doen om de binnengrenzen weer dicht te gooien en alles te controleren. Het heeft ook nauwelijks zin.
Je zou bijna denken dat dit juist het moment is om te bewijzen dat we niet eens meer de (binnen)grenzen kunnen optrekken en de EU ontmantelen zoals sommigen bepleiten, ondersteund met dikke rapporten geredeneerd naar hun thesis.

Maar goed, we komen net uit een verschrikkelijk diep dal, geen moment voor zulke experimenten.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door verfmeer95 » ma 14 sep 2015, 20:37

Emolenaar schreef:Als ik zo eens kijk op verkeer in Google Maps, zie ik inderdaad dat in Oostenrijk op de A8 en A1 flinke file's voor de Duitse grens staan. En ook nog steeds in Hongarije op de M1 vanaf Mosonmagyaróvár tot de Oostenrijkse grens.
Dit zijn precies de grensovergangen die we passeren als ik naar Roemenië ga... :facepalm:
Is een route over Praag dan geen optie? Vanaf Amsterdam is de route via Hannover en Dresden maar enkele minuten langer, vanaf Eindhoven via Nürnberg en Frankfurt maar een half uurtje.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Willem » ma 14 sep 2015, 20:47

^^ Dan sta je nog vast, want de M15 naar Bratislava takt pas voorbij Mosonmagyarovar van de M1 af.

Je kunt vanaf Gyor via Sopron omrijden (bij die grens zal het minder druk zijn), maar of dat stuk binnendoor lonend is hangt van de situatie van het moment af. Of wel via Praag, maar dan ook heel Slowakije door en via Debrecen naar Roemenie.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Coen Tunnel » ma 14 sep 2015, 20:49

verfmeer95 schreef:Is een route over Praag dan geen optie? Vanaf Amsterdam is de route via Hannover en Dresden maar enkele minuten langer, vanaf Eindhoven via Nürnberg en Frankfurt maar een half uurtje.
Er zijn wel de nodige werkzaamheden op de Tsjechische D1 tussen Praag en Brno, die weg kent bovendien ook nog aardig wat stukken niet al te best wegdek. Maar veel vertraging zou dat niet moeten geven en het kan een goed alternatief zijn. Het is vanaf Nederland nauwelijks om.

Emolenaar
dorpsstraat
Berichten: 176
Lid geworden op: di 07 feb 2012, 18:35
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Emolenaar » di 15 sep 2015, 17:43

Het probleem aan de route via Tsjechië en Slowakije is, dat je altijd via Hongarije moet, aangezien via Oekraïne is niet echt een optie is. Daar zijn de wegen namelijk niet zo goed, en bovendien zijn de grenscontroles best streng.

Overigens ben ik afgelopen zomer nog naar Roemenië geweest, dus eerstvolgende reis waarschijnlijk pas (zomer) 2016. Tegen die tijd hopelijk betere oplossing voor vluchtelingenprobleem.
En als dat niet het geval is, dan wordt het een zeer nostalgische reis die ons terug brengt in de sferen van begin jaren 90 ;)

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Coen Tunnel » di 15 sep 2015, 17:49

^^ Als je niet via Hongarije zou kunnen/willen is een route via Kroatië en Servië ook nog een optie naar Zuid-Roemenië. ;)

Via Oekraïne lijkt me alleen een optie als je naar bijvoorbeeld Suceava moet. De grenscontroles duren wat langer en de wegen zijn minder goed maar het is wel meer dan 250 km korter dan een route door Hongarije.

mariusjr
zandpaadje
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 16:09

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door mariusjr » di 15 sep 2015, 18:01

Robbert297 schreef:^^ En hoe weet jij dat? Heb je betrouwbare bronnen?
welk stukje bedoel je? Dat het geen economische vluchtelingen zijn of over dat eten weggooien?

Over dat laatste heb ik wel een goede bron, namelijk het rode kruis zelf.
https://www.facebook.com/Hoaxmelding/ph ... 464905856/
Die zegt zelf dat het reden van weggooien was uit protest tegen hun behandeling (ze waren vastgezet, net als met die trein).
Toen ze weer door mochten hebben ze die pakketten wel degelijk aangenomen.

Emolenaar
dorpsstraat
Berichten: 176
Lid geworden op: di 07 feb 2012, 18:35
Locatie: Krimpen a/d IJssel
Contacteer:

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Emolenaar » di 15 sep 2015, 18:35

Coen Tunnel schreef:^^ Als je niet via Hongarije zou kunnen/willen is een route via Kroatië en Servië ook nog een optie naar Zuid-Roemenië. ;)

Via Oekraïne lijkt me alleen een optie als je naar bijvoorbeeld Suceava moet. De grenscontroles duren wat langer en de wegen zijn minder goed maar het is wel meer dan 250 km korter dan een route door Hongarije.

^^ Met deze route bedoel je de route via de E40 door Polen, en dan in Oekraïne via Lviv naar Cernivsti? Dat zou een optie kunnen zijn, aangezien onze bestemming ongeveer 40 Kilometer van Suceava ligt (Dorohoi). ;)
Overigens heb ik weleens negatieve verhalen gehoord van familie in Roemenië die Oekraïne binnen wilden gaan (via kleine grensovergang). Waar ze na 2 uur wachten en moeilijk doen (vragen waarnaartoe, waarom, hoelang enz.)door grenspolitie wat geld moesten geven waarna ze verder konden.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door jelger » di 15 sep 2015, 19:25

mariusjr schreef:
Robbert297 schreef:^^ En hoe weet jij dat? Heb je betrouwbare bronnen?
welk stukje bedoel je? Dat het geen economische vluchtelingen zijn of over dat eten weggooien?

Over dat laatste heb ik wel een goede bron, namelijk het rode kruis zelf.
https://www.facebook.com/Hoaxmelding/ph ... 464905856/
Die zegt zelf dat het reden van weggooien was uit protest tegen hun behandeling (ze waren vastgezet, net als met die trein).
Toen ze weer door mochten hebben ze die pakketten wel degelijk aangenomen.
Illustratief voor de commentaar cultuur op basis van een plaatje, een video van 30 seconden zonder dat er bij staat wat er precies aan de hand was. Zelfs als er wat bij staat, kan dat ter plekke verzonnen zijn. ("het was niet halal" en meer van dergelijke verklaringen). Ik heb hier thuis ook zowat slaande ruzie gehad over dit soort verontwaardiging. (manupulatieve) beeldvorming in een virale commentaar omgeving.

Mensen worden daar willens en wetens op uitputtingsniveau nog eens gemanipuleerd. Trein niet in dan wel, dan gaat ie ergens anders heen dan gezegd, station dicht, station open. en het gaat maar door. En dan gaan we verontwaardigd doen als er mensen "verwend als ze zijn" boos worden. :roll:
Ik ben het gelooof in het empathie gehalte van de westerse mens wel een beetje kwijtgeraatt de afgelopen weken. Totaal gecorrumpeerd cynisme overheerst. En dan hebben we het over christelijke normen en waarden die bedreigd worden door de maan en de sikkel. Rijm het maar.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Coen Tunnel » di 15 sep 2015, 19:30

Emolenaar schreef:Met deze route bedoel je de route via de E40 door Polen, en dan in Oekraïne via Lviv naar Cernivsti? Dat zou een optie kunnen zijn, aangezien onze bestemming ongeveer 40 Kilometer van Suceava ligt (Dorohoi). ;)
Overigens heb ik weleens negatieve verhalen gehoord van familie in Roemenië die Oekraïne binnen wilden gaan (via kleine grensovergang). Waar ze na 2 uur wachten en moeilijk doen (vragen waarnaartoe, waarom, hoelang enz.)door grenspolitie wat geld moesten geven waarna ze verder konden.
Misschien dat het via de grote grensovergang in de DN2/E85 bij Siret makkelijker gaat.

De route via Polen is nu tot de grens met Oekraïne bijna helemaal snelweg, dus daar schiet het wel op. Alleen door Oekraïne heen zal wat minder goed doorrijden, misschien dat Lviv-Chernivtsi wat beter rijdt over de H10 via Stryi of over de H02 en H18 via Ternopil dan de binnendoor-route die Google Maps suggereert (ten noorden van Ivano-Frankivsk langs over de H09 en P20). Maar het deel wat je dan door Roemenië binnendoor moet rijden is een heel stuk korter; het lijkt me dat het Roemeense OWN ook niet bijster snel is. De afstand is zoveel korter dat het wellicht het overwegen waard is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Chris » di 15 sep 2015, 19:35

Mja, de Oekraïense wegen zijn over het algemeen in zeer slechte staat. Westelijk Oekraïne was van oudsher ook het armste deel. Zeker de verbindingen die over de N-wegen lopen zijn vaak in zeer slechte staat, ondanks dat het nog vrij belangrijke verbindingen zijn. Het is wel een aanslag op je auto om via zuidwestelijk Oekraïne naar Roemenië te rijden.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door duikgek89 » di 15 sep 2015, 20:19

...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 01 dec 2015, 15:32, 1 keer totaal gewijzigd.

jelger
expressweg
Berichten: 3341
Lid geworden op: di 29 jul 2008, 9:45

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door jelger » di 15 sep 2015, 20:27

Een auto met fatsoenlijke vering helpt enorm. Rijden met een op een strijplank afgesteld onderstel met ditto wangloze bandjes en typisch Duitse harde zetels gaat je je rug kosten. ;)

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door Wesso » di 15 sep 2015, 21:56

^^ Het is maar goed dat duikgek89 een aversie tegen Audi heeft. :mrgreen:

De mijne gaat er morgen uit.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door SnarfFlevoland » do 17 sep 2015, 9:32

Na Duitsland en Oostenrijk voeren nu ook Tsjechië en Slowakije weer grenscontroles in. Zowel op de grens met Oostenrijk (beide landen) als met Hongarije (Slowakije). Volgens het artikel gaat ook Nederland versterkt aan de grens controleren om te bekijken of de stroom vluchtelingen niet naar Nederland verschuift. De grenscontroles zijn dus echt een dominoeffect geworden, hetgeen eigenlijk al wel min of meer te verwachten was.

Hoewel Duitsland aan de Oostenrijkse grens het sterkst controleert, zijn er nu ook controlepunten op de Tsjechische grens ingericht. Ook is men al bezig om de grens met Frankrijk en Zwitserland sterker in de gaten te houden. Overigens gaan ook in de rechtse politiek van Zwitserland stemmen op om de grenscontroles compleet weer in te voeren, alhoewel het land betrekkelijk weinig last heeft van de vluchtelingenstroom.

Tja, nog even en heel Schengen is in z'n huidige vorm voorbij... :roll:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

mariusjr
zandpaadje
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 16:09

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door mariusjr » do 17 sep 2015, 13:22

Die controles mogen toch maar 30 dagen duren?

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door RSK » do 17 sep 2015, 13:23

^^ Wat is het probleem om na 30 dagen een kwartiertje koffiepauze te houden en vervolgens een tweede controle van 30 dagen te doen? ;)
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

mariusjr
zandpaadje
Berichten: 13
Lid geworden op: zo 02 aug 2015, 16:09

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door mariusjr » do 17 sep 2015, 14:39

Ze mogen niet structureel zijn, volgens Schengen.
En opnieuw na een koffiepauze begint op mij wel structureel over te komen ;-)

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Grenscontroles in Europa

Bericht door SnarfFlevoland » do 17 sep 2015, 14:49

Volgens mij hebben nu een hoop landen in Europa andere zorgen en daarmee lak aan die regeling. Denk niet dat er gevolgen zullen zijn als men dit voorlopig een paar maanden volhoud. In het ergste geval zal het Schengen-akkoord aangepast worden.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Plaats reactie