De superflitspaal

Hier kan gediscussieerd worden over juridische aspecten van het wegverkeer

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: De superflitspaal

Bericht door Naturist » vr 25 nov 2016, 19:18

^^ De enige aanpassing die zo'n flitspaal nodig heeft is een sleuf van een kettingzaag :twisted:
TOEVOEGING
Maar zo rollen ze helaas niet van de productielijn
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: De superflitspaal

Bericht door captain007 » vr 25 nov 2016, 19:38

^^ Nee maar dat kan achteraf wel geregeld worden...

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De superflitspaal

Bericht door Wesso » vr 25 nov 2016, 19:43

Chris schreef:Als de boetes dan massaal binnen gaan stromen vanwege te weinig afstand houden zul je zien dat in no-time een chaos ontstaat omdat iedereen krampachtig afstand gaat houden en overal gaat bijremmen.
Inderdaad, in de praktijk zou je hooguit van afstand kunnen seinen naar een linksplakker (hopen dat die flitspaal het niet oppikt!) om vervolgens behoedzaam naar rechts te gaan voordat je er te dicht op zit. En dat kilometers lang. Nee, leuk foefje, maar dat hoeft echt niet.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: De superflitspaal

Bericht door duikgek89 » za 26 nov 2016, 2:15

Snelwegfreak schreef:Denk je? Binnen die tijd heb jij nog niet vol op je rem getrapt. Oftewel, voordat jij op je rem getrapt hebt, zit je al op de andere auto.
Nee hoor. Als je reactietijd de favoriete 1s bedraagt, dan zal het met 0,9 seconden ongeveer tikkertje zijn aan relatief beperkte snelheid.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: De superflitspaal

Bericht door Jackbauer1350 » za 26 nov 2016, 13:22

Chrysa schreef:
Snelwegfreak schreef:Je gaat mij toch niet wijs maken dat je continu met je voet boven de rem rijdt. Dat is nog veel zwaarder dan zelf continu het gaspedaal bedienen.
Ik heb er geen last van hoor. Als ik mijn hak op de vloer zet kan die voet gewoon leunen en heel snel mijn voet naar voren trappen wanneer nodig.
Dit werkt ook alleen als je cruise control hebt. Anders heb je de voet nodig voor het gaspedaal. Je kan je voet maar bij één pedaal paraat hebben of je moet twee rechtervoeten hebben.
Nu ik cruise control heb en het is op de weg niet al te druk staat die daarop en heb ik m'n voet ook vrij om heel snel te kunnen remmen. Met het hendeltje aan t stuur kan ik dan gas geven of los laten.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: De superflitspaal

Bericht door Snelwegfreak » za 26 nov 2016, 13:27

duikgek89 schreef:Nee hoor. Als je reactietijd de favoriete 1s bedraagt, dan zal het met 0,9 seconden ongeveer tikkertje zijn aan relatief beperkte snelheid.
Correct, maar je bent niet continu 100% alert en dan kan je al snel lelijk verrast worden. Meer afstand houden of zorgen dat je echt een paar auto's vooruit kunt kijken is dan toch verstandig. Zelf probeer ik daar toch voor te zorgen. Als ik niet vooruit kan kijken, bijvoorbeeld achter een busje, dan ga ik daar écht niet kort op zitten.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: De superflitspaal

Bericht door keokiracer » za 26 nov 2016, 13:31

^^ Idem, ik zit op zich redelijk dicht op mijn voorganger (want voorgooiers), maar als er een busje (of ander voertuig met slecht doorzicht) voor me zit dan doe ik dat niet. Positieve is dat er dan meestal voorgooiers zijn die achter dat busje gaan zitten zodat het bumperkleefrisico dan bij hen zit en dan kan ik dus weer vooruit kijken :)
Jackbauer1350 schreef:
Chrysa schreef:
Snelwegfreak schreef:Je gaat mij toch niet wijs maken dat je continu met je voet boven de rem rijdt. Dat is nog veel zwaarder dan zelf continu het gaspedaal bedienen.
Ik heb er geen last van hoor. Als ik mijn hak op de vloer zet kan die voet gewoon leunen en heel snel mijn voet naar voren trappen wanneer nodig.
Dit werkt ook alleen als je cruise control hebt. Anders heb je de voet nodig voor het gaspedaal. Je kan je voet maar bij één pedaal paraat hebben of je moet twee rechtervoeten hebben.
Tenzij je een automaat rijdt.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: De superflitspaal

Bericht door Jackbauer1350 » za 26 nov 2016, 14:13

^^Ik rij automaat, maar daar zit toch echt een gaspedaal in.
En je linkervoet erbij, nee dat zit lekker. :lol:
Dat linker been ligt lekker lui aan de andere kant.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: De superflitspaal

Bericht door keokiracer » za 26 nov 2016, 14:15

Linkervoet voor de rem gebruiken omdat je geen koppeling hebt is dacht ik iets dat vaker gedaan werd door automaatrijders. Misschien zit ik ernaast, ik rijd geen automaat.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Naturist
expressweg
Berichten: 3508
Lid geworden op: zo 16 jan 2011, 15:48
Locatie: Meijerij, omgeving 's-Hertogenbosch

Re: De superflitspaal

Bericht door Naturist » za 26 nov 2016, 14:23

^^ Daar moet je jezelf dan helemaal op instellen, anders zit je bij de eerste de beste remactie met je neus tegen de voorruit. :mrgreen:
Ik verlang naar de tijd dat de Nederlandse regering deed wat het hoort te doen: Vooruit zien.
Wat daarbij hoort is toekomstvast en redundant bouwen. 

N ° de membre 40

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: De superflitspaal

Bericht door Wouter N14 » za 26 nov 2016, 14:25

^^ Dat laatste is een fout die nog wel eens gemaakt wordt door mensen die geen automaat gewend zijn :|
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: De superflitspaal

Bericht door Jackbauer1350 » za 26 nov 2016, 14:26

keokiracer schreef:Linkervoet voor de rem gebruiken omdat je geen koppeling hebt is dacht ik iets dat vaker gedaan werd door automaatrijders. Misschien zit ik ernaast, ik rijd geen automaat.
Ligt eraan of je van begin af aan al automaat rijdt of dat je van jaren schakelauto rijden overstapt. Het met linkervoet ontkoppelen zit bij het laatste zo in je systeem dat de kans groot is dat als je net automaat rijdt onbewust toch probeert te ontkoppelen. En aangezien je dat met je linkervoet doet heb je bij een automaat dan het risico vol de rem in te trappen.

Mijn buurman (waar ik m'n auto gekocht heb) gaf gelijk al het advies: Leg je linkerbeen ergens weg die heb je niet meer nodig. :p

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14340
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: De superflitspaal

Bericht door Attietattie » za 26 nov 2016, 14:49

Jackbauer1350 schreef:Mijn buurman (waar ik m'n auto gekocht heb) gaf gelijk al het advies: Leg je linkerbeen ergens weg die heb je niet meer nodig. :p
Dat is inderdaad les 1 als je vanuit een schakelauto automaat gaat rijden. Écht helemaal weghalen dat been zodat je je niet vergist, want je rijdt jezelf een bloedneus. :p
keokiracer schreef:Linkervoet voor de rem gebruiken omdat je geen koppeling hebt is dacht ik iets dat vaker gedaan werd door automaatrijders. Misschien zit ik ernaast, ik rijd geen automaat.
Ik ken geen mensen die dat doen, terwijl iedereen in mijn privénetwerk automaat rijdt. Daarom is het met karten ook altijd even wennen.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: De superflitspaal

Bericht door keokiracer » za 26 nov 2016, 14:51

^^ Ik ken het voornamelijk van Kenji op FS.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: De superflitspaal

Bericht door Snelwegfreak » za 26 nov 2016, 15:11

Attietattie schreef:
Jackbauer1350 schreef:Mijn buurman (waar ik m'n auto gekocht heb) gaf gelijk al het advies: Leg je linkerbeen ergens weg die heb je niet meer nodig. :p
Dat is inderdaad les 1 als je vanuit een schakelauto automaat gaat rijden. Écht helemaal weghalen dat been zodat je je niet vergist, want je rijdt jezelf een bloedneus. :p
keokiracer schreef:Linkervoet voor de rem gebruiken omdat je geen koppeling hebt is dacht ik iets dat vaker gedaan werd door automaatrijders. Misschien zit ik ernaast, ik rijd geen automaat.
Ik ken geen mensen die dat doen, terwijl iedereen in mijn privénetwerk automaat rijdt. Daarom is het met karten ook altijd even wennen.
Niet om op te scheppen, maar bij beide zaken heb ik nog nooit problemen gehad. Incidenteel automaat rijden en karten: heb mij nooit vergist in de pedalen. Zijn er écht zoveel mensen die dat wel hebben? :dontknow:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: De superflitspaal

Bericht door Wesso » za 26 nov 2016, 15:24

^^ Blijkbaar zijn er wel mensen die dat hebben. Beter voorkomen dan genezen...

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: De superflitspaal

Bericht door Jackbauer1350 » za 26 nov 2016, 15:27

Ik heb wel bij wegrijden in het begin de neiging gehad naar de eerste versnelling te willen schakelen. En gelijk o ja dat hoeft niet meer. Tijdens het rijden niet de neiging gehad te willen ontkoppelen of schakelen. Wellicht omdat ik de tip van mn buurman ter harte had genomen.
Enige is nu dat je de rem ingedrukt moet houden bij wachten voor verkeerslichten. Dus de remlichten slijten sneller dan bij een schakelauto.
Was van de week op radio veronica een beller tijdens de klachtenrubriek zeverde dat hij het irritant vindt dat mensen hun rem ingetrapt houden tijdens het wachten. Want de remlichten zijn fel. Zeurpiet :lol:
Laatst gewijzigd door Jackbauer1350 op za 26 nov 2016, 15:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: De superflitspaal

Bericht door Jeroen » za 26 nov 2016, 15:27

keokiracer schreef:Linkervoet voor de rem gebruiken omdat je geen koppeling hebt is dacht ik iets dat vaker gedaan werd door automaatrijders. Misschien zit ik ernaast, ik rijd geen automaat.
Dat gaat als het goed is ook niet zo makkelijk, omdat het stuurhuis in de weg zit.

Bij bijvoorbeeld de meeste karts moet je wel weer met je linkervoet remmen.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De superflitspaal

Bericht door Coen Tunnel » za 26 nov 2016, 15:34

keokiracer schreef:Linkervoet voor de rem gebruiken omdat je geen koppeling hebt is dacht ik iets dat vaker gedaan werd door automaatrijders. Misschien zit ik ernaast, ik rijd geen automaat.
Gas- en rempedaal zitten beiden op dezelfde plek als in een handgeschakelde auto. Het kan op zich wel, maar het zit heel oncomfortabel als je in een automaat met links zou gaan remmen. Die linkervoet gebruik ik niet als ik in een automaat rijd.

Alleen de eerste keer dat ik in een automaat reed maakte ik in de eerste twee dagen de fout dat ik het koppelingspedaal wilde intrappen en dus de rem intrapte. Het was een huurauto en ik moest wennen aan een automaat. Later heb ik vaker met een automaat gereden, voornamelijk als huurauto's, maar ik heb ook nog een tijdje zelf een automaat gehad.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: De superflitspaal

Bericht door Snelwegfreak » za 26 nov 2016, 15:37

Jackbauer1350 schreef: Was van de week op radio veronica een beller tijdens de klachtenrubriek zeverde dat hij het irritant vindt dat mensen hun rem ingetrapt houden tijdens het wachten. Want de remlichten zijn fel. Zeurpiet :lol:
Daar kan ik ergens wel in komen. Ik laat mijn rem ook altijd los als het kan, meestal dus. Zeker als het donker is scheelt het een onnodige felle lamp in je gezicht.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De superflitspaal

Bericht door Coen Tunnel » za 26 nov 2016, 15:44

^^ Maar het is voor sommige mensen blijkbaar lastig te merken waar het niet kan. Op plekken waar de weg ook maar een klein beetje helt moet je het niet doen. Ik heb een keer een auto voor me gehad die langzaam terugrolde omdat de weg licht helde en de bestuurder het vertikte de rem in te trappen, en ik kon ook niet achteruit. Hij raakte me bijna voordat de bestuurder doorhad dat hij al een stuk naar achteren was gerold. En dat was gewoon in Zwolle.

Ik vind het juist fijn om te zien dat iemand zijn rempedaal ingedrukt heeft, dan kan ik er ook beter op anticiperen wanneer iemand wegrijdt en zie ik een stilstaande auto voor een kruispunt, een verkeerslicht of aan het einde van een file ook beter.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: De superflitspaal

Bericht door Chris » za 26 nov 2016, 15:46

Met een automaat moet je de rem ingetrapt blijven houden om niet vooruit te rollen. Niet veel mensen zetten hem in de vrij voor een verkeerslicht denk ik. Soms is het inderdaad wel hinderlijk, met name als het donker is en regent, het felle remlicht weerspiegelt dan op alle druppels op de ruit.

Bart217
verkeersader
Berichten: 545
Lid geworden op: zo 20 jan 2013, 22:26
Locatie: Roosendaal

Re: De superflitspaal

Bericht door Bart217 » za 26 nov 2016, 15:49

^^ Je kan hem inderdaad in de vrij- of parkeerstand zetten als je voor een rood verkeerslicht staat te wachten. Maar ja, dan is het hele idee van de automaat verdwenen. En ik begreep dat er inmiddels automaten zijn die gewoon blijven stil staan als je hem in de D laat staan. Maar of dat waar is, weet ik niet zeker.
Als de trein op tijd rijdt, dan is dat perrongeluk

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: De superflitspaal

Bericht door Snelwegfreak » za 26 nov 2016, 15:54

Coen Tunnel schreef:^^ Maar het is voor sommige mensen blijkbaar lastig te merken waar het niet kan. Op plekken waar de weg ook maar een klein beetje helt moet je het niet doen.
Dat zie en voel je meteen. Maar goed, ik snap wat je bedoelt ;)
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7872
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: De superflitspaal

Bericht door Jackbauer1350 » za 26 nov 2016, 15:56

Ik ga m niet in z'n N of P zetten voor het verkeerslicht. Teveel gedoe. Zeker als je vooraan staat. Dan kost het weer groenfasetijd.
Bij brugopeningen zet ik m wel in de P aangezien het wachten daar langer is. Wegrollen doet de wagen niet want in de P stand kan die niet voor of achteruit.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: De superflitspaal

Bericht door keokiracer » za 26 nov 2016, 15:58

Als je vooraan staat moet je het ook zeker niet doen, maar als je bijvoorbeeld de 5e auto in de rij bent dan heb je genoeg tijd om de koppeling in te trappen en em in de 1e versnelling te zetten voordat je moet gaan rijden. Zeker als je de verkeerslichten een beetje kent is het echt geen probleem om te doen.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: De superflitspaal

Bericht door Coen Tunnel » za 26 nov 2016, 15:59

^^ Jackbauer1350 had het toch over een automaat? In een automaat gebruik ik voor een verkeerslicht of in een file ook altijd gewoon de rem.
Snelwegfreak schreef:
Coen Tunnel schreef:^^ Maar het is voor sommige mensen blijkbaar lastig te merken waar het niet kan. Op plekken waar de weg ook maar een klein beetje helt moet je het niet doen.
Dat zie en voel je meteen. Maar goed, ik snap wat je bedoelt ;)
Je ziet het niet altijd. In mijn geval gebeurde het op de N331 voor de rotonde Zwolle-Zuid. En blijkbaar voelt ook niet iedereen het als de auto terugrolt.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: De superflitspaal

Bericht door Snelwegfreak » za 26 nov 2016, 16:02

Hmm, oké. Het zal je maar gebeuren als je erachter staat. Als ik mijn rem loslaat kijk ik altijd even of ik stil blijf staan. Met een auto van ruim 1400 kg exclusief mijzelf is dat gelukkig meestal wel, en anders merk je het ook al snel als het niet zo is.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: De superflitspaal

Bericht door Jeroen » za 26 nov 2016, 16:44

Tegenwoordig hebben veel automaten er standaard hill-hold op zitten om wegrollen te voorkomen. Maar in principe kan je dat ook gewoon oplossen door de handrem te gebruiken.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: De superflitspaal

Bericht door duikgek89 » za 26 nov 2016, 17:57

Snelwegfreak schreef:
duikgek89 schreef:Nee hoor. Als je reactietijd de favoriete 1s bedraagt, dan zal het met 0,9 seconden ongeveer tikkertje zijn aan relatief beperkte snelheid.
Correct, maar je bent niet continu 100% alert en dan kan je al snel lelijk verrast worden. Meer afstand houden of zorgen dat je echt een paar auto's vooruit kunt kijken is dan toch verstandig. Zelf probeer ik daar toch voor te zorgen. Als ik niet vooruit kan kijken, bijvoorbeeld achter een busje, dan ga ik daar écht niet kort op zitten.
Dat ben ik met je eens. Echter, 1s is zeker geen hele korte reactietijd. Met 0,9s neem je zeker een risico, maar een fitte en oplettende bestuurder heeft ook met 0,9s nog best een aardige kans om het er zonder kleerscheuren vanaf te brengen.

Verder ben ik het helemaal met je eens op het gebied van vooruit kijken of meer afstand houden indien dat niet kan.
keokiracer schreef:Linkervoet voor de rem gebruiken omdat je geen koppeling hebt is dacht ik iets dat vaker gedaan werd door automaatrijders. Misschien zit ik ernaast, ik rijd geen automaat.
Hmm, als ik eens in een automaat rij gebruik ik mijn linkervoet op de rem wel om de hellingproef af te raffelen (in plaats van de handrem), maar ik heb daar toch beduidend minder gevoel mee dan met rechts. Misschien ook omdat het wat raar is, want de koppeling kan ik met links wel prima aanvoelen en met karten had ik daar vroeger ook geen problemen mee (maar dat heb ik al lang niet meer gedaan).
Jackbauer1350 schreef:Ik heb wel bij wegrijden in het begin de neiging gehad naar de eerste versnelling te willen schakelen. En gelijk o ja dat hoeft niet meer. Tijdens het rijden niet de neiging gehad te willen ontkoppelen of schakelen. Wellicht omdat ik de tip van mn buurman ter harte had genomen.
Enige is nu dat je de rem ingedrukt moet houden bij wachten voor verkeerslichten. Dus de remlichten slijten sneller dan bij een schakelauto.
Was van de week op radio veronica een beller tijdens de klachtenrubriek zeverde dat hij het irritant vindt dat mensen hun rem ingetrapt houden tijdens het wachten. Want de remlichten zijn fel. Zeurpiet :lol:
Bij bepaalde lichtcondities (donker, bewolkt en regenachtig) kan het best vervelend zijn, zeker als de auto voor je een fel remlicht heeft. Maarja, je kunt er natuurlijk voor kiezen om er niet in te staren.
keokiracer schreef:Als je vooraan staat moet je het ook zeker niet doen, maar als je bijvoorbeeld de 5e auto in de rij bent dan heb je genoeg tijd om de koppeling in te trappen en em in de 1e versnelling te zetten voordat je moet gaan rijden. Zeker als je de verkeerslichten een beetje kent is het echt geen probleem om te doen.
In Nederland sowieso al niet. De mensen reageren zo extreem langzaam en trekken zo tenenkrommend langzaam op bij de VRI's...

Plaats reactie