Opmerkingen over het forum
Moderator: Moderatoren
-
- Forumbeheerder
Re: Opmerkingen over het forum (phpBB 3.1+)
Ter kennisgeving: het Nederlandse subforum Grote Projecten heeft weer een schoonmaakbeurt gehad. Diverse afgeronde projecten zijn verplaatst naar Autosnelwegen of Niet-autosnelwegen en de index hier is bijgewerkt.
-
- 4x3 autosnelweg
-
- expressweg
Goed werk!
Hoe staat het ervoor met de like-knop?

Hoe staat het ervoor met de like-knop?
I'm average height... in Thailand.
-
- 4x3 autosnelweg
Ander puntje voor een volgende upgrade: ik vind het altijd wel jammer dat ik op smartphones/kleinere beeldschermen geen optie meer heb om het forum als gelezen te markeren. SABRE heeft onlangs een phpbb-upgrade gehad en in hun versie/thema heb ik mobiel wél de mogelijkheid op de voorpagina om alles gelezen te markeren. Als het dáár kan, moet het hier vermoedelijk ook kunnen, dus als ook anderen dit een goed idee vinden misschien iets om nog eens mee te nemen?
-
- Forumbeheerder
Heb je een voorbeeld als in een screenshot? (Ben niet geregistreerd bij SABRE)
-
- dorpsstraat
Op de voorpagina staat het knopje 'markeer forums als gelezen' er wel op een mobiele browser zolang die nog niet helemaal geladen is:

Maar als die helemaal geladen is niet meer:

Bij alle subforums staat die er gewoon altijd.

Maar als die helemaal geladen is niet meer:

Bij alle subforums staat die er gewoon altijd.
-
- Penningmeester
Als je het wegenforum-thema neemt, zit de optie op de hoofdpagina in het dropdown-menu.
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.
-
- Forumbeheerder
Zo tussen neus en lippen hebben wij de software geüpdatet. Vandaar even de korte downtime.
-
- expressweg
Hoe ver zijn jullie eigenlijk al met de like-knop? 

-
- Forumbeheerder

Wel is in het verleden al uitgebreid hierover gediscussieerd over hoe/wat, maar qua invulling van een "like-knop" liggen nog veel opties open. Zal eens kijken of ik daar binnenkort wat van kan voorleggen aan jullie.
-
- expressweg

-
- expressweg

Moet het niet zijn "seconden" ?
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen.
N ° de membre 40
-
- Voorzitter
-
- Forumbeheerder
Uw gebeden zijn gehoordPino schreef:Ander puntje voor een volgende upgrade: ik vind het altijd wel jammer dat ik op smartphones/kleinere beeldschermen geen optie meer heb om het forum als gelezen te markeren. SABRE heeft onlangs een phpbb-upgrade gehad en in hun versie/thema heb ik mobiel wél de mogelijkheid op de voorpagina om alles gelezen te markeren. Als het dáár kan, moet het hier vermoedelijk ook kunnen, dus als ook anderen dit een goed idee vinden misschien iets om nog eens mee te nemen?

-
- Forumbeheerder
Het leek ons wel nuttig om de reisverslagen, die nu eigenlijk in het Wegrestaurant terechtkomen, te verzamelen in het Reisadviezen forum. Makkelijker terug te vinden omdat ze wellicht ook nuttig zijn voor anderen. Bij deze heeft dat subforum nu een andere naam.
-
- 2x2 autosnelweg

Tegen bovenstaande beslisisng heb ik via de meldknop een klacht ingediend. Wees gerust: Het is niks tegen jou persoonlijks Mark

In het topic van Eurotrips heb ik meerdere zaken gepost die gewoon onder ons moeten kunnen blijven. Niet iedereen hoeft precies te weten waar en wanneer ik ergens ben geweest. Dat geldt niet voor al mijn bijdragen daar, maar sommigen zie ik nu genoodzaakt te moeten verwijderen, mocht deze actie niet teruggedraaid worden voor tenminste het topic tot dusver.
Voorheen kon ik die berichten met goed geweten onder het wegrestaurant gewoon schrijven, aangezien dat sowieso alleen voor gebruikers zichtbaar was en google deze bijdragen niet zou vinden. Dat is nu verleden tijd. Erg jammer dat dit zonder enig overleg of duidelijk aankondiging gewoonweg verplaatst is. Bij topics die sowieso voor het hele internet zichtbaar waren prima, ook voor verplaatsingen binnen het gebruikersgedeelte, maar zaken van het gebruikersgedeelte naar het openbare gedeelte verplaatsen vind ik absoluut niét door de beugel kunnen!
Opzich vind ik het idee van een reisverslagen topic zeker niet verkeerd, maar nogmaals: Geen beschermde topics ineens voor iedereen publiceren!

"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
- Forumbeheerder
Ah, ik was even in de veronderstelling dat Reisadviezen niet geheel openbaar stond. Mijn excuses, niet op gelet, en we zullen het oppakken.
Echter wil ik hierbij wel even zeggen dat als men 'gevoelige' info schrijft in het Wegrestaurant: dit subforum is voor alle geregistreerde gebruikers zichtbaar en dat zijn er inmiddels al meer dan 4000. En daarbij is een accountje zo aangemaakt. Houdt dat in het achterhoofd
.
Echter wil ik hierbij wel even zeggen dat als men 'gevoelige' info schrijft in het Wegrestaurant: dit subforum is voor alle geregistreerde gebruikers zichtbaar en dat zijn er inmiddels al meer dan 4000. En daarbij is een accountje zo aangemaakt. Houdt dat in het achterhoofd

-
- 2x2 autosnelweg

Ook op deze plek nogmaals dank voor het weer rechtzetten van het probleem!

Natuurlijk schrijf ik sowieso niet teveel gevoelige informatie, maar vrijwel niemand zal zich zomaar spontaan voor het (voor gasten) onzichtbare wegrestaurant registreren. En dat is dan slechts het ene punt. Het andere en m.i. belangrijkste punt, is dat bots van Google & Co. dergelijke topics in het wegrestaurant niet indexeren. En vanwege deze twee punten schrijf ik soms net even wat meer als dat ik dat in het publieke gedeelte van het forum zou doen.

"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"
-
- stadsweg

Het roadtrip topic staat nu in archief zag ik ?
Foutje of gaat hij "gewoon" weer terug naar wegrestaurant ?
-
- Forumbeheerder

-
- autoweg
Ik weet niet of dit al eens gemeld is, maar in de mobiele versie (in Chrome) werken de terug-naar-boven pijltjes/driehoekjes-in-cirkels (rechtsonder bij elke post) niet of niet goed.
-
- Forumbeheerder
-
- autoweg
-
- 2x2 autosnelweg
Ik had het probleem ook op mijn tabloid (firefox), maar door de pagina te vergroten werken ze wel. ik heb het idee dat de knopjes wat aan de kleine kant zijn.chriskrusz schreef:Ik weet niet of dit al eens gemeld is, maar in de mobiele versie (in Chrome) werken de terug-naar-boven pijltjes/driehoekjes-in-cirkels (rechtsonder bij elke post) niet of niet goed.
60 rijdt niet prettig, 80 is bijna prachtig en 100 dat dondert!
WeFo Lidnummer 0010.
WeFo Lidnummer 0010.
-
- autoweg
Ik kwam er ook net achter dat de knopjes na een keer of 10 proberen wel eens af en toe werken. Er mag dus best een veel groter plaatje/knopje gebruikt worden in de mobiele versie van het thema. Er zijn immers al een hoop andere dingen die anders zijn tussen de mobiele en gewone versie van de site.
-
- Forumbeheerder
Ik heb wel eens met de gedachte gespeeld die knop inderdaad groter te maken. Mocht hier grote behoefte voor zijn valt zoiets wel te implementeren.
-
- autoweg
Waarom moeten alle avatars zo klein zijn? 130 x 80 is wel erg klein, 150 x 150 zou toch geen probleem moeten zijn? Zeker niet als ze extern gehost zijn.
-
- 4x5 autosnelweg
-
- autoweg
Ze nemen anders een heel stuk minder ruimte in dan onderschriften. 

-
- Voorzitter