[VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Foto- en videoreportages van Nederlandse autowegen

Moderator: Moderatoren

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door boe! » wo 05 okt 2016, 20:07

Mark schreef:de wat ongelukkig geplaatste bewegwijzering en het slechte doorzicht.
Dan bedoel je vast niet de bewegwijzering voor de bocht. Deze situatie wordt twee keer aangekondigd.

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Attietattie » wo 05 okt 2016, 20:13

keokiracer schreef:Toch handig dat het forum nu laat zien of er nog ge-edit is, vind je ook niet Attie? :dyn_hyp:
Dat zal mijn handtekening wel zijn denk ik.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » vr 07 okt 2016, 7:30

Deze gek mogen ze ook wel even van de weg halen. Uit frustratie had ik het kenteken eruit gefloept maar er wel uitgeknipt. Achter me had ie een Peugeot bijna in de vangrail gedrukt en op het moment dat t filmpje start zat ie echt nog geen meter op m'n bumper. Ik heb te doen met de mensen die deze idioot nog tegenkwamen.
Link

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » vr 02 dec 2016, 22:35

Het welbekende toverstokje.
Link

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door duikgek89 » vr 02 dec 2016, 22:39

Zo schokkend kan ik dat nu niet vinden. Die bestuurder moet snel zijn route corrigeren en doet dat misschien wat onhandig maar het snelheidsverschil was niet enorm groot en dat was best op te vangen. Bovendien was het achter jou kennelijk leeg dus je had nog niet eens hoeven afremmen.

Ik stoor me meer aan dat betweterige geknipper van je, is dat echt nodig? Lost dat iets op denk je?

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Coen Tunnel » vr 02 dec 2016, 23:07

Mja, op dit soort plekken kun je het verwachten. Beetje anticiperend rijden en niet overal moeilijk over doen. Er was hier weliswaar weinig ruimte, maar het was voldoende, het snelheidsverschil was niet groot en niemand is in gevaar gebracht. Nee, ook ik vind het gedrag van die andere bestuurder nou niet heel schokkend.

Piles
autoweg
Berichten: 1307
Lid geworden op: vr 04 sep 2015, 16:02

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Piles » vr 02 dec 2016, 23:16

Precies hierom bewaar ik geen filmpjes meer. Je gaat er heel betweterig van rijden/handelen. Want jij hebt gelijk en de ander is een idioot. Gun elkaar wat ruimte zeg :nothanks:

Attietattie
2x4 autosnelweg
Berichten: 14341
Lid geworden op: ma 04 aug 2008, 15:19
Locatie: Almere

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Attietattie » vr 02 dec 2016, 23:35

^^ Ik begrijp niet wat het bewaren van filmpjes met de rest van je post te maken heeft.

Zo'n dashcam vervormt nogal. Dit was wel erg krap hoor. Dit is gewoon ervoor gooien.
'De beste verkeersdrempel is vriendelijkheid' - Loesje

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Wesso » za 03 dec 2016, 14:17

De spitsstrook is gesloten en VW wil niet de afrit nemen. Gezien het kleine snelheidsverschil niet zo'n hele vreemde manoeuvre, waar misschien een excuushandje had gepast.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » zo 04 dec 2016, 19:08

Attietattie schreef:^^ Ik begrijp niet wat het bewaren van filmpjes met de rest van je post te maken heeft.

Zo'n dashcam vervormt nogal. Dit was wel erg krap hoor. Dit is gewoon ervoor gooien.
Klopt, het beeld is ietwat vervormd doordat de cam nu iets lager hangt dan in de (nu verkochte) Punto waardoor het ook lijkt alsof de snelheid hoger ligt. Op het hoogtepunt van deze actie zat er 4 meter, maximaal, tussen.

Natuurlijk maakt iedereen fouten, ik had ook niet gelijk de stroboscoop erin moeten schijnen- laten we dat voorop stellen, want inderdaad, het lost niets op. Maar daarentegen verwachtte ik totaal niet dat ie nog naar links zou komen, omdat de spitsstrook al vanaf Everdingen dicht was.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » ma 05 dec 2016, 19:15

Even wat polderweggetjes in serie: de N479 tot en met de N482.
Niet dat er heel veel te zien valt, maar de N481 is toch wel de 'mooiste' van dit viertal.
Link
Link
Link
Link

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Wesso » ma 05 dec 2016, 19:58

Het wegdek van de N481 is aardig gladgetrokken sinds ik daar in 2012 overheen reed.

Afbeelding

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » zo 11 dec 2016, 7:56

^^ Oh wauw, ik wist niet dat het er ooit zo bij heeft gelegen. Misschien omdat ik eigenlijk nooit achter het bruggetje over "De Alblas" kwam.

Dan verder- een ritje over de Autobahn, de A31 vanaf Heek tot de A30 bij Bad Bentheim. Het beeld schokt nogal, helaas, en heb hem al gestabiliseerd in Vegas, maar het mocht niet baten.
Link

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's filmpjes

Bericht door nickdh » vr 16 dec 2016, 13:41

Voor het geval iemand hem in het A2 topic mist- de nieuwe tunnel in Maastricht richting Liège.
Link

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » ma 19 dec 2016, 15:39

Deze meneer wist blijkbaar niet precies hoe breed z'n auto was.
Link
Het is me gelukt een keer het kwaadaardige toverstokje te overwinnen. :yes:
Link

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door keokiracer » ma 19 dec 2016, 17:02

nickdh schreef:Het is me gelukt een keer het kwaadaardige toverstokje te overwinnen. :yes:
Dat ligt volgens mij aan het merk ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door duikgek89 » ma 19 dec 2016, 17:17

Pas je wel een beetje op met de Duitse privacy regeltjes?

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » ma 19 dec 2016, 18:31

^^ Het is dat je het zegt, anders wist ik het eerlijk gezegd niet. Als ik enige vorm van bericht krijg wat het verwijderd wilt hebben haal ik het er uiteraard af.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Wesso » ma 19 dec 2016, 18:48

Ik vraag me af: kan iemand van het Youtube-team jou een berisping geven en/of kan een willekeurige Duitser een aanklacht tegen je indienen, waarbij het de vraag is of je via je Youtube-kanaal en gekoppelde websites te achterhalen bent met juridische gevolgen van dien?

Dat zou wat worden. Als een tolvignet al niet voor minder bezoek aan Duitsland zorgt, dan is het wel een opsporingsbevel... :nothanks:

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Mark » ma 19 dec 2016, 23:30

Een gebruiker kan een filmpje bij YouTube rapporteren. Het is aan de moderatoren van YT verder hoe daarop te reageren.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door duikgek89 » di 20 dec 2016, 12:19

Wesso schreef:Ik vraag me af: kan iemand van het Youtube-team jou een berisping geven en/of kan een willekeurige Duitser een aanklacht tegen je indienen, waarbij het de vraag is of je via je Youtube-kanaal en gekoppelde websites te achterhalen bent met juridische gevolgen van dien?

Dat zou wat worden. Als een tolvignet al niet voor minder bezoek aan Duitsland zorgt, dan is het wel een opsporingsbevel... :nothanks:
Om eerlijk te zijn weet ik niet precies hoe ze waar achteraan gaan. Ik heb ook geen idee op YT verplicht is om data te delen en zelfs dan is het nog de vraag hoeveel YT over je weet.
Ik ken wel verhalen van mensen die claims van €10k gehad hebben vanwege het schenden van de privacy. Ik ken het fijne er niet van en ik heb eerlijk gezegd nooit zin gehad om daar in te duiken, maar ik zou bij het uploaden van Duits materiaal wel de kentekens en eventuele Beschriftungen van het e.e.a onherkenbaar maken als voorzorg. Gewoon om van het gladde ijs weg te blijven.
Mark schreef:Een gebruiker kan een filmpje bij YouTube rapporteren. Het is aan de moderatoren van YT verder hoe daarop te reageren.
Maar wat als die Krefelder (dat is op zich geen verassing...) die daar zijn toverstafje denkt te gebruiken nu een advocaat in de arm neemt? Kan hij, eventueel via de rechter, dan de data van de uploader achterhalen en vervolgens een dikke vette schadevergoeding komen eisen?

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » di 20 dec 2016, 21:17

Aan de andere kant, zo'n privéstrook is ook best lekker.
Link
Het was even wachten, maar er was weer een GLN! Of hoe ik ze noem- heldere lampjes.
Link
Wat betreft de Duitsland zaak: ik zie wel wat er gebeurt. Ik verwacht niks, en als ik ook maar iets krijg wat het filmpje verwijderd wilt hebben geef ik daar gewoon gehoor aan. ;)

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Jackbauer1350 » wo 21 dec 2016, 1:41

Bij het rechts rijden filmpje; Zat er links iemand schuin achter je dat je niet gewoon aan de legale kant er langs ging? Links voor je was er in ieder geval ruimte genoeg.
Als de bestuurder van het gebakje ineens het licht ziet en naar rechts komt terwijl je er dan net langs gaat ben je wel het bokkie.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Snelwegfreak » wo 21 dec 2016, 6:25

Rechts inhalen is eigenlijk niets bijzonders meer. Helaas, zo erg is het al.
Jackbauer1350 schreef:Als de bestuurder van het gebakje ineens het licht ziet en naar rechts komt terwijl je er dan net langs gaat ben je wel het bokkie.
Mwah. Je hebt altijd nog die goeie ouwe vluchtstrook. Als ik rechts passeer houd ik continu degene die ik inhaal in de gaten: zie ik enige beweging naar mijn rijstrook dan kun je reageren.
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Jackbauer1350 » wo 21 dec 2016, 10:31

^^Ik haal zelf ook wel regelmatig rechts in hoor maar vooral op die doodvermoeiende A2. Vaak zijn er dan 1 of 2 lege rijstroken tussen, dat geeft toch een extra foutmarge. Bij spitsstroken wil ik het ook nog wel doen maar dan is er geen goeie ouwe vluchtstrook naast, dus is het extra goed de linksrijder in de smiezen houden. Meestal kan je het wel inschatten na een tijdje er achter rijden. Als er al een paar kilometer onnodig links gereden wordt door je voorganger is er wel redelijk van uit te gaan dat die dat ook wel blijft doen wanneer je de inhaalaktie inzet.

In de video hierboven is aan het begin nog net te zien dat er een vrachtwagen is ingehaald. Dan hoeft het geen notoire linksrijder te zijn maar iemand die erg ruim de tijd neemt bij het inhalen waarbij het risico groter is dat de bestuurder toch ineens naar rechts komt.

nickdh
autoweg
Berichten: 1662
Lid geworden op: wo 30 dec 2015, 19:44

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door nickdh » wo 21 dec 2016, 10:48

^^ Dat is waar, ik was misschien wat snel met het inzetten van m'n inhaalactie. Jammer genoeg bleef ie, nadat ik al naast de Volvo zat, nog steeds links.

En idd, die A2 is echt geestdodend, vooral tussen Deil en Holendrecht. M.u.v. Everdingen - Leidsche Rijntunnel.

Gebruikersavatar
duikgek89
2x3 autosnelweg
Berichten: 7670
Lid geworden op: ma 23 jul 2007, 15:31

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door duikgek89 » wo 21 dec 2016, 17:40

Zolang ik me kan herinneren is die A2 een rotweg. Eerst een overbelaste bouwput en nu slaaptherapie. Zaltbommel - Oudenrijn en Utrecht Noord - Holendrecht hebben helemaal geen maximumsnelheid nodig.

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Jackbauer1350 » wo 21 dec 2016, 18:29

Op de A2, in mijn geval het deel Holendrecht - Maarssen, 130 km/u rijden is hard werken, zeker als je op de legale manier wilt inhalen maar ook zo veel mogelijk rechts wil houden.

Gebruikersavatar
Wesso
2x3 autosnelweg
Berichten: 7931
Lid geworden op: za 16 jul 2005, 1:27
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door Wesso » wo 21 dec 2016, 18:32

^^ Gewoon 80 aanhouden op de meest rechter rijstrook, op cruise control, dan is er weinig aan de hand. Wel even een wekker zetten... :top:

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: [VIDEO] Nick's interacties met andere weggebruikers

Bericht door keokiracer » wo 21 dec 2016, 18:33

Doe dan wel 85-90, anders ben je een rijdende irritatie voor vrachtverkeer.
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Plaats reactie