[B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bespreek hier alles over wegen en verkeer in België

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5360
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Km357 » wo 10 aug 2016, 7:38

Dan moet je er bijna van uitgaan dat de rechtse snelheid de enige wettelijke is? Wat op zich wel logisch is, maar die is vast afgestemd op vrachtverkeer en niet op gewone auto's.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Alfa » wo 10 aug 2016, 11:44

De lijkt me inderdaad niet de bedoeling. Op de meeste portalen is de weergegeven snelheid op de rechtse rijstrook de laagste opdat dat meestal de afslagstrook of weefstrook is. Maar strikt juridisch geldt die voor de gehele rijbaan. Maar geen enkele agent zal je hiervoor een boete geven.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Wimpie25 » do 11 aug 2016, 12:44

Alfa schreef: Dat vroeg ik me ook af. Snelheden per rijstrook hebben geen wettelijke basis. De geldende snelheid moet rechts van de weg vermeld worden en eventueel links herhaald.
Dit vervalt in het geval van signalisatie per rijstrook. Vandaar dat in Vlaanderen de verschillende fasen bij een VRI niet verplicht meer aan de rechterkant van de weg moeten herhaald worden.

De rijstrooksignalisatieborden afficheren rijstrookspecifieke geboden en verboden dus gaat het om effectieve snelheidsbeperkingen en geen adviessnelheden. Een C43 boven een rijstrook is dus perfect afdwingbaar. De wetgeving daaromtrent bestaat bovendien al langer dan de matrixtechnologie op onze wegen ;)

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Alfa » do 11 aug 2016, 12:49

^^En wat is daar de wettelijke basis voor? Bij verkeerslichten is de wegcode inderdaad in die zin aangepast. Maar niet voor de overige borden.

Archeopendra1234
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: di 30 sep 2014, 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Archeopendra1234 » do 11 aug 2016, 17:55

Een tijdje geleden waren op de Antwerpse ring de matrixborden stuk/buiten dienst, aangezien er nergens vaste borden staan van 100 km/h lijkt mij het dan perfect normaal er 120 km/h te rijden, waarbij ik me afvraag wat er dan gebeurt met de twee vaste flitspalen richting Nederland. Zijn die gekoppeld aan de dynamische borden of zijn deze vast ingesteld op 100 km/h? Indien de signalisatie niet werkt en men rijdt dan (terecht) 120 km/h zouden mensen dan onterecht geflitst worden? (Het moeten "ruiken" dat het 100 km/h is lijkt me geen wettelijk kader te hebben) :roll:

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Wimpie25 » do 11 aug 2016, 22:35

Alfa schreef:^^En wat is daar de wettelijke basis voor? Bij verkeerslichten is de wegcode inderdaad in die zin aangepast. Maar niet voor de overige borden.
Ook voor de overige signalisatie. Bij de E411 zijn op de busstrook speciale statische c43's aan gebracht met een constructie boven de busstrook. Anders zou heel de snelweg op 50km/u beperkt zijn. Ook het Vlaams Verkeerscentrum aanvaard Matrixborden als wettelijk bindend.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Coen Tunnel » do 11 aug 2016, 23:54

Op de E19 bij Sint-Job-in-'t-Goor, waar de vluchtstrook ook als busstrook wordt gebruikt, lossen ze het zo op: https://www.google.nl/maps/@51.3018902, ... 312!8i6656

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Alfa » do 11 aug 2016, 23:54

Ik heb het gevonden in de wegcode. De Antwerpse situatie blijkt dus toch wettelijk te zijn. Alleen vraag ik me af hoe een rechter daarover zal oordelen. Als je van vak verandert, wordt je dan geacht alle snelheidslimieten van alle rijstroken van het voorgaande portaal te onthouden? Wat een draak van een regeling.
65.4. Rijstrooksignalisatie

Wanneer een gevaarsbord, een verkeersbord betreffende de voorrang, een verbodsbord, een gebodsbord of een aanwijzingsbord geplaatst is boven een rijstrook, of wanneer gebruik is gemaakt van verkeersborden F89 en F91, geldt de aanwijzing die door het bord gegeven wordt alleen voor die rijstrook.
Het is dus enkel de wegcode die van tel is, wat het Vlaams Verkeerscentrum vindt is van geen tel. Temeer dit een federale bevoegdheid is.

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Wimpie25 » vr 12 aug 2016, 0:31

^^

De regelgeving omtrent rijstrooksignalisatie is toch al heel lang in voege, grappig dat je hier zo van onder de voeten bent. Afwijkende snelheidslimieten per rijstrook op Matrixborden komen overal in Vlaanderen voor. Ook elders in Europa maakt men er geen probleem van :D

Wat het Vlaams Verkeerscentrum communiceert is gebaseerd op de wetgeving, temeer wat betreft de hedendaagse situatie gezien er artikels in de wegcode staan die enkel van tel zijn voor het Vlaamse gewest.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Jeroen » vr 12 aug 2016, 18:42

Wimpie25 schreef:^^

De regelgeving omtrent rijstrooksignalisatie is toch al heel lang in voege, grappig dat je hier zo van onder de voeten bent. Afwijkende snelheidslimieten per rijstrook op Matrixborden komen overal in Vlaanderen voor. Ook elders in Europa maakt men er geen probleem van :D
Kun je eens nog meer voorbeelden noemen dan? Ik rijd vrijwel dagelijks door België, maar kan me buiten de Antwerpse ring geen ander voorbeeld voor de geest halen waar dit voorkomt. Ook in Duitsland, Frankrijk of Engeland kan ik me niet zo'n voorbeeld herinneren. Een hele enkele keer hooguit in Nederland, als er een voertuig met pech op de vluchtstrook staat, met 90 links en 70 rechts.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Wouter N14 » vr 12 aug 2016, 20:21

^^ Komt inderdaad nauwelijks voor. In Duitsland heb je bij hellingen wel eens vaste beperkingen voor de verschillende rijstroken, bepaald niet handig vind ik.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Wimpie25
2x2 autosnelweg
Berichten: 6909
Lid geworden op: wo 16 mei 2012, 13:12
Locatie: Aarschot
Contacteer:

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Wimpie25 » vr 12 aug 2016, 20:39

Jeroen schreef: Kun je eens nog meer voorbeelden noemen dan? Ik rijd vrijwel dagelijks door België, maar kan me buiten de Antwerpse ring geen ander voorbeeld voor de geest halen waar dit voorkomt. Ook in Duitsland, Frankrijk of Engeland kan ik me niet zo'n voorbeeld herinneren. Een hele enkele keer hooguit in Nederland, als er een voertuig met pech op de vluchtstrook staat, met 90 links en 70 rechts.
Op de E314 komt het voor omdat je daar met weefstroken zit (en dan heb ik het niet over de beperking op de weefstroken maar op de meest rechtste rijstrook. Ook op de E40 komt het voor tussen Sint-Stevens-Woluwe en Heverlee, met name aan het knooppunt Heverlee omdat daar de spitsstrook achtereenvolgens overgaat in een gewone rijstrook en vervolgens in één van de rijstroken van de uitvoeger.
Laatst gewijzigd door Snelwegfreak op za 13 aug 2016, 8:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Zou je voortaan de plaats- en knooppuntnamen voluit willen schrijven? Dan snappen de niet-locals het ook. Alvast bedankt!

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Lambo19 » zo 14 aug 2016, 12:40

Archeopendra1234 schreef:Een tijdje geleden waren op de Antwerpse ring de matrixborden stuk/buiten dienst, aangezien er nergens vaste borden staan van 100 km/h lijkt mij het dan perfect normaal er 120 km/h te rijden, waarbij ik me afvraag wat er dan gebeurt met de twee vaste flitspalen richting Nederland. Zijn die gekoppeld aan de dynamische borden of zijn deze vast ingesteld op 100 km/h?
Dat heb ik me ook al meermaals afgevraagd. Alhoewel het technisch mogelijk is om flitspalen te koppelen aan de dynamisch vermelde snelheden, betwijfel ik of dat ook effectief het geval is met de gatso flitskasten. Ik ga ervan uit dat flitspalen zoals op de R1 altijd ingesteld op de hoogste maximumsnelheid die voorkomt op een specifiek wegvak. In het geval van de R1 zou dat betekenen dat de flitspalen ingesteld zijn op 100 of 110 km/u.

Lang niet elke flitspaal functioneert ook effectief, ik weet niet of dat het geval is op de R1. Ik zou toch maar opletten als je er één passeert. ;)
Wimpie25 schreef:^^
Afwijkende snelheidslimieten per rijstrook op Matrixborden komen overal in Vlaanderen voor. Ook elders in Europa maakt men er geen probleem van :D
Ik vraag me enkel af hoe dat kan worden gehandhaafd. Stel je wordt geflitst, hoe kan men dan aantonen welke dynamax er actief was? Als er dan nog eens verschillende snelheden gelden per rijstrook, lijkt dat me juridisch helemaal geen steek te houden. Dynamisch snelheden zijn m.i. niet hand te haven, ook al is het een wettelijke snelheidsbeperking.

Die dynamische snelheden zijn trouwens 9/10 gevallen compleet onrealistisch met het verkeer op dat moment. Dat is te wijten doordat die snelheden worden aangestuurd door detectielussen in het wegdek. Met als gevolg dat de snelheden vaak wisselen en daardoor niet nageleefd worden. Ik merk het ook op bij de structurele file/vertraging op de E314.

Meestal kan je nog aardig doorrijden en is het niet meer dan vertraging of file afkomstig van de fileterugslag tussen Wilsele en Holsbeek. Zo komt het voor dat na een portaal de file oplost en je vlot kan doorrijden. Door vertragingen stroomafwaarts staan de portalen echter nog op :DVM50: terwijl je met gemak 70/80 haalt. Bij Wilsele heb je dan :DVM70: waar het verkeer vast staat. Om maar aan te tonen dat het systeem lang niet feilloos is. Het feit dat het allemaal zo complex in elkaar zit maakt handhaving onmogelijk.

Mundial
stadsweg
Berichten: 338
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 19:18

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Mundial » zo 14 aug 2016, 13:45

Lambo19 schreef:Lang niet elke flitspaal functioneert ook effectief, ik weet niet of dat het geval is op de R1. Ik zou toch maar opletten als je er één passeert. ;)
Wimpie25 schreef:^^
Afwijkende snelheidslimieten per rijstrook op Matrixborden komen overal in Vlaanderen voor. Ook elders in Europa maakt men er geen probleem van :D
Ik vraag me enkel af hoe dat kan worden gehandhaafd. Stel je wordt geflitst, hoe kan men dan aantonen welke dynamax er actief was? Als er dan nog eens verschillende snelheden gelden per rijstrook, lijkt dat me juridisch helemaal geen steek te houden. Dynamisch snelheden zijn m.i. niet hand te haven, ook al is het een wettelijke snelheidsbeperking.

Die dynamische snelheden zijn trouwens 9/10 gevallen compleet onrealistisch met het verkeer op dat moment. Dat is te wijten doordat die snelheden worden aangestuurd door detectielussen in het wegdek. Met als gevolg dat de snelheden vaak wisselen en daardoor niet nageleefd worden. Ik merk het ook op bij de structurele file/vertraging op de E314.
Aan de Craeybeckxtunnel worden de dynamische snelheden ook massaal genegeerd en daar staat nochtans een flitspaal. Ofwel brengt die goed op ofwel flitst die pas vanaf 127 km/u of hij is nep.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Willem » zo 14 aug 2016, 14:39

Lambo19 schreef:
Archeopendra1234 schreef:Een tijdje geleden waren op de Antwerpse ring de matrixborden stuk/buiten dienst, aangezien er nergens vaste borden staan van 100 km/h lijkt mij het dan perfect normaal er 120 km/h te rijden, waarbij ik me afvraag wat er dan gebeurt met de twee vaste flitspalen richting Nederland. Zijn die gekoppeld aan de dynamische borden of zijn deze vast ingesteld op 100 km/h?
Dat heb ik me ook al meermaals afgevraagd. Alhoewel het technisch mogelijk is om flitspalen te koppelen aan de dynamisch vermelde snelheden, betwijfel ik of dat ook effectief het geval is met de gatso flitskasten. Ik ga ervan uit dat flitspalen zoals op de R1 altijd ingesteld op de hoogste maximumsnelheid die voorkomt op een specifiek wegvak. In het geval van de R1 zou dat betekenen dat de flitspalen ingesteld zijn op 100 of 110 km/u.

Lang niet elke flitspaal functioneert ook effectief, ik weet niet of dat het geval is op de R1. Ik zou toch maar opletten als je er één passeert. ;)
In zo'n situatie kun je vast met succes bezwaar tegen de boete maken.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Coen Tunnel » zo 14 aug 2016, 17:07

^^ Dan zal men wellicht om bewijs vragen dat de matrixborden daadwerkelijk uitgeschakeld waren.
Mundial schreef:Aan de Craeybeckxtunnel worden de dynamische snelheden ook massaal genegeerd en daar staat nochtans een flitspaal. Ofwel brengt die goed op ofwel flitst die pas vanaf 127 km/u of hij is nep.
Die flitst vanaf 100 km/u, heb ik een keer gezien bij een andere auto die mij inhaalde. ;)

Mundial
stadsweg
Berichten: 338
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 19:18

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Mundial » zo 14 aug 2016, 18:28

^^ Dat klinkt logisch. Ik was vergeten dat ze de snelheid permanent naar 100 verlaagd hebben.
Als links voorsorteer om richting centrum te gaan en mij aan de snelheid op de matrixborden (50, 70, 90) hou, wordt ik meestal rechts ingehaald en zie ik hem toch niet afgaan.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Coen Tunnel » zo 14 aug 2016, 18:38

^^ De snelheid is daar inderdaad permanent verlaagd, maar ik vind wel dat de flitspaal snel volgt na de daadwerkelijke snelheidsbeperking. Ik rij daar doorgaans niet meer helemaal links, maar meestal op rijstrook 1 of 2, en soms 3, aangezien ik daar altijd na de Craeybeckxtunnel af moet slaan naar de R1 richting Breda.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6389
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Jeroen » zo 14 aug 2016, 20:50

Ik ben ook wel benieuwd hoe het zit bij de flitser als je vanuit de ring de A12 op rijdt, net voor de Bevrijdingstunnel. De limiet is daar 90 km/h, maar met een aanvullende beperking van 70 km/h voor vrachtwagens. Hoewel ik enerzijds die limiet wel kan begrijpen (de bocht in die tunnel is aan de krappe kant) ben ik benieuwd of vrachtwagens boven de 70 ook effectief geflitst zullen worden...

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Alfa » zo 14 aug 2016, 22:17

^^Neen. Geen enkele flitscamera kan vrachtwagens individueel flitsen. Politiecontroles kunnen dat uiteraard wel.

Gebruikersavatar
tompie
autoweg
Berichten: 1058
Lid geworden op: ma 11 feb 2008, 19:28
Locatie: zwevegem

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door tompie » ma 15 aug 2016, 8:24

^^ Ik heb nochtans reeds flitscamera's gezien waar de snelheid voor auto's en vrachtwagens apart kan ingesteld worden? :dontknow:
belgie is zo slecht nog niet

Archeopendra1234
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: di 30 sep 2014, 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Archeopendra1234 » wo 17 aug 2016, 18:38

Mundial schreef:^^ Dat klinkt logisch. Ik was vergeten dat ze de snelheid permanent naar 100 verlaagd hebben.
Als links voorsorteer om richting centrum te gaan en mij aan de snelheid op de matrixborden (50, 70, 90) hou, wordt ik meestal rechts ingehaald en zie ik hem toch niet afgaan.
Waar kan ik dan ergens zien dat de snelheid permanent maximaal 100 km/h is?
Zeg nu niet dat ik dat "zomaar moet weten" (ik weet het immers zelf al lang) maar zeg me eens hoe bijvoorbeeld toeristen en/of buitenlanders dit dan kunnen weten? ;)

Mundial
stadsweg
Berichten: 338
Lid geworden op: za 11 jun 2016, 19:18

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Mundial » wo 17 aug 2016, 19:00

^^ Dat moet je eens aan minister Weyts of het Agentschap Wegen en Verkeer vragen, zij hebben het over een snelheidsverlaging ;)
De laatste tijd heb ik altijd al :A1-100: op de matrixborden zien staan
Ik heb ook nog geen :A1-100: zien staan dus als er niets op de marixborden staat geldt er gewoon :A1-120: net zoals op de rest van de R1 en R2.
Laatst gewijzigd door Mundial op wo 17 aug 2016, 21:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Lambo19
autoweg
Berichten: 2039
Lid geworden op: za 27 sep 2014, 21:38
Locatie: Tremelo

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Lambo19 » wo 17 aug 2016, 20:17

^^
De snelheidsbeperking van 100 km/u wordt vermeld op de dynamische signalisatie. Dat is m.i ook duidelijker dan twee 100 snelheidsborden te plaatsen langs de rijbaan. Indien de borden buiten werking zijn, geldt dus gewoon 120 km/u.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Coen Tunnel » do 18 aug 2016, 0:55

^^ Maar ik ben benieuwd of de flitspaal voor de Craeybeckxtunnel dan ook pas flitst bij een overtreding boven de 120 km/u. Ik ben bang dat er ook dan al vanaf 100 km/u wordt geflitst.

De enige keer dat ik in België geflitst ben duurde het ruim drie maanden voordat ik het 'aanvankelijk proces-verbaal' zonder boetebedrag of wat dan ook vermeld ontving. Probeer na zo'n termijn nog maar eens aan te tonen dat op het moment dat je geflitst werd de dynamische signalisatie niet functioneerde.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Snelwegfreak » do 18 aug 2016, 8:15

^^ Dashcam :dyn_hyp:

Flits in het buitenland = filmpje bewaren.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Archeopendra1234
verkeersader
Berichten: 575
Lid geworden op: di 30 sep 2014, 19:19
Locatie: Antwerpen

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Archeopendra1234 » vr 19 aug 2016, 1:05

^^
Dus men moet een dashcam hebben en alles filmen, bewaren, en terughalen moest men geflitst worden aan 120 km/h waar dit perfect legaal is op het moment dat de signalisatie niet functioneert?
Laatst gewijzigd door Archeopendra1234 op vr 19 aug 2016, 1:06, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Alfa
2x4 autosnelweg
Berichten: 10307
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 20:54

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Alfa » vr 19 aug 2016, 2:16

Archeopendra1234 schreef:^^
Dus men moet een dashcam hebben en alles filmen, bewaren, en terughalen moest men geflitst worden aan 120 km/h waar dit perfect legaal is op het moment dat de signalisatie niet functioneert?
Mochten ze dan flitsen zouden ze veel gelijkaardige overtredingen op hetzelfde moment hebben. Dan zal er daar ook wel een lichtje branden en zal alles geseponeerd worden. Zelfs als het toestel flitst zal je dan wellicht nooit een boete ontvangen.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Snelwegfreak » vr 19 aug 2016, 7:14

Archeopendra1234 schreef:Dus men moet een dashcam hebben
:top:
Archeopendra1234 schreef:en alles filmen, bewaren, en terughalen moest men geflitst worden aan 120 km/h waar dit perfect legaal is op het moment dat de signalisatie niet functioneert?
Juist. Kleine moeite, groot plezier zeggen wij hier dan. Dan kun je tenminste aantonen dat je genaaid wordt: zonder bewijs wordt dat lastig.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [B] Snelheidsbeleid in Vlaanderen

Bericht door Jackbauer1350 » vr 19 aug 2016, 11:55

Wel een dashcam die de snelheid laat zien. Niet alle dashcams hebben dat.

Plaats reactie