Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bespreek hier alles wat specifiek aan een autosnelweg gerelateerd is, maar wat geen actuele plannen of uitvoeringsprojecten betreft

Moderator: Moderatoren

Widejo
verkeersader
Berichten: 727
Lid geworden op: di 22 sep 2015, 17:18
Locatie: Freie und Hansestadt Hamburg

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Widejo » zo 18 dec 2016, 15:43

^^
Ja het fabriceren van smaakjes is er nog (die tevens verboden gaan worden of al zijn in de EU). Dat is de laagbouw.
De hoge hallen zijn als goed is niet meer in gebruik. Maar het is niet bepaald duidelijk wat er mee gedaan gaat worden. Ik vraag mij ook af of stukken grond van dat terrein niet nodig gaan zijn als Zoomland gereconstrueerd moet gaan worden ooit. Maar ja, dat is luchtfietsen. Het lijkt mij in mijn ogen in ieder geval een meer geschikte bestemming voor een VZP met hotel dan Steenbergen.
Hamburg, meine Perle

Gebruikersavatar
keokiracer
2x3 autosnelweg
Berichten: 8646
Lid geworden op: do 10 mar 2011, 3:52
Locatie: Halsteren
Contacteer:

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door keokiracer » zo 18 dec 2016, 15:46

Widejo schreef:Ja het fabriceren van smaakjes is er nog (die tevens verboden gaan worden of al zijn in de EU). Dat is de laagbouw.
Ah,ik wist niet dat dat in de laagbouw zat :top:

Overigens maakt dat verbod vrij weinig uit, ruim 75% van de sigarettenproductie was voor niet-Europese markten. Daar zullen die smaakjes niet verboden zijn ;)
Youtube (Best of Dutch Dashcam serie)| Picasa | Flickr
Vinny: Ik stel voor om naast de Uitspraak van de Week ook de "Grootste betweter van de maand" te gaan nomineren. De Geelhoedaward of de Keokiracerring ofzo...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Coen Tunnel » zo 18 dec 2016, 15:53

^^ In de EU mag er geen smaak meer worden toegevoegd aan tabak, zoals de mentholsigaretten. Dat is omzeild door die smaakstof nu in het filter van losse filterhulzen te verwerken. Dat mag wel, want een filterhuls is geen tabaksproduct. Dus wie sigaretten met een smaakje wil roken koopt gewoon zo'n bus tabak, een hulzenstopper en filterhulzen met smaak. Fantastische zinvolle regelgeving! :hamertjetik:

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Basjuh1981 » zo 18 dec 2016, 16:35

Daarom zijn metholsigaretten tegenwoordig voorzien van een klik-systeem die in het filter zit.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Coen Tunnel » zo 18 dec 2016, 18:24

^^ Dat mag volgens mij nog tot 2020. Daarna mag dat niet meer in kant-en-klare sigaretten, want dat zijn tabaksproducten. In tegenstelling tot losse hulzen...

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Basjuh1981 » zo 18 dec 2016, 20:41

Belachelijk dat geregel in dit land...

Gebruikersavatar
MaartenE
verkeersader
Berichten: 598
Lid geworden op: di 03 nov 2015, 14:16

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door MaartenE » zo 18 dec 2016, 21:44

^^
EU-wetgeving, geen Nederlandse wetgeving. ;)
Tweerichtingsfietspaden zijn uitgevonden door een verkeerskundige met helicopter-ouders.

Gebruikersavatar
Snelwegfreak
Hoofdmoderator
Berichten: 18029
Lid geworden op: do 21 sep 2006, 16:02

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Snelwegfreak » zo 18 dec 2016, 21:47

Misschien kunnen jullie er op een verzorgingsplaats langs de snelweg verder over praten? :idea:
Enne gojje mins blieft altied leave.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door brytje008 » ma 02 jan 2017, 20:30

De AC restaurants worden omgebouwd tot La place.

http://nos.nl/artikel/2151080-jumbo-bou ... place.html

Dat zal wel erg vernieuwend zijn. Laatst wou ik nog gaan eten bij een AC restaurant langs de A16 bij VZP Sandelingen bij Hendrik Ido ambacht. Toen ik binnen was ben ik maar doorgelopen naar de Mac Donalds. Vond het maar oude meuk en heel erg rustig.
Touren is rough so you got to be tough

Ds79m
2x3 autosnelweg
Berichten: 9079
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 13:17

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Ds79m » ma 02 jan 2017, 20:54

^^ AC associeer ik met slappe kroketten, lauwe friet en veel te lang gekookte boontjes. Dat is een mening, ik heb al jaren niet meer getest of die correct is. Wat dat betreft zou deze overgang naar La Place wel een vooruitgang moeten zijn.
Peter - Als je veel tegenwind hebt, kun je beter zelf gaan liggen

Gebruikersavatar
Mark
Forumbeheerder
Berichten: 10234
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 21:11
Locatie: Spijkenisse

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Mark » ma 02 jan 2017, 21:01

Heb er enkele maanden gegeten (bij Reeuwijk, rond etenstijd) en dat was inderdaad ook wel mijn ervaring. Kan mij van vroeger herinneren dat het wel wat beter was. Denk dat een ombouw naar LaPlace geen slechte zet is, een frisse wind door die keten kan geen kwaad.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door captain007 » ma 02 jan 2017, 21:08

Sowieso had ik het idee dat die AC Restaurants niet meer met de tijd waren meegegaan qua inrichting enzo. De tijd is er gewoon blijven stilstaan en ik had het idee dat het gewoon een kwestie van tijd was dat die keten een keer zou omvallen. Gelukkig hebben ze boel nu nog kunnen verpatsen aan een partij die er nog wat van kan maken.

Gebruikersavatar
Wouter N14
Moderator
Berichten: 21917
Lid geworden op: vr 08 jul 2005, 12:56
Locatie: Roosendaal

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Wouter N14 » ma 02 jan 2017, 21:32

Ik heb een teleurstellende ervaring met het filiaal Bodegraven :geenlach: La Place zou er toch wel iets moois en succesvols van moeten maken.
Het mooiste overkomt je, het minste is bedacht. Freek de Jonge

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door nederland24 » ma 02 jan 2017, 23:44

Ik heb er alleen goede ervaringen van AC restaurants, maar de laatste keer dat ik er gegeten heb is al erg lang geleden....

Gebruikersavatar
Rene
4x5 autosnelweg
Berichten: 36660
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 11:48
Locatie: Noord-Holland
Contacteer:

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Rene » ma 02 jan 2017, 23:53

Mijn ervaring met AC is vooral met restaurant Bloemheuvel bij Veenendaal aan de A12, al ben ik ook wel eens een enkele keer in Meerkerk en Hoogmade geweest..

Een jaar of 20-25 geleden kon je er nog wel aardig eten, maar tegenwoordig is datgene wat in de 'trog' ligt niet echt geweldig.
Laatste keer dat ik er was (ongeveer 3 jaar geleden) was ik best wel teleurgesteld in het aanbod. Goedkoop was AC ook niet.
In die zin is een verbouwing naar het LaPlace-concept denk ik een goede zet.

Al moet LaPlace ook opletten. Die verkochten me laatst in het brugrestaurant platgeslagen gehakt als 'steak' voor 11 euro.
Dat voelde echt als afgezet worden. Bij 'steak' voor die prijs stel ik me toch echt iets anders voor.

nederland24
2x2 autosnelweg
Berichten: 5540
Lid geworden op: vr 04 sep 2009, 19:22
Locatie: Breda

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door nederland24 » ma 02 jan 2017, 23:58

Qua broodjes vind ik La Place beter dan een Subway.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door brytje008 » di 03 jan 2017, 0:34

Ik denk dat LaPlace wel een verbetering is. Alleen het is natuurlijk ook niet 'alles'. Zo heb ik in juni nog langs de A16 bij Hazeldonk nog bij de Laplace gegeten. Dit viel me toch wel tegen, ik had zeker wel beter verwacht. Best wel lang wachten, een niet al te snelle medewerker bij de kassa en matige kwaliteit eten voor een te hoge prijs.

Dat vind ik altijd een nadeel van die restaurants langs de snelweg, de prijs kwaliteit verhouding. Door de vaak best hoge prijzen die ze vragen voor vaak simpele menu's wat gewoon van 'oke' kwaliteit is, verwacht je er te veel van. Door dat de prijs zo hoog is ga je het ook vergelijken met eten wat je normaal voor zo,n prijs krijg. Daardoor vind ik het altijd vies tegenvallen, terwijl het best te doen is.

Toen ik daar ook at in juni had ik alleen een kippen poot en wat patat. Ik weet de prijs niet meer, maar ik weet nog wel dat het al belachelijk duur was.
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18186
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door mavas » di 03 jan 2017, 7:05

Vroeger, toen ik klein was, kwamen we standaard bij de AC in Oosterhout, op de terugweg van vakantie uit Frankrijk. Dat was tot begin jaren 90 zo een beetje. Daar keek ik altijd naar uit, omdat je wist wat je daar kon krijgen prima was. Ik denk dat dat de kracht van de keten was, je wist dat je overal in Nederland dezelfde kwaliteit kreeg (al weet ik niet of dat altijd goed is geweest).

Ook ik ben nog wel eens een paar jaar geleden naar de AC geweest. Uiteraard die in Oosterhout. Wat tegenviel was het kleine aanbod en de oubolligheid. Ze zijn niet echt met de tijd meegegaan, bewust of onbewust vraag ik me af. Dus zijn we maar naar de Mac daarnaast gegaan.

De LaPlace vind ik wel een fijne tent. Die komen nu dus op meer strategische plekken door de overname.
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20524
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door waldo79 » di 03 jan 2017, 14:35

Rene schreef: Al moet LaPlace ook opletten. Die verkochten me laatst in het brugrestaurant platgeslagen gehakt als 'steak' voor 11 euro.
Dat voelde echt als afgezet worden. Bij 'steak' voor die prijs stel ik me toch echt iets anders voor.
Dat zal een "Duitse" steak zijn geweest. Dat is gebaseerd op gehakt.

Al zeker 10 jaar vond ik het niet meer zo geweldig bij AC. De gouden tijden waren voorbij, hopelijk brengt La Place vooruitgang ;)

JGB07
dorpsstraat
Berichten: 162
Lid geworden op: do 11 feb 2016, 15:27

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door JGB07 » di 03 jan 2017, 14:52

Toch vraag ik me af of we echt blij moeten zijn met La Place.
Kwam daar best vaak voor een snelle, betaalbare en goede hap, maar op eigenlijke alle drie de punten laten ze het een beetje afweten.
De kwaliteit vond ik de laatste drie keer teleurstellend, de prijs behoorlijk verhoogd en de snelheid laat soms (weliswaar door drukte) ook te wensen over.
Exemplarisch was het laatste bezoek waar ik vijf minuten met de afgerekende bon in de hand stond te wachten op mijn eten.
Toen ze eindelijk tijd had om mijn bon in ontvangst te nemen, pakte ze een bord dat kennelijk al 5 minuten klaar stond en gaf me dat mee.
Dan vraag je je echt af waarom ze je niet eerder helpen.

Maar goed, geen ervaring met AC dus misschien was dat zo dramatisch dat het in ieder geval beter wordt.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door brytje008 » di 03 jan 2017, 16:23

^^ Dat lange wachten had ik een paar maanden geleden ook last van. Toen was het ook erg druk, maar goed ze deden ook niet echt hun best om op te schieten. De kwaliteit van het eten vond ik toen ook tegenvallen.
Touren is rough so you got to be tough

boe!
2x5 autosnelweg
Berichten: 18233
Lid geworden op: di 19 jul 2005, 20:02
Locatie: Leusden

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door boe! » di 03 jan 2017, 20:59

brytje008 schreef:Ik weet de prijs niet meer, maar ik weet nog wel dat het al belachelijk duur was.
La Place zit in het hogere prijssegment dus ja, dat is niet het goedkoopste. Als je goedkoop wilt eten dan moet je naar de Mac of de Burger King.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door brytje008 » di 03 jan 2017, 21:46

^^ Dat is wel waar ja. Toch is de Mac of Burger King ook niet heel goedkoop.. kijk maar is wat je al betaald voor een menu met eigenlijk 3 keer niks. Alleen patat wat drinken en een burger of iets dergelijks.
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Coen Tunnel » di 03 jan 2017, 21:49

^^ Daarom neem ik ook als volwassene graag een Happy Meal. Meestal is dat wel voldoende voor mij en als ik meer trek heb kies ik nog een euroknaller er bij. Value for money. :mrgreen:

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door brytje008 » di 03 jan 2017, 22:00

^^ :lol: Ja klopt dat is vaak voordeliger, krijg je er nog een danoontje toetje bij ook :lol: Ik neem in het buitenland vaak een Happy meal, omdat de mac en Burger King daar echt belachelijke prijzen vragen. In Frankrijk zag ik een keer 6 kipnuggets voor 4 euro.... om maar een voorbeeld te noemen.
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
Jeroen
2x2 autosnelweg
Berichten: 6388
Lid geworden op: do 23 jun 2005, 17:27
Locatie: Ergens op de rechterrijstrook

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Jeroen » di 03 jan 2017, 23:09

boe! schreef:
brytje008 schreef:Ik weet de prijs niet meer, maar ik weet nog wel dat het al belachelijk duur was.
La Place zit in het hogere prijssegment dus ja, dat is niet het goedkoopste. Als je goedkoop wilt eten dan moet je naar de Mac of de Burger King.
Toch is het jammer dat het al zo ver is gekomen dat dat de keuze is geworden. Voor de typische wegrestaurants lijkt bijna geen plaats meer. Er zijn nog een paar goudreinets en her en der nog enkele bekende chauffeursrestaurants die nog wel weten te overleven, maar dat is het helaas dan ook wel.

Gebruikersavatar
harry
Wegnummerfotograaf
Berichten: 22840
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 12:09
Locatie: Leipendam
Contacteer:

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door harry » di 03 jan 2017, 23:28

Jeroen schreef:Voor de typische wegrestaurants lijkt bijna geen plaats meer.
Helaas, inderdaad.
Toen Sandelingen nog een Routiers was, kwam ik er vrij vaak. Toen het een AC werd ben ik er nog één keer geweest.
Ook in Zoetermeer zat een Routiers. Die is toen vervangen door... een McDonald's...
wegnummers.nl foto's van genummerde wegen (o.a. NBA) en van plaatsnaamborden
--Harry.

Gebruikersavatar
Willem
2x4 autosnelweg
Berichten: 10938
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:46
Locatie: Delft

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Willem » wo 04 jan 2017, 7:52

Nu is Nederland een vrij klein land en dat zal de markt voor wegrestaurants moeilijker maken.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door Coen Tunnel » wo 04 jan 2017, 8:37

brytje008 schreef:^^ :lol: Ja klopt dat is vaak voordeliger, krijg je er nog een danoontje toetje bij ook :lol: Ik neem in het buitenland vaak een Happy meal, omdat de mac en Burger King daar echt belachelijke prijzen vragen. In Frankrijk zag ik een keer 6 kipnuggets voor 4 euro.... om maar een voorbeeld te noemen.
In Zwitserland ben je CHF 13,00 kwijt voor een menu bij de McDonald's. En 6 kipnuggets kosten daar CHF 5,90. Bij de Burger King op Zürich Hauptbahnhof ben ik nog wel eens meer kwijt geweest. Maar de andere opties daar waren ook duur. Ik ga geen CHF 11,00 betalen voor slechts een broodje kebab... In Zwitserland kun je beter een supermarkt inlopen, vaak hebben ze daar ook wel warme maaltijden of snacks voor een heel wat betere prijs. Ik heb in Zwitserland onderweg ook wel eens bij een IKEA gegeten. :lol: Ongeveer net zo duur als de McDonald's, maar grotere porties en op een echt bord.
Willem schreef:Nu is Nederland een vrij klein land en dat zal de markt voor wegrestaurants moeilijker maken.
België is kleiner en daar kan het wel. Tenminste, er zitten daar langs de snelwegen wat meer wegrestaurants. Het brugrestaurant bij Barchon aan de E40 tussen Luik en Verviers is vaak redelijk tot goed bezet.

En in Duitsland en Frankrijk zitten langs de snelweg ook ongeveer elke 50 km wegrestaurants. Ik denk dat het heus wel kan, als wegrestaursants vaker bij een VZP zouden zitten. De Nederlander wijkt nu echter noodgedwongen uit naar de (fastfood) restaurants bij afritten. Sommige Van der Valks functioneren de facto ook als wegrestaurant, al zitten die ook in een iets hogere prijsklasse.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: Grootste verzorgingsplaats langs de snelweg

Bericht door GuteFahrt » wo 04 jan 2017, 8:42

harry schreef:
Jeroen schreef:Voor de typische wegrestaurants lijkt bijna geen plaats meer.
Helaas, inderdaad.
Toen Sandelingen nog een Routiers was, kwam ik er vrij vaak. Toen het een AC werd ben ik er nog één keer geweest.
Ook in Zoetermeer zat een Routiers. Die is toen vervangen door... een McDonald's...
In Zurich zit er nog eentje. :honger: :)<>:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Plaats reactie