Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Een speciaal subforum voor reisadviezen waar dan ook in Europa en reisverslagen uit de wereld.

Moderator: Moderatoren

Plaats reactie
Wilfredjeuh
woonerf
Berichten: 65
Lid geworden op: do 22 dec 2016, 12:11
Locatie: Alphen aan den Rijn

Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door Wilfredjeuh » vr 20 jan 2017, 9:49

Beste allen,
Aankomende zomer zijn we voornemens met de Renault 5 (mijn partner) en de motor (ikzelf) naar Zuid-Frankrijk te rijden, waar mijn schoonouders wonen in Reilhanette. Zeker in Frankrijk willen we op ons gemak over wat mooie toeristische routes rijden om zo in 2 tot max 3 dagen daar aan te komen. In principe willen we tot voorbij de Franse grens gewoon over de snelweg rijden (denken aan E411, autoroute des ardennes). Kennen jullie verder leuke wegen die voor de doorstroming op zich prima zijn, maar ons wel richting de eindbestemming kunnen brengen? Een overnachting hadden we gedacht bij Pont-à-Mousson...

Alvast bedankt voor de ideeën

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door waldo79 » vr 20 jan 2017, 9:59

Pont-à-Mousson is voor het noordelijk deel van Frankrijk zeker een bekoorlijke omgeving, al vind ik 450 km zelf aan de korte kant om alvast te overnachten. Je zou de N57 kunnen doen tot Besançon en dan zuidwaarts over de N83 tot Bourg en Bresse. Via de oude N75 toer je dan op Grenoble aan. Via de A51 en N75 ga je verder op Serres aan en dan westwaarts richting Nyons en dan zuidwaarts naar Reilhanette.

Is afgezien van de laatste 100 km een niet al te secundaire route, maar toch leuk om te toeren.

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door Coen Tunnel » vr 20 jan 2017, 10:28

Ik zou vanaf Grenoble de ex-N75 volgen tot Laragne-Montéglin en vanaf daar de schitterende route door de Gorges de la Méouge nemen richting Séderon en Reilhanette.

Tot aan Laragne-Montéglin rijdt dat prima door, en de ex-N75 (D1075/D4075) is ook geen onaardige weg. Daarna is het een langzame maar wel erg mooie weg.

Andere optie is vanaf Grenoble de N85 en D1085 via Gap naar Monêtier-Allemont en vanaf daar over de D942 doorsteken naar Laragne-Montéglin. Dat is in afstand wel wat langer, maar de N85 is wat spectaculairder dan de ex-N75.
Laatst gewijzigd door Coen Tunnel op vr 20 jan 2017, 10:31, 1 keer totaal gewijzigd.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door waldo79 » vr 20 jan 2017, 10:30

Ah, je pakt de koers naar het westen net wat zuidelijker op, Coen Tunnel.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door brytje008 » vr 20 jan 2017, 10:31

@coentunnel Ah die weg ga ik denk zelf ook maar is rijden ziet er gaaf uit :D
Touren is rough so you got to be tough

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door Coen Tunnel » vr 20 jan 2017, 10:36

^^ Ik kwam daar ooit bij toeval op, toen ik tolvrij onderweg was naar Rognes (ten noordwesten van Aix-en-Provence), ik ruim op tijd was en de navigatie mij die kant opstuurde. Toen dacht ik: ach, ik heb tijd zat, dus ben ik afgeslagen. Traag rijden door de bergen langs dorpen als Sédéron, Sault en Apt, maar de Drôme en Vaucluse zijn prachtig. Zelfs vanaf Sault nog even afgestoken naar de Mont Ventoux, helaas was het maart en was de weg maar tot iets voorbij Châlet Reynard geopend.
waldo79 schreef:Ah, je pakt de koers naar het westen net wat zuidelijker op, Coen Tunnel.
Om eerlijk te zijn ken ik die andere route ook niet, maar de route door de Gorges de la Méouge wel en die vond ik erg mooi. :)

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door waldo79 » vr 20 jan 2017, 10:42

Ik krijg helemaal zin om er zelf heen te gaan :mrgreen:

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door brytje008 » vr 20 jan 2017, 10:50

^^ Ik ook :D Krijg gelijk zin om er heen te gaan. Misschien iets voor aankomende zomer.

@coentunnel Dat zijn altijd wel de leukste dingen tijdens een rit, onverwachts op een mooie weg terecht komen. Het leuke ervan is dat je gewoon niet weet wat er gaat komen en je volledig verrast word.
Touren is rough so you got to be tough

Wilfredjeuh
woonerf
Berichten: 65
Lid geworden op: do 22 dec 2016, 12:11
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door Wilfredjeuh » vr 20 jan 2017, 10:52

Wat een prachtige ideeën inderdaad! Alles in de buurt wat we niet mee pakken op de route er naartoe kunnen we natuurlijk tijdens het verblijf ook nog steeds rijden, de drôme en vaucluse die kennen we verder ook wel, maar jullie zeggen dus eigenlijk, pak de route noord-zuid wat oostelijker dan centraal, klopt dat?

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door brytje008 » vr 20 jan 2017, 10:54

Misschien kan je ook nog proberen een bergpas mee te pakken. Als je via Grenoble en Gap rijdt kun je eventueel Col du Noyer mee pakken. Maakt de rit nog net even wat leuker!
Touren is rough so you got to be tough

Wilfredjeuh
woonerf
Berichten: 65
Lid geworden op: do 22 dec 2016, 12:11
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door Wilfredjeuh » vr 20 jan 2017, 10:58

^^ dat is inderdaad erg leuk, zeker op de motor! Alleen even kijken hoe dan de conditie van de Renault 5 is.. Is maar een 1.0, 4 bak met slechts 41 pk uit '85, dus moet voor het autotje ook een beetje te doen blijven :dyn_hyp:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door waldo79 » vr 20 jan 2017, 11:00

@wilfredjeuh: de gangbare route is A31-A6-A7 via Lyon en Valence en dan oostwaarts. Onze variatie is om gelijk vanaf Nancy voor te sorteren om naar Grenoble te koersen.

Voordeel van onze route: je betaalt nagenoeg niets aan tol, behalve rond Grenoble en eventueel een stukje A40 bij Bourg-en-Bresse. Eventueel kun je nog besluiten om langs de rand van de Jura te rijden vanaf Lons-le-Saunier, maar dat is echt een stuk trager. Het landschap is er echter niet minder spectaculair om.

Gebruikersavatar
brytje008
verkeersader
Berichten: 743
Lid geworden op: wo 02 sep 2015, 10:46

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door brytje008 » vr 20 jan 2017, 11:02

@Wilfredjeuh Zeker weten, maar voor de Renault word het dan inderdaad wel wat zwaarder. :lol: Maar als je rustig aan doet moet het geen probleem zijn. Er zijn wel meerdere mensen die met auto van 30 jaar oud de bergen in gaan, dus ik denk dat dat wel goed komt :D
Touren is rough so you got to be tough

Pino
4x3 autosnelweg
Berichten: 21910
Lid geworden op: ma 28 feb 2005, 9:17
Locatie: Sesamstraat
Contacteer:

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door Pino » vr 20 jan 2017, 11:07

waldo79 schreef:Pont-à-Mousson is voor het noordelijk deel van Frankrijk zeker een bekoorlijke omgeving, al vind ik 450 km zelf aan de korte kant om alvast te overnachten.
Wellicht is dat een excuus om dan al wat voor Pont-à-Mousson de snelweg te verlaten. Ikzelf heb nog steeds op mijn lijstje staan om eens langs de Maas af te zakken (of beter: stroomopwaarts te rijden) vanaf Dinant. Eerst naar Charleville-Mézières, dan een stukje snelweg/expresweg naar Douzy en vanaf daar de oude N64 richting Verdun en verder zuidelijk. Volg je de oude N64 (nu geloof ik grotendeels D964), dan kom je uiteindelijk uit bij Neufchateau op de oude N-weg richting Dijon. Maar je kunt de weg ook verlaten bij pak 'm beet Saint Mihiel en daar doorsteken naar Pont-à-Mousson.

Dit zou van je rit Namen - Pont-à-Mousson, die normaal gesproken een 2.5 uur duurt, een rit van 4.5 à 5 uur maken. En dan is je eerste reisdag meteen wel mooi gevuld 8-)

EDIT: typo
Laatst gewijzigd door Pino op vr 20 jan 2017, 13:31, 1 keer totaal gewijzigd.

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door waldo79 » vr 20 jan 2017, 11:38

^^Komende vanaf Alphen aan den Rijn zou je al een tocht van zo'n 7 uur hebben om via die route in Pont-à-Mousson te komen. Kun je je gelijk de wat saaie E411 besparen.

Wilfredjeuh
woonerf
Berichten: 65
Lid geworden op: do 22 dec 2016, 12:11
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door Wilfredjeuh » vr 20 jan 2017, 11:42

^^ Normaal gesproken rijden we (in de wat luxere auto) in 1 dag gelijk door over de Autoroute du Soleil. Om bij licht in de zon aan een biertje te kunnen zitten vertrekken we normaal gesproken om 3:30 's morgens.. Daar willen we volgend jaar van af.. Dus vertrek rond 10-11 uur, lekker relaxed.. Een tochtje van 7 uur lijkt dan inderdaad prima..

Wat betreft de route vanaf Pont-à-Mousson die voorgesteld wordt richting Grenoble, is dat ook in zo'n 7-9 uur te realiseren, als je veel binnendoor rijdt, of wordt een 2e overnachting bij bijv. Chambéry aangeraden?

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door waldo79 » vr 20 jan 2017, 11:44

Pont-à-Mousson-Grenoble kun je in 1 dag rijden. Dat is zo'n 600 kilometer, waarvan nog een flink deel op wegen met Vmax 110.
Chambèry kom je niet langs, tenzij je besluit via de ex N504 langs het Lac du Bourget te rijden. Maar dat is serieus omrijden :mrgreen:

Wilfredjeuh
woonerf
Berichten: 65
Lid geworden op: do 22 dec 2016, 12:11
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door Wilfredjeuh » vr 20 jan 2017, 11:47

^^ Hihi, Vmax van 110 hebben we niet veel mee te maken, die R5 gaat toch niet harder dan 100 :rofl2:

waldo79
4x3 autosnelweg
Berichten: 20523
Lid geworden op: do 05 mei 2005, 10:28
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door waldo79 » vr 20 jan 2017, 11:53

Voor wat het waard is :D
Maar met een tempo van zeg 90 kun je nog aardig vooruitkomen. Ligt eraan hoeveel je per dag aan uren wilt rijden en hoeveel je wilt genieten. Bij het Lac du Bourget zijn wel wat overnachtingsplekken en je zit in de overgang van Jura naar Alpen. Machtig mooie, fotogenieke omgeving.

Je kunt zelfs besluiten om via Champagnole richting Genève (ex N5) af te zakken en dan via de D991 zuidwaarts te gaan naar Aix-les-Bains.
Allemaal mogelijkheden :dyn_hyp:

Gebruikersavatar
Chris
Moderator
Berichten: 76265
Lid geworden op: zo 27 feb 2005, 15:19
Locatie: NL

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door Chris » vr 20 jan 2017, 18:03

Coen Tunnel schreef:Ik zou vanaf Grenoble de ex-N75 volgen tot Laragne-Montéglin en vanaf daar de schitterende route door de Gorges de la Méouge nemen richting Séderon en Reilhanette.
Die is mooi, dat ga ik onthouden. :top:

Dat gebied tussen de autosnelwegen en de lijn Nice - Digne - Gap - Grenoble heeft een boel mooie wegen, je kan daar weken rondrijden en nog niet alles gezien hebben.

Ook wel bijzonder: Les Mées. Ligt vlakbij de N85 ten zuiden van Sisteren:
SPOILER: TOON

Afbeelding

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door Coen Tunnel » vr 20 jan 2017, 18:09

^^ Inderdaad ook zo'n mooie omgeving, bij Sisteron.

Verder vanaf Sisteron richting de Côte d'Azur heb je ook mooie wegen, zoals door de Gorges du Verdon of juist heerlijke rechte wegen zoals de D3 tussen Rians en Saint-Maximin-la-Sainte-Baume die je echt een geweldig roadtrip-gevoel geven, maar dat is ietwat uit de richting voor Vaucluse en Drôme.

Maar ook de doorgaande wegen als de D1075/D4075 (ex-N75) en de N85 ten zuiden van Grenoble zijn zeker niet onaardig, en je schiet er wel goed op. De N85 heeft wel iets meer steile hellingen; in zuidelijke richting gaat het gelijk na Vizille flink omhoog en vlak voor Gap is de afdaling van de Col Bayard ook aardig steil. De D1075/D4075 is wat makkelijker.

Wilfredjeuh
woonerf
Berichten: 65
Lid geworden op: do 22 dec 2016, 12:11
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door Wilfredjeuh » vr 18 aug 2017, 12:08

Ik zal dit topic even een schopje geven..

Vorige maand hebben we dan de trip gemaakt van Alphen aan den Rijn naar Reilhanette. De bedoeling was om Tolvrij en zo toeristisch mogelijk in 2 dagen aan te komen. Omdat we Nederland en België toch wel een beetje kennen en we ten oosten van de Autoroute du Soleil wilden blijven meenden we er goed aan te doen om lekker vroeg te vertrekken (04:30 uur) en eerst een paar uurtjes snelweg te pakken (A12 -> Utrecht; A2-> Maastricht) en via Luik en Malmedy Duitsland binnen te rijden. Het eerste stuk (Alphen uit) kwamen we er al achter dat ons oldtimertje (Renault 5, '85 met 1.0L 41pk motor) die helemaal volgeladen was het met een koude motor niet heel leuk vond om hellingen te rijden.. We gingen namelijk met 80km/h het Alphen Aquaduct onderdoor, maar kwamen met 55km/h weer boven.. Aangezien het erg koud was die ochtend heeft het tot ongeveer bij Utrecht geduurd voordat het blokje een beetje warm was en er wat vermogen was. Het Alphen aquaduct is nou niet een helling waarvan je zegt dat de vrachtwagens er heel veel moeite hebben om boven te komen, dus dat beloofde wat voor de rest van de reis.

Omdat we pas 2 dagen voor vertrek hadden bedacht dat het misschien wel leuk was om een stukje Duitsland mee te pakken, werden we een beetje verrast door het feit dat de BAB 60 net over de grens was afgesloten door de wel bekende bruggenproblematiek. Hier begon dus onze reis binnendoor. Aangezien het toch al wat licht geworden was en we al wat trek kregen, hebben we even een ontbijtje genuttigd in Pronsfeld, waarna we de A60 weer opgedoken zijn. Bij Ausfahrt 6 zijn we de B51 op gegaan en doorgereden tot Bitburg, waarna deze route was afgesloten. Dit was dus direct de 2e Umleitung die we moesten volgen. Deze bestond uit het volgen van de B257 tot aan Irrel en vervolgens de L40 tot aan Helenenberg. Hier konden we de B51 weer oppakken. We zijn langs Trier gereden en vervolgens richting Saarburg - Merzig. Hier hebben we een klein stukje BAB 8 gevolgd tot Saarlouis en de BAB 620 naar Saarbrücken. Aangezien ik achter het stuur zat en dus niet de kaart kon bekijken, hadden we hier een grote fout gemaakt, omdat we richting Saint-Avold wilden gaan. Bij Saarlouis hadden we dus beter de B269 - N33 (F) kunnen rijden, maar dit hebben we niet gedaan, wat resulteerde in een grote vertraging in Saarbrücken. Uiteindelijk zijn we er wel doorgekomen en via de grensovergang (B41 - A320) zijn we Frankrijk ingereden. Tot hier hebben we wat betreft glooiende wegen geen noemenswaardige problemen gehad.

De A320 gaat bij Freyming-Merlebach over in de A4, en op de kaart stond dat we bij Saint-Avold net de tolpoortjes konden mijden, dus dat hebben we geprobeerd. Echter bleek bij de afslag dat we wel even door de poortjes heen moesten, om het luttele bedrag van €0,70 te betalen.. Blijkbaar hebben we toch 300m tolweg gereden hier. Vanaf Saint-Avold zijn we over de D910 langs Faulquement gereden en hier zijn we afgeslagen op de D20 tot aan Baronville. Ondanks dat deze weg niet overdreven breed was aangelegd, konden we hier prima doorrijden. Niet teveel dorpjes, mooie overzichtelijke weg en weinig verkeer, ondanks dat het volgens de ANWB toch wel een 'rode zaterdag' was. Van Baronville doorgereden over de D674 naar Château-Salins en daar over de D955 en D914 doorgegaan langs Lunéville naar Gerbéviller. Hier hebben we gekozen voor de D144 en zijn we het Département des Vosges ingereden (D6). Deze route hebben we helemaal gevolgd tot net boven Bocquegney waar de weg overgaat in de D39, welke we hebben gevolgt tot Méhafin, alwaar we zijn afgeslagen naar de D51 richting Rasey. Deze weg ging daar weer over in de D3 en de D4 en dit hebben we doorgereden tot Bains-les-Bains. Hierna de D164 - D64 opgedoken en vervolgens over de D964 door Fontaine-Lès-Luxeuil gekomen. Hier even gauw wat boodschappen gedaan, omdat we toch al wat later in de middag waren en vanuit daar doorgereden naar Luxeuil-les-Bains. Hier hebben we gekeken of we een camping konden vinden, maar die bleek allereerst niet mooi te zijn, maar ook volgeboekt, dus even gekeken wat er in de buurt was. Volgens Google maps was er echter niet heel veel in de buurt, maar in Vesoul zouden we meer kans maken, dus om 16.00 uur de snelste route naar Vesoul gereden (N57) en hier aangekomen kwamen we bij Camping du Lac, waar nog wel een plekje voor ons vrij was.

Op de camping hebben we toch even het boek erbij gepakt voor de 2e dag, want hoe leuk het ook was om zonder plan maar te gaan rijden, merkten we aan de auto dat de echte bergen toch wat teveel gevraagd zou worden. Hierom hebben we dus een routeplan gemaakt op een half A4’tje, waarbij we de bergpassen dus wat zouden mijden. Wel moesten we vanaf Vesoul nog een ruime 550km rijden, wat neerkomt op zo’n 9 uur volgens Google. Daarom hebben we dus min of meer de snelste tolvrije route genomen. Na een ontbijtje (Croissantje en een bakje koffie) zijn we om 9 uur vertrokken over de N57 richting Besançon. Hier de N83 gepakt langs Lons-le-Saunier waar de weg overging in de D1083. Deze route hebben we helemaal doorgereden tot aan Bourg-en-Bresse. Dit ging lekker vlot, ondanks hier en daar wat dorpjes met Vmax van 50km/h. Ook was het hier oppassen geblazen aangezien er erg veel flitskasten stonden langs die route. Bij Bourg aangekomen vond ik het eigenlijk niet zo nodig om door de stad heen te gaan, wat vermoedelijk veel vertraging zou geven, dus zijn we hier bij Bourg noordoost even de A40 opgedoken, om bij zuidoost t.h.v. de aansluiting met de D1075 er weer af te gaan. Tolkosten: wel €0,90!

Over de D1075 zijn we vervolgens weer doorgereden en het plan was om deze weg te volgen tot aan Voiron. Echter kwamen we bij Fitlieu terecht in een konvooi met allemaal zigeuner-achtige lui.. (grote Tiguans met caravans van zo’n 12 meter erachter en dat keer 40 ofzo). Hier hebben we dus een afwijkende route gekozen. Dat werd de D73 richting de A48, waarna we deze weg een klein stukje parallel gereden hebben (D520). Daarna over de D519 via Rives en Renage (D45), bij Tullins onze oorspronkelijke route weer opgepakt (D1092) tot aan Romans-sur-Isère. Gelukkig waren we er niet 2 dagen later, omdat de finish van de Tour de France in die plaats gelegd was. Via de D538 zijn we vervolgens langs Crest gereden, waarna eigenlijk de echte bergen pas begonnen voor ons kleine autootje. Op een gegeven moment kun je ze ook niet meer mijden natuurlijk. Dit stukje D538 Tussen Crest en Nyons bleek wel heel erg mooi te zijn. Zeker het stuk tussen Bourdeaux en Dieulefit is echt de moeite waard om eens te bezoeken. Bij Nyons aangekomen waren we dan eindelijk in voor ons bekend gebied. Hier zijn we bij Puymeras richting Mollans-sur-Ouvèze (waar de oom van mijn partner een huis heeft) gereden en vervolgens de Vallée du Toulourenc in gereden (D40), waarna we zo’n 20 minuten later op bestemming waren aangekomen.

Alles bij elkaar hebben we erg van de route genoten, en mochten er mensen ook die richting op willen gaan, en echt vanaf minuut 1 het vakantie gevoel krijgen, is het aan te raden deze route eens te rijden!

In de spoiler heb ik nog wat foto’s van onze tocht toegevoegd. De link van de volledige route is hier te vinden.
SPOILER: TOON

Langs de Maas tussen Maastricht en Luik
Afbeelding
Grensovergang bij St. Vith
Afbeelding
Stukje langs de Saar
Afbeelding
Ze houden in Frankrijk van herhalen...
Afbeelding
Even lunchen nabij Fitlieu
Afbeelding
Weggetje in de Vosges.. Welke precies weet ik niet meer
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En hier waren we er bijna... Lavendelveld aan de D40 - Vallée du Toulourenc
Afbeelding
images upload

Gebruikersavatar
Coen Tunnel
Voorzitter
Berichten: 32132
Lid geworden op: di 26 apr 2005, 11:39
Locatie: Aan de 🅰2️⃣8️⃣

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door Coen Tunnel » vr 18 aug 2017, 12:22

Bedankt voor de terugkoppeling! Leuk om te lezen.

De tol bij Saint-Avold geldt al vanaf Freyming-Merlebach, aangezien je vanaf daar onherroepelijk bij een tolpoortje uitkomt. Dus je betaalt die € 0,70 voor meerdere kilometers en niet enkel de paar honderd meter na het tolpoortje tot aan de afslag. ;)

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door Basjuh1981 » vr 18 aug 2017, 15:37

Wilfredjeuh schreef:oldtimertje (Renault 5, '85 met 1.0L 41pk motor) die helemaal volgeladen was het met een koude motor niet heel leuk vond om hellingen te rijden.. We gingen namelijk met 80km/h het Alphen Aquaduct onderdoor, maar kwamen met 55km/h weer boven.. Aangezien het erg koud was die ochtend heeft het tot ongeveer bij Utrecht geduurd voordat het blokje een beetje warm was en er wat vermogen was. Het Alphen aquaduct is nou niet een helling waarvan je zegt dat de vrachtwagens er heel veel moeite hebben om boven te komen, dus dat beloofde wat voor de rest van de reis.
Je mag terugschakelen als de weg omhoog gaat ;)
Wilfredjeuh schreef:Bij Nyons aangekomen waren we dan eindelijk in voor ons bekend gebied.
Wij zaten ten westen van Nyons, bij Valréas op de camping. Heerlijk om weer eens in die regio te zijn.

Mooie foto's :top:

Wilfredjeuh
woonerf
Berichten: 65
Lid geworden op: do 22 dec 2016, 12:11
Locatie: Alphen aan den Rijn

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door Wilfredjeuh » vr 18 aug 2017, 15:43

Basjuh1981 schreef: Je mag terugschakelen als de weg omhoog gaat ;)
Ik zat daar al in z'n 2 hoor, dat van dat terugschakelen is wel bekend :yes:
Basjuh1981 schreef: Mooie foto's :top:
Heb je op de foto's ook de Mont Ventoux nog gespot toevallig?? :dyn_hyp:

Basjuh1981
autoweg
Berichten: 1388
Lid geworden op: vr 23 sep 2016, 16:26
Locatie: Den Haag

Re: Brainstorm toeristische route Vaucluse/Drôme

Bericht door Basjuh1981 » vr 18 aug 2017, 15:56

Wilfredjeuh schreef:Ik zat daar al in z'n 2 hoor, dat van dat terugschakelen is wel bekend :yes:
:top:
Wilfredjeuh schreef:Heb je op de foto's ook de Mont Ventoux nog gespot toevallig?? :dyn_hyp:
:yes:

Plaats reactie