[NL][N659] Oesterdam

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

[NL][N659] Oesterdam

Bericht door mavas » zo 11 okt 2015, 13:45

Een fotoserie van de N659 van Rilland-Bath naar Tholen. Deze weg loopt 10 kilometer over de Oesterdam, de meest oostelijk gelegen dam van de Deltawerken.
24 foto's allemaal te zien in de volgende link: https://goo.gl/photos/YCGVTC3aKPQ6hmDE8

Een selectie hieronder.

Even voordat we de N659 opdraaien, op de N289:
Afbeelding

De N659 loopt door een mooi gebied:
Afbeelding

Op de dam zelf:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [FOTO] N659 Oesterdam

Bericht door Chris » zo 11 okt 2015, 21:06

Dit is denk ik toch wel het minst bekende grote onderdeel van de Deltawerken, voor mensen van buiten de regio. Hij ligt ook niet op een doorgaande route.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [FOTO] N659 Oesterdam

Bericht door mavas » zo 11 okt 2015, 23:14

Verrassend genoeg is het de langste dam van de Deltawerken. En dat wist ik ook niet, dat heb ik van de wegenwiki :lol:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [FOTO] N659 Oesterdam

Bericht door keokiracer » zo 11 okt 2015, 23:19

Ik vond het een maandje geleden geen eigen topic waard, maar nu er toch een topic geopend is 3 plaatjes van de Oesterdam op een rustige zondagochtend:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Videomateriaal heb ik ook, maar dat is door de vele tussenstops voor foto's niet echt geweldig, bovendien was de ruit vuil ( :redangry: ) en staat tussen de sluizen en het midden van de dam de camera wel heel erg scheef :oops:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [FOTO] N659 Oesterdam

Bericht door mavas » zo 11 okt 2015, 23:35

^^ Aha, die foto's zijn van jou! Ik zag vrij recent dat Chris een foto hiervan had geplaatst, maar die heb jij dan gemaakt zeker?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [FOTO] N659 Oesterdam

Bericht door keokiracer » zo 11 okt 2015, 23:40

Ik had ze wel eens eerder geplaatst op het forum om een statement van Chris te ondersteunen (klik), misschien dat je daarmee in de war bent?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18191
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [FOTO] N659 Oesterdam

Bericht door mavas » zo 11 okt 2015, 23:49

^^ Dat topic was het het ja. Maar ik zie nu dat jij ze zelf geplaatst hebt, Chris had het bericht ervoor dus getikt :lol:
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [FOTO][N659] Oesterdam

Bericht door GuteFahrt » zo 11 okt 2015, 23:55

Puike repo weer. :) Dat tankstation op de laatste foto ziet er overigens vrij groot uit voor N659 begrippen. Al is 'ie dus bij de T-splitsing met de N286 gelegen.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [FOTO][N659] Oesterdam

Bericht door keokiracer » ma 12 okt 2015, 0:03

^^ Daar is ook een elektrisch oplaadpunt en kun je ook biobrandstoffen pompen. Dat tankstation daar is erg nieuw.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [NL][N659] Oesterdam

Bericht door Chris » ma 20 mar 2023, 22:01

Provincie Zeeland schreef: Aanleg nieuwe rotonde Oesterdam

Van 3 april tot en met 17 mei 2023 werken we aan de aanleg van een nieuwe rotonde nabij Resort Oesterdam (N659). Hoewel we overlast zoveel mogelijk proberen te beperken, brengt het werk hinder met zich mee. Er zijn twee nachtelijke afsluitingen en wordt er een omleidingsroute ingesteld.

De afgelopen jaren is het Resort Oesterdam uitgebreid. Bovendien wordt er tegenover het park veel gerecreëerd aan de Oosterschelde. Het verkeer op deze locaties is toegenomen en steeds vaker ontstaan er onveilige situaties. Om verkeersveiligheid en doorstroming van de kruising op de Oesterdam ter hoogte van Resort Oesterdam te verbeteren, wordt een nieuwe rotonde aangelegd.

Hoewel het Resort Oesterdam tijdens de werkzaamheden bereikbaar blijft via een tijdelijke ingang (aangegeven op de borden), kunt u tijdens de werkzaamheden hinder ondervinden. Er blijft één rijstrook beschikbaar voor verkeer. Wel geldt een snelheidsbeperking, er worden tijdelijke verkeerslichten geplaatst en op sommige momenten worden verkeersregelaars ingezet. In de nacht 15 – 16 mei en 16 – 17 mei van (19.00 – 6.00 uur) is de weg volledig afgesloten voor verkeer. Tijdens deze twee afsluitingen is er een omleiding ingesteld. Het Resort Oesterdam is dan bereikbaar vanuit Rilland.

Jeff
expressweg
Berichten: 3014
Lid geworden op: za 12 mei 2018, 10:48

Re: [NL][N659] Oesterdam

Bericht door Jeff » di 21 mar 2023, 10:14

Het zal mij weinig verbazen als deze weg binnen 10 jaar een gewone GOW-80 is. Kost een stuk minder in het onderhoud

Plaats reactie