[N381] Drachten-Emmen

Discussies over N-wegen en het overige onderliggend wegennet - ook voor wat betreft planvorming.

Moderator: Moderatoren

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door Coen Tunnel » di 18 okt 2016, 16:45

Emil schreef:Ik snap eerlijk gezegd de noodzaak van de verdubbeling van het Drentse deel niet. Op de tijden dat ik er kom (niet in de spits), is het er nooit druk. Er is weinig vrachtverkeer en inhalen is meestal goed te doen, waardoor rijvorming wel meevalt. De weg staat ook niet bekend als een dodenweg. Ik zou dan eerder pleiten voor een verdubbeling van de N34.

Als iemand andere ervaringen heeft hoor ik het graag.
Ik zie het meer als een comfortmaatregel. Puur kijkend naar de intensiteiten is het inderdaad niet nodig, maar nu de Friezen flink bezig zijn geweest door een lang stuk te verdubbelen zou het mooi zijn als er op termijn in Drenthe ook een verbetering wordt doorgevoerd.
Chris schreef:Ik zou zelf ook liever de N34 verdubbeld zien. Die staat qua verkeersveiligheid ook slechter bekend en is ook drukker (15.000 - 20.000 mvt/dag). En als ik me goed herinner mag je op de N34 ook bijna nergens inhalen terwijl dat op de N381 vaak wel mag.
Tussen Emmen en Borger wordt die 15.000 mvt/dag anders ook niet gehaald, als ik de meest recente gegevens van de Wegenwiki mag geloven. Probleem met het verdubbelen van de N34 is dat dat wat gevoeliger ligt door de ligging van die weg op de Hondsrug. Juist het deel van Emmen tot Borger is het deel over de Hondsrug. Maar 2x2 zou op zich niet slecht zijn voor het hele traject vanaf Coevorden-Noord tot de A28. Als het politiek gezien lastig is, is het wellicht een optie om Emmen-Borger voorlopig als 1x2 te houden, of slechts tot 2+1 uit te bouwen zodat er wel regelmatig veilige inhaalmogelijkheden zijn.

Een verdubbelde N381 lijkt me wat makkelijker te realiseren, maar dat zal de N34 vermoedelijk maar zeer beperkt ontlasten.
Emil schreef:^^ Mwa, dat valt wel mee. Je mag vrijwel overal inhalen op de N34. Maar door de drukte (groot verschil met N381!) gaat dat veelal niet.
Dat verschil komt, behalve door de iets lagere verkeersintensiteiten op de N381, naar mijn idee vooral doordat de N34 veel meer een forenzenroute is en dus sterke spitspieken kent. Op bepaalde momenten is de N34 gewoon erg druk. Bij de N381 is dat veel minder het geval.

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door Vinny » di 18 okt 2016, 18:11

Dan zou ik er nog bijna voorstander van worden om de N 381 om te bouwen tot A 31, en de N 34 af te waarderen (naar gebiedontsluitingsweg, 80 km/h, driecijferig wegnummer, niet naar een of andere markeringsloos drempelgedrocht natuurlijk) omdat de provincie al enige tijd geleden heeft gezegd dat een verbreding er niet in zit vanwege kwetsbare natuurgebieden of zo. In dat geval gaat Emmen-Groningen wel een beetje via een omweg, maar met 130 km/h en een knooppunt bij Beilen denk ik niet dat het de weggebruiker tijd kost.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door Coen Tunnel » di 18 okt 2016, 18:32

^^ Alleen heeft de N34 de afgelopen jaren steeds meer opwaarderingen gekregen met ongelijkvloerse kruisingen. Afwaarderen zou dan ook ontzettend zonde zijn.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door Peter » wo 19 okt 2016, 6:57

Waarom zou je de weg inderdaad afwaarderen ? Voor veel verbindingen is geen redelijk alternatief en die zal voorlopig ook niet komen. Een verdubbelde N381 tot aan de N34 zou nog steeds een flinke omweg zijn naar Groningen.
Beetje bij beetje wordt de weg wel verdubbeld, en wellicht komt een lokale 2+2 ook nog wel een keer in beeld, zodat de doorstroming op werkuren voor 25% van de kosten van een komplete verdubbeling toch flink omhoog gaat.
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Gebruikersavatar
Vinny
4x5 autosnelweg
Berichten: 41327
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 12:52
Locatie: Friesland

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door Vinny » wo 19 okt 2016, 8:43

Lagere intensiteiten, lagere maximum snelheid en daardoor minder risicovolle inhaalmanoeuvres maakt de weg een stuk veiliger. Het geld dat je bespaart aan verbeteringen op deze weg investeer je in een volledig uitgebouwde snelweg tussen Beilen en Emmen. Lijkt mij een goed haalbaar compromis.
Let op: Sarcasmemodus over een lengte van 10 kilometer.

Gebruikersavatar
captain007
Forumbeheerder
Berichten: 8709
Lid geworden op: di 21 okt 2008, 16:21
Locatie: Beneden-Leeuwen
Contacteer:

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door captain007 » wo 19 okt 2016, 8:54

Ik denk niet dat een snelweg realistisch is. En een route over de N381 naar Groningen is toch al ruim 12 kilometer extra om. Zelfs met een snelweg maak je dat verschil niet snel goed. Zelfde zie je namelijk gebeuren op relatie Nijmegen - Tiel waarbij het verkeer massaal over de tragere N322 rijdt ipv A50/A15, maar doordat het aantal kilometers dusdanig minder is het toch loont de minder goed opschietende route te kiezen.

hoevenpe
expressweg
Berichten: 3704
Lid geworden op: ma 01 aug 2005, 9:29

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door hoevenpe » wo 19 okt 2016, 9:04

Op zich is 100 juist op dit soort lange rechte stukken veel prettiger rijden dan 80, waarom downgraden...

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door Coen Tunnel » wo 19 okt 2016, 9:15

Vinny schreef:Lagere intensiteiten, lagere maximum snelheid en daardoor minder risicovolle inhaalmanoeuvres maakt de weg een stuk veiliger. Het geld dat je bespaart aan verbeteringen op deze weg investeer je in een volledig uitgebouwde snelweg tussen Beilen en Emmen. Lijkt mij een goed haalbaar compromis.
Dat kan nog wat zijn voor de relatie van Emmen naar Groningen, maar verkeer vanuit plaatsen als Borger, Stadskanaal en Gieten heeft natuurlijk niks aan een downgrading van de N34. Zeker niet omdat die weg ook recentelijk steeds meer is verbeterd met ongelijkvloerse aansluitingen. En dan zou je daar een Vmax van 80 km/u willen instellen?
Peter schreef:Beetje bij beetje wordt de weg wel verdubbeld, en wellicht komt een lokale 2+2 ook nog wel een keer in beeld, zodat de doorstroming op werkuren voor 25% van de kosten van een komplete verdubbeling toch flink omhoog gaat.
Of delen 2+1, om toch veilige inhaalmogelijkheden te bieden. De intensiteiten op de N34 zijn minder hoog dan op de N50 dus het zou wel kunnen werken.

2x2 tussen de A28 en Borger, 2+1 tussen Borger en Emmen en 2x2 tussen Emmen en Coevorden-Noord, dat lijkt mij een mooi streven voor pak 'm beet 2030-2040.

Emil
verkeersader
Berichten: 930
Lid geworden op: di 25 okt 2011, 11:07

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door Emil » wo 19 okt 2016, 9:28

Vinny schreef:Lagere intensiteiten, lagere maximum snelheid en daardoor minder risicovolle inhaalmanoeuvres maakt de weg een stuk veiliger. Het geld dat je bespaart aan verbeteringen op deze weg investeer je in een volledig uitgebouwde snelweg tussen Beilen en Emmen. Lijkt mij een goed haalbaar compromis.
Ik zet daar dus vraagtekens bij! Als een weg eenmaal als een autoweg is uitgebouwd, dan vraag ik mij af of je er in veiligheid perspectief goed in doet om de maximumsnelheid te verlagen. De snelheidsverschillen worden dan alleen maar groter, aangezien een groot gedeelte van de automobilisten gewoon lak heeft en ouderwets 100 wil blijven rijden. Daardoor neemt het aantal inhaalmanoeuvres alleen maar toe en de veiligheid af.

Gebruikersavatar
Drenthe
dorpsstraat
Berichten: 157
Lid geworden op: vr 17 sep 2010, 23:35
Locatie: Emmen / Beilen

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door Drenthe » za 22 okt 2016, 14:15

Meer foto's van de borden bij afrit Oosterwolde:
SPOILER: TOON

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door GuteFahrt » vr 25 nov 2016, 10:10

Friesch Dagblad (25-11-2015) schreef: NIeuwe N381 bij Oosterwolde toch op tijd af

Oosterwolde| Het autoverkeer kan volgens afspraak na de jaarwisseling over de nieuwe N381 rijden. Daarvoor heeft aannemer Gebr. Van der Lee een flinke inhaalslag moeten maken. Het werk aan de fiets- en autotunnel Duistereweg, die bij Oosterwolde onder de provinciale weg richting Drenthe komt, moest namelijk deels opnieuw, doordat de betonstort van de eerste wand begin oktober mislukt is. Wel kan de tunnel zelf pas twee maanden later dan gepland in gebruik worden genomen.

(...)

Het stuk rond Oosterwolde is het laatste deel van de vernieuwing van de N381 tussen Drachten en de Drentse grens. De rest van het werk is af. In januari of februari wordt de tunnel afgebouwd. Fietsers en automobilisten moeten tot die tijd blijven omrijden.

http://www.n381.frl/783/liggers-tunnel- ... geplaatst/

:top:
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door mavas » ma 28 nov 2016, 17:40

Dit gaat toch niet over de verdubbeling rond Oosterwolde? Volgens de wiki zou dat namelijk nog van 2017 - 2019 duren?
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door Coen Tunnel » ma 28 nov 2016, 18:01

^^ Niet de verdubbeling nee, maar het vernieuwde enkelbaans deel als autoweg is daar nog niet geheel gereed.

Gebruikersavatar
mavas
2x5 autosnelweg
Berichten: 18188
Lid geworden op: do 31 mar 2005, 17:27
Locatie: Zuid-Kennemerland
Contacteer:

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door mavas » ma 28 nov 2016, 18:05

Dan heb ik het goed begrepen, en heeft het nog geen zin om een ritje daarheen te maken ;)
Noord-Hollandse wegen, dé site voor ontwikkeling van de provinciale wegen in Noord-Holland
Bezoek ook eens de Wegenwiki, dé wiki voor verkeer

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door GuteFahrt » do 29 dec 2016, 19:00

http://www.lc.nl/friesland/N381-afgeslo ... 83341.html

^De N381 is vanaf nu tot morgenvroeg 6 uur afgesloten i.v.m. werkzaamheden aan de tunnel Duistereweg. Omleiding aanwezig. Over 2 maanden moet het werk ter plaatse klaar zijn.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Sendis
dorpsstraat
Berichten: 192
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 16:41

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door Sendis » vr 06 jan 2017, 7:22

Op de kaart maakt het tot bij Donkerbroek verdubbelde gedeelte van de N381 een bocht naar rechts. Eenvoudig door te trekken die sinusboog tot KP Assen-Zuid/N 33. Heeft Assen meteen rechtstreekse autowegverbinding met Drachten/Leeuwarden :woop:

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32133
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door Coen Tunnel » vr 06 jan 2017, 10:28

Er is bij Assen-West nog een klein SNUPje van het ooit geplande knooppunt tussen de A28 en de A33 die naar Appelscha had moeten lopen om daar op de A6 Emmeloord-Groningen aan te sluiten. :yes:

De huidige N371 om Kloosterveen ligt min of meer op het ooit geplande A33-tracé.

Peter
2x4 autosnelweg
Berichten: 10225
Lid geworden op: di 01 mar 2005, 8:42
Locatie: Gieten

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door Peter » vr 06 jan 2017, 10:42

Ja, de hoofdstad van Drenthe moet een directe en snelle verbinding hebben met de hoofdstad van Friesland natuurlijk ;)
Behalve wat idioten die in bijvoorbeeld Gieten wonen zullen weinigen de N381 noord en de N33 berijden (omdat via Groningen of Beilen om is of filegevoeliger)
130 km/h ? Dan haalt de trein me nog steeds in ...

Sendis
dorpsstraat
Berichten: 192
Lid geworden op: do 27 apr 2006, 16:41

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door Sendis » vr 06 jan 2017, 13:45

Uiteraard; begrippen als 'verbinden' en 'bruggen bouwen' zijn helemaal hip, dus een mooie gelegenheid de Saksen uit Assen, Emmen en uit het Duitse achterland met de Friesen nader tot elkaar te brengen. :lol: Nu leidt iedere navi je vanuit Assen naar Leeuwarden via de stoplichten bij Groningen; een omweg van pakweg 35 km naar een flessenhals die, ook na de ombouw, alleen nog maar filegevoeliger gaat worden als de Duitse A20 bij Westerstede klaar is.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door GuteFahrt » wo 11 jan 2017, 17:56

Update N381->oost (Wijnjewoude - Appelscha) januari 2017

Vorige week even een tripje gemaakt richting Appelscha/Drents-Friese Wold op de zonnige winterse donderdag. Toen ook wat foto's gemaakt van de N381 in oostelijke richting vanaf Wijnjewoude. Naar ik meen zijn er sinds de openstelling van het 2x2 gedeelte tot Donkerbroek en 2x1 voorbij Oosterwolde met het wegprofiel van een autoweg met bijbehorende Vmax enkel fotoseries en video's hier verschenen in westelijke richting.

De bedoeling was het gehele gedeelte even in beeld te brengen, maar dat is niet helemaal gelukt i.v.m. veel tegenlicht (Drachten <-> Wijnjewoude, Wijnjewoude <-> Donkerbroek, Oosterwolde-oost <-> Appelscha), dus hier en daar vallen wat gaatjes maar er zijn er ook opnames bij die nog wel gelukt zijn.

38 foto's in het album:

:arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 9029830235

Afbeelding

Een selectie hieronder:

1.Impressie onderdoorgang/aansluiting Wijnjewoude/Hemrik (kruising Weinterp)
Afbeelding

2.Sprongetje naar AS Donkerbroek. De rechterrijstrook gaat over in de uitvoeger ri. Donkerbroek/Jubbega ('t West/N380)
Afbeelding

3.Dat is hier goed te zien
Afbeelding

4.Sprongetje naar AS Oosterwolde-Noord/Makkinga
Afbeelding

5.Oosterwolde-Centrum is nog tot uit mijn hoofd eind januari niet bereikbaar via de Nanningaweg i.v.m. werkzaamheden aan gelijknamige sluis
Afbeelding

6.Zicht op de brug over de Tsjonger (of Kuinder) die links van de weg de Opsterlandsche Compagnonsvaart kruist
Afbeelding

7.T.h.v. einde invoegstrook AS Oosterwolde-Noord. De werkzaamheden kondigen zich reeds aan
Afbeelding

8.We naderen de kruising met de Duistereweg, waar een tunnel in aanbouw is. De betonstort in oktober was mislukt. Enkele weken opnieuw gedaan, de slinger is weg, de stort nu wel gelukt en men kan het kunstwerk af gaan bouwen
Afbeelding

9.Hier ongeveer ga je dan over de Duistereweg heen binnenkort
Afbeelding

10.Tijdelijke bewegwijzering AS Oosterwolde. Op dit gedeelte geldt een Vmax van 50. Ik vraag me af waarom niet gelijk de SW-markering hier i.c.m. de genoemde snelheidslimiet
Afbeelding

11.Onderdoorgang Venekoten (AS Oosterwolde, eveneens aansluiting op de N351 ri. Wolvega)
Afbeelding

12.Sprongetje naar onderdoorgang Terwisscha (Appelscha-West)/Elsloo
Afbeelding

13.Dan kondigt zich AS Appelscha aan over 600 meter
Afbeelding

14.Assen, Emmen, immer geradeaus, zeker tot de A28
Afbeelding

15.Impressie AS Appelscha
Afbeelding

16.Tot slot een drive-by klik van opzij vanaf het viaduct Hildenberg kijkrichting Drenthe
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door Jackbauer1350 » wo 11 jan 2017, 18:59

^^Ik had m in deze richting gefilmd (video vorige pagina), april vorige jaar alweer. Best aardig wat veranderd ten opzichte van toen. (Maar goed ook anders zouden de werkzaamheden wel erg langzaam gaan. :mrgreen: )

Ook een klein verschil op foto 3. De borden :J29: stonden er toen nog niet op deze manier met die opvallende gele schilden.

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door GuteFahrt » wo 11 jan 2017, 19:23

^^ Dat is ook zo. In mijn hoofd had ik overigens ook dat alles is dichtgetimmerd qua inhalen maar er is een klein stukje tussen Oosterwolde en Appelscha waar het mag.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door GuteFahrt » vr 13 jan 2017, 16:39

Ik heb eens nagevraagd bij de mensen achter dit project hoe het zit met de markering bij Oosterwolde. Die is nu niet conform de richtlijnen van Duurzaam Veilig.

De definitieve asfaltlagen worden dit voorjaar aangebracht tussen Oosterwolde-Noord en Oosterwolde-Centrum en dan wordt de Vmax daar :A1-80: is het antwoord. Dus van Zurich tot Emmen (combi N31/N381) mag je straks overal 100 of meer, behalve bij Oosterwolde.

:?

Ik neem aan dat dit wel alsnog wordt opgeschroefd naar 100 als de verdubbeling daar is.
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

koploper
woonerf
Berichten: 59
Lid geworden op: za 06 feb 2010, 20:43

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door koploper » vr 13 jan 2017, 19:28

Even correctie. Van Zurich tot Emmen 100, maar tussen Harlingen en Marssum 130 (A31)

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door GuteFahrt » vr 13 jan 2017, 19:54

Hoezo correctie. Laat geworden? Er staat 100 of meer...

Bovendien, tussen Harlingen en Harlingen-Havens nu 70, dan 120. Tussen Marssum en begin Haak 120.

B(
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Kaaiman
Secretaris
Berichten: 17386
Lid geworden op: ma 26 jun 2006, 16:54
Locatie: Hoogeveen
Contacteer:

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door Kaaiman » vr 13 jan 2017, 21:42

GuteFahrt schreef:Ik heb eens nagevraagd bij de mensen achter dit project hoe het zit met de markering bij Oosterwolde. Die is nu niet conform de richtlijnen van Duurzaam Veilig.

De definitieve asfaltlagen worden dit voorjaar aangebracht tussen Oosterwolde-Noord en Oosterwolde-Centrum en dan wordt de Vmax daar :A1-80: is het antwoord. Dus van Zurich tot Emmen (combi N31/N381) mag je straks overal 100 of meer, behalve bij Oosterwolde.

:?

Ik neem aan dat dit wel alsnog wordt opgeschroefd naar 100 als de verdubbeling daar is.
Zou best wel eens kunnen dat de huidige rijbaan meteen op de breedte voor 2x2 wordt aangelegd, maar dat dat dus smaller is dan een rijbaan voor een 1x2 stroomweg. Men zal het wel niet verantwoord vinden dat de snelheid met een smallere rijbaan met tweerichtingsverkeer wordt opgeschroefd.

Aan de andere kant was de N381 tussen de Drentse grens en Oosterwolde voor de reconstructie ook aanmerkelijk smaller dan nu en toch 100 km/u, met een iele groene streep. Maar, zo zal worden geredeneerd, dat was een bestaande situatie.
Deur Drenthe • website over het Drentse provinciaal en rijkswegennet
@DeurDrenthe • volg het Drentse wegennieuws op Mastodon

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door GuteFahrt » vr 13 jan 2017, 23:49

^^ Kijk, dat is taal. Zo zit dat. Waarschijnlijk. Dank voor de aanvulling. :)
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door GuteFahrt » di 24 jan 2017, 12:42

N381 Appelscha - Drachten

Als reeds vermeldt, enkele weken geleden een rit naar Appelscha gemaakt, de heenweg veel last van tegenlicht maar de terugweg was beter te doen. Die rit ook op de foto gezet. 111 stuks in totaal te vinden in een album, via de onderstaande link kun je er komen:

:arrow: https://www.flickr.com/photos/krusefahr ... 9430004056

Een impressie in de spoiler:


:arrow:
SPOILER: TOON

1.Tussen Appelscha-West en Oosterwolde-Centrum. Het stukje enkelbaans N381 waar inhalen is toegestaan
Afbeelding

2.Vorkbord AS Oosterwolde
Afbeelding

3.Uitsmijter
Afbeelding

4.Onderdoorgang Venekoten (O'wolde-Centrum <-> N351 -> Wolvega)
Afbeelding

5.Het enkelbaans gedeelte t.h.v. Oosterwolde
Afbeelding

6.Baustelle Duistereweg. Sporen van de slinger zijn nog te zien
Afbeelding

7.Afbouwen die handel, en rap een beetje :ongeduldig: :mrgreen:
Afbeelding

8.Uitsmijter AS Makkinga/O'wolde-Noord. Daar is nog een omleiding van kracht i.v.m. werkzaamheden aan de Nanningasluis
Afbeelding

9.Hier links komt straks een rijbaan bij
Afbeelding

10.Ongelijkvloerse kruising met de Balkweg (Donkerbroek <-> Makkinga)
Afbeelding

11.De skyline van Donkerbroek, vlak voor afrit Donkerbroek/Jubbega
Afbeelding

12.Onderdoorgang 't West (Donkerbroek <-> N380 ri. Jubbega)
Afbeelding

13.Momenteel begint/eindigt de 2x2 N381 hier
Afbeelding

14.tussen AS Donkerbroek en AS Wijnjewoude
Afbeelding

15.Uitsmijter Wijnjewoude/Hemrik
Afbeelding

16.Onderdoorgang Weinterp (Wijnjewoude <-> Hemrik)
Afbeelding

17.Één der vele hop-overs (voor vleermuizen)
Afbeelding

18.Hoogspanningsmasten kruisen de weg, Drachten komt in zicht
Afbeelding

19.Die zal wel een klapper hebben gehad
Afbeelding

20.Heb 't weleens genoemd hier op dit forum, ik las dit "vroeger" altijd als Aze-ven en niet als A-zeven :lol:
Afbeelding

21.Een Redesign UIT bord :s
Afbeelding

22.Nog een beetje ruimte over links van de rijbaan
Afbeelding

23.Dan koersen wij aan op het Drachtster klaverblad (ook wel KP Ureterpvallaat in de volksmond)
Afbeelding

24.De typische bewegwijzering rijdend op N381/N31/A7 nabij 't klaverblad
Afbeelding

25.Uitsmijter AS Drachten. Inmiddels is de N381 "geruisloos" overgegaan in N31...
Afbeelding
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
GuteFahrt
2x2 autosnelweg
Berichten: 7136
Lid geworden op: di 07 jun 2011, 22:39
Locatie: Waddenstad Harlingen
Contacteer:

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door GuteFahrt » ma 30 jan 2017, 21:45

Afgelopen vrijdag is er nog een nieuwsbrief uitgekomen omtrent dit project:

http://www.n381.frl/nieuwsbrief

Er staat onder meer in dat de verdubbeling van de N381 tussen Donkerbroek en Oosterwolde-Zuid eind 2018 gaat beginnen en medio 2020 klaar moet zijn. Tot dusverre sprak men van begin eind dit jaar en medio 2019 klaar.

Het e.e.a. is dus een jaartje opgeschoven...
krusefahrer's photostream

"Geloof niet te veel. Verbaas u niet te weinig."

Gebruikersavatar
Jackbauer1350
2x3 autosnelweg
Berichten: 7874
Lid geworden op: ma 21 nov 2011, 22:03
Locatie: Wijdemeren
Contacteer:

Re: [N381] Drachten-Appelscha: verbreding 2x2

Bericht door Jackbauer1350 » di 31 jan 2017, 10:45

Blijft toch jammer dat ze het niet meteen hadden gedaan. Nu moeten de nog redelijke nieuwe aansluitingen alweer op de schop.

Plaats reactie