Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Willem » ma 15 aug 2016, 18:07

En zelfs in Den Haag is Mark & Spencer een tijdje weggeweest omdat de winkel slecht liep.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Pino » ma 15 aug 2016, 18:13

Chris schreef:Ik vraag me af of er niet een markt is voor kleine 'supermarkten' op grote verzorgingsplaatsen. Bijvoorbeeld een AH To Go, of een 7-Eleven. Schijnbaar is ooit geprobeerd 7-Eleven naar Nederland te halen, maar dat was indertijd geen succes vanwege de strenge winkeltijdenwet. Tegenwoordig lijkt me zoiets geen belemmering meer.
In plaats van 7-Eleven heeft men nu dat concept maar zelf ontwikkeld, met eigen formules als AH To Go. Op basis van ervaringen met deze winkels in de VS en Azië heb ik niet het idee dat we iets missen doordat we wél AH To Go hebben en niet 7-Eleven.

Resteert de vraag wat we nu kunnen verwachten op verzorgingsplaatsen. Er zou zeker een markt voor AH To Go zijn op verzorgingsplaatsen, maar het wordt denk ik een beetje tegengehouden door twee factoren: als eerste de tankstations die hun kip met de gouden eieren (lees: het mini-marktje bij het tankstation) niet kwijt willen. Op zijn best willen zij voor veel geld wel een stukje van hun ruimte verpachten aan een echte supermarktketen, zoals ze dat al eerder gedaan hebben met hun koffiebars. En als tweede het feit dat ruimte op verzorgingsplaatsen een schaars goed is. Zoveel vrije ruimte is er niet op de huidige verzorgingsplaatsen. Er zijn er misschien een paar die relatief ruim zijn, maar zeker in de dichterbevolkte delen van het land is er eerder te weinig parkeerruimte dan dat je zegt "laten we nog even wat ruimte opofferen voor een nieuwe minimarkt."

Het zou ooit nog eens tot een soort plan kunnen komen waarin Rijkswaterstaat een naastgelegen perceel opkoopt en daar dan extra parkeerruimte beschikbaar maakt én dat dan feitelijk kan financieren uit pacht-inkomsten van een supermarktje dat je daar neerzet. Maar ik betrap Rijkswaterstaat voorlopig nog niet op enig beleid dat een verbetering van het verzorgingsplaatsen-aanbod moet opleveren. We zullen in de praktijk dus wel AH To Go's gaan zien op verzorgingsplaatsen, maar ik verwacht nauwelijks verbreding ten opzichte van wat de tankstations nu al bieden. Misschien wel wat betere kwaliteit, met verschuiving uit het lang houdbaar-segment dat tankstations doorgaans bieden naar wat dagversere producten.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door brytje008 » za 27 aug 2016, 16:36

Ik heb net het nieuwe stuk op de a1 gereden. En ik moet zeggen dat de verzoringsplaats honswijck erg mooi is geworden. Ik vond het zelfs heel even wat weg hebben van een franse Aire (Qua uitstraling en gevoel haha). Aangezien je ook via de achterkant naar binnen kunt. Voor zover ik weet kan dat bijna nooit in Nederland??
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door brytje008 » di 13 dec 2016, 19:30

Iemand zei een tijdje geleden dat RWS bezig is met het verwijderen van de VZP's zonder voorzieningen. Ik vroeg me af hoe het hier mee staat en hoeveel er van dit soort VZP's nog bestaan in Nederland?
Touren is rough so you got to be tough

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Peter » wo 14 dec 2016, 4:04

Dat kan je uitzoeken op:
http://www.autosnelwegen.net/
En dan kijken naar de VZPs zonder tankstation of restaurant.
Moeten er nog wel 20-30 zijn, los van "onvoorziende" VZPs op rijks-N-wegen (en provinciale snelweg A348).

Probleem in Nederland is dat als er geen restaurant of pomp staat, er ook geen toilet is. Maar soms is een route simpelweg te rustig (A7 Purmerend-Joure) om alles te schrappen dat geen pomp of restaurant heeft.

VZPs met wildplassers schrikken de meeste mensen af, waarmee een VZP, zeker 's avonds, dan weer gespuis aantrekt.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Coen Tunnel » wo 14 dec 2016, 6:59

Peter schreef:Probleem in Nederland is dat als er geen restaurant of pomp staat, er ook geen toilet is.
Daar zijn minstens twee uitzonderingen op: VZP Glimmermade (A28) en VZP Oosterveen (A37).

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Peter » wo 14 dec 2016, 7:15

Oosterveen is vermoedelijk vanwege de drukte hier op zon-en-feestrijverboddagen in D. Voor Glimmermade heb ik geen idee. Vermoedelijk beiden gesponsord of betaald door de provincie Drenthe.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Willem » wo 14 dec 2016, 8:13

Het is wel lastig om een toiletvoorzieningen op een vzp zonder verder voorzieningen netjes te houden. Al snel wordt het viezigheid.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Peter » wo 14 dec 2016, 8:29

Het kan wel als je een contractor 1-2 keer per dag langs stuurt. Bijvoorbeeld dezelfde die ook de toiletten in benzinestations schoonmaakt en dus toch met bedrijfswagen onderweg is. Dat wordt meestal niet gedaan door shop-personeel.
Dit zijn volgens mij niet van de die openbare toiletten die (grotendeels) zichzelf schoonmaken.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Pino » wo 14 dec 2016, 9:35

^^ Je ziet wat dat betreft dat het in het buitenland ook wel redelijk lukt, de toiletten op verzorgingsplaatsen zonder verdere voorzieningen nog redelijk schoon houden. Dus dat moeten we in Nederland ook kunnen. Met vormen van automatisering zijn de systemen ook hufter-proofer en veel beter dan vroeger redelijk schoon te houden tussen de bezoeken van contractors door. Maar goed, dat komt dan uit de portemonnee van Rijkswaterstaat, want er zijn geen pachters en je gaat ook geen Sanifair-automaat neerzetten. Dus het vergt wat politieke wil om zo'n investering te maken.

Ik vind het moeilijk om in te schatten waarom mensen in Nederland geen gebruik wilden maken van de verzorgingsplaatsen zonder voorzieningen. Wildplassen schrikt mijzelf niet heel erg af, en ik zou er zelf misschien ook nog wel eens op terug kunnen vallen, maar wie vrouw en kinderen bij zich heeft, pakt je toch liever een verzorgingsplaats met een wc. Wat ik daarnaast zelf wel een factor vond, is dat Nederlandse parkeerplaatsen volledig onbeschut in het landschap liggen. Vol in de wind en het lawaai van de autosnelweg. Vermoedelijk is ook dat een keuze gedreven door sociale veiligheid, maar het droeg ook weer bij aan de keuze om dan toch maar even door te rijden naar een ruimere verzorgingsplaats. Uiteindelijk ontstaat dan een opstapeling van maatregelen gedreven door sociale veiligheid en hufter-proof maken die ieder gevoel van gezelligheid / aantrekkelijke setting wegneemt. Mensen rijden dan massaal door, de verzorgingsplaats wordt alleen nog maar gebruikt voor ongewenste doeleinden en je bent van de regen in de drup geraakt. Sluiting is dan op een gegeven moment de enige overgebleven optie. Of je zou echt een aantal stappen terug moeten gaan in de sociale veiligheidsmaatregelen en hopen dat regulier publiek de verzorgingsplaats dan zo massaal gaat bezoeken dat dat het gebruik van de parkeerplaats voor ongewenste doeleinden vanzelf tegenhoudt.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Coen Tunnel » wo 14 dec 2016, 23:33

Peter schreef:Voor Glimmermade heb ik geen idee. Vermoedelijk beiden gesponsord of betaald door de provincie Drenthe.
Afgezien van het feit dat de VZP op grondgebied van de provincie Groningen ligt heeft Rijkswaterstaat dat gewoon gedaan, op advies van Transport & Logistiek Nederland: http://www.harendekrant.nl/bekende-a28- ... ieuwe-jas/
Peter schreef:Het kan wel als je een contractor 1-2 keer per dag langs stuurt. Bijvoorbeeld dezelfde die ook de toiletten in benzinestations schoonmaakt en dus toch met bedrijfswagen onderweg is. Dat wordt meestal niet gedaan door shop-personeel.
In Nederland meestal wel.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door brytje008 » wo 14 dec 2016, 23:49

Ik denk dat in elk land de meeste mensen liever door rijden naar een ruimere VZP met voorzieningen. Dat kan ik goed begrijpen. Ik zelf stop bijvoorbeeld in Frankrijk ook altijd op VZP'S met voorzieningen ipv de kleine Aires zonder voorzieningen. Alleen als er echt binnen langere tijd niks anders is of voor een klein stop om iets te pakken of iets dergelijks.

In Nederland zijn de afstanden tussen VZP's redelijk kort, er zal nooit tientallen kilometers tussen zitten hooguit 40 km denk ik?? Als er dan een VZP zonder voorzieningen tussen die 40 km bijvoorbeeld ligt zullen mensen gauwer geneigd zijn om door te rijden. Je Stop is dan toch net even wat relaxter door de voorzieningen. Ik snap ook nooit goed hoe mensen naar het toilet kunnen gaan bij zo,n vies toilet huisje zonder zeep Etc. Uiteraard zijn wc's in een tankstation shop ook regelmatig niet van de schoonste kwaliteit.
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Coen Tunnel » do 15 dec 2016, 0:01

^^ Van VZP Bosserhof (A2 bij Echt) tot VZP Romeinse Put (A73 bij Venray) is 60 km. Daar ligt alleen de VZP Spik zonder voorzieningen tussen, maar die ligt vrij dicht na Bosserhof. En die heeft wel een ruimtereservering voor een tankstation, maar ondanks dat de A73 vrij druk is, is daar nog steeds geen tankstation.

Op de A2 en aansluitend A50 zit er tussen VZP's Groote Bleek (bij Maarheeze) en De Gagel (bij Schaijk) 65 km, en daar zit ook geen enkele VZP zonder voorzieningen tussen. In de andere richting zit er op hetzelfde traject wel een VZP, vlak voor Eindhoven bij Son aan de A50.

Ik stop vrijwel nooit bij VZP's zonder tankstation en/of restaurant, tenzij het echt niet anders kan. Als ik bv. door de Eifel richting Luxemburg rijd stop ik soms nog wel bij Nimstal-West aan de Duitse A60, en daar zijn alleen toiletten, en een enkele keer stop ik in België nog wel eens langs de E25 bij Aire des Nutons bij Houffalize (ook alleen een toiletgebouwtje), omdat je daar ook nog een heel eind weg bent van de volgende uitgebreide verzorgingsplaatsen.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Peter » do 15 dec 2016, 3:38

Coen Tunnel schreef:
Peter schreef:Voor Glimmermade heb ik geen idee. Vermoedelijk beiden gesponsord of betaald door de provincie Drenthe.
Afgezien van het feit dat de VZP op grondgebied van de provincie Groningen ligt heeft Rijkswaterstaat dat gewoon gedaan, op advies van Transport & Logistiek Nederland:
Hij ligt half op Drents en half op Gronings grondgebied. En welke kant van de grens het toiletgebouw (hok) officieel ligt is moeilijk te zien op Google Maps of Earth. Omdat er kennelijk naar het APV van Haren wordt verwezen zal het vermoedelijk de Groningse kant zijn dus. Wat niet wordt genoemd, is wie het onderhoud aan de toiletvoorziening betaalt of verzorgt: RWS, 1 of 2 van de provincies of de gemeente Haren....
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Peter » do 15 dec 2016, 3:55

Coen Tunnel schreef:^^ Van VZP Bosserhof (A2 bij Echt) tot VZP Romeinse Put (A73 bij Venray) is 60 km.
Op de A7 westwaarts is het ook 60 km tussen VZP Wildinghe en Den Oever. Daar zit Breezanddijk en Monument tussen aan de overkant (met auto en lopend bereikbaar via een viaduct), maar de eerste is een onbemand tankstation tegenwoordig dacht ik en de tweede is een kantine/restaurantje dat al vroeg sluit (18:00 of zo).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32134
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Coen Tunnel » do 15 dec 2016, 7:52

Bij Breezanddijk zit een (volgens mij) bemande Texaco, van beide zijden bereikbaar.

Maar zelfs al reken je die niet mee, dan nog zit er tussen VZP Wildinghe en de Texaco-pomp vlak na Den Oever slechts een kleine 36 km: https://www.google.nl/maps/dir/53.09278 ... 073386!3e0

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Peter » do 15 dec 2016, 8:36

Breezanddijk is inderdaad bemand (even via de Texaco-site opgezocht).
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

verfmeer95
expressweg
Berichten: 3549
Lid geworden op: wo 31 jul 2013, 19:37

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door verfmeer95 » do 15 dec 2016, 9:52

Tussen VZP Waarloos (Rumst, België) en VZP Mijnsheerenland heb 96km lang enkel en alleen twee onbemande VZP's. Als je verder naar het noorden rijdt duurt het daarna weer 57km voordat je VZP Aurora (Leiderdorp) bereikt.

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21916
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Pino » do 15 dec 2016, 10:20

brytje008 schreef:Ik denk dat in elk land de meeste mensen liever door rijden naar een ruimere VZP met voorzieningen. Dat kan ik goed begrijpen. Ik zelf stop bijvoorbeeld in Frankrijk ook altijd op VZP'S met voorzieningen ipv de kleine Aires zonder voorzieningen. Alleen als er echt binnen langere tijd niks anders is of voor een klein stop om iets te pakken of iets dergelijks.
De voorbeelden komen inmiddels langs van Nederlandse snelwegen waar je langere tijd geen bemande verzorgingsplaats hebt. Dus daar zou toch eens moeten worden nagedacht over onbemande verzorgingsplaatsen, om dat minimum-niveau toch aan te kunnen bieden. En waar de meerderheid inderdaad toch sneller op verzorgingsplaatsen met voorzieningen uitkomt, herinner ik me van de vakanties uit mijn eigen jeugd dat we vaker stopten op een simpele parkeerplaats. Als we maar even de benen konden strekken, even konden zitten aan een tafel en er een WC-huisje was, hadden mijn ouders alles wat ze nodig hadden voor een gezin van vier. Terwijl een grote verzorgingsplaats dan om allerlei redenen minder praktisch was: drukker, verder lopen naar die wc, enzovoort.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door brytje008 » do 15 dec 2016, 11:20

^^ Ik ben sowieso voor meer Onbemande VZP's langs de weg. Ik denk dat inderdaad meerdere mensen zoals jou ouders genoeg hadden aan een kleine VZP. Ondanks ik niet heel erg gebruik maak van de voorzieningen rijdt ik toch liever door. De kans is toch net even iets groter om een schonere wc aan te treffen dan in zo,n toilet huisje. Dit kom misschien ook wel omdat ik aantal keren erg smerige toilet huisjes ben tegengekomen, waar ik nu liever nee dank u tegen zeg
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door harry » do 15 dec 2016, 15:45

Peter schreef:Breezanddijk is inderdaad bemand.
Inderdaad. Maar het is misschien wel het enige tankstation waar geen leidingwater te krijgen is.
Het water uit de kraan op de toiletten komt uit een tank en is (dus) geen drinkwater.
Laatst gewijzigd door harry op vr 16 dec 2016, 21:47, 1 keer totaal gewijzigd.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22844
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door harry » do 15 dec 2016, 15:48

Peter schreef:(Glimmermade) ligt half op Drents en half op Gronings grondgebied.
Goh, inderdaad. Nooit geweten. Ik dacht altijd dat de Drentse A hier de grens was, maar om een of andere reden loopt de grens hier net even anders.
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Vinny » do 15 dec 2016, 23:31

harry schreef:
Peter schreef:Breezanddijk is inderdaad bemand.
Inderdaad. Maar het misschien wel het enige tankstation waar geen leidingwater te krijgen is.
Het water uit de kraan op de toiletten komt uit een tank en is (dus) geen drinkwater.
Ik wou net zeggen, de laatste keer dat ik er was nog een gesprek gevoerd met de pompbediende, die overigens beaamde dat het aantal storingen en ongelukken afgelopen zomer nogal de spuigaten uitliep. Ik vind overigens wel dat verzorgingsplaatsn ook een maatschappelijk nut hebben en dat voor schoonheid en veiligheid best wel een klein beetje financiering van de overheid mag zijn als het commercieel niet haalbaar is.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Palance
4x5 autosnelweg
Berichten: 31547
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17
Locatie: Паланцедрецхт
Contacteer:

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Palance » vr 16 dec 2016, 18:52

Willem schreef:Het is wel lastig om een toiletvoorzieningen op een vzp zonder verder voorzieningen netjes te houden. Al snel wordt het viezigheid.
Die ervaring heb ik met name in Duitsland. Die toiletten zijn ronduit ranzig. Dan maar stoppen (en betalen) bij een Raststatte.
"You know the greatest danger facing us is ourselves, an irrational fear of the unknown. But there’s no such thing as the unknown — only things temporarily hidden, temporarily not understood.” - James T. Kirk

Autosnelwegen.net

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Widejo » zo 18 dec 2016, 13:58

verfmeer95 schreef:Tussen VZP Waarloos (Rumst, België) en VZP Mijnsheerenland heb 96km lang enkel en alleen twee onbemande VZP's. Als je verder naar het noorden rijdt duurt het daarna weer 57km voordat je VZP Aurora (Leiderdorp) bereikt.
Zowel de Gemeente Steenbergen als Bergen op Zoom hebben dit op hun bureau liggen. Maar Rijkswaterstaat heeft aan Steenbergen al laten weten dat er geen geschikte locatie is. Ik verwacht eenzelfde antwoord vanuit Bergen op Zoom maar zelf zie ik ruimte ter hoogte van aansluiting Tholen/N286.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Wouter N14 » zo 18 dec 2016, 14:06

^^ Bij Dinteloord lijkt mij nog makkelijker.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Widejo » zo 18 dec 2016, 14:56

^^ Daar ging de voorkeur van Steenbergen ook naar uit. Maar RWS geeft aan dat in de gehele gemeente een VZP met directe aansluiting op de A4 niet mogelijk is, ook niet bij Dinteloord. Alleen een indirecte VZP nabij een bestaande aansluiting is mogelijk. Voor deze mogelijkheid is
al rekening gehouden in de bestemmingsplannen van zowel aansluiting Dinteloord als Steenbergen. Bij aansluiting Steenbergen zou er dan wel een hotel bij moeten, dat geniet voorkeur bij de lokale gemeenteraad.

http://www.bndestem.nl/regio/bergen-op- ... -1.6219252

Toch verwacht ik meer potentie van een hotel op een grotere VZP in Bergen op Zoom. Het Philips Morris terrein is dan ook een mooie zichtlocatie.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door keokiracer » zo 18 dec 2016, 15:07

^^ PMH zit er nog gewoon, zij het met veel minder personeel. Kan wel een leuke zichtlocatie zijn, maar het is maar de vraag of die grond beschikbaar is.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Widejo » zo 18 dec 2016, 15:18

^^
Dat weet ik, maar het terrein van PMH is groter dan hetgeen wat zichtbaar is vanaf de A4/A58. Toch is de Gemeente actief bezig met Provincie om een nieuwe invulling voor de fabriekshallen van PMH te bewerkstelligen. Het lijkt mij dan logisch dat die hallen zichtbaar vanaf de snelweg niet meer in gebruik zijn. Maar het vergt wel meer investeringen dan een braakliggend terrein. Dat zeker.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door keokiracer » zo 18 dec 2016, 15:28

Ik weet niet welke hal het is, maar er is er nog minstens 1 in gebruik voor 'sauzen' (dat zegt mijn pa, geen idee waar ze die 'sauzen' precies voor gebruiken). Dat is de enige subdivisie die bleef, de rest is naar Polen/Rusland/Portugal.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Plaats reactie