Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bespreek hier alles over de Nederlandse autosnelwegen, wat je niet in de andere subfora kwijt kunt. Zoals geschiedenis, gebruik, knooppunten, aansluitingen, intensiteiten, etcetera.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Coen Tunnel » vr 29 apr 2016, 11:33

^^ Jaren geleden heeft René hier wel ooit tekeningen gepost van o.a. een volledig knooppunt Hilversum.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Lekkere Kwal » vr 29 apr 2016, 12:01

Hmm dat maakt 't nog ingewikkelder. Het staat wel op een provinciaal plan van Utrecht, maar niet die van Noord-Holland (die ik al eerder vond), maar als onderdeel van de 'toekomstige wegstructuur' en niet van het RWP. En hij loopt door i.p.v. op de A27 te eindigen. Ik blijf verder zoeken :top:

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Kaaiman » vr 29 apr 2016, 13:23

Ik ben nog eens wat verder in die Uitvoeringsprogramma's gedoken, de jaargangen 1968 t/m 1991 staan allemaal op http://statengeneraaldigitaal.nl, m.u.v. de jaren 1969 (te druk met vaststelling Rijkswegenplan?), 1979 (schijnt wel te bestaan, maar de kaart is onvindbaar), 1981 (te druk met vaststelling SVV?) en 1983 (te druk met Rijkswegenplan 1984?).
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Jackbauer1350 » za 07 mei 2016, 21:43

In de geschiedenis van het artikel over de aansluiting Assen-West staat volgens mij een fout. Zat toevallig in dit artikel vanwege de A28 video waar ik mee bezig ben. Hier wordt beschreven dat rijksweg 6 daar moest aantakken maar die was toch gepland bij Hoogkerk op de A7 aan te sluiten? Of is dit een andere optie geweest in een eerder of later stadium.
In het rwp van 1968 staat wel een rijksweg 33 tot Oosterwolde naar rijksweg 6 ingetekend maar die lijkt volgens die kaart in het verlengde van de huidige N33 te lopen en niet versprongen.
TOEVOEGING
Afgesplitst uit het Wegenwiki topic. --Mark

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Wesso » za 07 mei 2016, 22:24

^^ Dat is inderdaad een foutje. Zie dit hoofdstuk van Deurdrenthe.nl, waarin rijksweg 33 voorkomt ten westen van Assen.
Het rijkswegenplan 1968 was waarschijnlijk een schematische weergave van de situatie.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Coen Tunnel » za 07 mei 2016, 22:51

Het was inderdaad rijksweg 33 die daar moest aantakken. Ten zuiden van de aansluiting Assen-West is aan het verloop van twee slootjes nog te zien hoe de verbindingswegen (van de A28 naar de A33, van de A33 naar de A28) hadden moeten lopen. De huidige N371 rond de wijk Kloosterveen ligt deels op het ooit geplande tracé van RW 33.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Jackbauer1350 » zo 08 mei 2016, 0:02

^^ Die verkaveling was mij al opgevallen ten zuiden van de aansluiting. Aan het verloop van het zandpad ten zuidoosten van het Van der Valk hotel te zien lijkt dat daar een verbindingsboog van een klaverblad of iets dergelijks langs had moeten lopen.

Vond een luchtfoto uit 1978 op Dotkadata van die aansluiting: https://originals.dotkadata.com/Origina ... 2978/Small
Hier is eigenlijk weinig afwijkends te zien verder. Meer dan die uitwijkende slootjes is er kennlijk nooit geweest.
Ik heb het betreffende wikiartikel aangepast.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Coen Tunnel » zo 08 mei 2016, 8:01

^^ Ik heb jaren in Assen gewoond en heb nooit enige sporen gezien die duidden op een knooppunt. De slootjes zijn me pas een paar jaar geleden op luchtfoto's opgevallen. Volgens mij is dat ook het enige zichtbare bewijs. Een kleine SNUP. :)

Hooguit is verder het noordwestelijke deel van de aansluiting Assen-West ooit bedoeld geweest als deel van een klaverbladachtig iets. Of de aansluiting is misschien destijds zo apart ontworpen om ruimte te houden voor de verbindingsbogen van de A28 naar de A33 en v.v. Een gewone haarlemmermeeraansluiting had namelijk ook gekund, het Van der Valk-hotel is immers van latere datum.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Kaaiman » zo 08 mei 2016, 9:25

De bestekstekening, let vooral op de dun ingetekende lijnen:
Afbeelding

Dit verklaart ook de vreemde bocht in de toerit richting Hoogeveen: dat had een conventionele klaverlus moeten worden met ongeveer dezelfde boogstraal als de aansluiting Assen-Noord.

Zoals is te zien aan de uitbuiging van de dunne lijn vanuit de richting Oosterwolde, zou rijksweg 33 de doorgaande richting worden en de tak naar de bebouwde kom van Assen uitvoegen.
Een gewone haarlemmermeeraansluiting had namelijk ook gekund, het Van der Valk-hotel is immers van latere datum.
Dat was in de voorontwerpen het plan, maar toen ging men er ook nog vanuit dat Oosterwolde - Assen-Centrum de hoofdrichting zou worden. Vanuit Gieten had je dan moeten invoegen op rijksweg 33-west en vanuit Oosterwolde moeten uitvoegen naar rijksweg 33-oost:
Afbeelding
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door harry » zo 08 mei 2016, 10:37

Deze uitermate interessante informatie hoort eigenlijk in het snup-topic thuis.
Edit: en daar staat het nu dus ook.
Laatst gewijzigd door harry op zo 08 mei 2016, 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Jackbauer1350 » zo 08 mei 2016, 13:19

Op de bovenste tekening wordt de huidige A28 rijksweg nr 35 genoemd als ik dat goed zie en op die eronder rijksweg nr 31. Tussen Assen en Groningen was de route inderdaad ooit rw31 maar die 35 is zeker een tikfout geweest?

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Wegenwiki.nl

Bericht door Wesso » zo 08 mei 2016, 13:41

^^ Ik denk dat er rijksweg 36 staat, dat is in overeenstemming met het rijkswegenplan 1968. Rw36 liep daarin tussen Groningen en Hoogeveen.

Gaiajohan
autoweg
Berichten: 1030
Lid geworden op: zo 10 jul 2011, 23:25

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Gaiajohan » wo 25 mei 2016, 22:32

Coen Tunnel schreef:Maar tussen Leeuwarden en Rijperkerk zat wel ruim 6 km zonder aansluitingen en dat zou in principe toch lang genoeg zijn voor een snelwegstatus. Al duurde het volgens mij niet lang voordat er een aansluiting bij De Kleine Wielen werd gemaakt, misschien al vanaf het begin. Op de topografische kaart van 1970 is dat zichtbaar, evenals een aantal andere gelijkvloerse kruisingen, maar ik weet niet of je op die plekken ook kon afslaan of slechts de E10 kon kruisen middels een soort overpad. Inmiddels is die aansluiting bij De Kleine Wielen opgeheven, er ligt op die plek een fietstunnel.

Op de vluchtstrook is de oude markering van die vroegere aansluiting nog zichtbaar:
https://www.google.nl/maps/@53.2179165, ... 312!8i6656
https://www.google.nl/maps/@53.2179137, ... 312!8i6656
https://www.google.nl/maps/@53.2179124, ... 312!8i6656

Afgaande op de topografische kaarten is deze aansluiting ergens tussen 1992 en 2000 verdwenen.
Volgens mijn vader was dit deel absoluut snelweg, met de bijbehorende bebording.
Duurzaam Veilig: Doar wor je kregel van!

Janv
woonerf
Berichten: 90
Lid geworden op: vr 17 aug 2007, 14:08
Locatie: Hilversum

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Janv » zo 31 jul 2016, 17:08

Ik zat vandaag in de trein en t.h.v. station Delfzijl-West viel van dit viaduct van de N360 (over de N997) de overbreedte me nogal op. Is dit iets, of is het niets?
Google Maps link
Laatst gewijzigd door Janv op zo 31 jul 2016, 21:23, 1 keer totaal gewijzigd.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Egbert » zo 31 jul 2016, 18:45

Well spotted! Ik kom er vaker en het was me nog nooit opgevallen.
Misschien dat er plannen waren voor een grotere uitvalsweg bij een mogelijke ontwikkeling van de haven van Delfzijl? Dat idee is wel discutabel omdat er eigenlijk nooit echt plaats was voor een haven aan de noordzijde, ook omdat daar tot in de jaren 80 nog de havenmonding lag (het havenkanaal is in de jaren 70 aangelegd).

Geen SNUP maar wel iets wat lang op zich heeft laten wachten: de rotonde die daar ligt waardoor je van de N360 naar de N997 kunt is ook iets van de laatste 5-10 jaar (het gaat snel, volgens mij al meer dan 5 jaar). Een beetje vreemd dat daar nooit eerder een verbinding was gemaakt.

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Ds79m » zo 31 jul 2016, 19:18

Janv schreef:Ik zat vandaag in de trein en t.h.v. station Delfzijl-West en van dit viaduct van de N360 (over de N997) viel de overbreedte me nogal op. Is dit iets, of is het niets?
Google Maps link
Het is eigenlijk wel vreemd dat er vlak na dat viaduct een stopplaats is, terwijl het asfalt er op het viaduct zelf al lag.

Dat station erachter straalt trouwens ook wel veel sfeer en gezelligheid uit. :shutup:
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door harry » zo 31 jul 2016, 19:50

Egbert schreef:Misschien dat er plannen waren voor een grotere uitvalsweg bij een mogelijke ontwikkeling van de haven van Delfzijl?
Ik denk eerder een standaard-reservering voor een eventuele verbreding van rijksweg 41 die vloeiend overliep in rijksweg 33, dwars door het centrum.
Rijksweg 41 is hier een autoweg geweest.
Egbert schreef:de rotonde die daar ligt waardoor je van de N360 naar de N997 kunt is ook iets van de laatste 5-10 jaar (het gaat snel, volgens mij al meer dan 5 jaar).
Ik heb een foto uit juni 2011. :)
Egbert schreef:Een beetje vreemd dat daar nooit eerder een verbinding was gemaakt.
De verbinding liep via Delfzicht en dat vond men kennelijk goed genoeg.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Willem » zo 31 jul 2016, 22:35

Delfzijl zou in diverse plannen uitgroeien tot grote havenstad. Qua infrastructuur zullen er vast plannen geweest zijn die daarop aansluiten.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Lekkere Kwal » ma 01 aug 2016, 9:59

harry schreef: Ik denk eerder een standaard-reservering voor een eventuele verbreding van rijksweg 41 die vloeiend overliep in rijksweg 33, dwars door het centrum.
Rijksweg 41 is hier een autoweg geweest.
Kan je dat verduidelijken? Rw33 heeft toch nooit wat met N997 te maken gehad? N997 is toch een jaren '80 weg voor de lokale ontsluiting?

Ik zie er trouwens geen megalomane plannen in a la Delft bij de St Sebastiaansbrug. Het ziet er meer uit als een standaard wijd profiel zodat je aan beide kanten ook een voetgangersdoorgang kan hebben op 'hoog' niveau en twee rijbanen op 'laag' niveau.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Coen Tunnel » ma 01 aug 2016, 10:13

^^ Het viaduct is van 1968 en is qua stijl identiek aan het naastgelegen spoorviaduct van station Delfzijl West. Het wegviaduct is echter wel beduidend breder, en ook breder dan noodzakelijk. Maar meer dan een ruim uitgevallen invalsweg voor Delfzijl kan ik me eigenlijk niet voorstellen. Voor 2x2 rijstroken lijkt het aan de smalle kant.

Kijkend op die oude topografische kaarten vraag ik me wel één ding af: heeft men, toen men nog allemaal wilde plannen met Delfzijl had, ook ooit overwogen om een soort rondweg over het tracé van het Woldjerspoor te bouwen? Dat liep namelijk precies om Delfzijl heen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Kaaiman » ma 01 aug 2016, 11:33

Ik zat in eerste plaats te denken aan ruimte voor fietspaden, of een parallelweg. 2x2 wordt inderdaad erg krap, 1x4 zou misschien nog net passen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Jackbauer1350 » ma 01 aug 2016, 11:36

De rijksweg 41 (N360) is veel ouder dan de Hogelandsterweg die er onderdoor loopt zo op topotijdreis kijkende. Zou rijksweg 41 wellicht een driestrooksweg zijn geweest ooit.

Ten westen van het viaduct is de rode lijn die rw41 moet voorstellen dikker getekend dan in oostelijke richting.
Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Coen Tunnel » ma 01 aug 2016, 11:50

Kaaiman schreef:Ik zat in eerste plaats te denken aan ruimte voor fietspaden, of een parallelweg. 2x2 wordt inderdaad erg krap, 1x4 zou misschien nog net passen.
Maar in de jaren '60 legde men toch vrijwel geen wegen meer aan voor een 1x4-profiel?

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22841
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door harry » ma 01 aug 2016, 22:02

harry schreef: Ik denk eerder een standaard-reservering voor een eventuele verbreding van rijksweg 41 die vloeiend overliep in rijksweg 33, dwars door het centrum.
Rijksweg 41 is hier een autoweg geweest.
Lekkere Kwal schreef:Kan je dat verduidelijken? Rw33 heeft toch nooit wat met N997 te maken gehad?
Ik heb het ook niet over de N997.
rw41 liep vanaf de huidige N360 door, voor het station Delfzijl langs, en dan als rw 33 langs de zeedijk naar de huidige N362-zuid.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Eemspoort
dorpsstraat
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 11:01
Locatie: m/s "Eemspoort" & Spijk (Gn)

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Eemspoort » di 02 aug 2016, 10:03

Heb je daar misschien begeleidend (kaart)materiaal bij om dit te ondersteunen Harry?
Ik ben nu toch wel erg nieuwsgierig wat ooit de bedoeling was.
Ik neem aan dat met RW33 de huidige N33 bedoeld word? En die had naar of via Delfzijl moeten lopen?
Buitengewoon interessante materie, daar ik van origine een Delfzijlster ben en nooit helemaal de vinger heb kunnen leggen op bepaalde lokale zaken die de infrastructuur aan gaan. :)
Beter mee verlegen, dan om verlegen.

Lekkere Kwal
autoweg
Berichten: 2416
Lid geworden op: ma 04 apr 2005, 1:30

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Lekkere Kwal » di 02 aug 2016, 11:25

Ik had blijkbaar nog niet genoeg koffie gedronken en dus al die tijd naar de breedte van de onderdoorgang van de N997 gekeken :facepalm:

Maar nu snap ik het inderdaad, de N362 was vroeger de RW33 en die sloot in Delfzijl op de RW41 aan:

Afbeelding Grote versie
Hele artikel in Dagblad van het Noorden 10-10-64
Laatst gewijzigd door Lekkere Kwal op wo 03 aug 2016, 11:01, 1 keer totaal gewijzigd.

martien
verkeersader
Berichten: 602
Lid geworden op: di 17 apr 2012, 20:38
Locatie: Groningen

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door martien » di 02 aug 2016, 13:14

^^ Delfzijl werd tot de bouw van het knooppunt Zuidbroek op de A7 via afrit Scheemda/N362 bewegwijzerd. Tegenwoordig enkel meer vanaf het oosten. Ik kan me ook nog service-borden voor de haven van Delfzijl herinneren die bij Zuidbroek stonden.

Egbert
expressweg
Berichten: 2732
Lid geworden op: do 27 okt 2011, 8:10

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Egbert » wo 03 aug 2016, 7:26

Eemspoort schreef:Heb je daar misschien begeleidend (kaart)materiaal bij om dit te ondersteunen Harry?
Ik ben nu toch wel erg nieuwsgierig wat ooit de bedoeling was.
Ik neem aan dat met RW33 de huidige N33 bedoeld word? En die had naar of via Delfzijl moeten lopen?
Buitengewoon interessante materie, daar ik van origine een Delfzijlster ben en nooit helemaal de vinger heb kunnen leggen op bepaalde lokale zaken die de infrastructuur aan gaan. :)
De oude RW33 was niet de huidige N33. Voordat de Eemshaven was aangelegd was er geen N33, dat was gewoon de oude weg van Appingedam naar Holwierde en de N33 volgt wel een beetje die weg maar heeft een wat rechter tracé. Ook tussen Appingedam en Siddeburen en Zuidbroek was er geen doorgaande weg maar moest je via het Schildmeer en door Siddeburen en Noordbroek.
De situatie voor het station in Delfzijl was ook anders, het busstation was er niet en de weg vanuit Appingedam ging gewoon rechtdoor (dus wat nu Damsterlaan en Stationsweg is ging naadlos in elkaar over). Daar eindigde RW41 en begon RW33 die dan de route van de huidige N362 volgde.

Steek je licht maar eens op op topotijdreis.nl.

Eemspoort
dorpsstraat
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 11:01
Locatie: m/s "Eemspoort" & Spijk (Gn)

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Eemspoort » wo 03 aug 2016, 9:28

Leuk dat je die oude routes aanhaalt Egbert, die heb ik ook nog wel gereden.
De oude route van Appingedam naar Veendam is nog steeds (grotendeels) te berijden. De oude route van Appingedam richting Eemshaven word lastiger daar ze destijds idd de N33 deels op dat tracé hebben gelegd.
Nu ben ik uiteraard erg nieuwsgierig hoe de RW33 dan bedacht was, dus die topotijdreis ga ik maar eens even ondernemen.
Bedankt!
Beter mee verlegen, dan om verlegen.

Eemspoort
dorpsstraat
Berichten: 137
Lid geworden op: ma 03 jun 2013, 11:01
Locatie: m/s "Eemspoort" & Spijk (Gn)

Re: Stille getuigen: sporen van nooit uitgevoerde plannen

Bericht door Eemspoort » wo 03 aug 2016, 10:10

Zo, weer wat geleerd. :D

Maar ik vraag me ondertussen nog wat anders af, iets wat me ook al vele jaren bezig houd.
De "Weg naar Den Dam" in Delfzijl is aardig opgezet met knappe kruisingen.
Richting Delfzijl komt ie uit op de N997 ( volgens topotijdreis schijnt de weg doorgaand te zijn geweest naar de Jachtlaan) en richting Appingedam houd ie ineens op om via een "zijweg" richting Damsterdiep en langs het Damsterdiep verder te gaan naar Appingedam.

https://www.google.nl/maps/@53.3255366, ... a=!3m1!1e3

Het is wel duidelijk dat er ooit grotere plannen waren met deze weg, maar ik kan er zo vlug niets over vinden.
Iemand een idee of misschien zelfs kaarten waarop "de rest" van die weg op geprojecteerd staat.
Mijn gevoel zegt dat het ooit heeft moeten aansluiten op de Delfzijlsterweg, de welke op haar beurt wellicht ook een wat volwassener profiel had moeten krijgen? Ik doe maar een gok.

Gr. Ed
Beter mee verlegen, dan om verlegen.

Plaats reactie