Bekeuring bij parkeerverbod

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Gerhard » di 12 apr 2016, 22:17

Hallo allemaal.
Vandaag was ik de sigaar; iedere ochtend rij ik een paar straten door Beverwijk en zit mijn zoon af bij de gastouder. daarna rij ik door naar mijn werk. Ook in Beverwijk. Op de hoek van de Strick van Linschotenstraat en de Baanstraat kreeg ik vanochtend een bekeuring. ik stond in een parkeerverbodzone met bord E1. Ik stond links op de smalle stoep naast de henglesportwinkel. Ik parkeerde met de linkerwielen op de stoep en geen seconde later, (0 dus), stond er een handhavingsauto voor mijn auto. O oow, dacht ik. :| Ik stapte uit en liep achter de mijn auto langs naar de passagiersdeur en liet mijn zoon uitstappen. De handhavingsauto week voor geen meter. Ik zei tegen de bijrijder in de auto dat ik binnen een minuut terug ben. 30 seconden was al lang geweest. De man zei dat ik hier niet mocht parkeren. "Ik kom zo terug" en bracht mijn zoon naar de gastouder 1 deur voorbij de winkel deur op de Baanstraat. Ik was binnen 10 seconden terug. Ik loop naar mijn auto (6 meter) en zie de man een bekeuring uitschrijven terwijl hij nog in de auto zit. Ik tik op de ruit en zeg "zit je nou echt een bekeuring uit te schrijven"? Ik was meteen :booooos: Zo boos , dat ze beiden uit de auto stapten en we een woordenwisseling kregen. Ik stapte snel in mijn auto en wachtte af. Er werden foto's gemaakt en na een verhitte woordenwisseling kreeg ik een bekeuring van 90 euro plus 9 euro admin. kosten.
Is die bekeuring terecht?
Volgens mij mag ik een passagier in en uit laten stappen mits dit niet onnodig lang duurt. Mijn zoon in dit geval.
Ik weet wel dat ik niet met 2 wielen op de stoep mag staan dus dan zou de bekeuring( die misschien lager uit valt) terecht zijn.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Rein » di 12 apr 2016, 22:21


boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door boe! » di 12 apr 2016, 22:23


Jurjen
dorpsstraat
Berichten: 175
Lid geworden op: vr 16 okt 2015, 13:27
Locatie: Pijnacker

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Jurjen » di 12 apr 2016, 22:38

Als je de wet letterlijk leest was het naar de deur lopen met je kind meer dan de tijd om onmiddelijk in- of uit te stappen en was het dus parkeren, maar om er voor een boete uit te schrijven gaat wel heel erg ver.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Attietattie » di 12 apr 2016, 23:14

Gerhard schreef:Volgens mij mag ik een passagier in en uit laten stappen mits dit niet onnodig lang duurt. Mijn zoon in dit geval.
Die heb je zelf verzonnen. ;)

De actie mag echt alleen het in- en uit laten stappen zijn (of laden/lossen). Jij parkeerde dus, dus de boete is terecht en kn worden uitgebreid met het gebruiken van de stoep. ;)
Laatst gewijzigd door Attietattie op di 12 apr 2016, 23:58, 1 keer totaal gewijzigd.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Wouter N14 » di 12 apr 2016, 23:39

Mij staat iets bij van een 10 minuten regel maar dat zal wel nergens op zijn gebaseerd.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Gerhard » di 12 apr 2016, 23:51

Het was inderdaad daar. Ik verzin niks. Ik was echt in no time weer bij de auto. Mijn zoon is 4 en laat hem dat stukje naar de deur naast de hengelwinkel niet alleen lopen. Ik vind het zo absurd, die bekeuring. De gastouder kost me al een fortuin en dan zo'n bekeuring..Dus zet ik de auto sinds vanmiddag op de Baanstraat tegenover de Strick van Linschotenstraat. Is een fietssuggestiestrook en ruim van het zebrapad verderop verwijderd. Zou moeten kunnen.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Gerhard » di 12 apr 2016, 23:54

"Als dit bord is geplaatst, mag je wel even stilstaan om passagiers te laten in- en uitstappen. Ook mag je hier goederen laden en lossen."

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door feitelijk » wo 13 apr 2016, 0:11

Het wegbrengen van passagiers is net weer even wat anders he.
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door feitelijk » wo 13 apr 2016, 0:12

Gerhard schreef:Dus zet ik de auto sinds vanmiddag op de Baanstraat tegenover de Strick van Linschotenstraat. Is een fietssuggestiestrook
Nee, dat is een fietsstrook en daarop of naast mag je niet een je voertuig laten stilstaan, laat staan parkeren.
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

peter51
stadsweg
Berichten: 258
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 22:49

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door peter51 » wo 13 apr 2016, 20:39

Voor het uitschrijven van een bekeuring in de auto is hier een toezichthouder voor geschorst, en de bekeuring werd teruggedraaid.
Hij schreef de bonnen op het stuur en toeterde dan dat je hem op moest komen halen...
De teamleider vond het asociaal...
Altijd Nijmegen, de oudste stad van Nederland!

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Gerhard » wo 13 apr 2016, 23:34

Op wat Peter51 na zegt, kan ik er dus weinig aan doen. Ik moet toch echt iedere werkdag daar zijn. Bedankt voor jullie reacties. :top:

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door duikgek89 » do 14 apr 2016, 0:29

Je kunt natuurlijk altijd proberen om bezwaar aan te tekenen en aan te geven dat je alleen stopte. Laden en lossen is ook stoppen, dus ik vraag me echt af of een passagier van 4 jaar oud even naar de deur brengen wel onder parkeren moet vallen... Het klinkt misschien lullig, maar wat is het grote verschil met het afgeven van een doos bij die voordeur?

Bovendien mag men aan die "toezichthouder" wat mij betreft de "Mierenneuker en oor-aan-naaier van de maand award" uitreiken.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Attietattie » do 14 apr 2016, 8:16

^^ Sowieso proberen. Kan ook geen kwaad het systeem goed geld te laten kosten.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Snelwegfreak » do 14 apr 2016, 8:23

Altijd de hele beroepprocedures opstarten. Laat ze maar werken voor jouw centen.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Schelpenpaadje » do 14 apr 2016, 8:34

Lullige bekeuring, maar dit lijkt wel op meer dan alleen in- of uitstappen dus dan zou het wel terecht zijn.

Waarom ben je eigenlijk daar gaan staan terwijl je wist dat de handhaver je in het vizier had? Dan had je dit gedoe kunnen voorkomen, ook als je alsnog je gelijk krijgt. Zijn visie is misschien dat je alle kans had om de bon te vermijden door op dst moment een andere plek te zoeken en dat je daarmee willens en wetens een extra risico hebt genomen.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Attietattie » do 14 apr 2016, 9:10

^^ Je hebt geen kinderen?
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Piles » do 14 apr 2016, 9:13

Attietattie schreef:^^ Je hebt geen kinderen?
Ergernis Nr 1 bij scholen: ouders die denken dat de regels niet voor hen gelden en voor de deur moéten parkeren.
Dus 'kinderen' is geen argument.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14342
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Attietattie » do 14 apr 2016, 9:19

Een kind 10m naar de deur lopen zou voor mij als handhaver wel degelijk een argument zijn.

Maar zoals gezegd, officieel zit hij fout.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Lekkere Kwal » do 14 apr 2016, 9:27

Even advocaat van de duivel spelen: wat hield je tegen om een parkeerplaats te zoeken en dan wat verder te moeten lopen? Ik snap het gemak van het praktisch naast de woning van de gastouder parkeren/'uit laten stappen', maar was daar noodzaak toe?

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Schelpenpaadje » do 14 apr 2016, 12:15

Attietattie schreef:Een kind 10m naar de deur lopen zou voor mij als handhaver wel degelijk een argument zijn.

Maar zoals gezegd, officieel zit hij fout.
Wat Piles zegt. En ja, ik heb kinderen.

Als dit (bijna) dagelijks voorkomt vind ik dit alleen maar een extra reden om een betere plek te zoeken om de auto neer te zetten en voor handhavers om een bon uit te schrijven. Gastouders mogen zich vrijwel overal in woonwijken vestigen, het lijkt me niet meer dan redelijk dat ouders zich bij het halen en brengen aan de regels houden. Binnen een paar honderd meter zal vast een legale parkeerplaats te vinden zijn. En als dat te ver lopen is, dan vertrek je maar wat eerder van huis.

Maar goed, dat is een andere discussie dan de vraag of de bekeuring terecht was. ;)

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Gerhard » do 14 apr 2016, 21:40

Als ik jullie berichten zo lees zal ik toch maar in beroep gaan. Ik heb de handhavingsauto niet vantevoren kunnen zien want ik parkeerde links op de stoep en hij kwam toen precies op dat moment van links de straat in. Dus op de hoek bij de hengelwinkel. Ja, ik denk ook, of ik naar een deur loop bij een brede stoep om een pakket af te geven of ik neem mijn kind bij de hand en loop die paar meter de hoek om naar de deur naast de hengelwinkel.

Ik vertrek niet eerder van huis want mijn kind moet toch een bepaald aantal uren slapen. een stuk of twaalf, op die leeftijd. Ik heb geen partner die mee kan helpen dus binnen een bepaalde tijd moet ik alles doen en op mijn werk te geraken (ook in Beverwijk).

De tijd om te doen wat hierboven staat houdt me tegen om verder te weg te parkeren. Als er in de Strick van Linschotenstraat dicht bij de hoek een plekje is zet ik de auto daar zeker neer. Maar dat is er niet altijd.
Laatst gewijzigd door Gerhard op do 14 apr 2016, 22:22, 2 keer totaal gewijzigd.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Gerhard » do 14 apr 2016, 21:57

Foto's

Foto's verwijderd in verband met privacy.

:pukey:

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Snelwegfreak » do 14 apr 2016, 22:02

Ach, die gemeente BOA's. Tja, daar kan je weinig van verwachten... Types "ik wilde altijd bij de politie maar daar was ik niet goed genoeg voor".
Enne gojje mins blieft altied leave.

Rein
2x4 autosnelweg
Berichten: 10197
Lid geworden op: zo 10 jun 2007, 10:18
Locatie: Haarlemmermeer

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Rein » do 14 apr 2016, 22:06

En die waarschijnlijk een lekker gevoel 'daar beneden' krijgen als ze weer een bonnetje mogen schrijven.

Zie ik het nu goed dat ze hun auto zelf midden op de weg neerplempen bij het schrijven van de bekeuring. Hebben ze daar ontheffing voor of zijn ze zelf eigenlijk net zo fout, zo niet fouter?

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door boe! » do 14 apr 2016, 22:09

Snelwegfreak schreef:Ach, die gemeente BOA's. Tja, daar kan je weinig van verwachten... Types "ik wilde altijd bij de politie maar daar was ik niet goed genoeg voor".
Ze voeren ook maar hun taak uit. Zoals ik het zie wordt de stoep grotendeels geblokkeerd. Een auto hoort niet op de stoep en daar wil nog wel eens snel voor bekeurd worden.

Gerhard
dorpsstraat
Berichten: 241
Lid geworden op: wo 16 sep 2015, 21:41

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Gerhard » do 14 apr 2016, 22:18

Deze was heel snel. Snelste ooit :yes:
Ik weet heus wel dat dat niet mag, op de stoep staan. Je moet toch wat..
Hij kon er makkelijk door en blokkeerde i.d.d. de straat van 3 andere auto's. <--- Dat was iniedergeval zo toen ik weer "weg mocht"..Ja ja.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Snelwegfreak » do 14 apr 2016, 22:21

boe! schreef:Ze voeren ook maar hun taak uit.
Klopt, maar ik ben van mening dat het veelal mensen zijn die iets te graag het uniform dragen en boetes uitschrijven. Redelijkheid of de geest van de wet lijkt bij hen niet te bestaan. Maar goed, zo kijk ik er tegenaan ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door Coen Tunnel » do 14 apr 2016, 22:25

Mag een BOA eigenlijk zomaar foto's maken van een foutgeparkeerde auto?

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Bekeuring bij parkeerverbod

Bericht door keokiracer » do 14 apr 2016, 22:34

^^ Een van de dingen die je met de WOB kan opvragen is een foto van het voertuig indien het om foutparkeren gaat.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Plaats reactie