Flickr foto's

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76270
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Flickr foto's

Bericht door Chris » wo 12 mei 2010, 20:43

Just FYI:

Vandaag werd een probleem duidelijk op Skyscrapercity met betrekking tot foto's die gehost zijn op Flickr.

Volgens de community guidelines van Flickr moet een gehotlinkte foto teruglinken naar de fotopagina. Echter, Flickr genereert alleen een HTML-code die niet geaccepteerd wordt op de meeste forums. Bijna iedereen pakt dus de directe link, wat dus niet aan de community guidelines voldoet.

Ergens vannacht heeft Flickr het gehele domein skyscrapercity.com geblokkeert, wat de functionaliteit van dat forum enorm beperkt, er zijn letterlijk honderdduizenden foto's van het Flickr domein geplaatst op SSC.

Op het wegenforum wordt ook niet teruggelinkt. Ik doe dat zelf ook nooit, het is erg omslachtig, je moet per foto een URL/IMG combinatie maken met de twee links (foto pagina en directe URL). Nou betwijfel ik of ze het wegenforum ook zullen blokkeren, SSC is immers het grootste forum ter wereld gemeten naar views, dus die zullen ze wat eerder blokkeren dan een relatief klein forum als het wegenforum waar ook niet zo bijzonder veel Flickr foto's op staan.

De SSC community was duidelijk "not amused" met de actie van Flickr, temeer daar veel leden ook een betaalde flickr account hebben (ik ook). Flickr lijkt echter wel cooperatief te zijn voor het zoeken naar een oplossing, mogelijk komt er ook een gegenereerde BBcode, die de meeste problemen zou oplossen.

Het grootste probleem is echter de bestaande foto's, die grotendeels niet teruglinken. Het is ondoenlijk om van duizenden foto's de links te veranderen. Ik ben benieuwd hoe dit afloopt.

Gebruikersavatar
doorn
verkeersader
Berichten: 733
Lid geworden op: di 14 aug 2007, 10:36
Locatie: Amersfoort

Re: Flickr foto's

Bericht door doorn » wo 12 mei 2010, 22:33

Ik denk dat Flickr dat heeft gedaan naar een aantal klachten van fotografen. Echt andere methoden zullen er denk ik niet zijn om hier achter te komen.
Verder weet ik niet of Flickr gebruikers kunnen zien waarvandaan hun foto's worden gelinkt (ik heb zelf geen Flickr account), maar zolang dat niet kan is de kans klein dat dit forum geblokkeerd zal worden.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Flickr foto's

Bericht door Coen Tunnel » do 13 mei 2010, 20:15

Dan hebben ze je geflickt. Wat een flickers. :evil:

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Flickr foto's

Bericht door Palance » vr 14 mei 2010, 15:07

Het zal zoals altijd wel om geld gaan. NIet teruglinken is niet terugklikken en uiteindelijk geen reclameinkomsten. Wel heel flauw om dat ook voor betalende klanten te doen.


Afijn, weer een reden waarom ik mijn foto's op een eigen plekje plaats en niet bij een andere hoster. (om dan om de zoveel tijd plaats te maken voor wat anders, dat dan weer wel).
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76270
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Flickr foto's

Bericht door Chris » vr 14 mei 2010, 15:13

De foto's doen het inmiddels weer. Het zal wel een soort wake-up-call zijn geweest, maar ik blijf erbij dat Flickr dit ook deels aan zichzelf te danken had, als ze een BBcode link bij elke foto (net zoals de HTML en directe link die ze al geven) hadden gedaan was het probleem er niet geweest.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76270
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Flickr foto's

Bericht door Chris » wo 23 jun 2010, 17:16

Ik heb een greasemonkey script (add-on van Firefox) die automatisch de BB-codes genereert.

Inmiddels heb ik 20.256 foto's geupload naar Flickr. Met Photobucket zijn je foto's meestal binnen een paar dagen off-line omdat je op drukke forums met veel foto's binnen de kortste keren door je maandelijkse bandbreedte bent, en met Google Picasa had ik inmiddels wel een stuk 6 accounts gehad moeten hebben om alles te kunnen plaatsen. Foto's uploaden naar tinypic of imageshack doe ik enkel nog als het om kaartjes of enkele foto's gaat, aangezien je ze daar niet echt kan beheren en rangschikken zoals bij Flickr.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Flickr foto's

Bericht door waldo79 » do 24 jun 2010, 13:30

^^Loont het niet om ergens een betaald account te nemen of is dat afzetterij?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76270
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Flickr foto's

Bericht door Chris » do 24 jun 2010, 15:48

Ik heb een betaald account van Flickr. $ 25 per jaar met onbeperkte opslagruimte en bandbreedte.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76270
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Flickr foto's

Bericht door Chris » vr 15 aug 2014, 17:16

Op Flickr lijkt de 'share' button niet te werken. Een alternatief is om een andere versie te nemen dan de Engelse. Ik gebruik nu de Spaanstalige versie, voordeel is dan ook nog dat je niet de hele BB code in 1 regel krijgt, maar 1 regel voor de foto URL en 1 regel voor de credit.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Flickr foto's

Bericht door captain007 » vr 15 aug 2014, 21:28

Zal dit weekend eens kijken of ik er ook last van heb als ik wat foto's van vakantie ga uploaden. Moet zeggen dat de share functie de laatste maanden al irritanter werkte dan voorheen.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Flickr foto's

Bericht door keokiracer » za 16 aug 2014, 20:14

Daarnet geen enkel probleem mee gehad op de Engelse versie :dontknow:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Flickr foto's

Bericht door Mark » za 16 aug 2014, 21:23

Probleem speelt alleen in Internet Explorer en Firefox.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Flickr foto's

Bericht door GuteFahrt » ma 22 sep 2014, 21:32

Zou vandaag dan het moment zijn aangebroken dat je per se een Yahoo account nodig hebt om in Flickr te komen? :| Ik kom er niet meer doorheen. :( Via allerlei vensters waar ik ook al moe van werd lukte het mij steeds nog om met Gmail in te loggen, maar nu lukt het niet meer. :nothanks:

FB daar doe ik niet aan en Yahoo heb ik al eens eerder aangemaakt toen ik er niet meer doorheen kwam maar dat bleek toen weer overbodig. Nu probeer ik wachtwoord vergeten e.d. en dat doet het ook niet.

Fijn weer. :geeuw: Ik moest me geen zorgen maken las ik steeds. Dat doe ik nu wel. Het onthouden van al die ww's en accountnamen gaat me zo langzamerhand mijn pet te boven. :nuts:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Flickr foto's

Bericht door keokiracer » di 23 sep 2014, 4:29

GuteFahrt schreef:Zou vandaag dan het moment zijn aangebroken dat je per se een Yahoo account nodig hebt om in Flickr te komen? :| Ik kom er niet meer doorheen. :( Via allerlei vensters waar ik ook al moe van werd lukte het mij steeds nog om met Gmail in te loggen, maar nu lukt het niet meer. :nothanks:
Je had gewoon een yahooaccount moeten aanmaken terwijl je daar geen flikker mee doet. Ik kijk er nooit op of wat dan ook en log gewoon in met mijn Google Account. dan komt er te staan: 'je weet dat je ook een yahoo account hebt waarmee je kan inloggen' en dan klik je op oké et voila.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Flickr foto's

Bericht door GuteFahrt » di 23 sep 2014, 17:07

keokiracer schreef:terwijl je daar geen flikker mee doet.
Leuke woordspeling. :lol:

Overigens zal het een tijdelijke storing zijn geweest, want nu lukt het wel weer. :)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Flickr foto's

Bericht door keokiracer » di 23 sep 2014, 18:01

GuteFahrt schreef:
keokiracer schreef:terwijl je daar geen flikker mee doet.
Leuke woordspeling. :lol:
En nog onbedoeld ook! :p
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Flickr foto's

Bericht door GuteFahrt » za 01 aug 2015, 17:12

*stof*

Ik heb een tijd lang niet meer ingelogd op Flick-r en was zojuist van plan dat wel weer eens te gaan doen maar ik zie er nu echt niet meer staan dat je met gmail in kunt loggen. Is er iemand die weet hoe ik nu moet handelen om weer bij mijn huidige flickr-account te komen? Ik heb geen Yahoo account en er staat mij iets van bij dat ik er wel een moest aanmaken bij eerdere problemen met inloggen (zie hierboven) maar toen ik dat had gedaan en ik foto's wilde uploaden kwam er gelijk een heel nieuw flickr-account bij en dat was niet de bedoeling.

Alvast bedankt voor de hulp. :top:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76270
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Flickr foto's

Bericht door Chris » za 01 aug 2015, 17:27

^^ hmm dat weet ik zo niet. Ik heb een Yahoo account (ook alleen voor Flickr aangezien ik het verder een raar bedrijf vind).

Het valt me wel op dat Flickr de laatste paar dagen frequent traag is. Ik heb regelmatig dat sommige foto's pas getoond worden na één of meerdere keren verversen.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Flickr foto's

Bericht door Wesso » za 01 aug 2015, 17:56

GuteFahrt schreef:Ik heb geen Yahoo account en er staat mij iets van bij dat ik er wel een moest aanmaken bij eerdere problemen met inloggen (zie hierboven) maar toen ik dat had gedaan en ik foto's wilde uploaden kwam er gelijk een heel nieuw flickr-account bij en dat was niet de bedoeling.
Je moet inloggen met een Yahoo-account. Eenmaal ingelogd kun je bij Settings kiezen om je Yahoo ID aan een andere Flickr-account te koppelen en om een Flickr-account (de nieuwe account die je niet wilde) te verwijderen.
TOEVOEGING
Misschien helpt dit bij inlogproblemen: https://help.yahoo.com/kb/flickr/moving ... 22718.html

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Flickr foto's

Bericht door GuteFahrt » za 01 aug 2015, 18:19

^^ Bedankt! Het is nu voor mekaar. :D
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Flickr foto's

Bericht door GuteFahrt » di 04 aug 2015, 14:55

Ik moet toch op bovenstaand bericht terugkomen. Het was toch niet voor mekaar. Ik heb die zaterdagavond een nieuw Yahoo account aangemaakt en toen ben ik naar mijn -ik moet nu welhaast *oude* toevoegen- flickr pagina gegaan en ingelogd. Daarop naar uploaden gegaan in de veronderstelling dat het dus klaar was, maar na het uploaden bleek dit materiaal dan toch naar een nieuwe flickr pagina te zijn gegaan. Toen herinnerde ik mij weer dat het op eenzelfde manier is gegaan toen de inloggen via gmail functie kort in storing lag in een eerder stadium.

Afijn, om een lang verhaal kort te maken heb ik nu dan maar een nieuwe flickr pagina erbij. Wel jammer maar het is niet anders ben ik bang. :(
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Flickr foto's

Bericht door Kaaiman » di 04 aug 2015, 16:13

Flickr op met die Yahoo-accounts...
:denk:
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Flickr foto's

Bericht door Wesso » di 04 aug 2015, 16:21

Ik gebruikte Flickr de laatste tijd vooral voor fotowedstrijduploads, maar door de nieuwe lay-out en andere zaken die door de strot worden geduwd ben ik er ook klaar mee.

Wisten jullie trouwens dat "yahoo" afkomstig is uit het boek Gullivers reizen, en dat dat "onbeleefd, ongeraffineerd, onbeschaafd persoon" betekent?

jaap47
stadsweg
Berichten: 271
Lid geworden op: do 03 jul 2008, 23:02
Locatie: Amersfoort

Re: Flickr foto's

Bericht door jaap47 » wo 05 aug 2015, 0:19

Misschien niet helemaal de goede draad maar weet iemand hoe je op Flickr kan komen met Firefox 39.0 en W10? Sinds de update naar W10 werkt Firefox ineens niet meer met Flickr. Wel echter met Chrome en Edge dus is het misschien een Add?

jaap47
stadsweg
Berichten: 271
Lid geworden op: do 03 jul 2008, 23:02
Locatie: Amersfoort

Re: Flickr foto's

Bericht door jaap47 » wo 05 aug 2015, 16:05

Opgelost; bleek dat Flashplayer niet was meegegaan in de update naar W10.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Flickr foto's

Bericht door GuteFahrt » do 06 aug 2015, 23:54

Chris schreef:^^ hmm dat weet ik zo niet. Ik heb een Yahoo account (ook alleen voor Flickr aangezien ik het verder een raar bedrijf vind).

Het valt me wel op dat Flickr de laatste paar dagen frequent traag is. Ik heb regelmatig dat sommige foto's pas getoond worden na één of meerdere keren verversen.
Waar zit het 'm dan precies is dat je het een raar bedrijf vindt als ik vragen mag?

Ik kan trouwens bevestigen wat je zegt m.b.t. de foto's. Deze week meermaals gezien dat ze op het forum al zichtbaar waren en op je flickr frontpage nog niet.

Vandaag had ik overigens grote moeite om foto's te uploaden. Geduld gevraagd zeg maar. Ik word er zo langzamerhand ook wel behoorlijk moe van. :geeuw:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Flickr foto's

Bericht door captain007 » vr 07 aug 2015, 12:31

Uploaden doe ik al een paar jaar via Lightroom waar ik ook nog wat fotobewerking in doe. Die upload beter dan die standaardtooltjes van Flickr zelf. En mocht ie stoppen, dan kan ik verder gaan waar de uploader is blijven hangen.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Flickr foto's

Bericht door GuteFahrt » ma 09 nov 2015, 20:30

Flickr wordt welhaast nog met de dag gebruiksonvriendelijker voor vooral niet-gebruikers heb ik het idee. Ik zie vandaag bij het surfen naar de Photostream dat er een bannertje in beeld komt met "don't miss anything" wat pas na een tijdje weggaat. Best irritant.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Flickr foto's

Bericht door Jackbauer1350 » ma 07 dec 2015, 0:08

Ben helemaal klaar met die site. Wil je inloggen krijg je de melding dat je heel lang niet meer bent ingelogd, of je een code wil invullen die naar een alternatief emailadres wordt gestuurd. Daar heb ik dus geen gegevens meer van. Flickr maar op Yahoo

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76270
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Flickr foto's

Bericht door Chris » di 11 jul 2017, 17:19

Inmiddels 2 jaar verder en Flickr lijkt prima te draaien de laatste tijd, zonder controversiële aanpassingen in layout en functioneren.

Voor gratis accounts is het nu via een beta-functie nog te zien hoeveel lifetime views je account heeft gehad. In mijn geval dus 5,2 miljoen views. Toen ze in 2013 die pro abonnementen hebben geschrapt verdwenen ook de uitgebreide stats. Ik heb sindsdien geen pro account meer, $ 50 heb ik er niet voor over voor alleen de stats. Voorheen was een pro abonnement ook $ 50 maar toen had het nog duidelijk meerwaarde boven de gratis accounts, die grote beperkingen hadden.

Afbeelding

Plaats reactie