[A004] A4 Burgerveen - Leiden: verdere verbredingen

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Koen66
woonerf
Berichten: 63
Lid geworden op: wo 18 mei 2016, 18:08

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door Koen66 » di 01 nov 2016, 0:02

captain007 schreef:^^ Op luchtfoto's goed te zien.

Viaduct aansluiting Roelofarendsveen:

Viaduct Rijpwetering:


Ik ga er morgen eens extra op letten, grappig hoe je ergens dagelijks rijdt en dit toch niet opmerkt

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door exroosje » do 24 nov 2016, 20:45

Het valt et op dat er tegenwoordig vooral in de ochtendspits veel meer vrachtwagens op de A4 rijden. Een lange trein op de rechterbaan, net zoals op de A67...
Ik kan daar 2 verklaringen voor bedenken:
De gereedkoming van de A4 delft schiedam heeft de het verkeer vanuit rotterdam (haven...vrachtwagens!) makkelijker laten doorstromen tot den Haag zodat de flessenhals nu noordelijker ligt. Voorheen stonden ze in de rij op de A13....
De afsluiting van de Merwedebrug maakt dat de route vanuit antwerpen richting Amsterdam en noordelijker nu niet meer via A27 Utrecht gaat maar ook langs Rotterdam en dan A4. Als dat zo ie dan zou het volgende maand beter moetne worden als de Merwedebrug weer open gaat voor vrachtwagens...

Ook zie je tegenwoordig veel meer vrachtwagens op de A44, omdat ze bij een file op de A4 door een routebord deze route aanbevolen krijgen. Dat terwijl die route daar mijns inziens niet echt geschikt voor is. Smal en door stedelijk gebied....

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door harry » do 24 nov 2016, 23:06

Ik heb zelf inderdaad ook het idee dat de A13 veel minder vrachtverkeer heeft dan vroeger.
exroosje schreef:Smal en door stedelijk gebied....
Er is niet echt een alternatief. We hebben hier alleen maar stedelijk gebied.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door brytje008 » do 24 nov 2016, 23:36

^^ Ik rijd elke dag op de A4 richting Den Haag. Maar het is denk ik wel drukker geworden, maar ik vind dit meer in het algemeen dan echt specifiek het vrachtverkeer. Sowieso is deze maand een ramp qua drukte :facepalm: :facepalm:
Touren is rough so you got to be tough

H2O-s
zandpaadje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 02 aug 2016, 10:25

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door H2O-s » vr 25 nov 2016, 11:02

exroosje schreef:Ook zie je tegenwoordig veel meer vrachtwagens op de A44, omdat ze bij een file op de A4 door een routebord deze route aanbevolen krijgen. Dat terwijl die route daar mijns inziens niet echt geschikt voor is. Smal en door stedelijk gebied....
Vanochtend ook weer een vrachtwagen met (gezien zijn rijgedrag naar ik aanneem) een lokaal niet bekende chauffeur die op de Kaagbrug zomaar (want brug, eng, smal, terwijl de banen even breed blijven) de vrachtwagen een meter naar links gooit op de linkerbaan waardoor de doorrijdende linkerbaan vol in de remmen moet. Het zou mij niets verbazen als een groot deel van de toch toegenomen files op de A44 van zulk gedrag komt.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door waldo79 » vr 25 nov 2016, 11:14

^^Zolang daar geen onderzoek naar gedaan is, kun je dat niet beweren. En ik vind het nogal een aanname van je...

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door captain007 » vr 25 nov 2016, 11:25

^^ Het gebeurd er wel vaker. Toevallig kwam de weg vorige week ook langs in het programma De gevaarlijkste wegen van Nederland. Feit is dat de weg gewoon substandaard is en dat er nogal wat vreemde manoeuvres worden uitgehaald. De Kaagbrug vind ik nog niet de ergste, de brug over de Hoofdvaart is qua breedte problematischer.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door waldo79 » vr 25 nov 2016, 11:26

Maar om het nu op het gedrag van een enkele vrachtwagenchauffeur te gooien. Mij te kort door de bocht.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door Wouter N14 » vr 25 nov 2016, 11:33

H2O-s schreef:Vanochtend ook weer een vrachtwagen met (gezien zijn rijgedrag naar ik aanneem) een lokaal niet bekende chauffeur die op de Kaagbrug zomaar (want brug, eng, smal, terwijl de banen even breed blijven) de vrachtwagen een meter naar links gooit op de linkerbaan waardoor de doorrijdende linkerbaan vol in de remmen moet. Het zou mij niets verbazen als een groot deel van de toch toegenomen files op de A44 van zulk gedrag komt.
Dat is veel te kort door de bocht. Aan beide zijden ontbreekt elke vorm van redresseerruimte en op die brug kan je opeens flink wind vangen als vrachtwagen zijnde. Daarom logisch dat ze wat extra ruimte pakken en het getuigt dan juist van gebrekkig verkeersinzicht bij de automobilisten die dat niet zien aankomen. Ik heb daar jaren terug regelmatig met een bakwagentje gereden, nog lang geen echte vrachtwagen en zelfs daarin merkte je al dat het een zeer krappe bedoening is.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

H2O-s
zandpaadje
Berichten: 10
Lid geworden op: di 02 aug 2016, 10:25

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door H2O-s » vr 25 nov 2016, 11:52

^^ Ok natuurlijk kan dat het zijn, maar om dat dan zonder richting aan te geven en vrij plotseling te doen maakt het gevaarlijk. Ik hou in elk geval altijd afstand als ik op het punt sta een vrachtwagen voorbij te gaan bij de bruggen, juist door zulke situaties. Even van het gas en geen problemen, maar ik zie het te vaak fout gaan.

Maar dit gaat natuurlijk over de A44, dus laten wij er hier over stoppen.

exroosje
verkeersader
Berichten: 801
Lid geworden op: di 16 aug 2011, 11:49

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door exroosje » ma 28 nov 2016, 20:47

Behalve dan dat er tegenwoordig dynamische routeborden staan die verkeer over de A44 leiden zodra de A4 volloopt (in de spits dus altijd) . En de A44 loopt door de bebouwde kom van Wassenaar, dat bedoel ik met stedelijk gebied. En dus die smalle viaducten en korte afritten. Dus vrachtwagens horen eigenlijk op de A4 ipv de A44.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door Wouter N14 » ma 28 nov 2016, 21:46

^^ Doorgaand vrachtverkeer wellicht, maar langs de A44 ligt bijvoorbeeld de Flora Holland wat het nodige vrachtverkeer creëert.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

sanderl
autoweg
Berichten: 1140
Lid geworden op: ma 17 aug 2009, 12:25
Locatie: Noord-Holland

Re: [A004] Het wel en wee op de A4

Bericht door sanderl » wo 25 okt 2017, 20:36


Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door Willem » wo 25 okt 2017, 22:47

Eigenlijk is dit dus het herstel van de ontwerpfout bij Leiden.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door Chris » wo 25 okt 2017, 22:52

De MIRT-verkenning omvat meer dan alleen Leiden, namelijk het hele traject Burgerveen - Leidschendam (25 kilometer).

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door Willem » do 26 okt 2017, 9:46

In het midden van de weg is al een ruimtereservering beschikbaar.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door mavas » do 26 okt 2017, 9:49

Zoals ik het begrepen heb verandert er aan de configuratie bij Leiden helaas niks. Er komt alleen een rijstrookje in elke richting in de bak. Dan heb je nog steeds die gekke korte parallelstructuur.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

RikB
stadsweg
Berichten: 404
Lid geworden op: ma 04 sep 2017, 9:19

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door RikB » do 26 okt 2017, 10:35

Die parallelstructuur wordt gekoppeld aan de parallel voor de Rijnlandroute (A4-A44 ten zuiden van Leiden).

Dexy
verkeersader
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 16 apr 2008, 18:23
Locatie: Duivendrecht

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door Dexy » di 07 nov 2017, 21:14

Als ik het goed begrijp, wordt de rijstrookconfiguratie van de A4 tussen Burgerveen en Leidschendam dus als volgt?:

knooppunt Burgerveen <-> Aquaduct Leiden: 2x4
Aquaduct Leiden <-> knooppunt Hofvliet: 2+3+3+2
knooppunt Hofvliet <-> Leidschendam: 2x4

:?:

fonsoy
stadsweg
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 22:39

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door fonsoy » di 07 nov 2017, 21:27

wimwamreus schreef:Als ik het goed begrijp, wordt de rijstrookconfiguratie van de A4 tussen Burgerveen en Leidschendam dus als volgt?:

knooppunt Burgerveen <-> Aquaduct Leiden: 2x4
Aquaduct Leiden <-> knooppunt Hofvliet: 2+3+3+2
knooppunt Hofvliet <-> Leidschendam: 2x4

:?:
Dit is niet juist, je schetst het beeld iets te rooskleurig:

knooppunt Burgerveen <-> Aquaduct Leiden: 2x4 - Dit blijft 2x3
Aquaduct Leiden <-> knooppunt Hofvliet: 2+3+3+2 - Dit is inderdaad de configuratie zoals hij wordt
knooppunt Hofvliet <-> Leidschendam: 2x4 - Dit klopt ook.

Het heeft denk ik ook niet veel nut om Burgerveen <-> Hofvliet te verbreden, omdat de A4 Burgerveen <-> Raasdorp dan tekort gaat schieten.

Dexy
verkeersader
Berichten: 500
Lid geworden op: wo 16 apr 2008, 18:23
Locatie: Duivendrecht

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door Dexy » di 07 nov 2017, 21:34

fonsoy schreef:
wimwamreus schreef:Als ik het goed begrijp, wordt de rijstrookconfiguratie van de A4 tussen Burgerveen en Leidschendam dus als volgt?:

knooppunt Burgerveen <-> Aquaduct Leiden: 2x4
Aquaduct Leiden <-> knooppunt Hofvliet: 2+3+3+2
knooppunt Hofvliet <-> Leidschendam: 2x4

:?:
Dit is niet juist, je schetst het beeld iets te rooskleurig:

knooppunt Burgerveen <-> Aquaduct Leiden: 2x4 - Dit blijft 2x3
Aquaduct Leiden <-> knooppunt Hofvliet: 2+3+3+2 - Dit is inderdaad de configuratie zoals hij wordt
knooppunt Hofvliet <-> Leidschendam: 2x4 - Dit klopt ook.

Het heeft denk ik ook niet veel nut om Burgerveen <-> Hofvliet te verbreden, omdat de A4 Burgerveen <-> Raasdorp dan tekort gaat schieten.
Hoe kan het dan dat er in het artikel expliciet genoemd wordt 'van Burgerveen tot Leidschendam'?

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door Chris » di 07 nov 2017, 21:42

De MIRT-verkenning loopt over het traject Burgerveen - Leidschendam. Dat is dus meer dan alleen Leiden inderdaad.

Ik heb echter nooit iets concreets gevonden over die MIRT-verkenning. Rijkswaterstaat heeft een persbericht geplaatst zonder nadere details over oplossingsrichtingen en het Telegraafartikel zegt ook niet veel op dat vlak. Een kamerbrief is er nooit over gepubliceerd, terwijl dat normaal wel zo is. Bijvoorbeeld voor de recente startbeslissing voor de vervanging van de Suurhoffbrug (A15) zat een rapportage bij die al behoorlijk wat oplossingsrichtingen schetst. Voor de A4 heb ik alleen wat oudere dingen gevonden. Volgens Cobouw gaat het om € 453 miljoen (!) dus dat is echt wel wat meer dan even een extra rijstrook in de middenberm bij Leiden: https://www.cobouw.nl/infra/nieuws/2017 ... -101254005

rene154
stadsweg
Berichten: 402
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 13:47

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door rene154 » di 07 nov 2017, 21:55

wimwamreus schreef:
fonsoy schreef:
wimwamreus schreef:Als ik het goed begrijp, wordt de rijstrookconfiguratie van de A4 tussen Burgerveen en Leidschendam dus als volgt?:

knooppunt Burgerveen <-> Aquaduct Leiden: 2x4
Aquaduct Leiden <-> knooppunt Hofvliet: 2+3+3+2
knooppunt Hofvliet <-> Leidschendam: 2x4

:?:
Dit is niet juist, je schetst het beeld iets te rooskleurig:

knooppunt Burgerveen <-> Aquaduct Leiden: 2x4 - Dit blijft 2x3
Aquaduct Leiden <-> knooppunt Hofvliet: 2+3+3+2 - Dit is inderdaad de configuratie zoals hij wordt
knooppunt Hofvliet <-> Leidschendam: 2x4 - Dit klopt ook.

Het heeft denk ik ook niet veel nut om Burgerveen <-> Hofvliet te verbreden, omdat de A4 Burgerveen <-> Raasdorp dan tekort gaat schieten.
Hoe kan het dan dat er in het artikel expliciet genoemd wordt 'van Burgerveen tot Leidschendam'?
Volgens mij moet het zoiets worden als de lange variant zoals geschetst in https://staticresources.rijkswaterstaat ... 115361.pdf. Dat verklaart ook het genoemde bedrag in Cobouw: het stuk tussen Leiden en Den Haag is niet voorbereid op 2x5 rijstroken.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door keokiracer » di 07 nov 2017, 21:58

^^ Het Ringvaartaquaduct bij Roelofarendsveen ook niet. (4+5)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

rene154
stadsweg
Berichten: 402
Lid geworden op: vr 22 jun 2007, 13:47

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door rene154 » di 07 nov 2017, 22:05

Klopt, maar tussen Burgerveen en Leiden blijft het in deze variant bij 2x4, enkel tussen Leidschendam en Leiden 2x5.

fonsoy
stadsweg
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 17 okt 2016, 22:39

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door fonsoy » di 07 nov 2017, 22:10

^^ Ik denk dat we echt nog wel een tijd met het oude ringvaartaquaduct door kunnen. Het is recent gerenoveerd, en 2x4 rijstroken zou mijn inziens op dit traject echt wel voldoende capaciteit bieden voor de langere termijn. Dat is natuurlijk nu nog niet in de planning, maar over een jaar of 5 of 10 zullen plannen voor deze verbreding vast wel de kop op steken.

De richting Hofvliet naar het noorden wordt op de lange termijn een knelpunt precies als de bestaande knooppunt Empel richting noorden en knooppunt Prins Clausplein richting noorden. Allemaal van vijf naar drie stroken.
Laatst gewijzigd door fonsoy op di 07 nov 2017, 22:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door Chris » di 07 nov 2017, 22:14

Op 29 september 2017 is een brief uitgegaan over de startbeslissing A4 knooppunt Burgerveen - N14: https://hollandrijnland.nl/wp-content/u ... en-N14.pdf

Deze brief staat echter niet op de site van de rijksoverheid. Op 19 september is die startbeslissing al vastgesteld door minister Schultz, dus wat het verschil is met waar de media eind oktober over berichtten is me niet duidelijk. Wel is het zo dat dat bedrag van € 453 miljoen niet in die startbeslissing genoemd wordt. In de begroting/MIRT 2018 is dat project nog niet opgenomen. Wel wordt gesproken over € 50 miljoen. Dus waar Cobouw die € 453 miljoen vandaan haalt is me niet duidelijk.
  • Vanuit het verkeerskundig onderzoek naar de effecten van een verlaging van de maximumsnelheid kan worden geconcludeerd, dat het verlagen van de snelheid naar 80 km/h tot een verslechtering van de doorstroming leidt. Ook een snelheidsdeken van 90 km/h levert slechts een marginale bijdrage aan het verminderen van de fileproblematiek. Een verlaging van de maximumsnelheid op dit traject zal daarom niet worden doorgevoerd. Daarnaast kan uit het eindrapport van het verkeerskundig onderzoek worden geconcludeerd, dat het doortrekken van de 3e rijstrook op de hoofdrijbaan van de A4 ter hoogte van Leiden het probleem niet oplost. Het doortrekken van de 3e rijstrook over een korte lengte betekent dat deze benedenstrooms komt te vervallen en dat daarmee het fileknelpunt slechts verplaatst wordt. Om deze reden zal deze variant niet verder in beschouwing worden genomen. Er is tevens een tweede, langere, variant onderzocht, waarbij een extra rijstrook eerder begint en langer doorloopt na de hoofd- en parallelbaanstructuur bij Leiden. In deze lange variant van Knooppunt Burgerveen tot de N14 verbetert de verkeersprestatie aanzienlijk. Het aantal voertuigverliesuren daalt met 37% tot 44%.

    Op grond van deze onderzoeken heeft de Minister van lenM besloten om een Startbeslissing op te stellen voor het uitvoeren van een MIRT-Verkenning, mede gezien de forse problemen op de A4 en de verkeerskundige effecten van de lange variant. In deze MIRT-Verkenning zal verder worden gestudeerd op de vraag wat nodig is om de diverse filekiemen op het traject A4 Knooppunt Burgerveen-Den Haag effectief aan te pakken, waarna een Voorkeursbeslissing kan worden genomen.
Het lijkt dus dat die 'extra rijstrook' op de A4 ten zuiden van Leiden nog in aanvulling is op de verbreding naar 2x4 rijstroken die binnenkort uitgevoerd wordt. Dan kom je inderdaad uit op 2x5 tussen Leidschendam en Leiden, 2+3+3+2 door Leiden en 2x4 van Leiden tot Burgerveen.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76266
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A004] A4 Burgerveen - Hoogmade - Leiderdorp

Bericht door Chris » do 21 dec 2017, 13:53

Chris schreef: di 07 nov 2017, 21:42 Ik heb echter nooit iets concreets gevonden over die MIRT-verkenning. Rijkswaterstaat heeft een persbericht geplaatst zonder nadere details over oplossingsrichtingen en het Telegraafartikel zegt ook niet veel op dat vlak. Een kamerbrief is er nooit over gepubliceerd, terwijl dat normaal wel zo is.
Het blijkt dat men inderdaad per abuis de documenten van de startbeslissing niet heeft gepubliceerd in oktober. Dit is alsnog gedaan: https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... erveen-n14
  • In het kader van deze MIRT-Verkenning zal aandacht worden gegeven aan de effecten van het realiseren van een extra rijstrook op de doorstroming op aanpalende trajecten, met name op de A4 ten noorden van Knooppunt Burgerveen (richting Knooppunt De Hoek en de A10) en ten zuiden van de N14 (richting het Prins Clausplein). Verbetering van de verkeersdoorstroming op de trajecten ten noorden van Knooppunt Burgerveen en ten zuiden van de N14 is echter niet het doel van deze MIRT-Verkenning. Verbeteren van de verkeersdoorstroming op het traject vanaf de N14 naar het zuiden en op de N14 maakt deel uit van de MIRT-Planuitwerking A4 Passage Den Haag. Verbeteren van de verkeersdoorstroming op het traject vanaf Knooppunt Burgerveen naar het noorden zal moeten worden opgepakt in een op termijn te starten studie hiervoor.
De planning:
* verkenning tot en met de voorkeursbeslissing: medio 2019
* ontwerp-tracébesluit: eind 2020
* tracébesluit: medio 2021
* start realisatie: afhankelijk van beschikbaarheid financiën

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A004] A4 Burgerveen - Leiden: verdere verbredingen

Bericht door Willem » do 21 dec 2017, 14:33

Voor de A10 zal na verbreding vast meer files gaan ontstaan. Nu staan daar vaak al korte files en de afstroom vanaf de A4 wordt alleen maar groter.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A004] A4 Burgerveen - Leiden: verdere verbredingen

Bericht door Jackbauer1350 » za 23 dec 2017, 12:29

De situatie voor de A10 zal in de toekomst ook veranderen met de tunnel Zuidas.

Plaats reactie