[A004] Benelux - Klaaswaal

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door boe! » do 03 sep 2015, 14:53

frenkievee schreef:Dan vraag ik me echt af wat men aan de robuustheid van het netwerk wil gaan veranderen.... Want echt heel veel kanten kun je niet op volgens mij.....
Alle inwoners krijgen een roeiboot zodat ze in geval van nood zelf naar de overkant kunnen peddelen.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Jackbauer1350 » za 09 jan 2016, 17:57

Mark schreef:Fantaseren mag natuurlijk, maar als in de Hoekse Waard het korte stukje A4 een groot probleem vormt, denk ik dat een omgelegde A16 al helemaal geen kans maakt ;).
Om even op de A4-Zuid door te gaan en te fantaseren. Bij eventuele aanleg Benelux-Klaaswaal gaan de Haringvliet- en Volkerakbrug ongetwijfeld een bottleneck vormen. Misschien is dat in de toekomst zelfs al in de huidige situatie het geval. Wellicht dat inderdaad in plaats van de A16 omleggen geld in een verbeterde oeververbinding bij Hellegatsplein steken een betere besteding is.

Daar heb ik dit van gemaakt:

Afbeelding

De huidige Haringvlietbrug komt te vervallen, daarvoor in de plaats de Hellegatstunnel. Voor langzaam verkeer zou net als bij de Heinenoordtunnel een aparte buis kunnen komen.
Bij aanleg Benelux-Klaaswaal wordt dit snelwegsegment A4, komt die er niet dan blijft het A29 genummerd. De Volkerakbrug blijft gewoon maar de A59 wordt vanaf Sabina over een nieuw tracé naar deze brug gelegd waarbij Knooppunt Sabina in een volledig klaverblad verandert.
Het knooppunt Hellegatsplein verdwijnt in de geschetste situatie evenals de dubbelnummering A29(A4)/A59.
De A59 richting Zierikzee loopt gewoon over in de N59.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door RSK » za 09 jan 2016, 18:51

Aardig bedacht, maar je zou er natuurlijk ook voor kunnen kiezen om de Haringvlietbrug te laten liggen voor de verbinding tussen Rotterdam met Zierikzee en terug. Voordeel is dan dat je ten zuiden van het Hollands Diep bepaalde relaties kunt weglaten, wat het knooppunt aldaar eenvoudiger kan maken. Ten tweede hou je zo een bescheiden noodalternatief beschikbaar: de tunnel voor problemen bij de brug en de brug voor problemen bij de tunnel. Het nieuwe knooppunt Sabina zou dan een soort Everdingen kunnen worden, aangevuld met een verbinding Steenbergen-Moerdijk en natuurlijk een splitsing in de Hoekse Waard..

Daarnaast zou ik het ook niet onverstandig vinden om de A59 tussen Sabina en Noordhoek naar het noorden te verleggen. Noordelijk langs Helwijk en zuidelijk langs Klundert, óf helemaal langs de kust en dwars door het industriegebied bij Moerdijk. Dat is dan weer goed voor de bereikbaarheid van de bedrijven. Het is in ieder geval zonder het stuk Noordhoek-Klaverpolder tamelijk zinloos om de A59 zo zuidelijk te laten liggen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Jackbauer1350 » za 09 jan 2016, 19:20

De Haringvlietbrug erin houden is bij nader inzien eigenlijk wel handig inderdaad ook met betrekking tot vervoer gevaarlijke stoffen.
Bij Sabina hoeven de relaties Zierikzee <-> Rotterdam dan niet te worden aangelegd.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Coen Tunnel » za 09 jan 2016, 22:08

^^ Dat zou ik juist wel doen, voor het geval van calamiteiten is het handig.

hneel
autoweg
Berichten: 1076
Lid geworden op: zo 15 mei 2005, 8:46
Locatie: Dinteloord

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door hneel » za 09 jan 2016, 23:12

Mijn idee zou zijn:
- Hellegatsplein <--> Brabant: laten zoals het is.
- HgP <--> Flakkee: opwaarderen naar 2x2 (N59 wordt A59)
- HgP <--> Hoekse Waard: 2e brug (of tunnel) parallel aan huidige. In geval van brug, aanzienlijk hoger dan huidige omdat die laatste veel te vaak open gaat voor scheepvaart. Vergelijk met nieuwe Botlekbrug.
Een volk dat leeft bouwt aan zijn toekomst

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Rene » zo 10 jan 2016, 0:16

Voor het langzaam verkeer een busdienst inrichten (of een fietsveer Willemstad-Numansdorp), en dan de Haringvlietbrug naar 2x3 verbreden (=oorspronkelijk ontwerp van de brug), dat volstaat denk ik nog voor decennia als de A4 Benelux-Klaaswaal zou worden aangelegd.

De relatie vanaf de Zeeuwse en Zuid-Hollandse eilanden richting Rotterdam is zodanig dat de N59 gewoon een zo direct mogelijke verbinding richting Heinenoordtunnel rechtvaardigt.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Pino » zo 10 jan 2016, 0:34

Waarom zou je de huidige Haringvliegbrug überhaupt afbreken als je deze tunnel zou neerleggen? Hij dient dan niet alleen als meest directe verbinding tussen Flakkee en delen van Zeeland enerzijds en Rotterdam anderzijds, maar is tegelijkertijd ideaal voor langzaam verkeer, gevaarlijke stoffen en bij calamiteiten. Het bespaart je ook die extra tunnelbuis voor langzaam verkeer. Pas als het onderhoud van de Haringvlietbrug op een gegeven moment echt te duur wordt bij (als gevolg van de tunnel) beperkt gebruik, zou ik eens over sloop gaan nadenken.

Overigens: deze tunnel zou onder de Volkeraksluizen doorgaan, onderdeel van de Deltawerken. Kun je daar eigenlijk wel een tunnel onder aanleggen?

Eemspoort
dorpsstraat
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 11:01
Locatie: m/s "Eemspoort" & Spijk (Gn)

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Eemspoort » zo 10 jan 2016, 9:50

^^ Men was het er al over eens dat het behouden van de Haringvlietbrug in zo'n situatie verstandig zou zijn. ;)

De tunnel zoals voor gesteld door Jackbauer1350 loopt niet onder de sluis door maar onder de monding van de noordelijke voorhaven.
Zou geen probleem moeten geven, ligt een anderhalf à 2 km van het sluizencomplex.
Ik voorzie echter wel andere problemen met de route van die tunnel. Willemstad en Helwijk zullen er niet vrolijk van worden.
Het tracé loopt dan tussen Fort de Helwijk en Helwijk door, wat naar alle waarschijnlijkheid niet wenselijk is.

Ik ben een groot voorstander van tunnels, maar ik denk dat het in deze situatie onnodig en onrealistisch is.
Ik zie dan meer in het eerder genoemde voorstel om het langzame verkeer per veerpont (en/of fietsers per bus) te transporteren en de huidige brug te verbreden naar 2x3. Alleen is dat weer niet echt mogelijk op de Volkerakbrug, aangezien de parallelweg tevens een verbindingsweg is voor het sluizencomplex.

Anderzijds vraag ik me af of het allemaal wel zo'n vaart zal lopen. Ik zie eigenlijk niet echt in, waarom het verkeer zou toenemen na het aanleggen van de A4 Benelux-Klaaswaal. Het verkeer dat deze route wil gebruiken rijd er nu ook, sinds de opening van de A4 Sabina-Bergen op Zoom.
Ik verwacht dus niet dat het verkeer tussen Klaaswaal en Bergen op Zoom significant zal toenemen na aanleg A4 Benelux-Klaaswaal, echter wel dat de stroom op de A15 zich zal opdelen. Immers, verkeer vanaf de A4 en de N/A15 zal via Benelux gaan en het verkeer vanaf de A16 via Barendrecht.
Waarmee de A15 tussen Benelux en Barendrecht behoorlijk ontlast zal worden, niet alleen in verkeersaanbod maar ook qua verkeersmenging.
De verschillende stromen worden niet meer gemengd bij Benelux en gesplitst bij Barendrecht, wat de nodige rust zal geven op dat wegdeel.
Beter mee verlegen, dan om verlegen.

rene154
stadsweg
Berichten: 402
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 13:47

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door rene154 » zo 10 jan 2016, 10:45

^^ in eerste instantie zal de piekbelasting hier vooral toenemen, omdat het eerste stuk van de A29 toch echt een buffer vormt. Op termijn zal dan ook de totale hoeveelheid verkeer toenemen, als je vanaf de Zeeuwse/ Zuid-Hollandse eilanden makkelijker naar Rotterdam kan reizen.

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door RSK » zo 10 jan 2016, 11:06

Eemspoort schreef:Ik voorzie echter wel andere problemen met de route van die tunnel. Willemstad en Helwijk zullen er niet vrolijk van worden.
Het tracé loopt dan tussen Fort de Helwijk en Helwijk door, wat naar alle waarschijnlijkheid niet wenselijk is.
Is dat dan niet op te lossen door de tunnel iets te verlengen, al dan niet met halfverdiepte ligging? Als je toch bezig bent...
Eemspoort schreef:Ik zie eigenlijk niet echt in, waarom het verkeer zou toenemen na het aanleggen van de A4 Benelux-Klaaswaal. Het verkeer dat deze route wil gebruiken rijd er nu ook, sinds de opening van de A4 Sabina-Bergen op Zoom.
Ben ik niet met je eens. Benelux-Antwerpen Noord is nu 95km over de A4, 97km over de A16. In principe is dat lood om oud ijzer. Best wat mensen zullen dan alsnog de A16 kiezen uit gewoonte, omdat hun navigatie niet actueel is of omdat je over de A29 gevoelsmatig een slinger de verkeerde kant op maakt (eerst naar het oosten, dan naar het zuidwesten, terwijl je naar zuid wilt).

Leg je Benelux-Klaaswaal aan, dan gaat er zo'n 11 kilometer van de eerste optie af. Met andere woorden: al het verkeer naar Antwerpen en verder wat langs Benelux komt, zal dan de A4 nemen. Ook heb je nog de factor dat mensen gewoon de A4 uit kunnen rijden, in plaats van over A20 of A15 te moeten. Minder TOTSO's kan bij gelijkwaardige routes ook de doorslag geven. Ik denk dus dat het wel degelijk een verandering teweeg zal brengen.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Dweep
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 20:19
Locatie: Ridderkerk-Rijsoord

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Dweep » zo 10 jan 2016, 12:12

Gezien de kosten vind ik de oplossing een 2e Haringvlietbrug een goede gedachten.

Anders je kan nabij knooppunt Sabina een geboorde tunnel naar de Hoekse Waard ( opkomend nabij afslag Numansdorp) in een mooie bocht volgend het huidige tracé.
De huidige infrastructuur laten als een parallel systeem.
toet toet ;-) (onnodig teoeteren kost te veel)

Rogier
2x2 autosnelweg
Berichten: 5066
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:54

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Rogier » zo 10 jan 2016, 13:16

Ik zou alleen eventueel een tweede brug naast de bestaande Haringvlietbrug aanleggen, als dit noodzakelijk is.
De bruggen over de sluizen zijn volgens mij (gedeeltelijk) op een 3de rijstrook voorbereid (deel van de bruggen zijn al midden jaren zestig aangelegd. De laatste brug kwam in 1975 gereed).

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Rene » zo 10 jan 2016, 16:53

Dweep schreef:Gezien de kosten vind ik de oplossing een 2e Haringvlietbrug een goede gedachten.
Gezien de kosten denk ik dat een veerpont voor langzaam verkeer beter is...

Starlet
stadsweg
Berichten: 397
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 13:06
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Starlet » ma 11 jan 2016, 16:05

^^ Gezien het kostenplaatje en de beschikbare budgetten zou ik al in mijn handjes klappen met de meest goedkope oplossing:
- Veerpontje/extra brug naast de Haringvlietbrug voor langzaam verkeer en vervolgens 2x3 (zonder vluchtstroken) op beide bruggen leggen (in ieder geval de Haringvlietbrug).
Dan pas;
- De N59 verbreden richting Zierikzee
- 2x3 van Klaaswaal tot het Haringvliet (zonder vluchtstroken bij enkele kunstwerken).
- N59 opwaarderen vanuit Zierikzee
- 2x3 doortrekken vanuit knp Hellegatplein naar knp Sabina (daar rijstrook laten afvallen + taper)

Veel geld zal er niet beschikbaar zijn voor deze verbinding, zeker niet voor een tunnel van 2,5 km. Zeker niet als je ook nog Benelux-Klaaswaal wilt aanleggen. En daarnaast kun je de A16 nog upgraden (Dordrecht - Moerdijk) naar 2x4.

Dweep
stadsweg
Berichten: 490
Lid geworden op: di 01 jul 2008, 20:19
Locatie: Ridderkerk-Rijsoord

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Dweep » do 24 mar 2016, 23:34

Op RTVRijnmond:
http://www.rijnmond.nl/nieuws/140092/Mi ... leleed-A29

Indirect heeft het met de A4 Benelux - Klaaswaal, wel direct anhakend op al lopende discussie
toet toet ;-) (onnodig teoeteren kost te veel)

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Widejo » zo 27 mar 2016, 16:32

^^
Als ik het goed begrijp zouden de brugopeningen tot meer files leiden? Dat het met het toegenomen verkeer kan leiden tot langere files klinkt dan logischer. Als het aantal brugopeningen gelijk blijft met de jaren daarvoor. Wellicht is het nu met het toegenomen vrachtverkeer wel verstandiger om in te haken op storingen aan de bruggen. Wellicht een elektronische vooraankondiging ter hoogte van knp. Zoomland voor vrachtverkeer komende vanuit het zuiden met verwijzing volg Dordrecht.

Ik denk dat door het toegenomen verkeer wel meer files ontstaan vanwege een verhoogde kans op ongelukken in en om de Heinenoordtunnel. Dat is iets wat met een Benelux-Klaaswaal in ieder geval weer verlicht word. Persoonlijk ben ik van mening dat een A4 Benelux-Klaaswaal wel de oplossing is voor de bereikbaarheid van Spijkenisse/Hoeksche Waard.

Ik vraag mij af hoe je vanaf het zuiden bij een aansluiting Benelux op afslag Pernis terecht komt.
Die zit als ik het goed had nu verweven in de parallelstructuur?
Hamburg, meine Perle

Starlet
stadsweg
Berichten: 397
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 13:06
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Starlet » di 29 mar 2016, 13:59

^^ Het zou tijd worden dat men de signalering bij de Volkeraksluizen hersteld! Nu staat daar niets. Bovendien zie ik weinig in een vooraankondiging bij Zoomland, omdat de reistijd dan nog een slordige 20 minute bedraagt. Er staat immers een DRIP bij Heijningen, dan kun je er altijd nog voor kiezen om over de Moerdijkbrug te rijden. Bovendien zit je ook nog met de ADR-route...

Voor mijn gevoel is het drukker geworden op de A29, zoals het artikel schrijft, maar ik kan het niet onderbouwen met cijfers.

Als het ooit zover komt kan er toch gewoon een afrit komen? Deze zou je aan kunnen sluiten op de Vondelingenweg tussen de oprit richting Schiedam en CARU containers...

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Mark » di 29 mar 2016, 14:24

Voor wat betreft de aansluiting op het huidige KP Benelux is een paar pagina's terug nog het nodige lees en kijkvoer ;).

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Wouter N14 » ma 11 apr 2016, 9:05

Voorne-Putten: Steek deel miljarden in extra uitvalweg
Nu het kabinet 10 miljard extra wil uittrekken voor nieuwe verkeersprojecten, schuift Voorne-Putten de aanleg van de A4-Zuid naar voren. ,,Het belang van de haven, de economische motor van Nederland, speelt nu ook een belangrijke rol'', zegt wethouder Christel Mourik van Nissewaard.
Langzaam maar zeker komt dit deel meer onder de aandacht.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Schelpenpaadje » ma 11 apr 2016, 11:09

Benieuwd of de extra financiële ruimte vooral gebruikt zal worden voor upgradeprojecten, of om grote nieuwe verbindingen als het laatste stukje A4 van de grond te krijgen...

Ook ben ik benieuwd of in de afweging tussen mogelijke nieuwe projecten nog meespeelt dat een A4 Benelux-Klaaswaal in potentie verkeer kan wegtrekken bij de nieuwe A16 Rotterdam.
Laatst gewijzigd door Schelpenpaadje op ma 11 apr 2016, 11:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Mark » ma 11 apr 2016, 11:10

Ik ben bang dat het wensenlijstje veel groter is dan het beschikbare budget en dat de A4 op dat lijstje ergens onderaan bungelt...

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Widejo » ma 11 apr 2016, 13:35

Is er al een onderzoek gedaan naar mogelijke andere geldschieters? Ik kan begrijpen dat een Havenbedrijf Rotterdam samen met zijn grootgebruikers wel baat hebben bij een nog "snellere verbinding" met de Havens van Antwerpen en deels Vlissingen/Terneuzen e.d.

Dan nog de kwestie of er bijvoorbeeld al rekening gehouden moet worden met parallelstructuren op het gedeelte Benelux-Oud Beijerland v.v.
Ik vraag mij af of er niet een te grote verkeersstroom op gang komt door aansluitingen Spijkenisse, Hoogvliet en Oud-Beijerland voor 2x2 met op/afritten (op een redelijke korte afstand van Knooppunt Benelux). Dat is toch een redelijk stedelijk gebied met veel verkeer richting Rotterdam.
Hamburg, meine Perle

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door hoevenpe » ma 11 apr 2016, 13:39

^^
Spijkenisse - knp. Benelux zou ik dan sowieso als 2x3 uitvoeren, al dan niet door weefstroken...

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Mark » di 19 apr 2016, 12:02

Toch weer een roep om de A4-zuid naar aanleiding van recentelijke incidenten in de Heinenoordtunnel / A29. Zelfs de Hoeksche Waard lijkt enigszins in beweging te komen.

http://i.imgur.com/2rQmx2M.jpg

Bron

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Widejo » di 19 apr 2016, 12:40

^^
Door het stuk bij Oud-Beijerland te ondertunnelen is het inderdaad lastig om een extra afrit te realiseren.
Hamburg, meine Perle

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Schelpenpaadje » di 19 apr 2016, 12:55

^^
Het "De A4-Zuid staat onverminderd hoog op onze agenda" van de provincie klinkt bemoedigend.

De wethouder van Korendijk kan wel een tunnel willen, maar hoeft die natuurlijk niet zelf te betalen. Een klein stukje extra snelweg door de Hoeksche Waard hoeft zo'n dure ingreep niet te rechtvaardigen. Andere projecten, zoals de A4-MD en de Centrale As (N356) bewijzen dat je een snelweg niet hoeft te verstoppen in een tunnel voor een goede landschappelijke inpassing en goede faunapassages.

Dat deze al generaties geleden ingetekende verbinding er nog altijd niet ligt is landschappelijk gezien een zegen. Maar laten we nu niet doen alsof er sprake is van het laatste stukje onaangetast polderlandschap dat onherstelbaar wordt verpest met de aanleg van letterlijk een paar kilometer snelweg.

Het argument van het ontbreken van een afrit bij Oud-Beijerland lijkt me een gelegenheidsargument van een landschapsstichting dat trouwens nog best is op te lossen. Een aansluiting dichtbij het toekomstige knooppunt met de A29 in combinatie met een parallelweg naar Spijkenisse zou Oud-Beijerland ruimschoots voorzien zijn in betere verbindingen naar het noorden en zuiden. Al vraag ik me af of voor dit project het verbeteren van de bereikbaarheid van Oud-Beijerland de juiste aanleiding is ;)

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Palance » di 19 apr 2016, 13:25

Je kan ook de Oude Maas indammen :twisted:
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Vinny » di 19 apr 2016, 19:03

De Oude Maas is een belangrijke route voor recreatievaart met staande masten. Dat betekent dat er een beweegbare brug moet komen. Ik zie dus ook liever een tunnel (of aquaduct).
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [A004] A4 Benelux - Klaaswaal

Bericht door Mark » di 19 apr 2016, 19:07

Niet alleen recreatie... ;)

Afbeelding
Talisman Montrose - Spijkenisserbrug by Mark van der Meer, on Flickr

Plaats reactie