Maximale bewerktijd van berichten op het forum

De FORUMREGELS, en opmerkingen over dit forum

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Coen Tunnel » do 10 dec 2015, 16:17

Pino schreef:En misschien zijn die vijf berichten per week wel heel waardevolle toevoegingen. Als iemand zijn eigen schrijfsels zeer geruime tijd na dato nog eens doorleest en daarbij een toevoeging/nuance wenst te plaatsen zonder de discussie geheel af te stoffen met een nieuwe post, heeft dat misschien wel meer toegevoegde waarde dan een zeer groot deel van de wijzigingen tussen één dag na posting en één week na posting plaatsvinden.
Inderdaad. Juist wie na lange tijd nog iets wijzigt zal daar vaak wel een goede reden voor hebben, dat doe je niet zomaar.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Rene » do 10 dec 2015, 17:39

^^
Dat is inderdaad zo.
Coen Tunnel schreef:
SnarfFlevoland schreef:Als het forum richting de vorm van 'elite-forum' gaat, dan zou ik me volledig terugtrekken
Dat is precies waar ik bang voor ben, dat het wordt gezien als iets elitairs. Daarom denk ik ook niet dat het ingevoerd moet worden.
Het voorstel had niets met iets elitairs van doen. Veel eerder als een mogelijkheid om toch datgene mogelijk te maken voor mensen die het forum een warm hart toedragen. Bovendien niet vrijblijvend, want het kan gevolgen hebben voor het lidmaatschap (en daarbij dus ook voor de mogelijkheid om ooit bestuurslid of moderator te kunnen worden). Zoiets zie ik niet als "elitair".

Feit blijft dat ik liever zie dat de situatie blijft zoals die nu nog is, dan hoef je verder ook helemaal niet over dat soort tussenvoorstellen te praten.

Het gaat 10 jaar lang goed met het beschikbaar hebben van deze functie, en dan na één zo'n relatief klein akkefietje meteen zo'n voor iedereen ingrijpende maatregel...

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door captain007 » do 10 dec 2015, 19:48

Coen Tunnel schreef:
En van die bewerkingen gebeurt 49% binnen het uur en 87% binnen 1 week. Het verlengen van de termijn tot langer dan een week voegt maar weinig toe, terwijl het de risico's beperkt ondervangt.
Dan praten we nog steeds over ruim 2700 berichten in een periode van ruim tien jaar die na meer dan een week bewerkt zijn. Toch nog vijf berichten per week.
Navraag bij Mark die dit heeft uitgezocht leert dat dit inclusief moderatorbewerkingen is. Dus het aantal bewerkingen door normale gebruikers zal nog een stuk lager zijn, aangezien er nog regelmatig berichten worden bewerkt door moderatoren.

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Vahalis » do 10 dec 2015, 20:33

Attietattie schreef:Stel dat iemand besluit in de politiek te gaan of een bepaalde functie te bekleden, dan kan het best handig zijn als er bepaalde uitspraken worden vernietigd.
Zouden politici graag willen dat uitspraken gewijzigd/verwijderd kunnen worden :mrgreen:

Uiteraard is het goed om achteraf spelfouten etc. te corrigeren en is een duikgek-actie niet goed. Daartussen zit een heel grijs gebied en kan je eindeloos discussiëren over of een aanpassing wel of niet door de beugel kan. Daarom vind ik het wel goed dat de mogelijkheid tot wijziging na enige tijd bij de moderatoren ligt.

Bij een ander forum waar ik lid ben (en heel wat actiever ;) ) blijft zichtbaar dat een post is gewijzigd is en is zichtbaar te maken welke wijzigingen er geweest zijn. Ik weet niet of dat hier kan, maar is wel een mooie optie wat mij betreft.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Coen Tunnel » do 10 dec 2015, 20:57

Rene schreef:Het voorstel had niets met iets elitairs van doen. Veel eerder als een mogelijkheid om toch datgene mogelijk te maken voor mensen die het forum een warm hart toedragen. Bovendien niet vrijblijvend, want het kan gevolgen hebben voor het lidmaatschap (en daarbij dus ook voor de mogelijkheid om ooit bestuurslid of moderator te kunnen worden). Zoiets zie ik niet als "elitair".
Ik ook niet, maar ik kan me wel goed voorstellen dat het voor actieve forumgebruikers die geen lid van de vereniging zijn als iets elitairs wordt gezien. Zelfs al is het niet zo bedoeld.
Feit blijft dat ik liever zie dat de situatie blijft zoals die nu nog is, dan hoef je verder ook helemaal niet over dat soort tussenvoorstellen te praten.

Het gaat 10 jaar lang goed met het beschikbaar hebben van deze functie, en dan na één zo'n relatief klein akkefietje meteen zo'n voor iedereen ingrijpende maatregel...
Kan me hier ook helemaal bij aansluiten.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door harry » vr 11 dec 2015, 0:22

Vahalis schreef:blijft zichtbaar dat een post is gewijzigd is en is zichtbaar te maken welke wijzigingen er geweest zijn. Ik weet niet of dat hier kan, maar is wel een mooie optie wat mij betreft.
Inderdaad. Ik vroeg mij af waarom deze functie op het wegenforum is uitgeschakeld.
harry op de vorige pagina schreef:
Jackbauer1350 schreef:Wat wellicht ook een optie is het standaard aanzetten voor alle gebruikers van de melding "Deze post is laatst gewijzigd op" onderin het bericht.
Coen Tunnel schreef:Dat kan in phpBB zo aangepast worden. Ik geloof dat die functie op dit forum al jaren geleden is uitgeschakeld.
Zo'n maatregel lijkt me meer dan voldoende. Het maakt de gewijzigde topics leesbaar genoeg en iedereen houdt de vrijheid zijn eigen bijdragen aan te passen.
Ik vraag me af waarom die functie ooit is uitgeschakeld.
Eventueel (als dat technisch mogelijk is) zou je de tekst alleen kunnen toevoegen als er meer dan 1 dag later iets gewijzigd wordt.
Iemand die het weet?
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Mark » vr 11 dec 2015, 0:26

Waarom het is uitgeschakeld ooit, geen idee, maar kan zonder problemen aangezet worden. Pas na 24 uur die tekst weergeven zit niet ingebouwd.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Palance » zo 13 dec 2015, 11:36

Ik moet zeggen dat ik het toch wel erg jammer vind dat die beperkte bewerkingstijd er toch doorheen gedrukt is, terwijl om het eigenlijke probleem heen gedraaid wordt. Uiteindelijk hebben we het nog altijd over een incident en niets stuctureels. Nu hebben we we wel een structureel probleem dat forumleden oude berichten niet even snel kunnen wijzigen als blijkt dat bv achteraf een linkje niet meer klopt.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door RSK » zo 13 dec 2015, 11:41

^^ We zullen het in het voorjaar evalueren. Mochten er dan problemen naar voren komen, dan zullen we kijken hoe we dat oplossen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Robbert297 » zo 13 dec 2015, 14:15

Een betere oplossing lijkt mij om de maximale bewerkingstijd af te schaffen, maar wel te tonen als een bericht gewijzigd is.
Daarbij zou het een mogelijkheid moeten zijn om het originele bericht terug te lezen, dus een soort een bewerkingsgeschiedenis te tonen met het originele bericht en het bewerkte bericht onder elkaar.
Tevens zou de gebruiker moeten kunnen kiezen of hij de bewerkingsgeschiedenis wilt tonen of niet. Als het namelijk om een spellingfout gaat, is een bewerkingsgeschiedenis niet nodig.
Dit zijn maar ideeën.
Слава Україні

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Mark » zo 13 dec 2015, 14:23

Robbert297 schreef:Daarbij zou het een mogelijkheid moeten zijn om het originele bericht terug te lezen, dus een soort een bewerkingsgeschiedenis te tonen met het originele bericht en het bewerkte bericht onder elkaar.
Zoiets (als bij de Wikimedia software) eist verregaande aanpassingen in het systeem en is (helaas) alles behalve eenvoudig te realiseren.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Robbert297 » zo 13 dec 2015, 14:32

^^ Dat wist ik niet! Het zou een mooie toevoeging geweest kunnen zijn, maar als dat niet eenvoudig te realiseren is, dan moet je het inderdaad ook niet willen.
Слава Україні

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door harry » zo 13 dec 2015, 21:25

Robbert297 schreef:Tevens zou de gebruiker moeten kunnen kiezen of hij de bewerkingsgeschiedenis wilt tonen of niet.
Dan heb je dus echt 0,0 procent opgelost van het probleem(pje) wat men hiermee wilde oplossen.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Robbert297 » zo 13 dec 2015, 21:27

^^ Waarom?
Слава Україні

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Vinny » zo 13 dec 2015, 22:21

Palance schreef:Ik moet zeggen dat ik het toch wel erg jammer vind dat die beperkte bewerkingstijd er toch doorheen gedrukt is, terwijl om het eigenlijke probleem heen gedraaid wordt. Uiteindelijk hebben we het nog altijd over een incident en niets stuctureels. Nu hebben we we wel een structureel probleem dat forumleden oude berichten niet even snel kunnen wijzigen als blijkt dat bv achteraf een linkje niet meer klopt.
Nogmaals het is er niet doorgedrukt. Er is consensus over het nut en de noodzaak van de maatregel binnen het forumteam. Natuurlijk wordt de maatregel geevalueerd, zoals RSK aangeeft in zijn post. Mochten de leden een wezenlijk ander beleid voor staan kan dat altijd per motie worden ingebracht op de komende ALV.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door harry » zo 13 dec 2015, 22:33

Robbert297 schreef:Waarom?
Als de gebruiker kan kiezen dat zijn posting is gewijzigd zonder dat dat herkenbaar is, hebben we dezelfde situatie als vorige week.

EDIT - reactie op het bericht hieronder: als de gebruiker slim is, heeft hij helemaal geen forum-features nodig. Zoals uit deze regel blijkt.
Voor "slimme" gebruikers hebben we dus helemaal geen extra maatregelen nodig.
Laatst gewijzigd door harry op zo 13 dec 2015, 23:59, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Robbert297 » zo 13 dec 2015, 22:48

^^ Als de gebruiker dan slim is zet hij die optie op een bepaalde bericht, waar nieuwe informatie bij is gekomen, gewoon aan. Maar zoals ik al zei zijn het maar ideeën.
Слава Україні

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door SnarfFlevoland » di 15 dec 2015, 11:56

Vinny schreef:Nogmaals het is er niet doorgedrukt. Er is consensus over het nut en de noodzaak van de maatregel binnen het forumteam. Natuurlijk wordt de maatregel geevalueerd, zoals RSK aangeeft in zijn post. Mochten de leden een wezenlijk ander beleid voor staan kan dat altijd per motie worden ingebracht op de komende ALV.
Dat ziet er voor de normale forumgebruiker echter anders uit. Zulke beslissingen zouden na aanleiding van een enkele incident eerst met forummers ook besproken moeten worden. Natuurlijk zou de situatie er anders uitzien als er continu misbruik van gemaakt wordt, maar dat is niet het geval.

En aangezien de forumsoftware phpBB ook de mogelijkheid geeft om onder elk bericht neer te zetten wie, wat, wanneer bewerkt heeft, lijkt me de oplossing nogal simpel.
RSK schreef:We zullen het in het voorjaar evalueren. Mochten er dan problemen naar voren komen, dan zullen we kijken hoe we dat oplossen.
Dat vind ik een erg lange tijd. Jullie krijgen als forumteam hier en nu duidelijke feedback van de gebruikers. Waarom dan nog zo lang wachten? Eigenlijk moet je het omdraaien: Meteen weer afschaffen en na een ALV eventueel weer (aangepast) invoeren, indien een meerderheid ervoor zou zijn. En indien dat niet het geval is, wat ik na het lezen van dit topic zo verwacht, zou je dus die bewerkingsweergave kunnen inschakalen. Uiteraard ook alleen als er een meerderheid voor zou zijn.
Coen Tunnel schreef:Als er iemand is die een grote en positieve verandering heeft doorgemaakt ben jij het wel. :top:
Behalve het feit dat mijn kennis der Nederlandsche taal stapvoets wat achteruit gaat en ik het forum met germanismen volspam. :lol: Desalniettemin, bedankt voor het compliment!

Nu begrijp ik overigens ook wat beter de beslissing van het forumteam. Ze willen voorkomen dat ik mijn germanismen snel nog kan corrigeren. Gelukkig doe ik dat meestal binnen een dag na het posten van mijn reactie, dus helaas. :dyn_hyp:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Coen Tunnel » di 15 dec 2015, 12:55

Vinny schreef:
Palance schreef:Ik moet zeggen dat ik het toch wel erg jammer vind dat die beperkte bewerkingstijd er toch doorheen gedrukt is, terwijl om het eigenlijke probleem heen gedraaid wordt. Uiteindelijk hebben we het nog altijd over een incident en niets stuctureels. Nu hebben we we wel een structureel probleem dat forumleden oude berichten niet even snel kunnen wijzigen als blijkt dat bv achteraf een linkje niet meer klopt.
Nogmaals het is er niet doorgedrukt. Er is consensus over het nut en de noodzaak van de maatregel binnen het forumteam. Natuurlijk wordt de maatregel geevalueerd, zoals RSK aangeeft in zijn post. Mochten de leden een wezenlijk ander beleid voor staan kan dat altijd per motie worden ingebracht op de komende ALV.
Ik snap dat het forumteam het eens is. Prima, wat mij betreft, ook al ben ik het er niet helemaal mee eens. Ik vind het echter wel een vrij ingrijpende maatregel die aardig wat forummers treft, terwijl het opheffen van weinig gebruikte subfora als Verkeersprofessionals op de beide ALV's zo nodig in stemming moest worden gebracht. Echt, dat treft veel minder forummers. Mijn vraag is dan waar de grens ligt. Of is er geen grens? Beslist het forumteam het altijd zelf, tenzij het op de ALV ter sprake wordt gebracht?

Ik weet dat er al langer over wordt gesproken, maar het lijkt nu wel heel erg alsof deze maatregel op stel en sprong is genomen na één incident.
SnarfFlevoland schreef:
RSK schreef:We zullen het in het voorjaar evalueren. Mochten er dan problemen naar voren komen, dan zullen we kijken hoe we dat oplossen.
Dat vind ik een erg lange tijd. Jullie krijgen als forumteam hier en nu duidelijke feedback van de gebruikers. Waarom dan nog zo lang wachten? Eigenlijk moet je het omdraaien: Meteen weer afschaffen en na een ALV eventueel weer (aangepast) invoeren, indien een meerderheid ervoor zou zijn. En indien dat niet het geval is, wat ik na het lezen van dit topic zo verwacht, zou je dus die bewerkingsweergave kunnen inschakalen. Uiteraard ook alleen als er een meerderheid voor zou zijn.
Ik vind een evaluatie in het voorjaar ook wel rijkelijk laat. Want dan zal er ongetwijfeld geconstateerd worden dat er geen kritiek meer is, want die is maanden eerder al geweest.

Ik zal hoe dan ook dit als agendapunt voor de volgende ALV indienen.
Behalve het feit dat mijn kennis der Nederlandsche taal stapvoets wat achteruit gaat en ik het forum met germanismen volspam. :lol: Desalniettemin, bedankt voor het compliment!
Daar moet je je überhaupt niet druk over maken. Met germanismen is an sich niks mis. Die worden sowieso wel veel gebruikt, jij bent daarin geen einzelgänger. Gewoon afgaan op je fingerspitzengefühl wat wel en niet kan, maar natuurlijk niet rücksichtslos een tekst half in het Duits, half in het Nederlands schrijven.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Vinny » di 15 dec 2015, 18:54

CoenTunnel schreef:Ik snap dat het forumteam het eens is. Prima, wat mij betreft, ook al ben ik het er niet helemaal mee eens. Ik vind het echter wel een vrij ingrijpende maatregel die aardig wat forummers treft, terwijl het opheffen van weinig gebruikte subfora als Verkeersprofessionals op de beide ALV's zo nodig in stemming moest worden gebracht. Echt, dat treft veel minder forummers. Mijn vraag is dan waar de grens ligt. Of is er geen grens? Beslist het forumteam het altijd zelf, tenzij het op de ALV ter sprake wordt gebracht?
Het is volgens mij totaal geen verstrekkende maatregel. Er worden nauwelijks berichten na een week nog bewerkt, en voorzover dat noodzakelijk is, is daar nu een extra tussenstap voor nodig. Dat is meer werk voor de moderatoren, maar voor de gebruiker is het nog steeds niet onmogelijk geworden om na een week nog berichten te wijzigen. Bij het opheffen van (sub)fora verdwijnt ook een deel van de inhoud. Het is netjes om mensen daar niet alleen van op de hoogte te brengen, maar ze ook de gelegenheid te geven om zelf de bijdragen op te slaan, of om een zienswijze kenbaar te maken waarom hun bijdrages moeten worden gehandhaafd. Dat is dus in het kort het verschil tussen de twee zaken.

Het is altijd zo dat een maatregel bij motie kan worden ingevoerd, of teruggedraaid op de ALV. Ik zou zelf de motie persoonlijk ten zeerste afraden omdat ik vind dat forumbijdragen niet tot in het oneindige zomaar herschreven kunnen worden. Vooral niet omdat het gevaar bestaat dat de posts een totaal andere toon of inhoud krijgen terwijl deze wijzigingen "onder de radar" blijven. Met deze maatregel is dat niet meer mogelijk.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Coen Tunnel » di 15 dec 2015, 21:11

Vinny schreef:Het is volgens mij totaal geen verstrekkende maatregel. Er worden nauwelijks berichten na een week nog bewerkt, en voorzover dat noodzakelijk is, is daar nu een extra tussenstap voor nodig. Dat is meer werk voor de moderatoren, maar voor de gebruiker is het nog steeds niet onmogelijk geworden om na een week nog berichten te wijzigen.
Dan zijn we het er niet over eens. Ik vind het wel een verstrekkende maatregel. Je ontneemt de forumgebruiker de controle om zelf, wanneer hij dat wil, een bericht te bewerken of (eventueel) de tekst weg te halen. En dat terwijl het bewerken van berichten in de afgelopen 10 jaar nauwelijks problemen heeft opgeleverd.
Het is altijd zo dat een maatregel bij motie kan worden ingevoerd, of teruggedraaid op de ALV. Ik zou zelf de motie persoonlijk ten zeerste afraden omdat ik vind dat forumbijdragen niet tot in het oneindige zomaar herschreven kunnen worden. Vooral niet omdat het gevaar bestaat dat de posts een totaal andere toon of inhoud krijgen terwijl deze wijzigingen "onder de radar" blijven. Met deze maatregel is dat niet meer mogelijk.
Ik vind het absoluut ontoelaatbaar dat de voorzitter van de vereniging nu al probeert mij ten zeerste af te raden een motie in te dienen over een maatregel die pas enkele dagen ingevoerd is, zonder inbreng van de leden, en door het bestuur nog niet eens geëvalueerd is. Met deze reactie lijkt een evaluatie in het voorjaar niet eens meer nodig, want de mening van de voorzitter lijkt toch al vast te staan. Ik vind het buitengewoon ondemocratisch om (zeker in dit stadium) op te roepen af te zien van het indienen van moties. De vereniging is van de leden en niet alleen van het bestuur. :!:

De argumenten die worden aangedragen zijn bovendien irrelevant. Dat soort zaken hebben zich de afgelopen tien jaar niet of nauwelijks voorgedaan. Het gevaar is dus vooral theoretisch.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Rene » di 15 dec 2015, 21:27

Laten we er nu maar over ophouden, eens worden we het toch niet. :idea:

En ja, het zal wat mij betreft zeker nog een staartje krijgen op de eerstvolgende ALV, maar het is volstrekt zinloos om er nu maar over door te blijven ouwenelen.

@moderatoren: idee ? :slotje_erop:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Coen Tunnel » di 15 dec 2015, 21:32

^^ Ik zou niet weten waarom nu al een slotje nodig is. Ik ben nog wel benieuwd naar een uitleg van het bestuur waarom het leden door de voorzitter nu al ten zeerste wordt afgeraden om moties in te dienen voor de ALV. Ik vind dat een zeer kwalijke zaak.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36661
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Rene » di 15 dec 2015, 21:35

Accepteer de verenigingsstructuur. Het dagelijks bestuur heeft tot iets besloten, wat niet iedereen kan bekoren.
Dat kan dan tijdens een ledenvergadering worden besproken. Uitleg en discussie over dat soort zaken gaan mondeling soms ook veel makkelijker dan schriftelijk ge-ping-pong.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Coen Tunnel » di 15 dec 2015, 21:41

^^ Ik accepteer dat het besluit is genomen. Prima. Ik accepteer ook dat de structuur van de vereniging zo is dat ik bij de ALV een motie kan indienen in een poging het besluit ongedaan te maken. Daar heb ik ook geen enkel probleem mee. Wat ik echter onacceptabel vindt is dat een bestuurslid, de voorzitter van de vereniging, mij ten zeerste afraadt om een motie in te dienen.
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op wo 16 dec 2015, 9:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door harry » di 15 dec 2015, 21:52

Coen Tunnel schreef:Je ontneemt de forumgebruiker de controle om zelf, wanneer hij dat wil, een bericht te bewerken of (eventueel) de tekst weg te halen.
Zo erg is dat nou ook weer niet.
Vroeger (in Opa's tijd, 1992-2002) waren er newsgroups en mailing lists. Wat je daar ooit neergezet hebt blijft in principe eeuwig beschikbaar.
Ik kom ook nu nog wel eens teksten van mij tegen over Asterix die ik in 1994 geschreven heb en tegenwoordig toch iets anders zou formuleren.

Maar goed, ik vind het vooral onpraktisch, omdat ik (zoals Kaaiman zei) af en toe oude postings update als de links naar mijn foto's niet meer werken en het onderwerp ineens weer een kick gekregen heeft.
Als ik daarvoor eerst een moderator moet vragen, zal ik in de toekomst denken "laat maar zitten".
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door harry » di 15 dec 2015, 21:56

Coen Tunnel schreef:de voorzitter van de vereniging, mij ten zeerste afraadt om (g)een motie in te dienen.
Ik denk dat hij een ongelukkige formulering gebruikte en bedoelde "ik zou persoonlijk tegen zo'n motie stemmen en iedereen hetzelfde aanraden (met argumenten)".
Of ik gelijk heb zal blijken als hij zijn eigen posting hierboven heeft aangepast. :mrgreen:
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Robbert297
expressweg
Berichten: 2867
Lid geworden op: ma 08 aug 2011, 10:27
Locatie: Гронінген

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Robbert297 » di 15 dec 2015, 22:13

Ik had zelf ook nog niet aan de linkjes gedacht. Als linkjes niet meer werken, is dat erg vervelend. De gebruiker is er echter net zoveel tijd aan kwijt voor het aanpassen van het bericht. Men kan simpelweg een PB sturen met daarin de wijziging. Wat dat betreft zie ik niet in waarom dit een slecht idee is. Maar iedereen heeft een eigen mening.

Ik heb overigens nog wel een ander idee:
Men kan zijn/haar bericht nog wel gewoon aanpassen, maar het bericht moet na aanpassing eerst door de keuring. Oftewel, de gebruiker krijgt na het aanpassen van zijn/haar bericht een melding met "Dit bericht wacht op goedkeuring van een moderator". Na een tijdje wordt het bericht goed- of afgekeurd.
Ik zou niet weten of dit überhaupt mogelijk is. Ik verzin ook maar wat. :lol:
Слава Україні

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door SnarfFlevoland » wo 16 dec 2015, 0:59

Vinny schreef:Het is altijd zo dat een maatregel bij motie kan worden ingevoerd, of teruggedraaid op de ALV. Ik zou zelf de motie persoonlijk ten zeerste afraden omdat ik vind dat forumbijdragen niet tot in het oneindige zomaar herschreven kunnen worden. Vooral niet omdat het gevaar bestaat dat de posts een totaal andere toon of inhoud krijgen terwijl deze wijzigingen "onder de radar" blijven. Met deze maatregel is dat niet meer mogelijk.
Kennelijk negeren jullie de mogelijkheid om de bewerkingsweergave onder berichten in te schakelen. Mocht iets een totaal andere lading krijgen, dan kan men zien dat het bericht is aangepast en kan men daarop inspelen. Deze functionaliteit zou de eerste stap moeten zijn en niet meteen de hele zaak blokkeren.
Rene schreef:Het dagelijks bestuur heeft tot iets besloten, wat niet iedereen kan bekoren.
Dat kan dan tijdens een ledenvergadering worden besproken.
Inderdaad en tot die tijd hoort een dergelijke oplossing dan eigenlijk weer teruggedraaid totdat de ledenvergadering er een uiteindelijke beslissing over heeft genomen. Van een gevarensituatie kan na een enkel incident niet uitgegaan worden, dus dat kan geen argument zijn om een dergelijke maatregel vast te houden tot de eerstvolgende ALV.

De vraag is echter of je alles pas op de algemene ALV moet laten wachten. Deze forumsoftware heeft toch de mooie mogelijkheid om een Poll te maken. Dan kan je heel democratisch stemmen wie voor en wie tegen een dergelijke beslissing is. Het dagelijks bestuur neemt deze feedback direct waar en kan ermee aan de slag. Een uiteindelijke beslissing kan dan altijd nog op een ALV plaatsvinden, maar je hebt al een soort 'referendum' gehouden.
harry schreef:Vroeger (in Opa's tijd, 1992-2002) waren er newsgroups en mailing lists. Wat je daar ooit neergezet hebt blijft in principe eeuwig beschikbaar. Ik kom ook nu nog wel eens teksten van mij tegen over Asterix die ik in 1994 geschreven heb en tegenwoordig toch iets anders zou formuleren.
Wie kijkt er vandaag de dag nog op newsgroups? Precies, niemand. Nou ja, behalve als je iets wilt downloaden. Tegenwoordig zit iedereen op Facebook, WhatsApp en fora. Dat vind ik toch een wezenlijk verschil. Kan zijn dat dit na 20 jaar er weer anders uitziet, maar we leven in het hier en nu.
harry schreef:Als ik daarvoor eerst een moderator moet vragen, zal ik in de toekomst denken "laat maar zitten".
Eens. Inderdaad ook een belangrijk argument om deze beslissing z.s.m. terug te draaien.
Coen Tunnel schreef:De argumenten die worden aangedragen zijn bovendien irrelevant. Dat soort zaken hebben zich de afgelopen tien jaar niet of nauwelijks voorgedaan. Het gevaar is dus vooral theoretisch.
Helemaal mee eens.
Coen Tunnel schreef:Gewoon afgaan op je fingerspitzengefühl wat wel en niet kan, maar natuurlijk niet rücksichtslos een tekst half in het Duits, half in het Nederlands schrijven.
Ik zou niet durven... :duck:
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Maximale bewerktijd van berichten op het forum

Bericht door Mark » wo 16 dec 2015, 7:22

SnarfFlevoland schreef:Kennelijk negeren jullie de mogelijkheid om de bewerkingsweergave onder berichten in te schakelen. Mocht iets een totaal andere lading krijgen, dan kan men zien dat het bericht is aangepast en kan men daarop inspelen. Deze functionaliteit zou de eerste stap moeten zijn en niet meteen de hele zaak blokkeren.
*Kuch*... http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php?p=876224#p876224

Plaats reactie