Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Cherifo
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 22:54

Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door Cherifo » di 16 jun 2015, 23:14

Hoi,
Leuke en zeer interessante site, bedankt daarvoor!

Enkele vraagjes, wij zouden op vrijdag 17 juli( sochtends vertrekken naar Nin in kroatie.
Wij zitten wel met 2 kleine kinderen van 3 en 5 jaar. En willen dus onderweg wel ergens overnachten in Oostenrijk, anders veel te vermoeiend voor de kids en onszelf.wij vroegen ons af welke route we het beste nemen en waag we specifiek moeten opletten? En misschien ook op welk tijdstip wij het beste vertrekken?
Wij moeten wel zien dat we tegen zaterdag 18 juli in de namiddag op de camping in Nin aanwezig zijn.

Alvast bedankt voor jullie keuze en eventueel suggesties!

Groetjes

olaf
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 10:09
Locatie: Assen

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door olaf » wo 17 jun 2015, 23:37

Lees even het topic verderop even door over van Gent naar Dubrovnik. Dit is min of meer dezelfde weg. Is niet vervelend bedoeld maar het helpt je wel. Mocht je wel willen reizen over München zorg er dan voor om deze stad in ieder geval voorbij te zijn voor de ochtendspits.

Cherifo
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 22:54

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door Cherifo » wo 17 jun 2015, 23:48

Beste Olaf, net even jouw voorgestelde topic gelezen hoor.

Bedankt, maar veel wijzer ben ik echt niet van geworden ;-(

olaf
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 10:09
Locatie: Assen

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door olaf » do 18 jun 2015, 7:30

Alles hangt natuurlijk af van verschillende factoren. Waar vandaan uit Belgie bv. daar heb je vrijdagochtend ook file's rondom Brussel en Antwerpen. Wordt er gereden met of zonder caravan/aanhanger. Op vrijdag is het belangrijk om in Duitsland rond de midaag het Ruhrgebied voorbij te zijn. Op vrijdag begint hier de spits redelijk vroeg. Persoonlijk zou ik de weg via Frankfurt-Wurzburg-Neurenberg-Regensburg-Passau nemen. Deze is minder druk. Het drukste gedeelte is vaak het stuk Frankfurt-wurzburg daar deze voor een groot gedeelte 4-baans is. Rondom Neurenberg en Regensburg is ruimte genoeg. Ook Frankfurt is erg verbeterd de laatste paar jaren sinds de verbreding van de snelweg langs het vliegveld. De Oostenrijkse grens moet te doen zijn op 1 dag. Dan de volgende dag naar Nin eind van de middag is goed te toen. Waarschijnlijk naar camping Zaton. Weet alleen niet waar de wegwerkzaamheden zijn in Duitsland en Oostenrijk. Hiervoor zijn websites die je met google kunt opzoeken. Mocht je een hotel nodig hebben kun de site linksundrechts raadplegen. Hierop vind je hotels direct langs de snelweg.
Succes met het plannen

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door duikgek89 » do 18 jun 2015, 9:47

De A3 is op veel plaatsen al 2x3 gemaakt op dat stuk.

Ik zou zeggen, probeer vroeg te gaan. Voor de ochtendspits België uit zijn en om een uur of 2 in de middag Duitsland toch redelijk richting de Duits/Oostenrijkse grens zijn, in ieder geval de laatste stad ruim voorbij (Regensburg/Rosenheim).

Cherifo
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 22:54

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door Cherifo » do 18 jun 2015, 11:01

olaf schreef:Alles hangt natuurlijk af van verschillende factoren. Waar vandaan uit Belgie bv. daar heb je vrijdagochtend ook file's rondom Brussel en Antwerpen. Wordt er gereden met of zonder caravan/aanhanger. Op vrijdag is het belangrijk om in Duitsland rond de midaag het Ruhrgebied voorbij te zijn. Op vrijdag begint hier de spits redelijk vroeg. Persoonlijk zou ik de weg via Frankfurt-Wurzburg-Neurenberg-Regensburg-Passau nemen. Deze is minder druk. Het drukste gedeelte is vaak het stuk Frankfurt-wurzburg daar deze voor een groot gedeelte 4-baans is. Rondom Neurenberg en Regensburg is ruimte genoeg. Ook Frankfurt is erg verbeterd de laatste paar jaren sinds de verbreding van de snelweg langs het vliegveld. De Oostenrijkse grens moet te doen zijn op 1 dag. Dan de volgende dag naar Nin eind van de middag is goed te toen. Waarschijnlijk naar camping Zaton. Weet alleen niet waar de wegwerkzaamheden zijn in Duitsland en Oostenrijk. Hiervoor zijn websites die je met google kunt opzoeken. Mocht je een hotel nodig hebben kun de site linksundrechts raadplegen. Hierop vind je hotels direct langs de snelweg.
Succes met het plannen
Hoi Olaf,

Bedankt voor je super reactive!

Wij vertrekken uit Antwerpen Zuid - met een Peugeot Partner ( en geen aanhangwagen)
Ja hoor klopt, Camping Zaton ;-)

Bedankt

Cherifo
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 22:54

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door Cherifo » do 18 jun 2015, 11:02

duikgek89 schreef:De A3 is op veel plaatsen al 2x3 gemaakt op dat stuk.

Ik zou zeggen, probeer vroeg te gaan. Voor de ochtendspits België uit zijn en om een uur of 2 in de middag Duitsland toch redelijk richting de Duits/Oostenrijkse grens zijn, in ieder geval de laatste stad ruim voorbij (Regensburg/Rosenheim).
Hoi, hartelijke dank voor je info hoor!!

Sandra
zandpaadje
Berichten: 1
Lid geworden op: di 30 jun 2015, 12:23

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door Sandra » di 30 jun 2015, 12:26

Hallo, wij gaan ook 17 juli richting Nin (andere camping) Wat is verstandig, rijden via Graz of via Villach de grens over naar Slovenie. Ik wil in de buurt van Graz of Villach ergens overnachten. Tips zijn welkom, alvast bedankt

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door Coen Tunnel » di 30 jun 2015, 13:16

^^ De route via Graz is normaliter de snelste en minst filegevoelige route.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door Rene » wo 01 jul 2015, 20:32

Passau-Wels-Graz-Maribor-Zagreb lijkt een goede route.

Hou er wel rekening mee dat je behalve vignetten voor Oostenrijk en Slovenië ook nog 2x Maut moet betalen op de Pyrnautobahn A9.

Cherifo
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 22:54

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door Cherifo » do 02 jul 2015, 0:14

Vraagje ivm vignetten voor Oostenrijk en Slovenië, kan je deze hier al bestellen (België) en koopt ge dan 2 vignetten voor de heen en terugweg?
Ook die Maut, die je hoeft te betalen wat is het bedrag eigenlijk?

Bedankt.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door waldo79 » do 02 jul 2015, 6:19

Wegenwiki.nl schreef:Vignetten in Oostenrijk zijn beschikbaar voor een periode van 10 dagen, 2 maanden of 1 jaar. Het jaarvignet is vanaf 1 december het voorgaande jaar tot 31 januari het volgende jaar geldig, gelijk aan dat van Zwitserland. Vignetten met een kortere tijdsduur worden geperforeerd, en zijn dan de aangeduide periode geldig.
Voor Oostenrijk lijkt me het handiger 2 keer een 10-dagen vignet aan te schaffen.
De vignetten, voor in elk geval Oostenrijk, kun je regelen via Touring.
De losse tol bedraagt € 13,50 (€ 5+ € 8,50) voor de Phyrnautobahn.

Voor Slovenië koop je best 2 weekvignetten.

nicho32
woonerf
Berichten: 66
Lid geworden op: wo 05 mar 2014, 23:16

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door nicho32 » do 02 jul 2015, 23:57

vie toltickets.com bestel je ze ook gemakkelijk, en ik neem voor Slovenië telkens een maanvignet komt op het zelfde neer en is dan maar 1 sticker.

olaf
dorpsstraat
Berichten: 126
Lid geworden op: do 18 okt 2012, 10:09
Locatie: Assen

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door olaf » za 04 jul 2015, 14:38

Rene schreef:Passau-Wels-Graz-Maribor-Zagreb lijkt een goede route.

Hou er wel rekening mee dat je behalve vignetten voor Oostenrijk en Slovenië ook nog 2x Maut moet betalen op de Pyrnautobahn A9.
Maut moet je ook nog apart betalen op de taurnautobahn voor de tunnels + de karwankentunnel. Volgens mij is dit gezamenlijk iets duurder als de pyhrn. Dus extra betalen moet je helaas toch welke route je ook pakt. Ik zou gewoon de pyhrn nemen maar had ik al een keer vermeld

Cherifo
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 22:54

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door Cherifo » wo 08 jul 2015, 22:26

Binnen een weekje vertrekken wij,

Klopt het dat deze route in zijn totaliteit het beste is ?

Vertrek omstreeks 6 uur of max 7hr- Aartselaar >>>>> Nin - Kroatië

Aartselaar > Antwerpen > Aachen > Koln > Franfurt > Wurzburg > Neurenberg > Passau > Graz > Zagreb > Nin
Een andere route liet ons via Brussel gaan.

Wij vroegen ons ook af, met 2 kindjes van 4 en 5 jaar om onderweg toch te overnachten.
De discussie hier is, of we beter eerst een 1000km rijden in 1 stuk zodat we in Oostenrijk zouden overnachten of beter een aantal km's minder te doen?
Om de dag nadien terug met goeie moed door te trekken.



Bedankt

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door Rene » zo 09 aug 2015, 20:17

Ik ben twee weken geleden van Purmerend naar Nin gereden. Op de heenweg hebben we er inclusief tussenstops 20 uur over gedaan. De Vollsperrung op de A3 bij Kreuz Leverkusen was een onverwachte tegenslag, maar leverde niet echt oponthoud op. Het grootste probleem was de weg van Maribor naar de Kroatische grens. Bij het einde van de A4 bij Ptuj heb ik na 35 minuten vrijwel stilstaan besloten om toch de afrit te nemen, en we zijn binnendoor naar Varazdin gereden. Dat laatste verliep vlekkeloos, en voor de grens stond absoluut geen file. Ook de snelweg van Varazdin naar Zagreb was goed te doen. Echter het fileoponthoud en het omrijden zorgden wel voor veel tijdverlies. Op terugreis heb ik namelijk afgelopen weekend de route Nin-Purmerend in 18 uur gereden, inclusief stops. Daarbij heb ik zelfs bij Deggendorf de omrijroute via A92, B8 en B20 genomen om de Dauerbaustelle op de A3 (met véél file) te ontwijken, en 5 km file gehad tussen Würzburg en Wertheim. Sowieso werd ik gek van alle Baustellen op de A3. Vooral het gedeelte tussen de A48 en de A81 is drama. Je rijdt de ene Großbaustelle nog niet uit of je rijdt de volgende al weer in.

Oostenrijk reed in beide richtingen prima door via de A8-A9 Phyrnautobahn. De € 8,50 per enkele reis voor de Gleinalmtunnel heb ik omzeild via de S6 en S35. Van dat geld hebben we leukere dingen op vakantie gedaan. Het is toch te zot voor woorden dat je voor een land waar je voor twee weken maarliefst twee dure 10-dagenvignetten moet kopen, ook nog Sondermaut moet betalen voor nota bene de slechtste stukken (de enkelbaans tunnels).

Slovenië is echter het summum. Wel € 30 aftroggelen voor een maandvignet en de weggebruiker opzadelen met ondermaats wegdek (zeker op de D9 tussen Ptuj en de Kroatische grens). Wel geld uitgeven voor bewegwijzering van een VZP bij Maribor die er echter nog jaren niet zal zijn, en bij het knooppunt ten zuiden van Maribor de bestemming Graz niet op de borden zetten terwijl die al wel op de A4 vanaf Ptuj op de borden stond. Nee, Slovenië is een complete aanfluiting.

Over de wegen in Kroatië kan ik kort zijn: goed. Alleen de ring van Zagreb kan wel een extra rijstrookje gebruiken, en het zou voor toeristen fijn zijn als bij de afritten de ENC-strook ook voor bankpas/creditkaartgebruikers te gebruiken zou zijn. Nu is dat alleen het geval op de snelweg van Slovenië naar Zagreb en op de A1 bij Lucko vlak voor Zagreb.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door Chris » zo 09 aug 2015, 20:24

Rene schreef:Bij het einde van de A4 bij Ptuj heb ik na 35 minuten vrijwel stilstaan besloten om toch de afrit te nemen, en we zijn binnendoor naar Varazdin gereden.
Als je daar al bijna helemaal stilstond zal de rest van de weg tot aan de Kroatische grens ook wel helemaal vol hebben gestaan. Dan had je daar wellicht nog wel meer dan 2 uur over gedaan.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door Coen Tunnel » zo 09 aug 2015, 21:53

Rene schreef:Oostenrijk reed in beide richtingen prima door via de A8-A9 Phyrnautobahn. De € 8,50 per enkele reis voor de Gleinalmtunnel heb ik omzeild via de S6 en S35. Van dat geld hebben we leukere dingen op vakantie gedaan. Het is toch te zot voor woorden dat je voor een land waar je voor twee weken maarliefst twee dure 10-dagenvignetten moet kopen, ook nog Sondermaut moet betalen voor nota bene de slechtste stukken (de enkelbaans tunnels).
Dat je je over de Sondermaut opwindt kan ik nog begrijpen. Maar de 10-dagenvignetten kun je toch niet duur noemen? Voor € 8,70 mag je 10 dagen lang onbeperkt over alle Autobahnen en Schnellstraßen rijden, met uitzondering van inderdaad de Sondermautstrecken. En zelfs al gebruik je het voor een enkele reis naar Kroatië, dan nog rij je van Passau tot Maribor over ruim 300 km aan Oostenrijkse snelwegen, met daarbij inbegrepen de 10 km lange Plabutschtunnel. In Frankrijk, Spanje, Italië en zelfs Kroatië ben je voor een soortgelijk traject dan toch wel meer kwijt dan € 8,70. ASFiNAG is bovendien van de tolinkomsten afhankelijk. Het hele A- en S-wegennet in Oostenrijk wordt juist bekostigd uit tolinkomsten, er komt geen belastinggeld bij. Die 2 x € 8,70 van jou worden dus volledig aan wegen besteed. Iets dat je van onze Nederlandse motorrijtuigenbelasting niet kan zeggen...

En uiteraard ben je niet verplicht om de Sondermautstrecken te gebruiken. Juist op de A9 zijn er voor de Bosrucktunnel en Gleinalmtunnel vrij goede alternatieven. Op de A10 is het al een stuk bewerkelijker om de tol voor de Tauern- en Katschbergtunnel te vermijden.
Slovenië is echter het summum. Wel € 30 aftroggelen voor een maandvignet en de weggebruiker opzadelen met ondermaats wegdek (zeker op de D9 tussen Ptuj en de Kroatische grens). Wel geld uitgeven voor bewegwijzering van een VZP bij Maribor die er echter nog jaren niet zal zijn, en bij het knooppunt ten zuiden van Maribor de bestemming Graz niet op de borden zetten terwijl die al wel op de A4 vanaf Ptuj op de borden stond. Nee, Slovenië is een complete aanfluiting.
Tja, als je alleen van Maribor richting Zagreb gaat is het vignet naar verhouding erg duur. Twee jaar geleden kwam ik vanaf de Karawankentunnel en moest ik richting Porec, dan heb je al heel wat meer waar voor je geld. Voordeel was ook dat ik maar een kleine week weg was en dus ook met hetzelfde vignet weer terug naar huis kon.

De D9 is overigens niet vignetplichtig, dus ja, dat het wegdek daar wat minder is, daar kan ik niet zo om malen. De Sloveense snelwegen zijn over het algemeen in goede staat, het is alleen jammer dat de transitverbindingen naar Kroatië zo slecht zijn. Er zijn drie Kroatische snelwegen die praktisch bij de Sloveense grens ophouden (de A2, A7 en A9).
Over de wegen in Kroatië kan ik kort zijn: goed. Alleen de ring van Zagreb kan wel een extra rijstrookje gebruiken, en het zou voor toeristen fijn zijn als bij de afritten de ENC-strook ook voor bankpas/creditkaartgebruikers te gebruiken zou zijn. Nu is dat alleen het geval op de snelweg van Slovenië naar Zagreb en op de A1 bij Lucko vlak voor Zagreb.
De Kroatische wegen zijn inderdaad goed. Ik ben twee jaar geleden eigenlijk ook geen slechte wegen tegengekomen.

SnarfFlevoland
2x2 autosnelweg
Berichten: 6217
Lid geworden op: di 20 mei 2008, 8:40
Locatie: [CH]

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door SnarfFlevoland » do 27 aug 2015, 13:01

Nog even een kleine reactie:
Rene schreef:De € 8,50 per enkele reis voor de Gleinalmtunnel heb ik omzeild via de S6 en S35. Van dat geld hebben we leukere dingen op vakantie gedaan.
Het klinkt altijd interessant dat de Gleinalm via auto(snel)wegen te vermijden is, maar dat de Bosruck praktisch sneller en korter mis valt te houden komt eigenlijk niemand op. Gleinalmtunnel vermijden kost 30 kilometer extra, Bosrucktunnel slechts 6 kilometer. De bergpas over de Phyrn (B138) stelt geen toeter voor en het tijdsverlies is bovendien geringer als de route over de S6 en S35 om de Gleinalmtunnel te vermijden.

Maar al met al heb je nu op de heen en terugweg 60 kilometer omgereden om €17 aan tol te besparen. Ik vind dat geen wereldschokkende besparing, zeker niet op een hele vakantieuitgave. Dat je er "leukere dingen op vakantie" mee hebt kunnen doen is dan wel erg beperkt.

Je verhaal over Slovenië kan ik daarentegen wel prima volgen: €30 voor ondermaats wegdek en een mini-stukje is inderdaad duur. Op die manier is Zwitserland ineens goedkoop. ;)
"A mile of highway will take you just one mile... A mile of runway takes you anywhere!"

Cherifo
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 22:54

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door Cherifo » zo 26 jun 2016, 20:50

Hoi,

Vorig jaar vertrokken wij naar Nin in Kroatië, dit jaar gaan wij naar Valkanela ook in Kroatië.
Als ik de route bereken geeft krijg ik drie routes:

Route 1: 13.28 minuten: Aartselaar > Brussel > Namen> Luxemburg Saarbrucken > Stuttgart > Munchen >Zalsburg >Villach > Laibach > Postonja > Koper > Valkanela

Route 2: 14.29 minuten : Aartselaar > Antwerpen > Achen > Keulen > Frankfurt >Wurzburg >Neurenberg >Munchen > Zalsburg >Villach > Laibach > Postonja > Koper > Valkanela

Route 3 : 13.33 minuten : Aartselaar > Antwerpen > Achen > Keulen > Koblenz > Mannheim > Karlsruhe > Pforzeim > Stuttgart > Munchen > Zalsburg >Villach > Laibach > Postonja > Koper > Valkanela

Wat zou volgens jullie de beste route zijn?
Wij blijven wel ergens overnachten in Duitsland aan de grens van Oostenrijk, maar daar zijn we nog niet uit.

Wij vetrekken op Zaterdag 9 Juli omstreeks 6 of 7 uur s' ochtends

Bedankt voor jullie moeite!

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door Rene » zo 26 jun 2016, 20:56

Route 2 lijkt me gezien de gigantische hoeveelheid Baustellen op de A3 niet aanbevelenswaardig.

Overigens: Zalsburg ?

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door duikgek89 » zo 26 jun 2016, 21:17

Zaterdag in de vakantie is wel een beetje rottig denk ik. Zowel de A61 als de A3 zullen vol zitten, maar je hebt misschien geluk dat je op de route over Saarbrücken de Nederlanders die naar Frankrijk willen voor bent, ik weet alleen niet hoeveel Belgen die kant op willen. De A8 bij Stuttgart kan wel weer een rotpunt zijn en zo uit mijn hoofd tussen Stuttgart en Ulm veel werkzaamheden. Toch zou ik op de zaterdag waarschijnlijk op de eerste route gokken.

Indien je slechts tot de Oostenrijkse grens wilt komen, misschien overwegen om na de middag aanrijden? Dan zit je achter de vakantiedrukte. Salzburg is zo'n 9 uur vanaf Aartselaar indien filevrij, nemen we aan rond een uur of 10 's avonds daar in de buurt te willen zijn dan moet je dus om 13:00 weg. Het is alleen de vraag hoe dat met de kinderen gaat, als ze lekker in slaap vallen in de auto kun je 's avonds rustig rijden, maar als het een probleem gaat zijn om laat aan te komen dan is het misschien geen oplossing.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door Pino » zo 26 jun 2016, 21:25

^^ De hoeveelheid Nederlanders op de Ardense snelwegen valt wel te managen. Die levert misschien drukte op, maar nooit echt files. De kans dat je de Nederlandse meute voor zult zijn, komt daar dan nog eens bovenop. Vervolgens zit je tussen Luxembourg en de regio Mannheim buiten de grote stroom toeristenverkeer, omdat dit een oost-westroute is en geen noord-zuidroute. Ik zie kortom wel wat in die variant.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door duikgek89 » zo 26 jun 2016, 22:20

^^ Dat was dus ook ongeveer mijn gedachte. :top:

Gebruikersavatar
BABKay
stadsweg
Berichten: 365
Lid geworden op: ma 21 dec 2015, 18:36
Locatie: Wenters
Contacteer:

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door BABKay » ma 27 jun 2016, 10:29

Ik neem aan dat je vanaf Saarbrücken richting Mannheim rijdt? Dan is het vanaf daar verstandig om via Heilbronn i.p.v. Karlsruhe naar Stuttgart te rijden. Aan de A5 bij Karlsruhe en de A8 net voor Stuttgart wordt gewerkt en zeker op dat soort zaterdagen kan de vertraging daar flink oplopen. De A6-A81 zullen onder normale omstandigheden filevrij zijn en volgens mij staat de route richting Stuttgart bij Walldorf ook zo aangegeven. De A8 Stuttgart-Ulm heeft wel een nare Baustelle voor Ulm, die 15 kilometer lang is. Maar vergeleken met de Baustellen op de A3-A9 stelt dat niet veel voor. :p

Cherifo
zandpaadje
Berichten: 17
Lid geworden op: di 16 jun 2015, 22:54

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door Cherifo » ma 27 jun 2016, 10:34

Rene schreef:Route 2 lijkt me gezien de gigantische hoeveelheid Baustellen op de A3 niet aanbevelenswaardig.

Overigens: Zalsburg ?
Beste Rene, ja hoor de ritten gaan via Salzburg! Klopt dit niet misschien?
Met " Baustellen" bedoel je toch wegenwerken hé?
Welke Route zou dan het beste zijn denk je (jullie)?

De tijden deze routes zijn wel real time op Google maps!

Kan er mij iemand helpen met hotels of B&B te vinden op deze wegen? Wij willen ergens tussen Munchen en Rozenheim logeren- 2 volwassenen en 3 kindjes waaronder 1 bby van 3maandjes ;-)

Bedankt!

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door waldo79 » ma 27 jun 2016, 11:02

De tijden deze routes zijn wel real time op Google maps!
Ga daar maar niet teveel vanuit. De tijden, die Google Maps geeft zijn aan de hand van door Google zelf ingegeven gemiddelde snelheden berekend. Er wordt geen rekening gehouden met pauzes noch met vertragingen :lol:

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21914
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door Pino » ma 27 jun 2016, 11:38

BABKay schreef:De A8 Stuttgart-Ulm heeft wel een nare Baustelle voor Ulm, die 15 kilometer lang is. Maar vergeleken met de Baustellen op de A3-A9 stelt dat niet veel voor.
Zeker, maar het kan wel een redelijke file veroorzaken op een zaterdag als deze. Zou omrijden via Crailsheim en dan afzakken over de A7 een betere optie zijn? Staat op dit moment ook nog een flinke file voor een Baustelle in de buurt van Ellwangen, maar ik weet niet wat voor werkzaamheden dat zijn?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door Coen Tunnel » ma 27 jun 2016, 12:41

^^ Langs die Baustelle op de A8 ben ik vorige week nog geweest. 2x2 versmalde rijstroken op een stuk dat sowieso al 2x2 was maar nu naar 2x3 wordt verbreed. Ten oosten daarvan is al wel een stukje 2x3 gereed.

Die Baustelle op de A8 is in mijn ogen minder vervelend dan de Baustelles op de A3 tussen Aschaffenburg en Würzburg, en op de A9 rond Dreieck Holledau.
waldo79 schreef:
De tijden deze routes zijn wel real time op Google maps!
Ga daar maar niet teveel vanuit. De tijden, die Google Maps geeft zijn aan de hand van door Google zelf ingegeven gemiddelde snelheden berekend. Er wordt geen rekening gehouden met pauzes noch met vertragingen :lol:
Vertragingen of mogelijke vertragingen worden wel meegerekend, maar pauzes inderdaad niet.

Gebruikersavatar
Vahalis
autoweg
Berichten: 1126
Lid geworden op: ma 11 jun 2012, 10:10
Locatie: 030

Re: Reisadvies vanuit België naar Nin in Kroatië

Bericht door Vahalis » ma 27 jun 2016, 13:08

^^ hoe berekent GM die mogelijke vertragingen?

edit: als ik nu Aartselaar - Salzburg op 9 juli met 6 uur vertrek invoer in GM krijgt ik een schatting 8 - 10.30 uur. Dat is een dermate breed bereik dat ik nog weinig weet. Ik kan natuurlijk uitgaan van het hoogste en als het meevalt is het prettig. Maar toch.
Laatst gewijzigd door Vahalis op ma 27 jun 2016, 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie