[A058] Tilburg - Eindhoven: verbreding 2x3

Discussieer hier over actuele grote wegenplannen en in uitvoering zijnde grote projecten

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [A058] Verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door Jackbauer1350 » ma 28 nov 2016, 19:56

Een boom heeft onder de grond net zo veel als boven de grond. Je kan dus aan de kruin min of meer afleiden hoe groot het wortelgestel is. En de belangrijkste zijn de haarwortels waarmee de boom voedingsstoffen uit de bodem opneemt. Als daar teveel van beschadigd raken bij het uitgraven is de kans groot dat de eik het uiteindelijk toch niet overleefd.

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: [A058] Verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door Victor » ma 28 nov 2016, 20:26

Daarnet een reportage in het NOS journaal... met de file van vanmiddag (ongeval, alles stond vast) mee in beeld. Die leek eerst totaal genegeerd te worden, het ging alleen maar over die boom... maar aan het eind kwam dan de opmerking: "nu staat het verkeer hier vaak stil" :lol:

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7932
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [A058] Verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door Wesso » ma 28 nov 2016, 20:29

De NOS zat er ook lekker naast met wegenfeitenkennis; de A58 zou in 1968 zijn aangelegd. Het stuk tussen Galder en Sint Annabosch dateert echter van 1989.

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: [A058] Verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door Widejo » ma 28 nov 2016, 20:47

Snelwegenkenner schreef:Ik denk dat het stuk tussen Breda en Bergen op Zoom (ten oosten van KP Zoomland) niet verbreed hoeft te worden. Alhoewel een beter OWN wel wenselijk was geweest.
Daar sluit ik mij bij aan voor nu. Knp. Zoomland - Knp. Markiezaat heeft daarentegen wel de potentie om binnen aanzienlijke tijd verbreed te worden, inclusief reconstructie knp. Zoomland. Ik vraag mij altijd af in hoeverre men nog denkt aan een zuid-omlegging Roosendaal voor de A58.
captain007 schreef: Dan moet je wel even de hele weg tot onder de fundering eruit breken en opnieuw aanleggen. Ben je minstens een weekend en een paar ton qua kosten verder.
Zoals ik al zei, ik denk waarschijnlijk te makkelijk. Dat is het niet waard,
RSK schreef: En dan wordt zo'n boom soms ineens ziek en dan moet hij alsnog om.
Dat is meestal een logisch en vooral treurig vervolg van zo'n verhuizing. Maar ja, om die reden maar altijd op voorhand al tot kappen over te gaan is ook zo wat.
Laatst gewijzigd door Widejo op ma 28 nov 2016, 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
Snelwegenkenner
2x2 autosnelweg
Berichten: 6192
Lid geworden op: za 23 jun 2007, 14:12
Locatie: Roosendaal

Re: [A058] Verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door Snelwegenkenner » ma 28 nov 2016, 20:49

Ach ja de A59 ten oosten van Den Bosch heeft ook bomen in de middenberm.

Er is maar een verbinding logisch en dat is het noordoosttangent bij Roosendaal, lijkt me ook een mooi moment om de TOTSO in de A58 te verwijderen.

orionpax
verkeersader
Berichten: 572
Lid geworden op: ma 26 nov 2007, 11:04
Locatie: Eindhoven

Re: [A058] Verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door orionpax » ma 28 nov 2016, 22:28

Een omlegging bij Roosendaal komt er de eerst komende 50 jaar niet. Geen noodzaak behalve wat lokale politici die weigeren een Vinex wijk goed te ontsluiten en de barierre werking overdrijven.

Wat betreft die boom. Met moet de waarde niet overschatten. Er staan nog enkele tientallen van dezelfde boom op de originele oprijlaan van Annavile.

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [A058] Verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door keokiracer » ma 28 nov 2016, 22:43

Snelwegenkenner schreef:Ik denk dat het stuk tussen Breda en Bergen op Zoom (ten oosten van KP Zoomland) niet verbreed hoeft te worden. Alhoewel een beter OWN wel wenselijk was geweest.
Snelwegenkenner schreef:Er is maar een verbinding logisch en dat is het noordoosttangent bij Roosendaal, lijkt me ook een mooi moment om de TOTSO in de A58 te verwijderen.
Dus geen verbreding van een stuk dat overbelast is (rij Roosendaal>Breda maar eens tijdens de ochtendspits), maar wel nutteloos een hele snelweg gaan verleggen... :roll:
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A058] Verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door Boerenkool » di 29 nov 2016, 17:35

Een boom moet je niet tegen elke prijs willen behouden, maar nu maakt.men zich er wel erg makkelijk vanaf.
Dat viaduct hoeft helemaal niet aangepast. Men kan gewoon daar de vluchtstrook als derde strook inzetten en de vluchtstrook achter de paal doorleiden. Trucje doen ze ook bij Gorinhem.
Als ze die geluidswal ook tegen elkeprijs willen houden en nietwillen verleggen of insnijden kan je ook de vluchtstrook een stukje laten vervallen en de weg er met een niet te straffe slinger om de boom heen draaien.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: [A058] Verbreding Eindhoven-Bergen op Zoom

Bericht door Willem » di 29 nov 2016, 18:44

Als die boom de status van monument heeft wordt het heel lastig.

Dennal
stadsweg
Berichten: 434
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 11:05
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: [A058] Bergen op Zoom - Eindhoven: verbreding

Bericht door Dennal » di 28 mar 2017, 9:49

Geluid en luchtkwaliteit voorop bij adviezen voor A58 Oirschot

OIRSCHOT - Geluid en luchtkwaliteit, die twee zaken staan op de prioriteitenlijst van Team Oirschot 'met kop en schouders' bovenaan. Rijkswaterstaat wordt uitgedaagd om op dat gebied 'een flinke slag te maken' bij het ontwerp van de nieuwe A58 bij Oirschot.

Bron en rest van het artikel.
As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aauwd!

Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A058] Bergen op Zoom - Eindhoven: verbreding

Bericht door Chris » do 03 aug 2017, 17:56

Rijkswaterstaat schreef:Rijkswaterstaat gunt Witteveen+Bos opdracht planuitwerking A58

Rijkswaterstaat heeft de opdracht voor de planuitwerking van de A58 gegund aan ingenieursbureau Witteveen+Bos. De opdracht is gegund met Best Value aan de partij die de beste prijs-kwaliteitverhouding heeft aangeboden, rekeninghoudend met de specifieke dynamiek van het project InnovA58, onder andere door de innovatieopgave.

Op de A58 tussen de knooppunten Sint-Annabosch en Galder en tussen Eindhoven en Tilburg staan steeds vaker files. Dit zorgt voor grote economische schade. Ook leiden de files tot overlast van sluipverkeer in dorpskernen. De minister van Infrastructuur en Milieu heeft eind november 2015 Rijkswaterstaat opdracht gegeven deze delen van de A58 te verbreden van twee naar drie rijstroken en de planuitwerking hiervoor op te starten.

Vervolgens is een zogenaamd voorkeursalternatief vastgesteld. Nu start het ontwerpproces als onderdeel van de planuitwerkingsfase. Daarin wordt het voorkeursalternatief vertaald in een Ontwerp Tracébesluit (OTB) met bijbehorend milieueffectrapport (MER). Deze concretisering besteedt Rijkswaterstaat uit aan Witteveen+Bos. Het ingenieursbureau stelt voor Rijkswaterstaat het (O)TB en alle bijbehorende onderzoeken en ontwerpen op. Daarnaast werkt het bureau aan diverse opgaves op gebied van innovatie en duurzaamheid, onder andere door het opstellen van een circulair ontwerp. Witteveen+Bos heeft tijdens de aanbesteding aangetoond (middels interviews en een uitgebreide onderbouwing) dat zij voor deze opdracht de expert is die wij zoeken.

Het Ontwerp Tracébesluit en de milieueffectrapportage moeten eind 2018 klaar zijn, waarna ze ter visie worden gelegd. Rekening houdend met de reacties op het OTB neemt de minister naar verwachting eind 2019 een definitief Tracébesluit. De start van de realisatie van het project staat gepland voor 2020 en naar verwachting is het project in 2023 gereed.
Volledig persbericht: https://www.rijkswaterstaat.nl/over-ons ... g-a58.aspx

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A058] Bergen op Zoom - Eindhoven: verbreding

Bericht door Hajo » do 03 aug 2017, 18:14

Volgens de site van Rijkswaterstaat kan die boom in de middenberm van de A58 niet gespaard worden. Met andere woorden: die gaat om en is er dus geweest. Verplaatsen overleeft die boom ook niet, zo werd na onderzoek duidelijk.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [A058] Bergen op Zoom - Eindhoven: verbreding

Bericht door hoevenpe » do 03 aug 2017, 19:35

Als je het doet, waarom dan ook niet gelijk Breda-Tilburg?

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [A058] Bergen op Zoom - Eindhoven: verbreding

Bericht door Steyn_E » do 03 aug 2017, 21:45

hoevenpe schreef:Als je het doet, waarom dan ook niet gelijk Breda-Tilburg?
Zou het kunnen dat Tilburg er op aan heeft gedrongen omdat er anders straks in beide richtingen file staat onder Tilburg? Met de huidige plannen zal het vooral richting Breda vaststaan (vanwege de versmalling) en de drukte (A58+A65 stromen komen samen), waar het anders beide kanten vast zal staan? Nu zal de file richting Eindhoven dus bij St Annabosch staan in plaats van bij afrit Goirle. Vreemd is het wel, er is duidelijk een ruimtereservering op dat stuk dus het zou waarschijnlijk het goedkoopste deel van het traject zijn. Met vluchtstrookinsnoeringen is er geen enkele aanpassing nodig, wil je overal de vluchtstrook behouden zijn volgens mij alle viaducten geschikt om aan te storten in de middenberm (https://goo.gl/maps/t1Yjer1a2k52). Vervanging is dus sowieso niet nodig.

Dennal
stadsweg
Berichten: 434
Lid geworden op: zo 16 nov 2008, 11:05
Locatie: Eindhoven, Noord-Brabant
Contacteer:

Re: [A058] Bergen op Zoom - Eindhoven: verbreding

Bericht door Dennal » wo 01 nov 2017, 15:37

Brug over Beerze 'unieke kans om landschappen te koppelen'


SPOORDONK - Rijkswaterstaat houdt woensdagavond een bijeenkomst over de verbreding van de A58 ter hoogte van Spoordonk. Een van de gespreksonderwerpen is de natuurtunnel bij de Beerze.

Bron: Eindhovens Dagblad (ED.nl)
https://www.ed.nl/oirschot/brug-over-be ... ~a2082c20/
As ge nie mìr nèijsgierig bent, dan worde aauwd!

Raadscommissie gem. Eindhoven (verkeer & veiligheid).

Schelpenpaadje
2x2 autosnelweg
Berichten: 5804
Lid geworden op: wo 10 feb 2016, 9:54

Re: [A058] Bergen op Zoom - Eindhoven: verbreding

Bericht door Schelpenpaadje » wo 01 nov 2017, 15:45

Eindhovens Dagblad schreef:Belangrijkste ingreep is dat de snelweg aan hoogte moet winnen: zo'n vier meter boven maaiveld, zodat bijvoorbeeld ook het edelhert er onderdoor kan.
4 meter is wel fors. Je zou verwachten dat het met 3 ook wel moet lukken. Al dan niet door het droge deel van de onderdoorgang iets te verlagen ten opzichte van het maaiveld. Zo groot zijn die edelherten toch niet? Of zijn ze zo kieskeurig als het op tunneltjes aankomt?

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [A058] Bergen op Zoom - Eindhoven: verbreding

Bericht door Steyn_E » wo 01 nov 2017, 17:25

^^
Geen idee of edelherten zo kieskeurig zijn, maar trek de dikte van de brug er af en er blijft iets van 3 en een kwart meter over. Da's niet echt heel extreem. Bovendien zou dat inderdaad wel eens de reden kunnen zijn dat bijna elke natuurpassage een brug is, en geen tunnel.

Starlet
stadsweg
Berichten: 397
Lid geworden op: do 02 jun 2011, 13:06
Locatie: Bergen op Zoom

Re: [A058] Bergen op Zoom - Eindhoven: verbreding

Bericht door Starlet » do 02 nov 2017, 11:25

^^ Voor een vluchtdier vind ik het niet vreemd dat deze juist niet onder een viaduct door wil lopen, vanuit het oogpunt zich 'opgesloten' te voelen en bij gevaar moeilijker weg te kunnen en het overzicht op de situatie te missen.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A058] Bergen op Zoom - Eindhoven: verbreding

Bericht door Kaaiman » wo 21 mar 2018, 16:37

Knooppuntontwerpen :KP: Sint Annabosch (Bron):

Variant 1A, compacte fly-over
Afbeelding

Variant 1B, compacte dive-under
Afbeelding

Variant MIRT, fly-over
Afbeelding


Knooppuntontwerp :KP: De Baars (Bron):
Afbeelding


Knooppuntontwerp :KP: Batadorp en :AS: Best (Bron):
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Kaaiman op do 22 mar 2018, 8:50, 2 keer totaal gewijzigd.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A058] Bergen op Zoom - Eindhoven: verbreding

Bericht door Hajo » wo 21 mar 2018, 18:16

Ik mis :KP: Galder. Of bestaan daar geen plannen voor?

Gebruikersavatar
Victor
autoweg
Berichten: 1481
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 21:39
Locatie: Oosterhout

Re: [A058] Bergen op Zoom - Eindhoven: verbreding

Bericht door Victor » wo 21 mar 2018, 19:22

Hetzelfde bericht las ik vandaag in BN De Stem. Met hetzelfde foutje:
Uiteindelijk werd in 2017 in principe gekozen voor een variant waarbij het verkeer vanuit Galder naar Utrecht links invoegt, door een nieuwe tunnel onder de noordbaan van de A58 gaat en vervolgens aansluit op de A27.
"invoegt" moet natuurlijk "uitvoegt" zijn.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A058] Bergen op Zoom - Eindhoven: verbreding

Bericht door Kaaiman » wo 21 mar 2018, 21:46

Hajo schreef:Ik mis :KP: Galder. Of bestaan daar geen plannen voor?
Mogelijk wordt de klaverlus vervangen door een semi-directe verbindingsboog. Maar daar heb ik behoudens een schetsje uit het landschapsontwerp geen detailkaart van kunnen vinden.

Ook :KP: Batadorp en :KP: Ekkersweijer worden wat aangepast met hier en daar een extra rijstrook in sommige verbindingsbogen.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
Hajo
2x3 autosnelweg
Berichten: 8634
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 11:17
Locatie: Zeist

Re: [A058] Bergen op Zoom - Eindhoven: verbreding

Bericht door Hajo » wo 21 mar 2018, 22:11

^^ Wat :KP: Galder betreft zou dat toe te juichen zijn.

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [A058] Bergen op Zoom - Eindhoven: verbreding

Bericht door Kaaiman » do 22 mar 2018, 8:53

In mijn eerdere bericht heb ik het ontwerp van :KP: Batadorp / :AS: Best nog even toegevoegd.

Alle verbindingsbogen van/naar de A2/N2-zuid worden doorgaand 3 rijstroken, alle verbindingswegen van/naar de A58-oost/A2-noord worden doorgaand 2 rijstroken. Van :KP: Ekkersweijer heb ik (nog) geen detailontwerp kunnen vinden.

Voor :AS: Best zijn nog meerdere varianten in overweging (zie de quickscan).


En voor wie benieuwd is naar de onderzoeksinspanningen die zijn gedaan om de eik bij Anneville toch te kunnen handhaven:
Variantenstudie viaduct Anneville
Verplantbaarheidsonderzoek eik

En voor wie nog meer wil grasduinen in alle documenten van het project InnovA58: https://innova58.nl/bibliotheek/documenten/default.aspx
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

[A058] Tilburg - Eindhoven: verbreding 2x3

Bericht door Steyn_E » do 22 mar 2018, 15:35

Ik heb wél ergens de plannen voor Ekkersweijer gezien, kan ze zo snel helaas niet terugvinden. Het weefvak tussen Batadorp en Ekkersweijer (richting Best) zou een 2+3 weefvak worden, waarbij de 3e strook wordt doorgetrokken naar de A2 en er daar dus een weefvak komt met de verbindingsboog vanaf de A50 en de afrit Best. Het opvallende daaraan is dat die verbindingsboog in de plannen juist wordt afgestreept tot 1 strook om een 3+1 weefvak te maken. Dit is weliswaar niet de drukste richting maar een 3+2 weefvak en een tweestrooks afrit kan natuurlijk ook prima, het gaat maar om een paar honderd meter. Dat geeft wel veel meer ruimte voor verkeer dat weven moet omdat de mensen die er meteen bij Best af moeten lekker rechts kunnen blijven.

Voor wat betreft de ontwerpen voor afrit Best lijkt mij de nieuwe aansluiting als viaduct dichter bij Philips vanwege de langere weefvakken wel een interessante optie. Bovendien ben je dan ook gelijk van het lage tunneltje af.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A058] Bergen op Zoom - Eindhoven: verbreding

Bericht door Chris » za 02 jun 2018, 15:04

Maandag 4 juni is een persmoment gepland voor de ondertekening van de startbeslissing A2/A58: https://www.rijksoverheid.nl/ministerie ... ing-a2-a58

Boerenkool
autoweg
Berichten: 1207
Lid geworden op: wo 22 okt 2014, 20:21

Re: [A058] Bergen op Zoom - Eindhoven: verbreding

Bericht door Boerenkool » za 02 jun 2018, 22:48

Dat vakt tegen en mee. Ik dacht dat die van de A58 er allang lag,of anders in ieder geval al van Galder-st Annabosch.

Maar de A2? Met Gelderland? Dat dure stuk met bruggen? Dat valt dan wel weer mee. Maar goed hoe lang duurt de A27 nu al..

Steyn_E
autoweg
Berichten: 1436
Lid geworden op: ma 27 dec 2010, 22:40

Re: [A058] Bergen op Zoom - Eindhoven: verbreding

Bericht door Steyn_E » zo 03 jun 2018, 17:13

^^
De A27 is er dan ook al lang door volgens mij, de reden dat alles zo lang duurt zou wel eens met die bruggen (en het extra geld daarvoor) te maken kunnen hebben. Voor de A58 had het dacht ik wat te maken met het feit dat ook het stuk tussen Breda en Tilburg nu mee wordt genomen, de rest van het tracé is vziw al bepaald (inclusief de details als de plaats van de tweede kanaalbrug bij Oirschot.

De A2 is zéér goed nieuws, hopen dat ze de bij te bouwen bruggen op dezelfde breedte dimensioneren als de huidige 2. Dan passen er namelijk 2x6 rijstroken zonder vluchtstroken of 2x5 met ééntje. Zeker die 2x5 lijkt me niet geheel uitgesloten in de toekomst.
Landschappelijk lijkt het me trouwens sowieso het beste om er bij Zaltbommel een exacte tweeling naast te bouwen, tussen de spoorbrug en de huidige snelwegbrug.

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A058] Bergen op Zoom - Eindhoven: verbreding

Bericht door Chris » ma 17 sep 2018, 21:44

Nieuws over het traject Tilburg - Eindhoven:
Innova58 schreef: Tussenstand ontwerp verbrede A58

De afgelopen maanden is het ontwerp voor de verbrede A58 uitgebreid onderzocht. Dit ontwerp is voor veel locaties nog niet stabiel. Alleen voor het traject Best-Batadorp is duidelijk hoe en waar de verbreding en aansluiting op de omgeving gaat plaatsvinden. Voor de andere weggedeelten, met name op het traject Annabosch-Galder vindt nog nadere uitwerking en overleg plaats.

Oirschot
Voor de verbreding van de A58 ter hoogte van Oirschot en de aanpassing van het viaduct over de verbrede A58 vindt nadere detaillering plaats. Met name de hoogte en breedte van het viaduct en de aansluiting van de af- en toeritten op de lokale wegenstructuur zijn onderwerp van deze uitwerking. Omdat we merken dat er nog veel vragen leven, organiseren Rijkswaterstaat en de gemeente Oirschot begin oktober een vragenuur in Oirschot. Tijdens dit vragenuur kunnen bewoners kennis nemen van de laatste stand van zaken en hun vragen stellen aan de vertegenwoordigers van de gemeente en Rijkswaterstaat. Meer informatie hierover volgt via een mailing, deze website en de gemeentepagina en website van de gemeente Oirschot.

Beekpassage De Beerze
Rijkswaterstaat werkt nog aan het ontwerp van de Beekpassage De Beerze ter hoogte van Spoordonk. Hier zijn 2 varianten onderwerp van gesprek met tussen provincie, gemeente, waterschap, de Brabantse Milieufederatie, natuurorganisaties en direct omwonenden. Er is één variant met een verhoogde ligging van de A58 over de Beerze, met veel ruimte voor natuur en recreatie. De andere (basis)variant is een verbrede A58 die laag over de Beerze gaat net zoals nu het geval is. Hierover vindt nog overleg plaats.

Moergestel
Het ingenieursbureau doet op dit moment nader onderzoek naar de vormgeving van het nieuwe viaduct bij Moergestel, zoals hoogte, lengte en taluds. Zo zoeken we naar de meest optimale situatie voor de nabij gelegen woningen aan de Schoolstraat en Vinkenberg en het zicht voor de fietsers.

Ook onderzoeken we hoe we de aansluiting van de afrit van de A58 in combinatie met de Blankemansweg kunnen verbeteren om de situatie voor fietsers veiliger te maken. Dit gebeurt in overleg met de gemeente Oirschot. We vertellen u meer, zodra we dat weten.

Knooppunt De Baars
De ontwerpen voor knooppunt de Baars liggen nagenoeg vast. Ten opzichte van eerdere ontwerpen zijn aanpassingen gedaan om woningen aan de Eindhovenseweg te ontzien en de hoogteligging van het knooppunt te beperken. Er loopt nog overleg met de gemeente Tilburg over een fietsverbinding door de knoop.
https://innova58.nl/Nieuws/1096518.aspx

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76287
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: [A058] Tilburg - Eindhoven: verbreding 2x3

Bericht door Chris » zo 18 nov 2018, 15:30

De stand van zaken per 29 oktober:
InnovA58 schreef: Ontwerp te verbreden A58 Eindhoven-Tilburg krijgt vorm

Het ontwerp voor de verbrede A58 tussen Eindhoven en Tilburg krijgt steeds meer vorm. De uitgangspunten voor de deelgebieden op dit traject staan grotendeels op papier. De tekeningen met ontwerp en ruimtebeslag worden in november getoetst door specialisten en besproken met provincie en gemeenten.

Dit jaar vinden verder nog de nodige effectenstudies plaats naar de gevolgen van de verbreding. Naar verwachting begin 2019 zijn de resultaten hiervan voor het traject Eindhoven-Tilburg bekend en kunnen we deze presenteren.

De komende 2 maanden bespreekt Rijkswaterstaat de ontwerpen voor het ontwerptracébesluit Eindhoven-Tilburg met de provincie en betrokken gemeenten. Het ontwerp is is eind november ook te bekijken via http://www.innova58.nl/denkmee. Een ieder kan hierop reageren en vragen stellen via dit digitale platform.

Nu het ontwerp voor dit tracédeel grotendeels vastligt, kan het ingenieursbureau aan de slag met de effectenstudies. In 2019 zijn de resultaten bekend van deze effectenstudies met onder andere de benodigde geluidsmaatregelen. Dan organiseert Rijkswaterstaat informatiemarkten voor het traject Eindhoven-Tilburg. Hierin gaan we uitgebreid in op het ontwerp van de weg in de omgeving inclusief de parallelwegen, taluds, sloten en geluidsmaatregelen.

Het Ontwerp Tracébesluit (OTB) Eindhoven-Tilburg wordt naar verwachting in de eerste helft van 2019 vastgesteld. Het OTB Annabosch-Galder volgt naar verwachting in de tweede helft van 2019.
>> https://www.innova58.nl/Nieuws/1171971.aspx

Plaats reactie