Voie Georges Pompidou

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Voie Georges Pompidou

Bericht door Mark » do 18 aug 2016, 22:48

Naar aanleiding van dit bericht van Chris herinnerde ik me dat ik nog enkele foto's had liggen van begin juli van de Voie Georges Pompidou waar werkzaamheden zichtbaar zijn.

Afbeelding

Afbeelding
01. Ergens nabij Quai de Gevres kwam ik dit infobord zonder al te veel info tegen. Het plaatje doet vermoeden dat men er een soort van boulevard met strandtentjes van wilt maken.

Afbeelding
02. Bekend plekje in Parijs, zicht op de Voie Georges Pompidou richting de A4 ter hoogte van het stadhuis, rechts is Pont Louis Philippe zichtbaar.

Afbeelding
03. Vanaf Pont Notre Dame met zicht op Pont au Change.

Afbeelding
04. Zicht vanaf Pont Neuf kijkend richting Pont des Arts (min of meer bij het Louvre). Men was hier druk bezig met het aanleggen van vlonders. Ik weet niet of het gebruikelijk is dat er mensen zo over de Voie Georges Pimpidou lopen. Op straatniveau waren diverse wegen afgesloten wegens een evenement.

Het idee om de Voie Georges Pompidou af te sluiten voelt nogal bizar. Juist op een dag als toen ik er was, waarbij diverse doorgaande wegen in hartje Parijs afgesloten waren, is een weg als de VGP essentieel om nog enige doorstroming te hebben in het stadscentrum. Wat dat betreft zal de bereikbaarheid flink verslechteren.

Gebruikersavatar
Km357
2x2 autosnelweg
Berichten: 5362
Lid geworden op: vr 16 okt 2009, 14:51

Re: Voie Georges Pompidou

Bericht door Km357 » do 18 aug 2016, 22:49

Dat strand ligt er quasi ieder jaar, en dat al een tijdje.

Plaats reactie