Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Widejo » do 11 aug 2016, 11:56

Ik ben benieuwd of we door de overname van La Place door Jumbo Supermarkten nu daadwerkelijk supermarkten gaan krijgen langs de snelwegen.
Er zijn een aantal locaties waar nog ruimte is.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Coen Tunnel » do 11 aug 2016, 12:17

Willem schreef:Eigenlijk ben ik niet zorgvuldig genoeg geweest met formuleren, want dat flesje water voor € 0,55 was bij de Aral langs de N7 bij Massen, richting Ettelbruck. De N7 is uiteraard geen snelweg, maar ik heb altijd wel de neiging om die weg als zodanig mee te nemen (zal wel door de doorgaande functie van de N7 komen).
Ah, Massen. Ja, daar zijn de tankstationwinkeltjes van de Aral en BP beiden niet duur, maar de exploitant is dan ook dezelfde als die van het naastgelegen winkelcentrum inclusief grote supermarkt. Niemand gaat daar € 2,50 voor een flesje water betalen als die supermarkt er naast zit.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Pino » do 11 aug 2016, 12:18

Widejo schreef:Ik ben benieuwd of we door de overname van La Place door Jumbo Supermarkten nu daadwerkelijk supermarkten gaan krijgen langs de snelwegen. Er is een aantal locaties waar nog ruimte is.
Ik verwacht niets heel veel groters dan formaat Albert Heijn to Go. En ook met vergelijkbaar prijsniveau. Dat is anders gezegd niet heel veel meer dan een wat grotere winkel behorend bij een huidig tankstation. Meer dan dat krijg je in andere landen ook niet.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Coen Tunnel » do 11 aug 2016, 12:21

Widejo schreef:Ik ben benieuwd of we door de overname van La Place door Jumbo Supermarkten nu daadwerkelijk supermarkten gaan krijgen langs de snelwegen.
Er zijn een aantal locaties waar nog ruimte is.
BP, die eerder op een aantal locaties samenwerkte met Marks & Spencer, is begin dit jaar een samenwerking met AH to Go aangegaan: http://www.ah.nl/over-ah/pers/persberic ... id=1472852

De eerste AH to Go's bij BP's zullen vanaf dit najaar verschijnen op de volgende locaties:

BP De Vink, langs de A20 bij Nieuwerkerk aan den IJssel
BP Coentunnel, langs de A8 bij Oostzaan
BP Ypenburg, Laan van Hoornwijck, Rijswijk
BP Koerhuis, Zutphenseweg, Deventer
BP Nieuwe Hemweg, Nieuwe Hemweg, Amsterdam
BP De Kroon, langs de A27 bij Nieuwegein

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door paolie » do 11 aug 2016, 13:01

Pino schreef:
Widejo schreef:Ik ben benieuwd of we door de overname van La Place door Jumbo Supermarkten nu daadwerkelijk supermarkten gaan krijgen langs de snelwegen. Er is een aantal locaties waar nog ruimte is.
Ik verwacht niets heel veel groters dan formaat Albert Heijn to Go. En ook met vergelijkbaar prijsniveau. Dat is anders gezegd niet heel veel meer dan een wat grotere winkel behorend bij een huidig tankstation. Meer dan dat krijg je in andere landen ook niet.
Pick-up points lijken mij wel kansrijk.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door brytje008 » do 11 aug 2016, 13:17

Dan mogen de prijzen van zo,n ah to go wel wat lager worden. Ik vind de prijzen soms ook erg hoog als je naar een ah to go gaat.
Touren is rough so you got to be tough

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door waldo79 » do 11 aug 2016, 13:32

^^Volgens mij begrijp je het concept dan niet goed. Het is duurder omdat het een zogeheten gemakswinkel is. Als je minder wilt uitgeven zul je naar een reguliere AH of andere supermarkt moeten gaan.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Pino » do 11 aug 2016, 13:42

Een AH To Go (of welk ander convenience store-concept dan ook) zit inderdaad in hetzelfde schuitje als het winkeltje van een tankstation. Klagen over het prijsniveau heeft geen zin. Je kunt beter proberen zo'n winkel niet al te vaak nodig te hebben.

Wat betreft pick-up points: ik denk dat veel consumenten/weggebruikers het wel zien zitten. Maar of het voor de bedrijven zelf zo praktisch is? Je moet dan op je verzorgingsplaats een grote voorraad aanhouden van producten die je niet in de winkel hebt of je moet elders de pakketten inpakken en die dan naar de verzorgingsplaats brengen. Het is allemaal wat bewerkelijker en neemt meer ruimte in dan bol.com of Kiala-afhaalpunt zijn. Dus ik weet niet of je die business case rond kunt krijgen.

In Frankrijk werd enige jaren terug de opening van een Leclerc Drive langs de A8 aangekondigd. Maar of dat nu een succes is en of er inmiddels bij zijn gekomen?

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door brytje008 » do 11 aug 2016, 13:53

ik snap het concept wel, vind het alleen geen reden waarom ze dan voor alles maar de hoofdprijs moeten vragen. Maar goed zoals hierboven gezegd kan je er niks aan veranderen
Touren is rough so you got to be tough

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Widejo » do 11 aug 2016, 14:13

Langs een snelweg zit je in een monopolie. Je zit nou eenmaal op een weg en je moet ergens naar toe. Er zijn nog meer locaties van dit kaliber, denk aan luchthavens (met name achter de douane), bioscopen en aan boord van een vliegtuig. De een wat makkelijker te vermijden als de ander. Je betaald de hoofdprijs voor een product als je er geen moeite voor doet!

Opvallend dat BP opnieuw samenwerking aan gaat met formules die in principe weten wat ze doen. Zeker in een tijd waarin olie/brandstoffen beduidend minder belangrijk gaan worden voor de economie (kijk naar de verschuivingen van investeringen van Shell). Het lijkt mij dan meer dan logisch om de "omzetgarantie" van shops langs de snelweg in eigen beheer te houden. Maar aan de andere kant doe je veel besparingen op administratie. Je onderhoud dan nog 1 contract m.b.t. huur van de winkel i.p.v. al die verschillende contracten met productleveranciers.

Het probleem met AH to Go is dat het inderdaad een gemakswinkel is. Zoek maar is een pakje boterhammenworst op Rotterdam Centraal.
Zulke zaken hebben naar mijn mening toch potentie langs de snelweg.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door duikgek89 » do 11 aug 2016, 15:17

Rein schreef:Ik denk dat ik de laatste 10 jaar nooit iets anders bij een tankstation heb afgerekend dan mijn benzine. Ik zou niet weten waarom ik iets te eten of te drinken zou moeten kopen, al helemaal niet wanneer ik binnen Nederland rij.
Ik heb nu bijna 9 jaar mijn rijbewijs, in die tijd heb ik op langere ritten een paar keer een flesje water, warm broodje, bak koffie of iets te snoepen gekocht, maar dat is toch vrij zeldzaam. Ik vind het vaak te duur voor wat je krijgt en met name in Duitsland is de brol die ze je geven als je om koffie vraagt vaak om te janken. Voor een langere rit haal ik meestal wat te snoepen en een paar flessen water en dat is dan wel ongeveer voldoende. Als we onderweg honger hebben en iets willen eten dan ga ik liever van de autobaan af en zoek mezelf een eettentje uit wat er fatsoenlijk en niet te duur uit ziet, dan kun je even fatsoenlijk en rustig eten en heb je meteen een fatsoenlijke pauze te pakken.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Chris » do 11 aug 2016, 15:27

Ik koop af en toe wel eens een lunch onderweg. Tankstations zijn wat dat betreft niet duurder dan gewone cafetaria's / broodjeswinkels. Vaak betaal je rond € 4,00 voor een goed belegde baguette.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Jackbauer1350 » do 11 aug 2016, 15:38

Ik pak zo nu en dan wat te snacken bij een VZP. Tijdens het filmen van een A-weg voor een video maak ik regelmatig gebruik van een VZP. Meestal om even snel de voorruit schoon te poetsen. Maar ook voor een sanitaire stop en dan is een reep chocolade ook snel meegenomen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Coen Tunnel » do 11 aug 2016, 15:45

duikgek89 schreef:Ik vind het vaak te duur voor wat je krijgt en met name in Duitsland is de brol die ze je geven als je om koffie vraagt vaak om te janken.
Ik drink zelf geen koffie, maar mijn vriendin wel. Die houdt ook niet van Duitse koffie, maar gelukkig hebben veel Raststättes wel een koffiebar met Lavazza of een ander Italiaans merk.
Voor een langere rit haal ik meestal wat te snoepen en een paar flessen water en dat is dan wel ongeveer voldoende. Als we onderweg honger hebben en iets willen eten dan ga ik liever van de autobaan af en zoek mezelf een eettentje uit wat er fatsoenlijk en niet te duur uit ziet, dan kun je even fatsoenlijk en rustig eten en heb je meteen een fatsoenlijke pauze te pakken.
Niks mis mee natuurlijk. Op langere ritten heb ik ook altijd wel wat te eten en te drinken mee, en voor een langere pauze zoeken we bv. een Subway op. Maar als het even kan blijf ik toch langs of in de buurt van de snelweg, en plan ik vooraf al iets. Ik heb geen zin om lang op zoek te zijn naar een eettentje en mijn vriendin en ik zijn nou eenmaal ook een beetje kieskeurig, dus kiezen we liever iets wat bekend is. :)
Chris schreef:Ik koop af en toe wel eens een lunch onderweg. Tankstations zijn wat dat betreft niet duurder dan gewone cafetaria's / broodjeswinkels. Vaak betaal je rond € 4,00 voor een goed belegde baguette.
Ik vind het prijsniveau ook wel meevallen. Goedkoop is het inderdaad niet, maar extreem duur ook niet.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door duikgek89 » do 11 aug 2016, 16:14

Coen Tunnel schreef:Niks mis mee natuurlijk. Op langere ritten heb ik ook altijd wel wat te eten en te drinken mee, en voor een langere pauze zoeken we bv. een Subway op. Maar als het even kan blijf ik toch langs of in de buurt van de snelweg, en plan ik vooraf al iets. Ik heb geen zin om lang op zoek te zijn naar een eettentje en mijn vriendin en ik zijn nou eenmaal ook een beetje kieskeurig, dus kiezen we liever iets wat bekend is. :)
Voor mij is het belangrijk dat het schoon is, maar ik hoef niet persé bekende gerechten te hebben. Van de andere kant heb ik ook weinig zin in zaken als slang, hond of andere "rare" dingen. Even van de snelweg af vind ik prettig omdat het even echt rust geeft terwijl stoppen langs de snelweg toch iets van haastgevoel blijft geven.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door brytje008 » do 11 aug 2016, 16:30

Ik ga vaak toch simpel langs de Mac tijdens lange ritten ( als avond eten dan). Want ik knap daar meestal van op ff zo,n vette snack :lol:
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Coen Tunnel » do 11 aug 2016, 16:34

duikgek89 schreef:Even van de snelweg af vind ik prettig omdat het even echt rust geeft terwijl stoppen langs de snelweg toch iets van haastgevoel blijft geven.
Dat laatste hangt voor mij ook maar net van de locatie en drukte af. Ik heb ooit op een mooie zomermiddag langs de Zwitserse A12 gegeten op het terras van het wegrestaurant met uitzicht op het Lac de la Gruyère. Ja, pal aan de snelweg, maar daar krijg je eigenlijk weinig van mee.

Sowieso zit er een verschil tussen een vrij krappe drukke verzorgingsplaats, of een ruim aangelegde verzorgingsplaats die goed is ingepast in de omgeving. In Frankrijk heb je een aantal hele mooie ruime aires zoals Baie de la Somme (A16) en Haut-Koenigsbourg (A35), waar je toch het gevoel hebt even weg van de snelweg te zijn. In Duitsland heb je dat wat minder, al zijn Im Hegau (A81), Moseltal (A61), Chiemsee (A8) en Hüttener Berge-Ost (A7) positieve uitzonderingen, vooral vanwege de locatie.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door brytje008 » do 11 aug 2016, 16:50

^^ inderdaad. Hoe minder een verzorgingsplaats is des te sneller je het gevoel krijgt, van ik moet hier gauw weg. Ik hou sowieso nooit van die hele drukke VZP's. Ik vind het niet erg als ze heel groot zijn, alleen niet met extreme drukte. Toen ik laatst terug van kwam van mijn roadtrip stopte ik even bij capellen in luxemburg de Q8. En zag al meteen een rij bij de mannen wc. Ben gelijk weer weggegaan (na wat te gegeten te hebben) nadat mijn vriendin terug was. Toen ben ik maar bij de eerste Aire (weet de naam even niet) in België gestopt net over de grens, om even te plassen. Ik hou er echt niet van om in de rij te gaan staan, de wc's zijn met zulke drukte natuurlijk ook vies, dat kan je al raden.
Touren is rough so you got to be tough

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Pino » do 11 aug 2016, 19:50

Coen Tunnel schreef:Sowieso zit er een verschil tussen een vrij krappe drukke verzorgingsplaats, of een ruim aangelegde verzorgingsplaats die goed is ingepast in de omgeving. In Frankrijk heb je een aantal hele mooie ruime aires zoals Baie de la Somme (A16) en Haut-Koenigsbourg (A35), waar je toch het gevoel hebt even weg van de snelweg te zijn. In Duitsland heb je dat wat minder, al zijn Im Hegau (A81), Moseltal (A61), Chiemsee (A8) en Hüttener Berge-Ost (A7) positieve uitzonderingen, vooral vanwege de locatie.
Frankrijk heeft bovenal als voordeel dat een aantal aires behoorlijk groot zijn, echt in de zin dat ze tot een meter of tweehonderd van de snelweg zelf verwijderd liggen. Waar ze dan niet een asfaltvlakte van maken, maar dat dan onderverdelen in stukjes parkeerplaats met een menselijke maat. Dan hoef je landschappelijk helemaal niet spectaculair bezig te zijn om toch uit de rush van de snelweg te zijn. En als je geluk hebt, zijn ze dan ook nog een beetje aangelegd als park (maar de geloofde Haut-Koeningsbourg vind ik eigenlijk maar een saaie vlakte met aardig uitzicht, én rust omdat hij zo ruim is opgezet). In Duitsland zijn de verzorgingsplaatsen veel kleiner en liggen ze veel meer tegen de snelweg aangeklemd en daardoor ontkom je niet echt aan de nabijheid van de snelweg. Behalve als je op een landschappelijk zo overweldigende plek zit dat je vanzelf aan de snelweg ontkomt. Chiemsee is daar dan wel een prominent voorbeeld van.

Maar goed, op dit punt is Frankrijk denk ik de grote uitzondering van Europa. Ik vind dat Duitsland het beter doet dan Nederland, Groot-Brittannië, Italië en vele anderen. Met name omdat veel verzorgingsplaatsen ten minste nog een beetje afgeschermd zijn van de snelweg met wat bomen.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Vinny » do 11 aug 2016, 20:06

Koffie vind ik bij de meeste tankstations zowel lekker als betaalbaar. Ook vallen de snacks me vaak niet tegen, maar dat hangt echt af van de exploitant. :yes:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Davy
expressweg
Berichten: 4617
Lid geworden op: vr 11 sep 2009, 3:06
Locatie: Aardenburg (Zeeuws-Vlaanderen)

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Davy » do 11 aug 2016, 21:01

^^ Ik ga zelfs meer zeggen: de koffie die ze in de Kiosk verkopen in de Nederlandse stations vind ik echt heel lekker. En ik spaar trouw de zegeltjes, dus na 6 koffie's heb ik er 1 gratis.

Over VZP's: het mag naar mijn mening ook wel gezegd worden dat de laatste jaren in België er aardig wat mooi opgeknapt zijn.

In Nederland vind ik Den Ruyghen Hoek altijd leuk om te stoppen, maar voor de rest is het wat karig... Wel een groot aantal VZP's maar qua voorzieningen matig.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Jeroen » do 11 aug 2016, 21:22

Vinny schreef:Koffie vind ik bij de meeste tankstations zowel lekker als betaalbaar. Ook vallen de snacks me vaak niet tegen, maar dat hangt echt af van de exploitant. :yes:
Mwah, ik vind de kwaliteit in Nederland en België erg wisselend moet ik zeggen. In Duitsland betaal je achterlijk veel voor veel te slappe koffie. Frankrijk is al een stuk beter, daar is ook wat meer keuze bij de automaten. Maar wat mij betreft gaat er niets boven verse koffie uit Italië. Helaas moet goede automaatkoffie daar wel nog uitgevonden worden.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Pino » do 11 aug 2016, 21:31

^^ Espressootje aan de bar. Waarom zou je een automaat neerzetten? 8-) Autogrills vind ik in Italie altijd matig. Heb wat dat betreft nog de beste herinneringen aan simpele barretjes van tankstations aan doorgaande Statali, waar je lukraak oprijdt. Volkomen geimproviseerde gebouwtjes en koffie geserveerd met liefde.
Davy schreef:Over VZP's: het mag naar mijn mening ook wel gezegd worden dat de laatste jaren in België er aardig wat mooi opgeknapt zijn.
Ik ken er maar een paar, maar heb ze eigenlijk altijd al van een redelijke standard gevonden. Op de Ardense snelwegen (inclusief het brugrestaurant op de E40-E42 net oostelijk van Luik) heb ik het idee dat men zich al langer door Frankrijk laat inspireren. In Vlaanderen is de relatief nieuwe verzoringsplaats Minderhout een aanwinst als je kijkt wat er vroeger langs de E19-noord stond. En Waarloos is naar mijn gevoel altijd redelijk robuust geweest. Bestaan er eigenlijk nog steeds plannen om op de Vlaamse voorwegwijzers voor verzorgingsplaatsen een aantal sterren weer te geven?
Laatst gewijzigd door Pino op do 11 aug 2016, 21:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
paolie
expressweg
Berichten: 4100
Lid geworden op: vr 14 nov 2008, 15:58

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door paolie » do 11 aug 2016, 21:37

Pino schreef:Wat betreft pick-up points: ik denk dat veel consumenten/weggebruikers het wel zien zitten. Maar of het voor de bedrijven zelf zo praktisch is? Je moet dan op je verzorgingsplaats een grote voorraad aanhouden van producten die je niet in de winkel hebt of je moet elders de pakketten inpakken en die dan naar de verzorgingsplaats brengen. Het is allemaal wat bewerkelijker en neemt meer ruimte in dan bol.com of Kiala-afhaalpunt zijn. Dus ik weet niet of je die business case rond kunt krijgen.

In Frankrijk werd enige jaren terug de opening van een Leclerc Drive langs de A8 aangekondigd. Maar of dat nu een succes is en of er inmiddels bij zijn gekomen?
Op het langparkeerterrein van Schiphol zit ook een pick up point en daar is het altijd behoorlijk druk. Kan blijkbaar toch goed functioneren.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Willem » vr 12 aug 2016, 13:25

Vinny schreef:Koffie vind ik bij de meeste tankstations zowel lekker als betaalbaar.
Net zoals die van de Mc.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Coen Tunnel » vr 12 aug 2016, 13:55

McDonald's in Nederland verkoopt koffie van het Italiaanse merk Segafredo. ;)

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door JB81 » vr 12 aug 2016, 15:24

Pino schreef: Wat betreft pick-up points: ik denk dat veel consumenten/weggebruikers het wel zien zitten. Maar of het voor de bedrijven zelf zo praktisch is? Je moet dan op je verzorgingsplaats een grote voorraad aanhouden van producten die je niet in de winkel hebt of je moet elders de pakketten inpakken en die dan naar de verzorgingsplaats brengen. Het is allemaal wat bewerkelijker en neemt meer ruimte in dan bol.com of Kiala-afhaalpunt zijn. Dus ik weet niet of je die business case rond kunt krijgen.
AH en Jumbo hebben al diverse pick up points langs het onderliggend wegennet. Die kunnen zich in/naast een winkel bevinden maar ook solitair.
Hoe dan ook is het een leveringsproces dat los staat van de winkel. Als een artikel niet leverbaar is wordt dat keurig van tevoren door AH gemeld. Maar ik heb al meegemaakt dat ik het dan in de naastgelegen winkel nog wel kon krijgen.
Voor een PUP langs de snelweg is het evengoed een kwestie van er een vrachtauto naartoe sturen. Het vaak relatief jonge personeel zou wel een probleem kunnen vormen, hoe komen die zonder rijbewijs bij hun werk? :lol:

Willy84
polderweggetje
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 08 jun 2015, 20:16

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Willy84 » vr 12 aug 2016, 18:07

Ik rijd bijna iedere dag langs het AH pik up point bij de op en afrit Naarden. Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat het er erg rustig is.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Chris » ma 15 aug 2016, 16:53

Ik vraag me af of er niet een markt is voor kleine 'supermarkten' op grote verzorgingsplaatsen. Bijvoorbeeld een AH To Go, of een 7-Eleven. Schijnbaar is ooit geprobeerd 7-Eleven naar Nederland te halen, maar dat was indertijd geen succes vanwege de strenge winkeltijdenwet. Tegenwoordig lijkt me zoiets geen belemmering meer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Coen Tunnel » ma 15 aug 2016, 17:08

^^ AH to Go komt dan ook vanaf eind dit jaar op een aantal Nederlandse VZP's. Dat werd ook wel een keer tijd.

Met de Delhaize Proxy-winkels bij de Belgische en Luxemburgse Q8's werkt het ook. En veel Franse aires hebben ook een klein assortiment van Casino (bij Shell), E. Leclerc of Carrefour. 7-Eleven zit in Denemarken bij veel Shell-tankstations. In Groot-Brittanië zie je ook wel mini-supermarkten bij de service Area's. En we hadden in Nederland natuurlijk de samenwerking van BP en Marks & Spencer, maar dat liep niet helemaal lekker, wellicht door het wat specifieke Brits getinte assortiment dat Marks & Spencer heeft. Dat loopt prima in de binnensteden van Amsterdam en Den Haag, maar niet langs de snelweg.

Plaats reactie