Bij deze:Palance schreef:Foto's volgen nog

Moderator: Moderatoren
Bij deze:Palance schreef:Foto's volgen nog
Hulde voor deze oplossingPalance schreef:Nog mooier: Ernaast loopt een trambaan, zonder bovenleiding, omdat dat lelijk staat in de stad. De tram laadt bij de haltes even wat stroom op via de pentograaf, en rijdt daarna op de accu naar de volgende halte.
De traditionele 6 radialen van Madrid hadden Romeinse cijfers, dus de N-I naar Irun, de N-II naar La Jonquera, de N-III naar Valencia, de N-IV naar Cádiz, de N-V naar Badajoz en de N-VI naar La Coruña. Doordat deze wegen in de jaren '80-90 grotendeels zijn omgebouwd of vervangen door autovías is er niet veel meer van over. Van alle zes radialen bestaan nog wel enkele trajecten, maar slechts een paar delen zijn nog van enig belang (bijvoorbeeld de N-II tussen Zaragoza en Lleida die gebruikt wordt om de tol op de AP-2 te vermijden).Palance schreef:Verder via de N-IV (raar wegnummer trouwens - zo veel wegnummers met Romeinse cijfers zijn er volgens mij niet eens)
Volgens de Spaanstalige wikipedia zijn er momenteel al werken over het hele gedeelte tot aan de A-49.Chris schreef:Na circa 6 jaar inactiviteit zijn de werkzaamheden aan de SE-40 ten zuidoosten van Sevilla recent hervat, zoals te zien op deze nieuwe satellietbeelden van 1 februari 2016. Vooralsnog zijn de werkzaamheden alleen tot aan de A-4 hervat, het is mij onduidelijk hoe het staat met de tunnel onder de Río Guadalquivir. Op satellietbeelden van mei 2015 is te zien dat nog geen aanvang is gemaakt met de tunnelbouw.
Inderdaad, net als de (begrijpelijkere) misvatting dat de Noordkaap het noordelijkste punt van Noorwegen is, terwijl er iets westelijk een noordelijker punt is.Chris schreef: Ik heb overigens gemerkt dat mensen vaak denken dat Gibraltar op het zuidpuntje ligt. Gibraltar ligt echter 12 kilometer noordelijker dan Tarifa (en 25 kilometer oostelijker).
En beiden liggen ook op een eiland. Nordkinn is eigenlijk het noordelijkste punt van het Europese vasteland en ligt 65 kilometer ten oosten van de bekendere Noordkaap.marcel schreef:net als de (begrijpelijkere) misvatting dat de Noordkaap het noordelijkste punt van Noorwegen is, terwijl er iets westelijk een noordelijker punt is.