Recidivist: Rijden onder invloed van alcohol

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Recidivist: Rijden onder invloed van alcohol

Bericht door Chrysa » do 01 sep 2016, 13:52

Anders gaan we allemaal weer aan het Buckler. :biertjes:

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Recidivist: Rijden onder invloed van alcohol

Bericht door feitelijk » do 01 sep 2016, 14:05

Ik sta al bijna 10 jaar droog, kreeg ik per vergissing een alcoholhoudend biertje in mijn handen. en dat smaakte gewoon als bedorven.

En dat terwijl in mijn herinnering de biertjes toch echt heerlijk waren.
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Recidivist: Rijden onder invloed van alcohol

Bericht door Rene » do 01 sep 2016, 14:10

SnarfFlevoland schreef:Er is toch ook altijd nog het alternatief om geen alcohol te drinken? Hoewel ik best wel eens alcoholische versnaperingen lust, kan ik absoluut niet zeggen dat ik er een verlangen naar heb. Een avond op frisdrank is voor mij überhaupt geen straf. Het is dat soms je omgeving je bijna dwingt om alcohol te nemen, maar tegen sociale druk in gaan is iets wat je kunt leren.
Eens ! :top:

Gebruikersavatar
Chrysa
autoweg
Berichten: 1836
Lid geworden op: za 17 sep 2011, 21:23
Locatie: Breda NL / Lausanne CH

Re: Recidivist: Rijden onder invloed van alcohol

Bericht door Chrysa » do 01 sep 2016, 14:10

Ben nog geen 18, dus zelf drink ik ook niet. Ik heb op een schoolfeestje 1x 4 biertjes op, maar toen liep ik al niet meer recht, dus met 1 biertje rijden zal ik al niet doen. Alcoholvrij bier drink ik wel, maar dan meer ipv frisdrank omdat het niet zo zoet is.
Er wordt hier in het gebied wel steeds meer gecontroleerd gelukkig, Brabanders stappen naar mijn idee veel sneller in de auto met wat alcohol dan iets noordelijkere gebieden.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: Recidivist: Rijden onder invloed van alcohol

Bericht door Attietattie » do 01 sep 2016, 14:22

feitelijk schreef:Ik sta al bijna 10 jaar droog.
Het gaat hier over AUTOrijden! :nothanks:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Recidivist: Rijden onder invloed van alcohol

Bericht door Palance » do 01 sep 2016, 14:30

SnarfFlevoland schreef:Er is toch ook altijd nog het alternatief om geen alcohol te drinken?
Dat is een legitieme vraag. Helaas zie je nog teveel figuren die alleen aan zichzelf denken en niet aan gevolgen van dat alcoholdrinken. Overlast veroorzaken of dronken rijden valt daar ook onder.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Gebruikersavatar
Afrit13
verkeersader
Berichten: 769
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 17:41
Locatie: Nijmegen

Re: Recidivist: Rijden onder invloed van alcohol

Bericht door Afrit13 » do 01 sep 2016, 14:33

---
Laatst gewijzigd door Afrit13 op di 18 apr 2023, 14:39, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: Recidivist: Rijden onder invloed van alcohol

Bericht door duikgek89 » do 01 sep 2016, 15:14

Ik lig op 1 lijn met Frans. Ik drink niet als ik weet dat ik moet rijden en ik vind het helemaal niet erg om de BOB te zijn, dus dat ben ik vrijwel altijd. Een enkele keer kan ik 's avonds wat drinken als ik 's ochtends moet rijden, maar dan weinig, ik reken 2.5 uur afbraaktijd per glas (is als het goed is een half tot een heel uur te ruim) en ik zorg dat ik uitgeslapen ben.

Op één dag doe ik dat in principe niet omdat ik, zelfs als de alcohol afgebroken is, nog moe kan zijn. Er zijn een paar situaties geweest waar ik in de avond onverwacht weg moest, terwijl ik 1 flesje bier op had. Afhankelijk van de maat fles en het alcoholpercentage heb ik dan 1.5 a 2 uur per standaardeenheid geteld, wat gezien mijn postuur genoeg moet zijn om alle alcohol af te breken.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Recidivist: Rijden onder invloed van alcohol

Bericht door Coen Tunnel » do 01 sep 2016, 17:05

Chrysa schreef:Anders gaan we allemaal weer aan het Buckler. :biertjes:
Nou ja, Buckler is in Nederland niet meer verkrijgbaar, maar het aandeel van alcoholvrij bier neemt nog steeds toe in de verkopen. En de smaak is nu ook gewoon beter. 10-15 jaar geleden smaakte alcoholvrij bier vaak niet zo lekker, maar die tijd ligt inmiddels achter ons. Het is een steeds beter alternatief voor gewoon bier, en ik neem op feestjes eigenlijk ook altijd alcoholvrij bier, en niemand die mij raar aankijkt.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Recidivist: Rijden onder invloed van alcohol

Bericht door Vinny » vr 02 sep 2016, 7:52

Je kunt ook Radler drinken, dat kan geheel alcoholvrij of met 2%. Die laatste variant is op warme dagen wel ideaal. Ik neem zelf als ik ga drinken het openbaar vervoer of de taxi. In de praktijk betekent dat gewoon dat ik in de Randstad blijf slapen. Als ik in mijn eigen dorp een feestje heb hoef ik natuurlijk niet zo ver. Dan kan ik bij wijze van spreke kruipend naar huis. :lol:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Recidivist: Rijden onder invloed van alcohol

Bericht door Willem » vr 02 sep 2016, 12:55

^^ Bij dat laatste wordt je waarschijnlijk wel gespreksonderwerp van dorpsgenoten.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Recidivist: Rijden onder invloed van alcohol

Bericht door Vinny » wo 07 sep 2016, 8:30

Ik geloof dat je eerder een gespreksonderwerp bent als je om 3 uur 's nachts nog wel in een rechte lijn naar huis kunt lopen... :hm:
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

feitelijk
expressweg
Berichten: 4303
Lid geworden op: di 29 mar 2011, 10:17

Re: Recidivist: Rijden onder invloed van alcohol

Bericht door feitelijk » wo 07 sep 2016, 8:47

Attietattie schreef:
feitelijk schreef:Ik sta al bijna 10 jaar droog.
Het gaat hier over AUTOrijden! :nothanks:
:D
Build a man a fire and he is warm for a day, set a man on fire and he is warm for the rest of his life.

Plaats reactie