De foto's worden direct geladen als het topic wordt geopend.mhkamp schreef:De foto's zijn op origineel formaat, open niet wanneer je op een mobiel device met je databundel![]()

Moderator: Moderatoren
De foto's worden direct geladen als het topic wordt geopend.mhkamp schreef:De foto's zijn op origineel formaat, open niet wanneer je op een mobiel device met je databundel![]()
Het mooiste is als je een CPL-filter voor je lens kunt plaatsen. Daarmee haal je onder gunstige omstandigheden 90% van de ongewenste reflecties weg. Zoomen zorgt er voor dat de maximale sluitertijd om een niet-bewogen foto te nemen afneemt.GuteFahrt schreef:Ik deed dit om weerspiegeling zo veel mogelijk te vermijden op de plaatjes, maar je kunt dit natuurlijk ook uit de foto snijden. Ik vraag me af wat het beste is hieromtrent.
Ik heb de zoom van mijn Samsung WB350f standaard op x4 staan. Alleen wanneer er iets is zoom ik in / uit. Ik probeer zo veel mogelijk door de voorruit te fotograferen en geen dashboard / zonneklep oid er op te zettenGuteFahrt schreef:Ik heb een vraag m.b.t. maken van drive-by foto's: diegenen die dergelijke foto's maken, gebruiken jullie de zoom wel eens by drive-by? Of deels, of helemaal niet? Ik deed in het begin wel eens met zoom, maar later ben ik daar van afgestapt. Ik deed dit om weerspiegeling zo veel mogelijk te vermijden op de plaatjes, maar je kunt dit natuurlijk ook uit de foto snijden. Ik vraag me af wat het beste is hieromtrent. Of kan dit ook nog weer per camera verschillen?
Hoe maak je drive-by-foto's? Ik maakte altijd gebruik van een driepootstatiefje, vastgeplakt aan een stuk dashboard. Helaas is het dashboard in mijn nieuwe auto (door de kromming) niet meer geschikt om het statiefje op te bevestigen. De camera is ongeveer van hetzelfde formaat als de vorige, een Panasonic DMC-FZ38, maar het was nogal krap zo tegen de voorruit aan.GuteFahrt schreef:Ik ben me ervan bewust dat voor drive-by een compact inderdaad handig blijft en daar wil ik ook wel weer eens een nieuwe van op de kop tikken.
Leuke marketing-praat, maar dit soort dingen heb je weinig aan en zijn tegenwoordig eigenlijk standaard op alle spiegelreflex-camera's. Met afstand het belangrijkste voor een goede beeldkwaliteit is de beeldsensor; hoe groter, hoe beter en dan zit je bij iedere spiegelreflex-camera eigenlijk wel goed. Prestaties bij weinig licht zijn wellicht minder relevant als je buiten fotografeert, maar weinig ruis bij hoge iso-waardes zorgt ook voor betere beelden. Dat is tegenwoordig steeds beter onder controle en aan een spiegelreflex-camera anno 2016/2017 kun je eigenlijk geen buil meer vallen qua kwaliteit. Die is altijd beter dan van een compactere camera, juist vanwege de sensor. Vraag is alleen of je aan zo'n camera toe bent, met losse lenzen e.d. Met een 18-55 mm-objectief heb je namelijk vrijwel geen zoom, dus dan kom je al snel uit bij een aanvullend objectief.GuteFahrt schreef:Er staat bij 18 megapixel CMOS-sensor , 3" LCD scherm voor duidelijk weergave, Filmen in Full HD kwaliteit en incl. eenvoudige stapsgewijze uitleg en EOS Companion-app.
Dat ligt er maar net aan wat voor mobiele telefoon je hebt. Ik heb een 2 jaar oude mobiele telefoon en een 10 jaar oude compact camera, en die compact camera maakt toch echt betere foto's dan de telefoon.Chris schreef:Mobiele telefoons kunnen betere foto's maken dan een compact camera van een jaar of 5 geleden,