[N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » wo 26 aug 2015, 11:22

Meer nieuws over de N359, ditmaal over Lemmer:

http://www.fryslan.frl/15184/colleges-k ... um=twitter

College van GS en de provincie hebben hun standpunt definitief ingenomen. Volgende maand wordt het plan voorgelegd aan de gemeenteraad en in oktober neemt Provinciale Staten een definitief besluit over de N359 door Lemmer.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » do 22 okt 2015, 12:01

Kruising Wommels-Zuid wordt een rotonde. Dat wordt dan de eerste tussen Bolsward en Leeuwarden. Ongelijkvloers kunnen we wel vergeten dan. Zal te maken hebben met druk van Wommels en omstreken.

http://www.lc.nl/friesland/kruispunt-wo ... 92403.html

edit: zie hier en hier (nieuwsbrief 18) voor meer info over de werkzaamheden op traject Bolsward - Leeuwarden.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door Kaaiman » do 22 okt 2015, 12:36

Wommels, wommels en nog eens wommels! Waarom nou zo'n drommelse ovonde in het Wommelse? :?

Het lijkt trouwens meer op een voorrangsplein, maar dan zonder linksaffers op het middeneiland.
Link
Het leek me toch de ambitie om de N359 in ieder geval tussen Bolsward en Leeuwarden geheel ongelijkvloers uit te bouwen. Of is dit een 'tijdelijke' oplossing?
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door Kaaiman » do 22 okt 2015, 12:43

De aansluiting N359/N384 bij Winsum krijgt al vorm:
Afbeelding
Bron: https://twitter.com/KruispuntWinsum/sta ... 0265486337
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » vr 23 okt 2015, 15:58

Kaaiman schreef:Het leek me toch de ambitie om de N359 in ieder geval tussen Bolsward en Leeuwarden geheel ongelijkvloers uit te bouwen. Of is dit een 'tijdelijke' oplossing?
Volgens mij was dat inderdaad de ambitie, maar er is gelobbyd door de Wommelser burgerbevolking voor een snellere oplossing omdat men het te lang vond duren en het te vaak misging. Ik denk dan ook dat die rotonde voorlopig een blijvertje is.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » wo 28 okt 2015, 23:39

Er is geld vanuit de provincie voor de aanpak van de N359 door Lemmer:

http://www.lc.nl/friesland/provinciaal- ... 14293.html

Voorwaarde is wel dat de gemeente ook ruim 1 miljoen euro bijdraagt. De Vmax ter plaatse blijft op 70.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

RSK
Penningmeester
Berichten: 7088
Lid geworden op: do 19 sep 2013, 11:40
Locatie: Knooppunt Bodegraven
Contacteer:

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door RSK » do 29 okt 2015, 8:45

^^ Een totale investering van 4,6 miljoen?! Of je een (L)emmer leeggooit. Dan is die 15 miljoen om 130 te kunnen op de A2 een koopje!
Ceterum censeo arcum Bodegravum construendam esse.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » di 03 nov 2015, 12:45

^^ Ietwat late reactie, maar ik denk dat je gelijk hebt.

Overigens, even buiten Lemmer bouwt men momenteel aan een nieuwe brug over het stroomkanaal. Er is een webcam waar je dat op kunt zien:

http://www.bouwwebcam.nl/lemmer/

Verder las ik dat men vanavond in Bolsward en info-bijeenkomst organiseert, aangezien men de kruising bij Bolsward-West ook gaat aanpakken.

Tot slot zal zeer binnenkort bekend worden wie de ombouw van gelijkvloers naar ongelijkvloers bij Hilaard mag uit gaan voeren.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » wo 04 nov 2015, 14:36

GuteFahrt schreef:
Verder las ik dat men vanavond in Bolsward en info-bijeenkomst organiseert, aangezien men de kruising bij Bolsward-West ook gaat aanpakken.
http://www.tvbolsward.nl/stoplichten-ma ... tstunnels/

Gisteravond hebben de gemeente SWF en de provincie hun toekomstvisie gegeven m.b.t. de VRI-geregelde kruising Bolsward-West, waar de OWN-verbinding Schettens-Bolsward, de N359 Balk-Leeuwarden en indirect aansluitingswegen vanaf de A7 plus parallelwegen elkaar kruisen. Er moet een geheel nieuwe entree komen, zo vindt men.

Het kruispunt is bij tijd en wijle overbelast en moet anders worden ingericht zo is het standpunt. Kort samengevat, het aanleggen van 2 rotondes en de verkeerslichten moeten wijken:

Afbeelding

De schets toont de situatie waarbij de N359 van zuid naar noord van links naar rechts loopt en de Oude Rijksweg van noord naar zuid. Een turborotonde met bypass voor de grote verkeersstroom, een kleinere rotonde voor lokaal verkeer. In de buurt moet ook een nieuw busstation komen, het oude is momenteel in de buurt van het oude centrum, maar voldoet niet meer aan de eisen i.v.m. bouw van appartementen die ruimte hebben ingenomen. E.e.a. staat vanaf 2017 op de rol, want er lopen nog procedures. Voor fietsers komen er tunnels is de bedoeling.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door Vinny » wo 04 nov 2015, 20:09

Het gaat om deze kruising:
https://goo.gl/maps/MuDqEADSkLw

Overigens is het busstation in Bolsward-Centrum niet het belangrijkste busstation. Dat is deze bijzonder enerverende locatie:
https://goo.gl/maps/9cUcqmeJTFt

Hiervandaan vertrekken (nog steeds) de bussen naar Leeuwarden en Alkmaar...
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » wo 04 nov 2015, 20:15

^^ Dat klopt niet. Tenzij een busstation enkel belangrijker is omdat er een Qliner stopt. Bij het huidige Bolswarder busstation wat qua uitstraling niet zoveel voorstelt, komen en vertrekken nog altijd meer bussen aan dan bij de Kloosterlaan. Ook naar Leeuwarden (lijn 92).
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door Vinny » wo 04 nov 2015, 20:25

Belangrijkheid is een subjectief criterium dus. De Q liner staat toch wel hoger aangeschreven dan een paar dorpsbussen :P
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door verfmeer95 » wo 04 nov 2015, 21:27

Kan die Q-liner Bolsward dan niet voorbijrijden en gewoon via het nieuwe busstation gaan rijden? Dan kan je met de andere buslijnen verder de stad in. Een stop bij de Wibrandaweg erbij en de bus is weer 5 minuten sneller geworden.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door Vinny » wo 04 nov 2015, 22:26

Ik denk het niet. De dienstregeling is verknoopt in Leeuwarden, Den Oever en Alkmaar.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » wo 04 nov 2015, 23:48

Ik sluit het niet uit. De Qliners zijn dikwijls al vol in Leeuwarden gedurende de studieschoolspitstijd, men moe(s)t regelmatig versterkingsritten rijden om dit op te vangen. Daardoor stopt deze bus al niet meer bij Wommels langs de N359 en ook al niet meer bij Bolsward-Ugolaan op de betreffende tijdstippen.

De Kloosterlaan is nog niet geschrapt en Bolsward dus ook niet, maar dat er nog meer kan veranderen wat dit aangaat en wat voor gevolgen dat heeft voor laatstgenoemde stad... :bezorgdroos: :mrgreen:

Leeuwarden is in trek als studentenstad onder Noord-Hollanders: http://www.lc.nl/friesland/toestroom-va ... 73103.html

Qliner heeft geen staanplaatsen dus capaciteit is beperkt.

Dwaalt wat af van het N359 nieuws dus dadelijk maar weer on-topic verder.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » di 17 nov 2015, 15:41

Het laatste N359-nieuws:

*De aannemer die de ombouw van de aansluiting bij Hilaard naar ongelijkvloers gaat realiseren is bekend; de werkzaamheden starten in januari.
*De nieuwe carpoolplaats bij Winsum en het busstation zijn zo goed als klaar. De bedoeling is deze beide in december in gebruik te nemen.
*Bij Wommels-Zuid zijn de werkzaamheden reeds gestart. De komende weken verandert de kruising in een soort ovatonde.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

koploper
woonerf
Berichten: 59
Lid geworden op: za 06 feb 2010, 20:43

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door koploper » wo 16 dec 2015, 22:03

Ik las net in ons plaatselijke blad "Van Wad tot Stad" dat de Provincie Fryslan 12 mio beschikbaar heeft gesteld voor het realiseren van 3 ongelijkvloerse kruisingen (tunnels) t.p.v. de aansluitingen Bolsward Noord, Burgum en Wommels Noord. Planvorming 2016, Def. Ontwerp 2017, uitvoering 2018 / 2019. Ik had hel wel verwacht, maar nog niet ergens anders gelezen. Ook is mij niet geheel duidelijk of de aansluitingen vervallen en je alleen onder de N359 kan.

jms
dorpsstraat
Berichten: 237
Lid geworden op: di 29 mei 2012, 10:38
Locatie: Groningen

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door jms » do 17 dec 2015, 14:55

koploper schreef:Ik las net in ons plaatselijke blad "Van Wad tot Stad" dat de Provincie Fryslan 12 mio beschikbaar heeft gesteld voor het realiseren van 3 ongelijkvloerse kruisingen (tunnels) t.p.v. (....) Burgum
Je bedoelt neem ik aan Burgwerd?

ibodejoode
stadsweg
Berichten: 255
Lid geworden op: wo 15 okt 2014, 23:27
Locatie: Franeker
Contacteer:

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door ibodejoode » do 17 dec 2015, 16:02

Ja, ik zal mijn "automatisch aanvullen" uitschakelen. Ik merk vaker dat ie wat invult wat ik niet bedoel. Wordt straks nog wat met die automatisch rijdende auto's. Kom je op een heel andere plek uit dan je denkt.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door Vinny » do 17 dec 2015, 19:59

Gister nog overheen gereden. Beetje geestdodende weg moet ik zeggen. Ik denk dat wel meer mensen "vergeten" dat ze bij kruisingen even moeten afremmen...

Wat me verder nog opviel was dat hier nog N 31 staat:
https://goo.gl/maps/7FktcwrUSjz
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door Coen Tunnel » do 17 dec 2015, 23:34

^^ Bijzonder. Richting Deinum, richting de Hendrik Algerawei of beiden?

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » vr 18 dec 2015, 11:15

Alleen richting Algraweg. De oude N31 naar Deinum is inmiddels van asfalt ontdaan en nog voor het 2016 is geworden wordt de brug eveneens weggehaald.

Borden van GPS/navigatie uit zijn inmiddels wel bekend vermoed ik, die zijn volgens mij een wijdverspreid fenomeen geworden bij openingen van nieuwe wegvakken enzo, maar bij Deinum zag ik gister grote gele borden waarop stond:

NO TRUCKS! GO BACK! TURN!
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » zo 24 jan 2016, 21:50

De ombouw van gelijkvloers naar ongelijkvloerse kruising nabij Hilaard gaat morgen van start:

http://www.fryslan.frl/Hilaard

Dit project zal qua tijdsduur naar verwachting ongeveer een jaar in beslag nemen.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door GuteFahrt » di 04 okt 2016, 20:00

N359 Winsum

De planning was aanvankelijk oktober, maar in de zomer is zonder er enige ruchtbaarheid aan te geven de halfklaverbladaansluiting nabij Winsum al opengesteld. De N359 kruist hier de N384 nu dus volledig ongelijkvloers en je hoeft niet meer terug naar :A1-70: :

Afbeelding

Ik heb er zo in de gauwigheid geen foto's van kunnen vinden maar er al wel vaak gebruik van gemaakt.

N359 Hilaard

Ondertussen wordt bij Hilaard hard doorgewerkt aan de autotunnel, zodat het ook daar ongelijkvloers wordt.

Afbeelding

Bron

(foto is van eind augustus)

N359 Hemelum

Zuidelijker op de N359, tussen Koudum en Balk heeft men nabij Hemelum in het voorjaar een voorrangspleintje aangelegd. Hierop is eenzelfde soort kunst te vinden als op het voorrangsplein/ovonde bij Oudkerk tussen Giekerk en Rinsumageest op de N361.

http://www.roelofsgroep.nl/nieuws/item/ ... realiseerd

Afbeelding

Ook hier ligt het fietspad overdwars zoals je kunt zien op de foto.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door mavas » vr 28 okt 2016, 19:08

Plannen voor weg door Lemmer (N359) definitief
De werkzaamheden aan de provinciale weg in Lemmer kunnen bijna los. Donderdagavond presenteerden de provincie Fryslân en gemeente de Fryske Marren de definitieve plannen aan de bewoners van Lemmer. Eind 2016 starten de voorbereidende werkzaamheden. Naar verwachting kan in het voorjaar van 2017 de schep in de grond.

“Wy ha besocht om in ûntwerp te meitsjen dêr’t sa folle as mooglik minsken út ‘e omjouwing achter stean kinne”, vertelt gedeputeerde Sietske Poepjes. “Yn maart krigen de bewenners de foarlopige ûntwerpen fan ‘e dyk te sjen. We krigen dêr in pear opmerkingen op. Dy hawwe wy, wêr’t dat koe, ferwurke yn it ûntwerp. Ek binne no alle technyske details útwurke. No’t it ûntwerp defintyf is, kinne wy dus oant it wurk.

Veranderingen
Wat gaat er veranderen? De provincie legt op een aantal plaatsen extra rijstroken aan en maakt de kruispunten groter. Op die manier kan het verkeer beter doorstromen. Fietsers in Lemmer kunnen straks ook comfortabeler op pad. Aan de noordzijde van de N359 worden bestaande fietspaden verbeterd en op sommige plekken komen nieuwe fietspaden. Ook verbetert de provincie de aansluitingen naar de wijken. De provincie en gemeente investeren in meer groen en water naast de N359 om zo de omgeving direct naast de weg ook voor om-wonenden leefbaarder te maken. Door de aanleg van geluidreducerend asfalt vermindert de geluidshinder. Daarnaast komen er op diverse plekken groene wallen en schermen.

Planning
Eind dit jaar starten de voorbereidende werkzaamheden. Het gaat dan bijvoorbeeld om het kappen van bomen, het verleggen van watergangen en het verleggen van kabels en leidin-gen. Ondertussen wordt er een aannemer geselecteerd die de wegwerkzaamheden gaat uitvoeren. Naar verwachting gaat deze in het voorjaar van 2017 aan het werk. Een jaar later zijn de werkzaamheden dan klaar.
http://www.fryslan.frl/20514/plannen-vo ... efinitief/
Ontwerptekening :arrow: http://www.fryslan.frl/17485/aanpak-n35 ... kening.pdf
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18185
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door mavas » vr 28 okt 2016, 19:09

^^ Erg jammer dat de brug over de Sylroede niet verdwijnt. Dat is toch de grootste vertragende factor.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door Chris » vr 28 okt 2016, 19:14

Jammer dat het aquaduct is wegbezuinigd inderdaad. Alhoewel de voorgestelde verbeteringen nuttig zijn, zou de grootste klap toch geslagen kunnen worden met het aquaduct. In de zomer is het erg druk in Lemmer zowel qua weg- als waterverkeer.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22838
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door harry » ma 07 nov 2016, 23:02

Op de al half afgebroken N359 bij Boksum heeft men kennelijk last van trucks die domweg hun navigatie volgen:

Afbeelding

Je moet dan ook heel wat ommetjes maken voordat je hier uit kunt komen:

Afbeelding
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door Peter » di 08 nov 2016, 5:34

^^ Een gigaviaduct nu voor een eenvoudige aansluiting. Een SNUP eigenlijk, in de verwachting dat de N31 bij Deinum verdubbeld zou worden denk ik, net als de spoorbaanonderdoorgang, die er nu ook wel "groots" bij zal liggen met een karrenspoor eronderdoor.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5800
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [N359] Lemmer - Balk - Bolsward - Leeuwarden

Bericht door Schelpenpaadje » di 08 nov 2016, 6:34

^^
Bij Deinum is van het viaduct De Twilling het deel voor wegvoertuigen gesloopt. Onder het resterende spoorviaduct wordt naast de toegangsweg naar Deinum een sloepenroute aangelegd.

Plaats reactie