Wij hebben ons ook over een oud stukje techniek ontfermd.
Ik denk dat dit een van de vroege modellen is. Heeft al eerder in een tuin gestaan.
We hebben er 2 van. Dit is de slechtste. Deze wordt een tuinlamp.
Er zit roest genoeg aan.
Het originele binnenwerk zit er nog in. Maar ik zet er een spaarlamp in in plaats van de originele gasontladingslamp.
Dat is een mooie vondst. Dat is (op dit moment) dan de enige bekende die nog echt in functie is (zo lijkt het althans). Begrijp ik het goed dat op dat plekje (net) geen Street View is?
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...
Er zijn als het goed is nog twee andere zuilen in het wild die hun originele functie nog uitvoeren. Ik vrees dat dit echt de aller laatste 3 zuilen in het wild zijn.
Kunnen we niet eens een wegbeheerder vragen of hij zo'n zuil wil terugzetten? Wie weet ontstaat er een nieuwe rage of misschien planten ze zich voort o.i.d.
Of is er geen bordenboer te porren om een zuiltje na te maken dat geheel voldoet aan de eisen van deze tijd? Dus geen gietijzer en RVV-1966. Moet toch kunnen?
Breyten schreef:Kunnen we niet eens een wegbeheerder vragen of hij zo'n zuil wil terugzetten? Wie weet ontstaat er een nieuwe rage of misschien planten ze zich voort o.i.d.
Mja... klapt er eentje bovenop. Gaat de verzekering lopen piepen dat er geen reflecterende zuil stond terwijl richtlijnen dat wel voorschrijven.
Breyten schreef:Of is er geen bordenboer te porren om een zuiltje na te maken dat geheel voldoet aan de eisen van deze tijd? Dus geen gietijzer en RVV-1966. Moet toch kunnen?
Dat zou ik niet bij een bordenboer doen. Je kan beter een sociale werkplaats bellen. Die houden wel van een uitdaging en zijn in de 'massa'productie niet zo duur.
Zolang jij de eisen duidelijk aangeeft is er geen probleem. Dus botsvriendelijk en de juiste reflectie.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk
michaelgse schreef:Er zijn als het goed is nog twee andere zuilen in het wild die hun originele functie nog uitvoeren. Ik vrees dat dit echt de aller laatste 3 zuilen in het wild zijn.