[UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Plaats om over de Europese snelwegen buiten Nederland, België, Duitsland en Frankrijk te discussiëren.
Discussions on motorways in Europe

Moderator: Moderatoren

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door waldo79 » di 26 aug 2014, 22:55

Ziet er netjes uit :yes:

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Snelwegenkenner » wo 27 aug 2014, 15:06

Chris schreef:Ik heb de indruk dat het nog erger is dan in Rusland.
En ook als Duitsland zo doorgaat met het verwaarlozen van wegen. :roll:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76268
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Chris » za 25 okt 2014, 17:16

Schijnbaar zijn op de Krim door Rusland federale A-wegen toegekend; de A15, A16, A17, A18, A19 en A20:

https://ru.wikipedia.org/wiki/%D0%A2%D1 ... 0.BC.D0.B0

A15: Krasnoperekopsk - Simferopol
A16: Simferopol - Sevastopol
A17: Kerch - Yalta
A18: A17 - Armyansk (grens UA)
A19: Yalta - Sevastopol
A20: A17 - Dzhankoy (grens UA)

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76268
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Chris » di 26 mei 2015, 18:08

Ukravtodor heeft de aanbesteding van een 'weg onder concessie' aangekondigd voor de snelweg Krakovets - L'viv. Deze snelweg is 84,4 kilometer lang en is van de hoogste categorie 1A (ontwerpsnelheid van 150 km/h).

De weg wordt onder concessie gebracht met een duur van 49 jaar, inclusief 4 jaar bouwtijd. Onduidelijk is wat voor concessie dit is, maar ik heb ook gelezen over een beschikbaarheidsvergoeding (en dus geen fysieke tolheffing).

Gepland is de aanbestedingsprocedure in januari 2016 af te ronden. Dan kan de snelweg in 2019 of 2020 worden geopend.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76268
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Chris » zo 12 jul 2015, 15:04

Een video van de M3 tussen Krasny Luch en Debaltsevo van maart 2015. In dit gebied is hevig gevochten en dat is ook wel te zien, wat een naargeestig landschap. Je denkt bijna dat de video zwart/wit is tot je een kleurig tankstation tegenkomt ofzo. De infrastructuur is in extreem slechte staat. Dit is één van de belangrijkste wegen in het oosten van Oekraïne. Ook zonder oorlogsschade kan je zien dat dit al geen goede weg was.
Link

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door SnarfFlevoland » zo 12 jul 2015, 17:36

^^
Ach du Scheiße... :schrikreactie: dat ziet er deels écht vreselijk uit. Vooral het stuk over een viaduct vanaf 33:15 moest ik even slikken, aangezien je rechts de hele naad kapot was en je theoretisch zo naar beneden kunt donderen. Inderdaad net een zwart-wit film waar alleen de borden en/of tankstations nog wat kleur geven. Autsch, autsch, autsch... Dat land heeft nog echt wat zaken op orde te brengen.
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » ma 13 jul 2015, 9:23

Dit land heeft toch wel wat andere prioriteiten dan het in orde brengen van een weg in oorlogsgebied!

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Mark » ma 13 jul 2015, 11:06

Die mening deel ik niet helemaal. Een goed begaanbare weg kan essentieel zijn voor humanitaire hulp, bereiken van afgelegen gebieden of zelfs troepenverplaatsingen.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21915
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Pino » ma 13 jul 2015, 11:40

^^ Om die reden kun je je voorstellen dat om die brug bij 33:15 gevochten is. Je kunt er het spoorvervoer over deze lijn mee frustreren.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door GuteFahrt » za 14 nov 2015, 19:14

https://news.pn/de/politics/148350

Een artikel van vandaag over de reconstructie van 250 kilometer M15 in Oekraïne. Het betreft de snelweg van Odessa naar het drielandenpunt met Moldavië en Roemenië. Het reconstructieproject zal in 50 stukjes van 5 kilometer worden opgedeeld, om corruptie misstanden te voorkomen.

Het artikel is vertaald uit het Oekraïens en bevat wat fouten maar volgens mij is dit wel een serieuze aangelegenheid.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76268
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Chris » za 14 nov 2015, 19:16

Voorheen hadden ze het nog over een autosnelweg die daar aangelegd moest worden als de 'Black Sea Ring Motorway'.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door GuteFahrt » za 14 nov 2015, 22:21

Is dat inmiddels van de baan dan?

Een plan van een doorsteek van Izmail (UA) naar Tulcea (RO) zal hoe dan ook op veel verzet stuiten in die hoek van Roemenië denk ik, gezien de Donaudelta zich daar bevindt. Volgens mij een nationaal park en beschermd natuurgebied. EDIT: dit gebied staat op de UNESCO werelderfgoedlijst.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76268
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Chris » za 14 nov 2015, 22:27

De onduidelijke politieke stabiliteit en de fiscale problemen van de Oekraïense overheid heeft ervoor gezorgd dat investeerders nu Oekraïne liever overslaan. Te weinig garanties voor dit soort dure projecten. De snelweg vanaf de Poolse grens naar L'viv is daardoor ook voor onbepaalde tijd uitgesteld.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door duikgek89 » za 14 nov 2015, 22:42

...
Laatst gewijzigd door duikgek89 op di 01 dec 2015, 15:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Coen Tunnel » zo 15 nov 2015, 13:04

GuteFahrt schreef:Is dat inmiddels van de baan dan?

Een plan van een doorsteek van Izmail (UA) naar Tulcea (RO) zal hoe dan ook op veel verzet stuiten in die hoek van Roemenië denk ik, gezien de Donaudelta zich daar bevindt. Volgens mij een nationaal park en beschermd natuurgebied. EDIT: dit gebied staat op de UNESCO werelderfgoedlijst.
Misschien dat het minder problematisch wordt als er een weg wat westelijker wordt aangelegd, met bv. een brug tussen Orlivka (UA) en Isaccea (RO). Daar zit je in landbouwgebied en niet in de Donaudelta zelf. Of een brug bij Reni (UA), al heb je kort daarna nog een tweede brug nodig om in Galaţi (RO) te komen, een vrij belangrijke havenstad. Dat komt omdat de rivier daar weer afbuigt naar het zuiden, maar dat is dan niet anders.

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Snelwegenkenner » ma 23 nov 2015, 22:56

In Oekraine en andere voormalig oostblok landen hebben vaak van die ooievaarsnesten oop de elektriciteitsmasten langs de weg.
Waarom is dat in west Europese landen niet? Is dat achterstallig onderhoud ofzo?

Folkishpeter
woonerf
Berichten: 78
Lid geworden op: zo 05 dec 2010, 22:00
Locatie: Enschede

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Folkishpeter » ma 23 nov 2015, 23:18

Ik vind het wel een mooi gezicht, nu zijn we in oekraine!

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Wesso » di 24 nov 2015, 0:27

^^ Dat is inderdaad opmerkelijk. Volgens wikipedia en andere sites zijn er meer dan 100.000 ooievaarsparen in Midden- en Oost-Europa. Door ruilverkaveling en gebrek aan leefgebied is het aantal ooievaars in Nederland in het verleden sterk teruggelopen.

Gebruikersavatar
Bongo
verkeersader
Berichten: 534
Lid geworden op: di 19 feb 2008, 8:24

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Bongo » di 05 jan 2016, 10:59

Net op de UA Skyscrapercity wat foto's gezien van de M3 / E40 die ze grotendeels 4-baans maken dit zijn foto's van het stuk tussen Lubny en Reshetylivka. Ziet er volgens mij heel aardig uit, al is het de vraag hoe het er na de winter uitziet (momenteel - 18 en sneeuw in Kiev). https://www.google.com.ua/maps/dir/Lubn ... d49.565935


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

olaf
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 10:09
Locatie: Assen

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door olaf » vr 29 jan 2016, 20:08

Weet iemand de status van het wegdek N10 ? Deze schijnt even voorbij Lviv richting de Moldavische grens te lopen. Via dat land willen we naar Odessa en vervolgens richting Kiev(M5). Ook zou ik hiervan graag de status willen weten. Dit ivm. de reistijd. Wil weer een leuk tripje maken.
Iemand op de hoogte ?

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door petervdveen » vr 29 jan 2016, 22:46

Lviv - Ivano Frankivsk zijn de wegen prima. Maar wel veel oponthoud door de dorpen / steden. Ga je in de zomer of winter?

M5 is uitstekend. Als heb ik daar 's nachts wel eens een bandje op kapot gereden, maar ja.. Niet meer met 140 door een gaatje rijden.. :D
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

olaf
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 10:09
Locatie: Assen

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door olaf » za 30 jan 2016, 10:37

We gaan begin mei. Zo te lezen ben je een kenner. We zijn benieuwd of het normaal gesproken in een dag lukt om van Lviv in chisinau te komen ook vanwege het oponthoud aan de grens misschien. Volgens de routeplanner is het rond de 600 kilometer. Maar op slechte wegen gaan we niet in het donker rijden. Heb ik verschillende keren gedaan in oost Europa maar is me slecht bevallen

petervdveen
autoweg
Berichten: 2154
Lid geworden op: vr 02 sep 2011, 11:17
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door petervdveen » za 30 jan 2016, 12:18

Normaal zou dat moeten lukken denk ik, afhankelijk van het weer en de omstandigheden. Maar het is wel een lange rit, dat zeker.
Het lastige van Oekraïne vind ik persoonlijk dat je niet aan de hand van categorisering kan bepalen wat de kwaliteit van de weg is.
De grens Oekraïne - Moldavië heb ik nooit overgereden, dus geen idee. Maar inderdaad, ik zou er wat tijd voor uittrekken.. 8-)
Waze Benelux | @petervanderveen | Linkedin
Wegstatus - Alle wegafsluitingen en meldingen voor rijks- en provinciale wegen.

zoefdehaas
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 01 feb 2016, 9:42

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door zoefdehaas » ma 01 feb 2016, 9:46

Kijk eens op Navizor http://navizor.com/#map/6/49.5252/36.6064 voor gedetailleerde info over de kwaliteit van lokale wegen in Oost-Europa. Kennis van cyrillische letters vereist; en hoe meer je zoomt hoe meer detail. Vanuit de leunstoel is het moeilijk te controleren hoe actueel de informatie is....

olaf
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 10:09
Locatie: Assen

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door olaf » ma 01 feb 2016, 20:34

Wist daar het bestaan niet van maar geeft wel een goed beeld. Hoe vaak wordt zoiets geüpdatet ?

zoefdehaas
zandpaadje
Berichten: 2
Lid geworden op: ma 01 feb 2016, 9:42

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door zoefdehaas » di 02 feb 2016, 9:27

In Kiev wel regelmatig, recente renovatie van wegdek wordt wel geupdate, maar ik volg het niet dagelijks. De blog is ook wel actief. ERg veel gebruikers zijn er niet, wel grootse plannen. Mooi concept wel.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Wesso » di 02 feb 2016, 11:01

Een rood geclassificeerde weg hoeft niet altijd slecht berijdbaar te zijn. Dit is de P63 ten westen van Kel'mentsi (bij de grens met Moldavië), die er op meerdere plekken redelijk glad bij ligt.

Afbeelding

olaf
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 10:09
Locatie: Assen

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door olaf » di 02 feb 2016, 19:54

Klopt Wesso, ziet er redelijk uit. In ieder geval geen gaten in de weg. Zo heb je er redelijk wat in Oost-Europa. Je trilt wel de auto uit op dit soort wegen wat dodelijk vermoeiend is en veel lawaai aan je hoofd. Het is een soort geschraapt asfalt waar je overheen rijd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76268
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Chris » za 21 mei 2016, 12:05

De derde stad van Oekraïne, Dnipropetrovsk, is nu hernoemd naar Dnipro. Het is onderdeel van de decommunisering van het land.

Ukraine’s parliament voted on May 19 to change the name of the city, Ukraine’s third largest, 500 kilometers to the south and east of Kyiv. A total of 253 lawmakers supported the decision, which was made in line with Ukrainian legislation on decommunization.

According to the explanatory note for the bill, the city was named Dnipropetrovsk in 1926, after the Dnipro, the biggest river in Ukraine, and Hryhoriy Petrovskiy, a Soviet communist and one of the initiators of the Holodomor, an artificial famine of 1932-1933 that left millions dead.

(...)

The name of the Dnipropetrovsk Oblast will stay the same, at least for now, according to the head of the Ukrainian Institute for the National Memory, Volodymyr Viatrovych. He said that since the name of the oblast is mentioned in the Constitution, it can’t be changed very easily.

(...)

After the vote on Dnipro, Ukraine’s parliament adopted another law that renamed more than 500 villages and cities in various Oblasts of Ukraine as part of the decommunization campaign.


Van de Kyiv Post: Verkhovna Rada renames Dnipropetrovsk as Dnipro

Andere grotere plaatsen die dit jaar hernoemd zijn;

Artemivsk → Bakhmut
Dniprodzerzhynsk → Kamianske
Dzerzhynsk → Toretsk
llichivsk → Chornomorsk
Krasnyi Lyman → Lyman

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [UA] Oekraïne - Ukraine - Україна

Bericht door Wesso » za 21 mei 2016, 13:06

Gaat voetbalclub Dnjepr Dnjepropetrovsk / Dnipro Dnipropetrovsk (was een leuke oefening voor sommige nieuwslezers) dan ook van naam veranderen?

Plaats reactie