Zierikzee-blues

Discussies over de bewegwijzering. Voor zowel het hoofdwegennet als het onderliggend wegennet. Over systeem, wegnummering, redesign, fouten, ANWB, Tebodin, etc.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Steptimer » wo 01 jul 2015, 21:45

De bewegwijzering in Zierikzee wordt aangepast aangezien toeristen de weg naar het centrum blijkbaar niet goed konden vinden zoals Piet en Toos uit Vlaardingen.
http://www.pzc.nl/regio/schouwen-duivel ... -1.4995464

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10195
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Rein » wo 01 jul 2015, 21:50

In de metropool Zierikzee heb je inderdaad uitgebreide bewegwijzering nodig. :facepalm:
Kom op zeg, hoe groot is dat gat nou? In zo'n plaatsje kan je niet fout lopen.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18231
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Zierikzee-blues

Bericht door boe! » wo 01 jul 2015, 21:55

Bewegwijzering wil in dit geval zeggen wegwijzers voor voetgangers, die je in heel veel plaatsen hebt hangen en waarop verwijzingen staan naar lokale bezienswaardigheden en bijvoorbeeld het station of in dit geval een parkeerplaats.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Palance » wo 01 jul 2015, 22:11

Ik acht de kans klein dat er in Zierikzee een bordje komt dat naar het station verwijst :)
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18231
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Zierikzee-blues

Bericht door boe! » do 02 jul 2015, 9:10

^^ Busstation. ;)

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Zierikzee-blues

Bericht door harry » do 02 jul 2015, 21:18

^^ Of Station Oss.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Zierikzee-blues

Bericht door mavas » vr 25 sep 2015, 21:39

http://www.verkeerskunde.nl//system/xmail/statistics/zierikzee-krijgt-extra-bewegwijzering.41623.lynkx schreef:Zierikzee krijgt extra bewegwijzering
donderdag 24 september 2015

Naar aanleiding van de ervaringen van weggebruikers heeft Rijkswaterstaat besloten op een aantal punten de bewegwijzering naar Zierikzee uit te breiden. Dit geldt voor de westelijke richting vanaf knooppunt Ridderkerk en in oostelijke richting tussen Beneluxplein en Vaanplein.

Lees meer in de link.
In het bericht staat tevens een verhaal over netwerkdoelen, en dat Bergen op Zoom een netwerkdoel zou zijn. Dat lijkt mij onjuist. Volgens mij is BoZ niet meer dan een richtinggevend hoofddoel voor de A29/A4 en is het geen netwerkdoel.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Ds79m » vr 25 sep 2015, 22:01

^^ Dat artikel heeft een hoog klok-klepel-gehalte.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20522
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Zierikzee-blues

Bericht door waldo79 » vr 25 sep 2015, 22:33

Van het medium verkeerskunde.nl zou je een beter verhaal verwachten :)

Gebruikersavatar
Steptimer
autoweg
Berichten: 1003
Lid geworden op: ma 04 okt 2010, 22:25

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Steptimer » vr 25 sep 2015, 23:32

Tot heden is Zierikzee nog niet terug toegevoegd. Ik vraag me af wanneer het eindelijk eens gaat gebeuren en hoe ze het gaan aanpakken :| . Vooral op de nieuwe borden misschien een beetje lastig..

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Vinny » za 26 sep 2015, 7:58

De titel suggereert ook nog eens dat in Zierikzee zelf er meer wegwijzers komen omdat mensen in de plaats zelf de weg terug naar huis moeilijk kunnen vinden :hap:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Albaufstieg
autoweg
Berichten: 1029
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 23:45
Locatie: Gouda

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Albaufstieg » za 26 sep 2015, 11:27

Steptimer schreef:Tot heden is Zierikzee nog niet terug toegevoegd. Ik vraag me af wanneer het eindelijk eens gaat gebeuren en hoe ze het gaan aanpakken :| . Vooral op de nieuwe borden misschien een beetje lastig..
Onjuist. Van de week een ruiter met daarop 'Zierikzee' gespot op één of meerdere portalen in de verbindingslus A16-Re richting A15-Li in knp. Ridderkerk. Het betrof sowieso het laatste portaal in de verbindingslus voor de uitvoeger richting de parallelbaan van de A15 en afrit Barendrecht. Op de parallelbaan van de A15 wordt het doel Zierikzee dan gecontinueerd tot aan knp. Vaanplein.
Laatst gewijzigd door Albaufstieg op za 26 sep 2015, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Widejo » za 26 sep 2015, 13:54

In het bericht staat tevens een verhaal over netwerkdoelen, en dat Bergen op Zoom een netwerkdoel zou zijn. Dat lijkt mij onjuist. Volgens mij is BoZ niet meer dan een richtinggevend hoofddoel voor de A29/A4 en is het geen netwerkdoel.
In principe vertegenwoordigd Bergen op Zoom een landsdeel. Namelijk de (gewenste) entree voor Zeeland, West-Brabant en Antwerpen-Havens.
Dus niet alleen voor de A29/A4 maar ook de A58. Waarom zou BoZ dan geen netwerkdoel zijn?

Mijn persoonlijke mening is dat Zierikzee langzaam zijn geliefde dorp ziet verdwijnen uit het snelwegbeeld en daarom klaagt vanuit chauvinistisch oogpunt onder de noemer van "herkenbaarheid en bereikbaarheid".
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Willem » za 26 sep 2015, 16:31

Zierikzee staat net zo goed voor een landsdeel. Die bestemming kun je ruimer opvatten als "Noord-Zeeland".

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Coen Tunnel » za 26 sep 2015, 16:50

Widejo schreef:
In het bericht staat tevens een verhaal over netwerkdoelen, en dat Bergen op Zoom een netwerkdoel zou zijn. Dat lijkt mij onjuist. Volgens mij is BoZ niet meer dan een richtinggevend hoofddoel voor de A29/A4 en is het geen netwerkdoel.
In principe vertegenwoordigd Bergen op Zoom een landsdeel. Namelijk de (gewenste) entree voor Zeeland, West-Brabant en Antwerpen-Havens.
Dus niet alleen voor de A29/A4 maar ook de A58. Waarom zou BoZ dan geen netwerkdoel zijn?
Simpelweg omdat Bergen op Zoom niet als netwerkdoel is aangewezen binnen NBA (Nieuwe Bewegwijzering Autosnelwegen). Het netwerkdoel voor die regio is Breda, maar dat is voor de A29/A4 vanaf Rotterdam niet richtinggevend. Vandaar de keuze voor Bergen op Zoom. Op de A58 wordt Bergen op Zoom vanaf Breda niet aangegeven, maar wel netwerkdoel Vlissingen.

hmeer
dorpsstraat
Berichten: 213
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 21:15

Re: Zierikzee-blues

Bericht door hmeer » za 26 sep 2015, 17:08

^^ Vlissingen is volgens mij ook geen netwerkdoel, maar een beter richtinggevend hoofddoel op de A58 dan Bergen op Zoom. Voorheen had Vlissingen de status einddoel van de A58 zoals Zierikzee dit had van de A59, ook al lag dit niet eens aan het eind van de A59. Nu men is afgestapt van dit systeem, worden de verste verwijzingen naar deze ex-einddoelen vervangen door netwerkdoelen en/of beter richtinggevende hoofddoelen. Zo zal op de A58 Vlissingen ten oosten van kp Sint Annabosch vervangen worden door Rotterdam, en op de A59 Zierikzee ten oosten van kp Zonzeel tevens door Rotterdam en Breda.

In sommige gevallen komen einddoelen dus terug als richtinggevende hoofddoelen, als de weg niet naar een netwerkdoel leidt. De netwerkdoelen zijn voor alle duidelijkheid: Amsterdam en Rotterdam (waarbij deze een superfunctie hebben boven alle anderen en worden zo voorts aangegeven vanaf de meeste snelweggrensovergangen), Utrecht, Eindhoven, Breda, Maastricht, Groningen, Zwolle, Hengelo en Arnhem/Nijmegen (afhankelijk van welke dichterbij ligt op de route erheen, en in de buurt van de 1 komt de ander erbij).

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Coen Tunnel » za 26 sep 2015, 17:15

^^ Je hebt inderdaad gelijk over Vlissingen, ik maakte inderdaad een fout toen ik stelde dat het een netwerkdoel zou zijn. Maar goed, dat Bergen op Zoom niet op de A58 bij Breda wordt aangegeven maakt in ieder geval duidelijk dat Bergen op Zoom ook geen netwerkdoel is.

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Widejo » za 26 sep 2015, 23:36

^^
Ja je hebt gelijk. Roosendaal is inderdaad de gelukkige in het geval van de A58 bij Breda.
Dat maakt het artikel in deze nog slechter.
Hamburg, meine Perle

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6379
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Seat Ibiza » zo 27 sep 2015, 10:54

^^
Roosendaal is geen netwerkdoel. Vraag dat maar aan Calimero op dit forum ;)
Als je via de zoekfunctie van het forum naar netwerkdoelen zoekt, kun je lijsten vinden die René ooit geplaatst heeft met de systematiek per snelweg.

Overigens kan het zijn dat deze info al weer deels achterhaald is door de actualiteit.
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op zo 27 sep 2015, 12:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Lijst op verzoek verwijderd. Zijn van weinig waarde meer. M.v.g. Moderator Snelwegfreak

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Ds79m » zo 27 sep 2015, 11:14

Toch wordt Bergen op Zoom onbedoeld nu wel een soort hoofddoel met speciale status, zoals Den Haag. Het wordt ruimschoots aangegeven in de regio Rotterdam, op de A17 vanaf Klaverpolder (voor Roosendaal), op de A12 (BE) vanaf Antwerpen, op de A58 vanaf Vlissingen (voor Goes) en ook in de rest van Zeeland komt het vrij prominent voor. De A58 vanaf Breda is daarmee eerder een uitzondering.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

hmeer
dorpsstraat
Berichten: 213
Lid geworden op: do 20 feb 2014, 21:15

Re: Zierikzee-blues

Bericht door hmeer » zo 27 sep 2015, 11:49

Seat Ibiza schreef: Als je via de zoekfunctie van het forum naar netwerkdoelen zoekt, kun je lijsten vinden die René ooit geplaatst heeft met de systematiek per snelweg.

Overigens kan het zijn dat deze info al weer deels achterhaald is door de actualiteit.
Ik dacht een paar maanden terug ergens te hebben gehoord dat er nieuwe lijsten van gaan komen en/of de oude worden geüpdatet. Is hier al iets over bekend wanneer deze er gaan komen?

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Ds79m » zo 27 sep 2015, 12:38

^^ Die oude lijsten zijn inderdaad niet geldig meer. Hoe het verder gaat, weet ik overigens niet.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Rene » zo 27 sep 2015, 12:48

Het heeft weinig zin om die lijsten die door mij een paar jaar geleden op dit forum waren geplaatst te blijven citeren.

(Er komt een aan de richtlijn onderliggend document aan waarin alles nauwkeurig wordt vastgelegd wat er op elke snelweg bij elke afrit in doorgaande en in afgaande richting op de borden moet komen te staan.)
Seat Ibiza schreef:Als je via de zoekfunctie van het forum naar netwerkdoelen zoekt, kun je lijsten vinden die René ooit geplaatst heeft met de systematiek per snelweg.
Niet meer.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6379
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Seat Ibiza » zo 27 sep 2015, 12:55

Rene schreef:Niet meer.
Jammer, was een interessante lijst. Dat deze niet meer up-to-date waren had ik al vermeld, maar het was een prima manier om de nu toegepaste systematiek (enigszins) te begrijpen.

Beetje kinderachtig ook om ze nu te (laten) verwijderen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Vinny » zo 27 sep 2015, 20:25

Het was een tijdsdocument. Met de jaren veranderen de inzichten.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Zierikzee-blues

Bericht door harry » zo 27 sep 2015, 22:22

Seat Ibiza schreef:Beetje kinderachtig ook om ze nu te (laten) verwijderen.
Helemaal niet. Beter geen informatie van verkeerde informatie.
Rene schreef:Er komt een document aan waarin alles nauwkeurig wordt vastgelegd wat er op elke snelweg bij elke afrit in doorgaande en in afgaande richting op de borden moet komen te staan
:klappen:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Palance » do 08 okt 2015, 13:36

Seat Ibiza schreef: Beetje kinderachtig ook om ze nu te (laten) verwijderen.
100% mee eens, want...
Vinny schreef:Het was een tijdsdocument. Met de jaren veranderen de inzichten.
Het forum en de wiki bestaan mede vanwege de schat aan informatie. Als een veranderd inzicht aanleiding is om oude informatie ter naslag te verwijderen, dan stel ik voor dat alle bijdragen over oude plannen worden verwijderd van wiki en forum. Ik vind deze verwijderactie dus een enorme blunder.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Zierikzee-blues

Bericht door harry » do 08 okt 2015, 16:10

^^
Dit waren persoonlijke bijdragen die door de auteur zelf verwijderd zijn. Iedereen op dit forum mag zijn eigen berichten achteraf wijzigen.

De reden is ook duidelijk: ze werden voortdurend verkeerd geïnterpreteerd (als waarheid beschouwd in plaats van als historische informatie).
Wellicht had deze informatie in een ander topic geplaatst kunnen worden, met de duidelijke tekst erbij dat het om historische informatie gaat.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Seat Ibiza
2x2 autosnelweg
Berichten: 6379
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 22:05
Locatie: Ibiza ;-)

Re: Zierikzee-blues

Bericht door Seat Ibiza » do 08 okt 2015, 16:20

harry schreef:ze werden voortdurend verkeerd geïnterpreteerd (als waarheid beschouwd in plaats van als historische informatie).
Sorry Harry, misschien doel je niet op mijn laatste bijdrage, maar ik wil toch even melden dat ik zéér duidelijk heb gemeld dat de info uit de quote inmiddels achterhaald kon zijn.

Verder vind ik je opmerking dat ieder zijn oude berichten mag wijzigen of verwijderen ook erg kort door de bocht. Leuk voor andere gebruikers als ik 5000 berichten verwijder of laat verwijderen en hele topics daardoor onleesbaar worden. Nee, wat mij betreft geldt: wat geplaatst is, blijft geplaatst (en in uitzonderlijke gevallen kan daar natuurlijk van worden afgeweken)

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Zierikzee-blues

Bericht door harry » do 08 okt 2015, 16:33

Seat Ibiza schreef:maar ik wil toch even melden dat ik zéér duidelijk heb gemeld dat de info uit de quote inmiddels achterhaald kon zijn.
Maar dát wordt dan weer door anderen verkeerd bedrepen, als ik het me goed herinner.
Seat Ibiza schreef:Verder vind ik je opmerking dat ieder zijn oude berichten mag wijzigen of verwijderen ook erg kort door de bocht.
Het is puur een constatering van de technische mogelijkheid. Of het wenselijk is, is een tweede. Kennelijk vindt het forumbeheer van wel, anders hadden ze die mogelijkheid uitgezet.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Plaats reactie