[VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

[VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » ma 19 sep 2016, 11:38

Zo nu en dan upload ik ook wel eens filmpjes- dus laat ik ook maar een topic beginnen.
Een kleine waarschuwing: ze zijn ongecensureerd.

Zonder verder gedoe, hier is de playlist met dashcam beelden, en hier zijn de 'normale' wegenfilmpjes te bekijken.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Snelwegfreak » ma 19 sep 2016, 11:43

Als er niets aan de hand is kentekens zo expliciet noemen, seinen als er weinig gebeurt, zelf slecht anticiperen wanneer iemand op zo'n brede rijbaan naar links wilt... Hmm, niet helemaal mijn stijl :shutup: ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » ma 19 sep 2016, 11:48

Kenteken is inmiddels weggehaald. Hetgene is- het lijkt verder weg dan dat het is. Ik zeg niet dat ik zo'n goeie chauffeur ben, integendeel, ik maak ook zelf fouten. ;)

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18031
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Snelwegfreak » ma 19 sep 2016, 11:53

^^ Niemand is perfect, maar je moet oppassen niet de dashcam te gebruiken om alleen maar sensatiefilmpjes te krijgen. Oftewel, niet anders gaan rijden dan je normaal zou doen. Ik betrap mijzelf er heel soms ook wel eens op... ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door duikgek89 » ma 19 sep 2016, 12:39

Vind je het erg als ik zeg dat ik na een paar seconde van die playlist al genoeg had van dat "soooooooo" Nouja toen hield je er ook mee op...
Sommige fragmenten komen erg zeurderig en betweterig over verder heb ik het idee dat je totaal niet anticipeert en totaal geen bereidheid hebt om met anderen mee te denken of om rekening met anderen te houden. Het lijkt meer op de grote "ikke ikke ik rij hier en mag dat doen dus doe ik het juist show". Het gegeven dat het verkeer ook een kwestie is van geven en nemen, van meedenken en rekening houden met elkaar lijk je je nog niet te beseffen.

Neem nu dat filmpje: "onnodig naar links"
Waarom die Peugeot naar links wilde is mij een raadsel, echter je zag al eerder, terwijl hij naast die andere Peugeot zat, dat hij zijn knipperlicht een keer liet knipperen. Bovendien zag je links alles al remmen.
Tussen jou en je voorligger was er aardig wat plaats, waarom was het dan nodig om op deze manier in de knoei te komen? Als je de situatie overzag is het toch geen verassing dat hij precies dit gat in kwam? Dat had je veel soepeler kunnen maken door iets eerder van je gas af te gaan (je moest toch remmen, dus het had je niks gekost...) Hier liet je een half gat terwijl je kon zien dat hij daarin zou komen en vervolgens ga je op internet zetten dat hij je voor de neus kwam rijden...


En dan dat betweterige getoeter naar stouteriken... Als je een agent bent dan moet je ze maar staande houden en een bon schrijven, als je geen agent bent dan bemoei jezelf niet overal mee. Maakt je alleen maar moe, zorgt voor conflicten en lost toch niks op.


Overigens illustreer je precies wat er in het Nederlandse verkeer mis gaat, maar zelf doe je dat niet beter.

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18236
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door boe! » di 20 sep 2016, 21:27

duikgek89 schreef:Waarom die Peugeot naar links wilde is mij een raadsel
Voor mij niet. De navigatie roept: 'houdt links aan' en de bestuurder wil op de linkerrijstrook gaan rijden. Totaal onnodig want de rechterrijstrook gaat dezelfde kant op.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » ma 26 sep 2016, 21:08

Ik was vandaag in een productieve bui, dus ook maar de A17 bewerkt en erop gezet. Onder het mom "nu we toch bezig zijn".
Link

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » do 29 sep 2016, 23:00

Er is een speciale groep mensen die ik de "heldere lampjes" noem. Ook wel genoemd "degenen die zich in het donker wanen zonder licht". Hier een van deze. De camera pikt nog veel meer licht op, dus het lijkt nog niet zo donker. Achteraf kreeg ik wel een bedankje. :top:
Link

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door JB81 » vr 30 sep 2016, 6:53

^^
Ook wel bekend als de "G.L.N."
Op dagen als gisteren, met een zwaar bewolkte en regenachtige avondspits, kan het overigens zelfs als het nog "daglicht" is geen kwaad om de lichten aan te doen. Helaas zag ik er héél veel die daar anders over dachten.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Attietattie » vr 30 sep 2016, 8:50

Echt... Als er 1x naar je geseind wordt, ga je toch al je instellingen na? Ik snap niet dat het zo lang moet duren.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door duikgek89 » vr 30 sep 2016, 13:42

^^
Nouja, het eerste seintje kun je misschien nog missen als het niet heel donker is en je even op iets anders moest letten.
Maar zoals sommigen minutenlang doorrijden met een stroboscoop erachter... Dat snap ik ook echt niet.

Overigens heb ik altijd mijn verlichting aan. Het aanzetten daarvan is gewoon een onderdeel van mijn start en gordel e.d. ritueel.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » vr 30 sep 2016, 22:35

Steeds meer moderne auto's hebben als groot minpunt dat het dashboard ten alle tijde is verlicht. Ik denk dat mensen daardoor automatisch denken dat de verlichting is ingeschakeld.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Jackbauer1350 » vr 30 sep 2016, 22:40

^^ En dagrijverlichting waarbij meestal de achterlichten niet branden.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Wouter N14 » vr 30 sep 2016, 23:12

Of het het probleem vergroot of juist verkleind weet ik nog niet, maar bij dagrijverlichting worden sinds kort ook de achterlichten ingeschakeld bij nieuwe auto's...
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door duikgek89 » za 01 okt 2016, 13:32

nickdh schreef:Steeds meer moderne auto's hebben als groot minpunt dat het dashboard ten alle tijde is verlicht. Ik denk dat mensen daardoor automatisch denken dat de verlichting is ingeschakeld.
Dat vind ik een ontwerpfout. In principe zou het dashboard zonder ingeschakelde verlichting vrij donker moeten blijven, zodat je 's avonds meteen merkt dat je iets vergeten bent.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Wouter N14 » za 01 okt 2016, 14:58

^^ Meterpanelen worden meer en meer digitale schermen die de klassieke analoge klokken vervangen. Dan is zo'n schakeling überhaupt niet meer mogelijk.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door captain007 » za 01 okt 2016, 15:17

^^ De schermen zijn natuurlijk wel dimbaar voor een dag en nachtstand. Daar kan je wel wat aan doen qua software zodat het duidelijk is dat je zonder verlichting rondrijdt. De auto's die momenteel digitale meters (niet enkel een digitale snelheidsmeter, maar compleet of gedeeltelijk digitaal dashboard bedoel ik dan) hebben, hebben meestal standaard al een lichtsensor. Moet natuurlijk de automatische stand wel zijn ingeschakeld, die nog altijd handmatig te overrulen is.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Attietattie » za 01 okt 2016, 15:17

Je kan natuurlijk iets duidelijk toevoegen aan het scherm waardoor het duidelijk is dat de verlichting niet aanstaat. Dat is juist met behulp van zo'n scherm stukken makkelijker.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door duikgek89 » za 01 okt 2016, 19:02

Het hangt van de fabrikant af. Er is best wat mogelijk. De verlichting van de normale tellers kun je nog steeds aan het licht schakelen, bij digitale meuk kun je inderdaad het scherm softwarematig dimmen en/of een duidelijke waarschuwing in het zicht zetten.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » za 01 okt 2016, 21:07

Wellicht nog met geluidsondersteuning die gelijkmatig harder gaat zeuren dat je je lichten eens een keer aan moet doen ;)

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door duikgek89 » zo 02 okt 2016, 10:21

Mwah, zolang licht niet overal en altijd verplicht is lijkt me dat alleen maar irritant. Tenzij de auto 100% zeker kan weten dat verlichting nodig is en in dat geval kun je de auto het ook zelf laten doen.

JB81
autoweg
Berichten: 1542
Lid geworden op: vr 30 mar 2007, 11:25
Locatie: Breda / Utrecht

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door JB81 » ma 03 okt 2016, 6:41

Wouter N14 schreef:Of het het probleem vergroot of juist verkleind weet ik nog niet, maar bij dagrijverlichting worden sinds kort ook de achterlichten ingeschakeld bij nieuwe auto's...
Wat mij betreft sowieso een verbetering. Het voertuig is dan in ieder geval aan beide zijden zichtbaar voor andere weggebruikers. Dat de bestuurder zelf aan de voorkant niet zoveel ziet met die twee ledstrips, tja...

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » di 04 okt 2016, 8:21

duikgek89 schreef:Mwah, zolang licht niet overal en altijd verplicht is lijkt me dat alleen maar irritant. Tenzij de auto 100% zeker kan weten dat verlichting nodig is en in dat geval kun je de auto het ook zelf laten doen.
Dan zie ik geen probleem in het plaatsen van lichtsensoren in het dak of iets dergelijks. Lichtsensoren zitten ook al een aantal jaar in de meeste smartphones om de helderheid van 't scherm aan te passen.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » wo 05 okt 2016, 17:17

Is het tegenwoordig een sport om zo laat mogelijk toch nog uit te voegen?
Link

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Piles » wo 05 okt 2016, 18:57

Heb ik me vandaag ook schuldig aan gemaakt. Iedereen rijdt zo dicht op elkaar dat je er soms niet tussendoor komt zonder mensen aan de kant te drukken. Dus ik pakte ook een puntstukje mee vandaag...
Moest gisteren ook al 10 minuten omrijden omdat ik mn afslag miste :oops:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Mark » wo 05 okt 2016, 19:16

Wellicht, maar op dat punt in KP Kethelplein is het dagelijkse kost, wat volgens mij deels wordt veroorzaakt door de wat ongelukkig geplaatste bewegwijzering en het slechte doorzicht.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Attietattie » wo 05 okt 2016, 19:54

Gebeurt inderdaad veel daar. Kijk maar vanaf 2:20. https://youtu.be/rHCichlvCFw?t=140

;)
Laatst gewijzigd door Attietattie op wo 05 okt 2016, 19:57, 1 keer totaal gewijzigd.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door keokiracer » wo 05 okt 2016, 19:55

Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14343
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Attietattie » wo 05 okt 2016, 19:57

^^ Wat is er? :dontknow:


:dyn_hyp:
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door keokiracer » wo 05 okt 2016, 20:04

Toch handig dat het forum nu laat zien of er nog ge-edit is, vind je ook niet Attie? :dyn_hyp:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Plaats reactie